Turizmin başlıca
problemi
“Regionlarda otel və mehmanxanalar kifayət qədər səriştəli komanda formalaşdıra bilmirlər”
Bu gün Azərbaycanda
turizmi iqtisadiyyatın yüksək gəlirli sahəsinə
çevirmək, sosial və ekoloji tələblərə
cavab verəcək səmərəli, rəqabətqabiliyyətli
müasir turizm kompleksləri yaratmaq, bu sahədə yeni iş
yerlərinin açılmasını təmin etmək
qeyri-neft sektorunun inkişafı istiqamətində əsas hədəflərdəndir.
Növbəti illər
üçün də
prioritet sayılan bu istiqamətlər “Azərbaycan Respublikası
Regionlarının 2009-2013-cü illərdə sosial-iqtisadi
inkişafı Dövlət Proqramı”ında
yer alıb. Belə
ki, 2013-cü ilədək ölkədə rəqabətqabiliyyətli
turizm infrastrukturunun və turizm sənayesinin yaradılması,
mövcud turizm obyektlərinin beynəlxalq standartlara uyğunlaşdırılması,
turizm xidməti üzrə mütərəqqi
üsulların, standartların hazırlanması və tətbiqi
nəzərdə tutulur. Ümumiyyətlə, ötən
müddətdə II Dövlət Proqramı çərçivəsində
turizm infrastrukturunun inkişafı ilə bağlı
regionlarda xeyli iş görülüb. Amma qarşıda görüləcək
işlər də az deyil. Azərbaycan Turizm İnstitutunun
(ATU) “Turizm biznesinin təşkili və texnologiyası
kafedrası”nın müdiri, dosent Bahadur Bilalovla söhbətimizə
də regionlarda turizmin mövcud vəziyyətindən
başladıq:
TURİZMİN ƏSAS
ATRİBUTLARI
-Dövləti
başçısı qeyri-neft
sektoru içərisində
turizmin inkişafına
xüsusi önəm verir. Bu amil hələ 2004-cü ilin
fevralında təsdiq olunmuş “2004-2008-ci illərdə
regionların sosial-iqtisadi inkişafına dair Dövlət
Proqramı”nda öz əksini tapmışdı. Belə ki, həmin
proqramda Azərbaycanın müxtəlif regionlarında 30
turizm obyektinin yaradılması nəzərdə tutulmuşdu.
Turizmin əsas atributlarından biri gecələmə yerlərinin
– mehmanxanaların mövcudluğudur. Sevindirici haldır ki, nəinki
Bakı şəhərində, artıq ölkəmizin
müxtəlif regionlarında yüksək dərəcəli
mehmanxanalar inşa edilərək turistlərin istifadəsinə
verilib. Bu gün demək olar ki, Azərbaycanın hər bir səfalı
guşəsində turistləri qəbul edə biləcək
mehmanxanalar mövcuddur ki, bunu nailiyyətimiz kimi dəyərləndirmək
olar. Digər bir tərəfdən, Bakı şəhərini
respublikamızın regionları ilə birləşdirən
avtomobil yollarııının yüksək standarlara
uyğun yenidən qurulması da müsbət qiymətləndirilməlidir.
Təbii ki, görülən işlərlə yanaşı,
həlli vacib olan bir sıra problemlər da var. Mehmanxana qiymətlərinin
bahalığı, istirahət mərkəzlərində
turistlərə göstərilən xidmətlərin dünya
standartlarına uyğun olmaması, ekskursiya xidmətlərindəki
çatışmamazlıqlar, suvenirlərin çeşidinin
lazımı qədər olmaması, turistlərə xidmət
edən sürücülərin çatışmaması və
s. kimi xeyli sayda problemlər həllini gözləyir.
-Azərbaycanın əsas
hansı rayonlarında turizmin inkişafı üçün
kifayət qədər potensial mövcuddur?
-Ölkəmiz ilahinin
qüdrətindən turizmin inkişafı üçün
kifayət qədər potensiala malikdir. Azərbaycanın
hansı guşəsinə getsəniz, orada turizmin bu və ya
digər növünün inkişafı üçün
kifayət qədər potensial üzə çıxarmaq
mümkündür. Xəzər dənizi, irili-xırdalı
göllər, çaylar, mineral bulaqlar, şəlalər,
meşələr, əsrarəngiz dağlar, tarixi-memarlıq
abidələrimiz daima turistıəri özünə cəlb
edir. Maraqlı məqam ondan ibarətdir ki, ölkəmiz nəinki
maddi, eyni zamanda, qeyri maddi potensialla da zəngindir. Təsadüfi
deyil ki, Mədəniyyət və Turizm Nazirliyi “2010-2014-cü
illər üçün xalq yaradıcılığı
paytaxtları” layihəsi reallaşdırır. 2010-cu ildə
Gəncə- Azərbaycanın əfsanələr,
Qazax-folklor, Şəki-sənətkarlıq paytaxtı elan
edilib.
ƏN BÖYÜK POTENSİAL - KƏND TURİZMİ
-Ölkənin
coğrafi yerləşməsi
və iqlim mühitini nəzərə
alaraq, turizmin hansı istiqamətlərini
inkişaf etdirməklə
gəlir qazanmaq imkanlarımız var?
- 825 km Xəzər sahili çimərlik turizmi, qarlı dağlarımız qış turizmi, dağlıq rayonlarımız dağ və ekstremal turizm, biri-birindən gözəl kəndlərimiz kənd və ya aqrar turizm, Azərbaycanın qədim tarixini özündə əks etdirən tarix-memarlıq abidələrimiz mədəni turizm, mineral bulaqlarımız, müalicəvi neftimiz və iqlimimiz müalicə-sağlamlıq turizmi, milli parklarımız və meşələrimiz ekoturizm, regionlardakı olimpiya kompleksləri və idman qurğuları idman turizmi, ziyarətgahlarımız dini turizmin, bənzərsiz mətbəximiz qastronomiya turizminin inkişaf etdirilməsi üçün imkan verir. Fikrimcə, hazırda mövcud olan turizm növlərindən yalnız kosmik turizmi çıxmaq şərtilə, qalanları Azərbaycanda inkişaf etdirmək və gəlir əldə etmək mümkündür. Hesab edirəm ki, bu növlərin içərisində ən böyük potensiala malik olanı kənd turizmidir. Ölkədə 4253 kənd yaşayış məntəqəsi var ki, bununda böyük əksəriyyəti yaşıllıqlar qoyununda və ya dağlıq ərazilərdə yerləşən kəndlərdir. Bu baxımdan, qeyd etmək olar ki, Azərbaycanda kənd turizminin inkişaf etdirilməsi üçün potensial var. Kənd turizminin reklamı və onların təbiəti, yaşayış evləri haqqında məlumatların istehlakçıya catdırılması üçün “Kənd turizmi”adlı internet portalının yaradılması məqsədəuyğun olardı. İnternet vasitəsilə seçilmiş kəndlərin yaşayış evləri barədə informasiyanın yerləşdirlməsi ilə yanaşı, onun təbiəti adət-ənənələri barədə informasiya vermək mümkündür. Turizmin bu növündə iştirak edənlərin asudə vaxtlarının səmərəli təşkili üçün yerli əhali tərəfindən əlavə xidmətlərin təşkili imkanları da artırılmalıdır. Bu məqsədə kütləvi tədbirlərin keçirilə bilər. Buraya at yarışları, ekskursiyalar, kənd təsərrüfatı məhsullarının yarmarkasının keçirilməsi, bayram tədbirləri, ekoloji turlar, idman tədbirləri, kulinariya ilə bağlı tədbirlər və s. daxil ola bilər. Qeyd olunanları nəzərə almaqla, kənd turizm üzrə turpaketin formalaşması mümkündür.
-Regionlarda turizmin inkişaf etdirilməsi yeni iş yerlərinin açılması, həmin ərazilərdə yerli əhalinin məşğulluğunun təmin edilməsi məqsədi də daşıyır. Bu baxımdan, əhalinin turizm sektorunda işləmək bacarıqlarının inkişaf etdirilməsi üçün hansı məsələlərə diqqət yetirilməlidir?
-Fikrimcə, ilk növbədə regionlarda turizmin iqtisadi səmərəliliyi barədə maarifləndirmə işləri aparılmalıdır. Turistlərlə işləmək arzusunda olanlar müəyyən edilməli və onlara müvafiq treninqlər keçirilməlidir. Eyni zamanda, regionlardakı yerli bələdiyyələr üçün treninqlər təşkil edilməli və onlara turizminin üstünlükləri izah edilməli, bu prosesdən onların da qazanc əldə etmək imkanları diqqətə çatdırılmalıdır.
-Bu gün regionlarda fəaliyyət göstərən otel və mehmanxanalar kifayət qədər səriştəli komanda formalaşdıra bilirlərmi? Bu sahədə hansı problemlər varmı?
- Ağır olsa da, birmənalı olaraq “yox” deyə bilərik. Regionlarda fəaliyyət göstərən mehmanxanalar və istirahət mərkəzləri işlərini düzgün qura bilmədiklərindən faktiki olaraq ilin müəyyən bir mövsümündə fəaliyyət göstərdiyindən daimi işçi saxlaya bilmirlər. Hər mövsümdə yeni-yeni səriştəsiz işçilər cəlb edirlər ki, bu da xidmətlərin keyfiyyətinə mənfi təsir edir. İkinci bir tərəfdən, peşə texniki təhsili səviyyəsində lazımı sayda kadrların hazırlanmamasıdır. Ofisiant, barmen, xadimə, qapıçı, aşpaz və s. peşələrdə işləmək üçün bakalavr təhsilinə ehtiyac yoxdur. Düzdür, son vaxtlar Qəbələdə “Turizm və otelçilik” Peşə Mərkəzi yaradılıb, İsmayıllıda pilot peşə məktəbinin yaradılması üçün işlər həyata keçirilir, lakin bunlar kifayət etmir. Əsas problem peşə öyrədəcək müəllimlərin çatışmamasıdır ki, ilk növbədə belə müəllimlər hazırlanmalıdır.
- Ümumiyyətlə, regionlara turistlərin cəlbi üçün ilk növbədə hansı məsələlər öz həllini tapmalıdır?
- Regionlarımızın turizm
potensialı yerli və xarici sərgilərdə geniş
təbliğ olunmalıdır.
Bildiyimə görə,
aprel ayının
28-30-da Bakıda keçiriləcək
Beynəlxalq turizm sərgisində regionlarımız
geniş şəkildə
təmsil olunacaq. Belə tədbirlər, eyni zamanda Mədəniyyət
və Turizm Nazirliyinin qeyd etdiyim layihəsi regionlarımıza turist axınına təkan verə biləcək. Eyni zamanda, yerli
bələdiyyələr bu
işlə ciddi məşğul olmalıdırlar.
Torpaq satmaqdansa, bələdiyyə ərazisində
1-2 ulduzlu mehmanxana inşa etməklə turizmdən daha çox fayda əldə etmək mümkündür.
Qismətqızı Həqiqət
Kaspi. – 2010. – 16 mart .- S.11.