“Erkən nigahlarla
bağlı xeyli “artım” var”
Sədaqət Qəhrəmanova: “Nikaha
daxil olmaq istəyən cütlüklər
sağlamlıqları haqqında
bir-birlərinə məlumat
verməlidirlər”
Bir müddət öncə parlamentin Sosial siyasət komitəsində
Ailə Məcəlləsinə
edilməsi təklif olunan dəyişikliklər
müzakirəyə çıxarılıb. Həmin
müzakirələr zamanı
Ailə, Qadın və Uşaq Problemləri üzrə Dövlət Komitəsinin təmsilçisi
nikah yaş həddinin artırılması,
övladlığa götürməklə
əlaqədar yaş
müddətinin qaldırılması
və sair ilə bağlı təkliflərinin olduğunu
bildirib. Komitənin sədr müavini Sədaqət Qəhrəmanova
ilə söhbətimizdə
də bu problemə toxunduq:
- Ailə Məcəlləsinə
dəyişikliklər məsələsi
artıq neçə
illərdir müzakirə
mövzusudur. Qeyd edim ki, həmin dəyişikliklərin
gündəmə gəlməsi
də təsadüfi məsələ deyil.
Bunlar aparılan təhlillərdən,
araşdırmalardan irəli
gəlir. Dövlət Komitəsi də bilavasitə ailə problemləri ilə məşğul olur.
Biz daxil olan
müraciətlər, problemlərlə
əlaqədar məsələləri
təhlil edərək
belə hesab edirik ki, Ailə
Məcəlləsində bir
sıra dəyişikliklərin
olması vacibdir.
Birincisi,
nikah yaşının
17-dən 18-ə qaldırılmasıdır.
Burada fərqli fikirlər,
mövqelər var. Bəziləri
hesab edir ki, nikah yaşını
17-dən bir az da aşağı salmaq – 16 yaşa endirmək lazımdır.
Bəziləri hesab edir ki, nikah yaş
həddi elə olduğu kimi - 17 yaş qalmalıdır.
Amma əksəriyyət, o cümlədən
Dövlət Komitəsi
belə hesab edir ki, nikah
yaş həddi 17-dən
18-ə qaldırılmalıdır.
“Uşaq hüquqları
haqqında” Konvensiyada
oğlan və qızlar arasında nikah yaş həddi bərabər, yəni 18 yaş götürülür. Reallığımız
ondan ibarətdir ki, cəmiyyətimizdə baş verən
proseslər – qızların erkən nikahlara daxil olması,
bunun acı nəticələri hər birimizə ciddi siqnal,
mesaj olmalıdır. Hər kəsə mesaj
olmalıdır ki, nikah yaş həddini aşağı salmaq
yox, əksinə, yuxarı qaldırmaq daha vacibdir...
- Bəzən belə fikirlər
irəli sürülür ki, onsuz da qanunun necə qəbul olunmasının əhəmiyyəti
yoxdur. Çünki hazırda nikah yaşı 17 olsa da, 16, 15,
hətta 13 yaşında ərə verilən qızlar var...
- O zaman ortaya belə sual
çıxır: deməli, biz bir qrup insanın istəyi ilə
dövləti idarə, qanunlarımızı qəbul etməliyik.
Şəxsən mən bunu heç cür məqbul
saymıram. Əksinə, başa
düşməyənləri də ciddi nizam-intizama gətirmək
üçün qanunlarımızda, xüsusilə Ailə Məcəlləsində
ciddi dəyişikliklər etmək lazımdır. Bu gün erkən nikahların acı nəticələri
hər kəsə bəllidir. Ailə quran
insanlar artıq cəmiyyət qarşısında məsuliyyət
daşıyır. Ən azı onlar
dünyaya gətirəcəkləri övladlarını
hansı formada böyüdəcəklərinə həm mənəvi,
həm də fiziki cəhətdən hazırlıqlı
olmalıdırlar. Sağlam orqanizmi olmayan
gənc ananın dünyaya gətirdiyi övladlar o qədər
də sağlam olmurlar və nəticədə bir çox
problemlə qarşılaşmalı olurlar. Bu, məsələnin bir tərəfidir. Digər tərəfdən, təhlillər göstərir
ki, erkən nikaha daxil olan qızların bir çoxu çox
qısa müddətdə boşanır – boşanır da deyəndə,
bunların çoxunun rəsmi nikahı yoxdur,
ayrılırlar və acınacaqlı vəziyyətdə
qalırlar. Burada nə qız, nə də
oğlan valideynləri həmin qıza havadar
çıxırlar. Bu zaman aciz qalan
qız, gənc ana da dövlətə müraciət edir.
Dövlətə müraciət edirsə,
dövlət o zaman öz qayda-qanunlarını ortaya
qoymalı və insanlar da bu qayda-qanunlara riayət, ona hörmət
etməlidir.
- Ailə Məcəlləsinə
təklif olunan dəyişikliklər sırasında nikaha
daxil olmazdan öncə ailə quracaq cütlüklər
arasında nikah müqaviləsinin imzalanması, onlardan
sağlamlıqla bağlı arayışın tələb
edilməsi məsələsi də var...
- Biz bu təkliflərin də
Ailə Məcəlləsində əksini tapmasının tərəfdarıyıq.
Bu gün gənclər nikaha girərkən
sağlamlıqları barədə bir-birilərinə məlumat
vermirlər. Amma əslində, bu belə
olmamalıdır. Nikaha daxil olmaq istəyən
cütlüklər sağlamlıqları haqqında bir-birlərinə
məlumat verməlidirlər. Həmçinin
bu gün cəmiyyətimizdə baş verən bəzi xəstəliklər
– infeksion, talassemiya xəstəlikləri və sair göstərir
ki, gələcək nəsil nə qədər böyük təhlükə
qarşısındadır. Ona görə
biz tibbi arayışın tələb edilməsi məsələsinin
məcəllədə əksini tapmasını istəyirik.
Nikah müqaviləsinə gəlincə, bu
gün bütün boşanmalarda ortaya çıxan ən
böyük problemlərdən biri nikah müqaviləsinin
olmamağı ilə bağlıdır. Nikah
müqaviləsi yoxdursa, burada əmlak mübahisəsi ortaya
çıxır və çox zaman da qadının
arzularını hüquqi cəhətdən müdafiə etməsi
mümkün olmur. Əgər ailə
quranlar arasında nikah müqaviləsi imzalanarsa, gənc
qızlarımız sonradan digər problemlərlə üzləşməzlər.
- Necə hesab edirsiniz, gənc
qızları erkən yaşlarında ailə qurmağa təhrik
edən valideynlərlə bağlı Cinayət Məcəlləsində
və yaxud İnzibati Xətalar Məcəlləsində məsuliyyət
nəzərdə tutan müddəa olmalıdırmı?
- Bəli, qanunvericilikdə
mütləq valideyn məsuliyyəti nəzərdə
tutulmalıdır. Elə çox vaxt problemlər
valideyn məsuliyyətsizliyindən irəli gəlir. Bildiyiniz kimi, artıq “Məişət
zorakılığının qarşısının
alınması haqqında” qanun layihəsi parlament müzakirələrinə
çıxarılaraq birinci oxunuşdan keçib. Orada da məhz valideyn məsuliyyəti nəzərdə
tutulur. Əgər gənc qızlar erkən
yaşlarında nikaha məcbur edilirsə, burada daha çox
valideyn məsuliyyət daşımalıdır. Çünki
14, 15, 16 yaşlarında nikaha girən qız hələ kamillik
səviyyəsinə qalxan, cəmiyyəti yaxşı dərk
edən, dünyagörüşü olan bir insan deyil. Ona görə bu məsələdə daha çox
məsuliyyət valideynin üzərinə düşməlidir.
- Yeri gəlmişkən,
komitənizdə erkən nikahlarla bağlı rəsmi
statistika varmı?
- Statistika göstərir ki,
qeyri-rəsmi erkən nikahlarla bağlı xeyli “artım” var. Eyni
zamanda, bu, faiz etibarilə 5-dir, 10-dur, 20-dir, o qədər
önəmli deyil, əsas məsələ ondan ibarətdir
ki, qeyri-rəsmi erkən nikahlarla bağlı “artım” var. Əgər
əvvəllər erkən nikahlarla bağlı daha Cənub və
Şimal bölgələrinin adları hallanırdısa, bu
gün artıq Azərbaycanın elə bir bölgəsi
yoxdur ki, orada erkən nikah problemi yaşanmasın. Erkən nikah qeydiyyata alınmır və onun
statistikasını da aparmaq xeyli çətindir. Biz doğum evlərindən, digər səhiyyə
ocaqlarından məlumatlar toplayanda, yəni nikaha daxil olmuş
insanların övladlarının sayını hesablayanda,
sorğular alanda bilirik ki, nə qədər qızlar rəsmi
və ya erkən nikahlara daxil olublar. Bunlar da tam, dəqiq statistika
sayıla bilməz.
İlham Quliyev
Kaspi. -2010. – 3 iyun. – S.9.