«Mənbə var və bundan
istifadə olunmalıdır»
Milli Məclisin
İqtisadi siyasət komitəsinin üzvü Əli Məsimli büdcədəki profsitin
sosial problemlərin həllinə yönəldilməsini
arzulayır
Son vaxtlar
dünya bazarındakı
konyuktura Azərbaycanın
xeyrinə dəyişməkdədir.
Neftin 1 barelinin qiyməti yavaş-yavaş
90 dollara yaxınlaşır.
Hətta, yay aylarında qiymətin 100 dolları keçəcəyi
ilə bağlı proqnozlar səsləndirilir.
Təbii ki, bütün bunlar dövlət büdcəsində
neftin 1 barelinin qiymətini 45 dollardan götürən Azərbaycanın
gəlirlərini artırır.
Bu isə büdcədə
böyük miqdarda profsitin yaranacağı anlamına gəlir. Milli Məclisin İqtisadi siyasət komitəsinin üzvü, millət vəkili Əli Məsimli ilə söhbətimizi də əsasən bu mövzu üzərində
qurduq:
- Sizcə
indiki şəraitdə
2010-cu ilin büdcəsinə
yenidən baxılmalıdırmı?
- Neftin qiyməti büdcədə
nəzərdə tutulandan
təxminən 2 dəfə
bahadır. Hesablamalara
görə, il ərzində neftin orta qiyməti 78-80 dollar arasında olacaq. Ortalama qiyməti bundan daha yüksək
olması da mümkündür. 2011-ci ildə
isə qiymətlər
indikindən də baha olacaq. Neftin
qiymətinin artması
büdcədə əlavə
vəsaitin toplanmasına
kömək edir. Hesablamalara görə, dünya bazarında neftin qiymətinin 1 dollar artması Azərbaycanın
büdcəsinə illik
təxminən 30-40 milyon
dollar əlavə vəsaitin
daxil olmasına gətirib çıxarır.
İndiki şəraitdə
neftin qiymətinin büdcədə nəzərdə
tutulandan təxminən
2 dəfə çox
olması büdcədə
1 milyard manatdan çox profsitin toplanmasına səbəb
olacaq. Belə bir şəraitdə təbii ki, büdcəyə yenidən
baxmaq zərurəti yaranır. Amma bizdə büdcəyə
yenidən baxılmanın
öz proseduru var. Qanunvericiliyə görə,
büdcəyə yenidən
baxılmasına Maliyyə
Nazirliyi təşəbbüs
göstərməlidir. Sonra
Maliyyə Nazirliyi Nazirlər Kabinetinə müraciət etməlidir.
Təkliflər Prezident
Administrasiyasında baxıldıqdan
sonra Milli Məclisə göndərilməlidir.
Yəni bu, uzun bir prosedurdur.
Amma neftin qiymətinin mövcud qiymətləri büdcəyə
yenidən baxılmasını
zəruri edir.
- Büdcədə
yaranmış profsit hansı istiqamətlərə
yönəlməlidir?
- Bilirsiniz
ki, 2010-cu ilin büdcəsi təsdiqlənərkən
ötən illərdə
görünməyən həddə
böyük miqdarda kəsir nəzərdə
tutulub. Ola bilsin ki, büdcədə
yaranmış profsit bu kəsirin azaldılmasına yönələ
bilər. Ola bilər ki, hökumət buna getməsin. Dövlət büdcəsinin kəsiri əvvəlki kimi saxlanılsın, yaranmış
profsit sosial məqsədlərə yönəldilsin.
Təbii ki, bununla bağlı müzakirələrin aparılmasına
ehtiyac var. Məlumdur ki, həm 2008-ci ilin, həm də 2009-cu ilin dövlət büdcəsində
büdcə təşkilatlarında
çalışanların, yəni müəllimlərin,
həkimlərin, elm, mədəniyyət,
incəsənət işçilərinin maaşlarının
artırılması nəzərdə
tutulurdu. Amma dünyada qlobal böhran başlanandan Azərbaycanın gəlirləri
azaldı. Nəticədə
hökumət bu planını reallaşdıra
bilmədi. 2010-cu ilin dövlət büdcəsində
də büdcə təşkilatlarında çalışanların
maaşlarının artırılması
nəzərdə tutulmur.
Təbii ki, 3 il dalbadal büdcədən
maliyyələşən təşkilatlarda
maaşların artırılmamağı
yaxşı hal deyil. Nəzərə alsaq ki, bu
təşkilatlarda çalışanların
böyük bir hissəsinin maaşları
təxminən 200 manatdır,
onda vəziyyətin ağırlığı daha
da aydınlaşar. Belə bir şəraitdə
hökumət həmin
şəxslərin həyat
şəraitinin yaxşılaşdırılması
üçün büdcədə
yaranmış profsiti
sosial məqsədlər
üçün istifadə
etməlidir. Yəni büdcədəki əlavə
vəsait hesabına müəllimlərin, həkimlərin,
elm, mədəniyyət, incəsənət
sahəsində çalışanların
əmək haqları
artmalıdır. Digər
tərəfdən, artıq
neçə ildir pensiyalarda da artım qeydə alınmır. Bunu nəzərə alaraq büdcədəki profsitdən
bu məqsədlə də istifadə oluna bilər. Məncə bu istiqamətdə addımların
atılması vacibdir.
Mənbə var və bundan istifadə olunmalıdır.
- Amma razılaşın ki, dünya bazarında neftin qiymətinin qalxması Azərbaycanın
gəlirlərinin artması
ilə yanaşı, mənfi tendensiyalar da gətirir.
- Bəli,
əslində neftin qiymətinin müəyyən
həddə qədər
qalxması Azərbaycan
üçün müsbət
amildir. Qiymətlərin
müəyyən həddən
yuxarı qalxması isə mənfi təzadlar doğurur. Hesablamalara görə, iqtisadiyyatın indiki dövründə Azərbaycan
üçün neftin
ədalətli qiyməti
70-80 dollardır. Neftin
bir barelinin qiymətinin 80 dollardan bir qədər yuxarı olması da ciddi fəsadlar
doğurmaz. Hazırda
dünyada ayrı-ayrı
ölkələrin iqtisadiyyatının
neftin qiymətinə reaksiyası ilə bağlı təhlillər
hazırlanır. Həmin
təhlillərə əsasən,
neftin bir barelinin qiyməti 200 dollara da qalxsa,
Çin iqtisadiyyatı
buna tab gətirəcək.
Amma digər ölkələrin iqtisadiyyatı
bunu qaldırmaq iqtidarında deyil. Təsəvvür edin ki, 2008-ci ilin yayında neftin bir barelinin qiyməti
147 dollara çatdı,
dünya iqtisadiyyatında
ciddi katakalizmlər müşahidə olundu. Qlobal iqtisadi böhran başladı. Neftin qiymətinin 90 dollardan yuxarı qalxması dünyanın əksər ölkələrinin,
o cümlədən Azərbaycanın
iqtisadiyyatına mənfi
təsir göstərə
bilər. Bunun səbəbi çox sadədir. Sirr deyil ki, Azərbaycanın
əsas ixrac etdiyi məhsul neftdir. Son hesablamalara görə, Azərbaycanın
xaricə çıxardığı
məhsulların 92 faizi
neft və neft məhsullarıdır.
Biz nefti satıb onun puluna ölkəyə
texnologiyalar gətiririk.
Neftin qiyməti baha olanda xaricdən
aldığımız texnologiyaların
da qiyməti bahalaşır. Çünki
neftin qiymətinin baha olması xarici ölkələrdə
hazır məhsulların
bahalaşmasına gətirib
çıxarır.
- Ən əsas problem odur ki, neftin qiyməti
qalxdıqca, inflyasiya da artır. Sizcə, bu il Azərbaycanda inflyasiya neçə faiz olacaq?
- İnflyasiyaya
bazardakı proseslərdən
asılıdır. 2008-ci ildə
bizdə inflyasiya səviyyəsi 21 faizə
çatmışdır. 2009-cu ildə bu göstərici
cəmi 1,5 faiz oldu. Amma bu
il üçün inflyasiya bir az artacaq. Amma
yenə də ikirəqəmli olmayacaq. Fikrimcə, Azərbaycanda illik inflyasiya 5-6 faiz ətrafında dəyişəcək.
İlham Quliyev
Kaspi. -2010. – 8-11 may. – S.4.