Ali Məhkəmədə
baxılan işlərin sayı artıb
Ali Məhkəmənin sədri Ramiz Rzayev ədalət
mühakiməsində müsbətə doğru irəliləyişlərin
olduğunu açıqladı
«2009-cu ildə Ali Məhkəmədə
baxılan işlərin sayı əvvəlki ilə nisbətən
10 faiz artıb». Bu barədə martın 2-də keçirdiyi
mətbuat konfransında Ali Məhkəmənin sədri Ramiz
Rzayev məlumat verdi. Onun sözlərinə görə,
2009-cu ildə Ali Məhkəmənin kollegiyalarında və
plenumunda cəmi 4862 işə baxılıb.
2008-ci illə müqayisədə
keçən il Ali Məhkəmədə baxılan mülki
işlər 14,6 faiz, iqtisadi mübahisələrə dair
işlər 28,9 faiz artıb. Cinayət xarakterli (7,7 faiz) və
hərbi xarakterli işlər (13,4 faiz) isə artıb. R.Rzayev
qeyd etdi ki, keçən il ümumilikdə respublikanın
birinci instansiya məhkəmələrində 14014 cinayət
işinə baxılıb. Məhkəmələr 14496 nəfəri
müxtəlif cəzalara məhkum edib, 21 nəfərə isə
bəraət verilib. 2008-ci ilə nisbətən keçən
il birinci instansiya məhkəmələri tərəfindən
məhkum edilənlərin sayı 1080 nəfər artıb. Məhkum
edilənlərin 2291 nəfəri haqqında işə
apelyasiya şikayəti və protesti əsasında müvafiq
apelyasiya məhkəmələri tərəfindən
baxılıb ki, bu da birinci instansiya məhkəmələri
tərəfindən məhkum edilənlərin cəmi 15,8
faizini təşkil edir. Ali Məhkəmədə isə
apelyasiya məhkəmələrində baxılmış
işlərin cəmi 38,5 faizinə baxılıb. Ali Məhkəmənin
sədri dedi ki, bütün bunlar ədalət mühakiməsində
müsbətə doğru irəliləyişlərin
olduğunu göstərir.
AVROPA İNSAN HAQLARI MƏHKƏMƏSİ AZƏRBAYCANLA
BAĞLI 7 İŞƏ BAXIB
Jurnalistlərin
suallarını cavablandıran R.Rzayev bildirdi ki, 2009-cu ildə
Avropa İnsan Haqları Məhkəməsi Azərbaycanla
bağlı 7 işə baxıb. Bu işlərin
hamısında vətəndaşların xeyrinə qərar
çıxarılıb. Artıq Azərbaycan hökuməti
qüvvəyə minmiş 3 qərarın icrasını həyata
keçirib. Məhkəmənin qətnaməsində nəzərdə
tutulan tələblər yerinə yetirilib. Digər 4 qətnamə
də qüvvəyə mindikdən sonra dərhal icra olunacaq. R.Rzayev
əlavə etdi ki, Azərbaycan 2002-ci ildə Avropa İnsan
Haqları Məhkəməsinin yuridiksiyasına daxil olduqdan
sonra ölkəmizlə bağlı 26 işə
baxılıb. Bu işlərin 23-də vətəndaşların
xeyrinə qərar çıxarılıb.
Çıxarılan qərarların hamısı icra olunub. Ali
Məhkəmənin sədri Azərbaycanın Avropa İnsan
Haqları Məhkəməsinin qərarlarını icra etməməsi
ilə bağlı iddiaların heç bir əsası
olmadığını da bildirdi. Onun sözlərinə
görə, əgər belə olarsa, Azərbaycanı
çox ciddi sanksiyalar gözləyə bilər. Buna görə
də Avropa İnsan Haqları Məhkəməsinin
çıxardığı qətnamələrə uyğun
təzminatlar qəpiyinədək vətəndaşlara ödənilir.
Əgər Avropa Məhkəməsi məhkəmə
prosedurlarında səhvlər olduğunu müəyyənləşdirirsə,
həmin işə dərhal yenidən baxılır. Əgər
qərar məhkəmə qərarlarının
icrasının ləngiməsi ilə bağlı olursa, vətəndaşlara
bununla bağlı kompensasiya ödənilir. R.Rzayev dedi ki, son
illər Avropa İnsan Haqları Məhkəməsində
böyük problemlər yaranıb. Buna səbəb
icraatdakı işlərin çox olması, baxılma
prosedurunun isə ağırlığıdır. Məsələn,
keçən il məhkəmə 35460 müraciətə
qarşı cəmi 2395 işə baxıb. Hazırda Avropa Məhkəməsinin
icraatında 119000 baxılmamış iş var. Bütün
bunları nəzərə alan Avropa Şurası Nazirlər
Komitəsi işələrə baxılma prosedurunun sadələşdirilməsi
ilə bağlı islahatlara start verib. İslahatlar nəticəsində
işə baxan hakimlərin sayının azaldılması və
s. nəzərdə tutulur.
HƏBS-QƏTİMKAN TƏDBİRİNİN
SEÇİLMƏSİYLƏ BAĞLI ACINACAQLI FAKTLAR MEYDANA
ÇIXIB
R.Rzayev dedi ki, vətəndaşlar
barəsində həbs-qətimkan tədbirinin seçilməsinin
prokurorluq orqanlarından alınıb məhkəmələrə
verilməsi bir sıra problemlər yaradıb. Əslində bu
qərarın verilməsinə səbəb insan hüquq və
azadlıqlarının daha yaxşı qorunması olub. Amma
gözlənilənlərin əksinə olaraq bu sahədə
ciddi problemlər meydana çıxıb. Ali Məhkəmənin
Bakı və Sumqayıtda apardığı
araşdırmalar nəticəsində bununla bağlı
acınacaqlı faktlar məlum olub. R.Rzayev qeyd etdi ki, əslində
həbs-qətimkan tədbiri vətəndaşlar haqqında
çıxarılan ən son qərar olmalıdır. Məhkəmələr
buna qədər vətəndaşların girov müqabilində
azadlığa buraxılması, ev dustağı edilməsi,
başqa yerə getməməsi ilə bağlı öhdəlik
götürməsi barədə də qərar qəbul edə
bilərlər. «Araşdırmalar nəticəsində müəyyənləşdirdik
ki, bizim məhkəmələrimiz daha çox həbs-qətimkan
tədbirinə meyil edirlər» – deyə R.Rzayev
vurğuladı. O qeyd etdi ki, əslində həbs qərarı
o zaman verilə bilər ki, təqsirləndirilən şəxs
cəmiyyət üçün çox böyük təhlükə
yaratsın. Amma bu təhlükənin mövcudluğu da
mülahizə əsasında olmamalıdır. Bununla
bağlı məhkəmənin əlində konkret səbəblər
cəmləşməlidir.
R.Rzayev dedi ki, Ali Məhkəmədəki
müzakirələrdən sonra ciddi səhvlərə yol
vermiş 15 hakimlə bağlı Məhkəmə Hüquq
Şurasına müraciət edilib. Məhkəmə Hüquq
Şurası müraciət edilən hakimlərdən
3-nün səlahiyyətinə vaxtından əvvəl xitam
verib. Digər hakimlərə isə töhmət verilib.
Onlardan bəziləri aşağı vəzifələrə
keçirilib. Bu addımlardan sonra qeyd olunan məsələ
ilə bağlı irəliləyişlər müşahidə
olunur. Bir çox hallarda məhkəmələr vətəndaşlar
haqqında həbs-qətimkan tədbirinin seçilməsi ilə
bağlı vəsatətləri təmin etmirlər. Ali Məhkəmənin
müraciətindən sonra istintaq və prokurorluq orqanları
da imkan daxilində bu məsələlərdə ehtiyatlı
davranmağa çalışırlar.
HAKİM QITLIĞI HƏLƏ DƏ
QALIR
R.Rzayev onu da qeyd etdi ki, son
illər Azərbaycanın hakim korpusu xeyli genişləndirilsə
də, yenə də ölkədə hakimlərin sayı
azdır. Hazırda ölkədə 455 hakim şatatı
mövcuddur. Bu hakimlər il ərzində 96 min işə baxırlar.
Bu isə hakimlərin iş yükünün xeyli çox
olmasına gətirib çıxarır. Xüsusilə də
Bakı, Sumqayıt və Gəncə kimi şəhərlərdə
çalışan hakimlərin iş yükü xeyli
ağırdır. Son illər hakim korpusuna 157 ştat əlavə
olunsa da, iş yükünün ağırlığı hələ
də qalır. Yaxın vaxtlarda hakimliyə qəbulla
bağlı imtahanları uğurla başa vuran 80 gənc
hakimin də işə başlaması nəzərdə
tutulur. «Amma 80 hakimin işə cəlb olunmasından sonra da
iş yükü ağır olaraq qalacaq» – deyə R.Rzayev
vurğuladı.
MƏHKƏMƏ QƏRARLARININ İCRASI İLƏ
BAĞLI PROBLEM ARADAN QALDIRILIB
Azərbaycanda məhkəmə
qərarlarının icrası ilə bağlı problemlər
aradan qaldırılıb. R.Rzayev dedi ki, bir müddət
öncə bu sahədə problemlər meydana
çıxıb. Xüsusilə də müxtəlif dövlət
orqanları tərəfindən məhkəmə qərarlarının
icra edilməməsi narahatlıq yaradıb. Müxtəlif beynəlxalq
təşkilatlar da bununla bağlı iradlarını bildiriblər.
Məhkəmə qərarlarının icrasına məsul
olan Ədliyyə Nazirliyi problemin həlli üçün
Nazirlər Kabinetinə müraciət edib. Nazirlər Kabinetində
baş nazirin iştirakı ilə vəziyyət müzakirə
olunub və müvafiq qərarlar qəbul edilib. Həmin
müzakirələrdən sonra icra edilməyən məhkəmə
qərarlarının reallaşdırılması ciddi nəzarətə
götürülüb. Artıq icra olunmayan məhkəmə
qərarlarının bir çoxu həllini tapıb.
Hazırda icra olunmayan məhkəmə qərarları vətəndaşların
şəxsi mülkiyyətlərindən məskunlaşmış
qaçqın və məcburi köçkünlərin həmin
evlərdən çıxarılması ilə
bağlıdır. R.Rzayev dedi ki, hələlik bu qərarların
icra olunması çətindir. Çünki vətəndaşların
evlərində məskunlaşan qaçqın və məcburi
köçkünlərin buradan çıxarılması
üçün yeni evlər tikilməlidir. Bu isə xeyli vaxt
və maliyyə tələb edir.
VƏKİL TƏYİN EDƏN ORQANIN YARADILMASI TƏKLİF
OLUNUR
Ali Məhkəmə aztəminatlı
ailələrdən olan təqsirləndirilən şəxslərin
vəkillə təmin olunması üçün yeni dövlət
qurumunun yaradılmasını təklif edir. R.Rzayev qeyd etdi ki,
hazırda vəkil xidmətlərinin göstərilməsi
çox bahadır. Əksər hallarda təqsirləndirilən
şəxslər maddi imkanları olmadığından
özlərinə səviyyəli vəkil tuta bilmirlər. Düzdür,
hazırda dövlət Vəkillər Kollegiyası vasitəsilə
vətəndaşları vəkillə təmin edir, amma
kollegiyanın bu cür vəkillər üçün müəyyən
etdiyi tariflər elə aşağı səviyyədədir
ki, səviyyəli vəkilləri bu yolla müdafiə
işinə cəlb etmək mümkün olmur. Son vaxtlar
dövlət xətti ilə təmin olunan vəkillərin əməyinin
qiymətləndirilməsi 100 faiz artırılsa da, vəziyyət
yenə də düzəlməyib. Bunu nəzərə alan
Ali Məhkəmə təklif edir ki, bu işlə ayrıca
dövlət orqanı məşğul olsun. Həmin orqan vətəndaşın
maddi vəziyyəti ilə bağlı araşdırmalar
aparıb onun dövlət tərəfindən vəkillə təmin
olunub-olunmamasına qərar versin. Əgər belə bir qərar
verilərsə, təqsirləndirilən şəxslər
dövlət hesabına səviyyəli vəkillə
müqavilə bağlamaq imkanı əldə edəcəklər.
ANDLILAR MƏHKƏMƏSİNİN
YARADILMASI HƏLƏ TEZDİR
Azərbaycanda Andlılar Məhkəməsinin
yaradılması hələ tezdir. R.Rzayev qeyd etdi ki, Azərbaycan
qanunvericiliyi ölkənin hüquq sistemində Andlılar Məhkəməsinin
olmasını nəzərdə tutur. Amma 2000-ci ildə qəbul
olunan qanunvericiliyin bu bəndinin qüvvəyə minməsinə
razılıq verilməyib. Çünki Azərbaycanda
Andlılar Məhkəməsinin fəaliyyəti ilə
bağlı birmənalı fikir yoxdur. Ölkə ictimaiyyətinin,
hüquqşünasların, hüquq müdafiəçilərinin
bu məsələ ilə bağlı mövqeləri haçalanır.
R.Rzayev dedi ki, o özü Azərbaycanda Andlılar Məhkəməsinin
olmasının tərəfdarı deyil. Çünki Qərbdə
Andlılar Məhkəməsini bəzən küçə
məhkəməsi də adlandırırlar. Belə olan halda
vətəndaşlar düzgün hüquqi yardım ala bilməyəcəklər.
Bundan əlavə, azərbaycanlıların bəzi milli
xüsusiyyətləri də Andlılar Məhkəməsinin
fəaliyyətini sual altına alır. «Mən istəyərdim
ki, vətəndaşlar öz hüquqlarının müdafiəsi
üçün peşəkar hakimlərə müraciət
etsinlər» – deyə R.Rzayev vurğuladı.
Quliyev İlham
Kaspi. -2010. – 3 mart. – S.3.