“Aktyorlarımız özlərinə diqqət etmirlər,
yeyirlər, piylənirlər...”
“Azdrama”nın yeni direktoru İsrafil İsrafilov:
“Aparılacaq islahatlara aktyor heyətinin müəyyən bir
hissəsi davam gətirə bilməyəcək”
Ötən həftə
sonu mədəniyyət və turizm naziri Əbülfəs Qarayevin
imzaladığı sərəncamlar əsasında Azərbaycanın
mədəniyyət ocaqlarında bir sıra kadr dəyişikləri
olub. Azərbaycan Dövlət Akademik Milli Dram Teatrının,
eləcə də Rüstəm Mustafayev adına Azərbaycan
Dövlət İncəsənət Muzeyinin rəhbərliyində
dəyişikliklər baş verib. İncəsənət
Muzeyinin direktoru İsrafil İsrafilov Akademik Milli Dram
Teatrına, Çingiz Fərzəliyev isə Dövlət
İncəsənət Muzeyinə direktor vəzifəsinə
təyin edilib. Akademik Milli Dram Teatrının yeni direktoru
İsrafil İsrafilov yeni təyinatla bağlı ilk
müsahibəni APA-ya verib.
- Azərbaycan Dövlət
Akademik Milli Dram Teatrına direktor təyin olunmanızı necə
qarşıladınız?
- Bu təyinata təbii
baxıram. Əlbəttə ola bilər ki, bu, kimin
üçünsə gözlənilməzdir, amma mən bu
sahənin mütəxəssisi sayılıram. Uzun illər
Akademik Milli Dram Teatrında çalışmışam.
Bundan başqa bilavasitə teatrla bağlı yüzlərlə
məqaləm, elmi-tədqiqat işlərim var. 25 ildən
artıqdır ki, Azərbaycan Dövlət Mədəniyyət
və İncəsənət Universitetində pedaqoji fəaliyyətlə
məşğulam. Uzun illərdir rəhbər vəzifədə
çalışıram. Əgər siz Azərbaycanın
teatr xadimləri və sənətşünaslarından mənim
haqqımda soruşsanız, onlar etiraf edər ki, mən uzun
illərdir bu sahədə çalışmışam. Fikirləşirəm
ki, bu təyinatda qeyri-adi heç nə yoxdur.
- Teatr rəhbəri və
ya muzey direktoru vəzifələrindən Sizə hansı daha
yaxındır?
- Uzun müddət muzey
direktoru işləmişəm, Mədəniyyət və
İncəsənət Universitetində elmi işlər
üzrə prorektor vəzifəsində
çalışmışam. Teatr çoxşaxəli bir sənətdir.
Burada bir çox sənətlər birləşir - həm tətbiqi
incəsənət, həm musiqi, həm ədəbiyyat. Allah
elə edib ki, mən bütün bu sahələrdə işləməli
olmuşam və hərəsindən nə isə
götürmüşəm, çoxlu mütaliə etmişəm.
Zənginləşməyim üçün tale özü yol
açıb. Nə götürmüşəmsə, bu sahələrdən
götürmüşəm. Teatrın əsas siması
repertuardır. Dramaturgiyaya bələdəm və bu sahədən
çox yaxşı başım çıxır. Özümü
tərifləmək istəmirəm, amma doğrudan da belədir.
- Artıq bir rəhbər
kimi Azərbaycanın birinci teatrında hansı dəyişikliklər,
islahatlar etmək fikrindəsiniz?
- Azərbaycan bu gün
təkcə öz iqtisadi göstəricilərinə görə
tanınmır. Azərbaycan Avropa mədəniyyət məkanına
daxil olub. Özü də böyük addımlarla... Avropa mədəniyyət
aləmində Azərbaycana çox məmnuniyyətlə yer
verirlər. Azərbaycan mədəniyyətinin müxtəlif
sahələri – muğam, aşıq sənəti, Qobustanda
olan abidələrimiz, Şirvanşahlar Sarayı dünya səviyyəsində
tanınır və qəbul olunur. Bu mənada bu inkişafdan
teatr və kinematoqrafiya da kənarda qala bilməz. Təəssüflər
olsun ki, bir çox mütəxəssislər dövlətin
göstərdiyi qayğını doğrultmadı və
düşünürəm ki, teatr sahəsində bu gün
görüləcək işlər görülən işlərdən
daha çoxdur. Hər birimiz teatrımızdan
narazılığımızı bildiririk,
qınayırıq, digər ölkələrlə müqayisə
etdikdə öz teatrımızdan geridə qaldığı
üçün inciyirik. Biz istərdik ki, biz
teatrlarımızın səsi Avropa ölkələrindən,
dünyadan gəlsin. Bu, birdən-birə olmur, bunun
üçün illər tələb olunur. Zövq təqdim
etmə mənasında Azərbaycan teatrı bu gün
mövqeyini, tamaşaçısını itirir. Bugünkü
tamaşaçı teatrdan yeni bir şey gözləmir və
inanmır ki, onu maraqlandıran suallara cavab tapa biləcək. İndiki
tamaşaçının aclığı və maraq dairəsi
daha çoxdur, ancaq bu aclığın ödənişi
lazımi səviyyədə deyil. Əgər teatr
tamaşaçını cəld etmirsə, onun suallarına və
düşüncələrinə cavab vermirsə, o teatr heç
kimə lazım deyil.
- Akademik Milli Dram
Teatrının rəhbərliyi ilə yaradıcı heyət
arasında bir neçə müddətdir ciddi
narazılıqlar hökm sürürdü. Hətta
teatrın xalq artistləri rəhbərlikdən və baş
rejissordan yüksək dairələrə şikayətə
belə getmişdilər. Siz yeni rəhbər kimi
aktyorların bu narazılığını ortadan
qaldırmaq üçün hansı yollara baş
vurmağı düşünürsünüz?
- Əvvəla, mən
onların nədən narazı olduğunu bilmirəm. Bilirsiniz, rahat həyat teatr üçün deyil. Teatrda həmişə razılar və narazılar olub. Bu, əslində teatrın həyatıdır. Səhnədə
özünü xoşbəxt
hiss edən adam, pərdə arxasında özünü çox bədbəxt hiss edir. Bu, yaradıcı insan üçün təbiidir.
Onların şikayətlərinin
məzmununu bilmədiyim
üçün bu suala cavab verməyə
çətinlik çəkirəm.
Amma tamaşaçı
kimi mən öz fikrimi bildirmək istərdim və onlara üzümü tutub soruşuram. Ay xalq artistləri, ay gözəl
insanlar, axı bir tamaşaçı kimi mən də
sizdən narazıyam.
Axı sizin oynadığınız rollar
məni qane etmir. Bilet almışam,
gəlmişəm, baxıram
və faydalanmaq istəyirəm. Mən vaxtımı itirirəm, axı, bu ömrümdür.
Bəs siz mənə nə verirsiniz? Sizin mənə verdiyiniz vaxtı keçmiş ərzaqdır... Vaxtı keçmiş ərzağı
sizə versələr,
sizin orqanizminiz necə qəbul edər? Siz mənim ruhuma, qəlbimə xarab olmuş ərzaq verirsiniz və mənə zərər vurursunuz. Üç, beş, on və yüzlərlə insan bu yanaşmanıza görə teatrdan uzaqlaşır. Ola bilər ki, rol bölgüsündə
ədalətsizlik olsun,
ola bilər ki, maliyyə vəsaitinin ayrılmasında,
mükafat və digər imtiyazların bölünməsində ədalətsizlik
olsun. Ailədə də valideyn uşaqların arasında
nəyisə böləndə
narazılıq olur. Ancaq məgər aktyorlar öz sənətinə bu cür sevgi ilə yanaşır? Əgər aktyor öz sənətini sevmirsə, sənətinə
laqeyddirsə, o auditoriyanı
necə yığa bilər? Məsələnin
bu tərəfi də var. Mənim üçün hazırda
kiminsə haqlı, kiminsə haqsız olduğunu demək çətindir. Hələ
bir neçə gündür vəzifəyə
təyin olunmuşam və təhvil-təslim belə olmayıb. Hələ kollektivlə görüşməmişəm. Bu teatrda fəaliyyət göstərən aktyorlara
bələdəm, insanların
istəyinə, inkişaf
istəyinə bələdəm.
Bu teatr kollektivinin əksəriyyətinin səhnədə
ilk addımlarını xatırlayıram.
Oynadıqları irili-xırdalı
rolların yozumunu bilirəm, yaradıcılıqlarına
bələdəm.
- Akademik
Milli Dram Teatrında kadr dəyişiklikləri
zamanı uzun illərdir bu teatr baş rejissor vəzifəsindən
çalışan Mərahim
Fərzəlibəyov da
tutduğu vəzifədən
azad edildi. Teatra baş rejissor vəzifəsində
kimi görürsünüz?
- Teatrda baş rejissor yeri hələ uzun müddət boş qalacaq. Fikirləşirik ki, müxtəlif teatrlardan təcrübəli, müasir
düşüncəli rejissorları
quruluşlara cəlb edək. Repertuarı bu minvalla bir
az zənginləşdirmək
olar. İkincisi isə aktyorları bir balaca hərəkətə
gətirmək lazımdır.
Sabah biz Rusiyadan, İngiltərədən, Almaniyadan
rejissor gətirsək,
o baxmayacaq ki, bu xalq artistidir,
yoxsa adi aktyor. Əgər o görsə ki, bu aktyor müəyyən
bir rolun ifasına hazır deyil, yaramır, deməyəcək ki, “yox, sən xalq
artistisən, gəl keç yuxarı başa”. Bizim təfəkkürdə var
ki, bu xalq
artistidir, qabaqda otursun, nə bilim buna imtiyazlar
verilsin. Biz necə edirik? Biz bir iş görürük, müəyyən bir müddətdə fəaliyyət
göstəririk, o fəaliyyətə
görə bizə fəxri ad verilir. Bu o demək deyil ki, dayanmalıyıq. Əksinə bəzən fəxri adı olmayan sənət adamı səhnədə
müəyyən qüsurlar
edirsə, ona bu xətanı bağışlayırlar ki,
bu aktyor hələ püxtələşir.
Amma xalq artistinin səhnədə
səhvini biz bağışlaya
bilmirik. Xalq artistini bağışlamazlar,
xalq artisti paralel danışırsa,
səsi yerində deyilsə, xalq artisti səhnədə hərəkət edə bilmirsə, əynindəki
paltardan onun piyləri çıxırsa,
bu, normal hal deyil. Heç estetik baxımdan da normal deyil. Hər kəs öz sənətinə, öz işinə diqqətli, hörmətlə
yanaşmalıdır. Belə
bir söz var: “Özünüzü
incəsənətdə sevməyin,
incəsənəti özünüzdə
sevin”. Sizə şöhrət, rəğbət
gətirən budur, siz buna çalışın.
Bilmirəm, bizdə əyalət təfəkkürü
hökm sürür, iddialar, bəzən yersiz təmənnalar, bəzən təkəbbürlülük...
Bütün bunlar bu gün başlıca
yer tutur. Bu da özünün mənfi tərəflərini
göstərir. Əslində
indi teatrın gələcək həyatı
barədə müxtəlif
düşüncələr və variantlar var. Mən hazırda yaxın iki ildə Azərbaycan teatrı necə olmalıdır – bu mənzərəni yaratmağa
çalışıram. Azərbaycan
teatrı yaxın iki ildə hansı
mənzərə, hansı
görünüşdə, hansısa zahiri əlamətlərdə necə
görünməlidir və
bunlara cavab vermək üçün
görülən tədbirlərə
çox güman ki, aktyor heyətinin
müəyyən bir hissəsi davam gətirə bilməyəcək.
- Teatrın
repertuarında dəyişikliklər
etmək fikriniz varmı? Hansı klassiklərin yaradıcılığına
müraciət etmək
fikrindəsiniz?
- Klassik əsərlərə mütləq
müraciət olunacaq.
Azərbaycan teatrı
həmişə repertuardan,
dramaturgiyadan incik olub. Bu inciklik təkcə teatr heyətinə aid deyil, tamaşaçını da
incik salmaq olmaz. Azərbaycan xoşbəxtlikdən ədəbiyyat
baxımından çox
zəngindir. Bizim çox qüdrətli dramaturqlarımız var. Hətta
bizim nəsr sahəsində çox istedadlı insanlarımız
var. Onların əsərlərinə
səhnə həyatı
vermək onlara qarşı bir qayğıdır. Mənim
düşüncəmdə Cəlil Məmmədquluzadə,
Əbdürrəhim bəy
Haqverdiyev, müasir yazarlarımız, hətta
müasir Avropa, avanqard dramaturgiya da var. Amma bir
şey var - bunu kim edəcək?!
Hansı rejissor bu tamaşaları qoyacaq, hansı aktyorlarımız bu tamaşalarda iştirak edəcək?! Aktyorların
da formada olub-olmayan anları olur. Məsələn, bu gün bir
balerina öz qidasına diqqət yetirir ki, səhnədə
müəyyən hərəkətləri
edə bilsin. Ancaq bu, heç
də dram aktyorlarına
aid deyil. Bizim aktyorlar özlərinə
diqqət etmirlər, yeyirlər, piylənirlər,
təcrübələrini itirirlər.
Axırda da rol bölgüsündən
şikayət edirlər.
Mən bütün bu hallara diqqət
edəcəyəm. Aktyor
hər zaman özünə fikir verməlidir.
- Uzun illər rəhbərlik etdiyiniz Azərbaycan Dövlət İncəsənət
Muzeyini əmin əllərə etibar edirsiniz? Muzey ab-havası üçün
darıxmayacaqsınız ki?
-İncəsənət
Muzeyinin yeni direktoru olan Çingiz Fərzəliyev
özü rəssamdır.
Əməkdar incəsənət
xadimi, professor, Azərbaycan
Rəssamlıq Akademiyasında
kafedra müdiridir. İncəsənət sahəsində
tanınmış adamdır.
Mən ona hər zaman böyük kimi və sənətə bağlılığı üçün
hər zaman hörmət etmişəm.
Biz bir-birimizdən incik
deyilik, biz qardaş kimi halallıq etmişik. Mən İncəsənət Muzeyini
Çingiz Fərzəliyevə,
Maqbet Bünyatov isə Akademik Milli Dram Teatrını mənə halal edib...
Kaspi. -2010. – 18 may. – S.12.