“Teatrların bir-birindən xəbəri yoxdur”
Səidə Quliyeva: «Elə
tamaşalar var ki, onlar Akademik Milli Dram Teatrının səhnəsində
oynanılmamalıdır. Amma, teatrın üstündən
tamamilə xətt çəkmək fikri ilə razı deyiləm»
Teatr
mövsümü başa çatmaq üzrədir. Akademik Milli
Dram Teatrının həyatında bu mövsüm yeni
tamaşalar, qastrollar, ayrı-ayrı səhnələr, ən
nəhayət, kadr dəyişikliyi ilə yadda qaldı.
Hansı ki, teatrın kollektivi bu dəyişikliyə
böyük ümidlərlə baxır. Teatrın
tanınmış aktrisası,
Əməkdar artist Səidə
Quliyeva bizimlə söhbətində teatrın sabahından
gözlədiyi ümidlərlə yanaşı, problemlərindən
da danışdı:
Gözlənilən yeniliklər
- Akademik Milli Dram Teatrında
rəhbər dəyişikliyi baş verdi.
Necə fikirləşirsiniz, bu dəyişiklik işinizin
ümumi ab-havasına, yaradıcılıq imkanlarının
genişlənməsinə və s. təkan verəcəkmi?
- Hələ bizdə baş
rejissor təyin olunmayıb. Təkcə
direktorumuz dəyişilib. Yeni təyin
olunan direktor İsrafil İsrafilov məncə yaxşı
namizəddir. İsrafil müəllim
teatrın içindən çıxan insandır. O,
teatrşünasdır. Vaxtilə bu teatrda truppa
müdiri işləyib. Bizim əksər aktyorlarla
çalışıb. Mən o zaman tələbə idim, hələ
teatrda işləmirdim. Əgər o teatra direktor təyin
olunubsa, bu, yalnız uğurlu addım ola bilər.
- İsrafil İsrafilov teatra
yeni təyin olunanda həm repertuar barədə, həm xalq
artistlərinin oyunu barədə ittihamlarla
çıxış edib. Necə bilirsiniz, bu ittihamlardan
hamıya pay düşürmü?
- Bu, onun öz
baxışıdır. Bu fikirlə müəyyən mənada
razıyam, müəyyən mənada yox. Amma repertuar
sarıdan onun fikirləri ilə tam razıyam. Elə
tamaşalar var ki, onlar Akademik Milli Dram Teatrının səhnəsində
oynanılmamalıdır. Ancaq bu o demək də deyil ki, bizim
repertuarda tamaşaların hamısı zəifdir. Bizdə
çox qüvvətli tamaşalar var. Müəyyən
festivallarda layiqli yerlər də tutmuşuq. Teatrın
üstündən tamamilə xətt çəkmək, onun
tamamilə yararsız olduğunu qeyd etmək fikri ilə
razı deyiləm. Aydın məsələdir ki, teatra gələn
hər rəhbər ora yeniliklər gətirməyə
çalışır. Biz çox istərdik ki, gələcəkdə
İsrafil müəllimdən yaxşı mənada bu yenilikləri
gözləyək. Ümid edirəm ki, teatra sanballı
tamaşalar gələcək. Teatrın adi aktyorundan tutmuş
xalq artistlərinə kimi hamı istəyir ki,
repertuarımız qüvvətli olsun, aktyorlar gözəl
rollarda oynasın. Elə aktyorlar var ki, orada özlərini,
istedadlarını tam büruzə verə bilmirlər.
Çox istərdim ki, içində mən özüm də
daxil olmaqla bərabər rejissorlar aktyorlara uyğun
tamaşalar götürsünlər və ana
teatrımızın - Akademik Milli Dram Teatrının səviyyəsini
çox yüksəklərə qaldıraq. Bu, başda
İsrafil müəllim olmaqla, hər birimizin arzusudur.
Biganəlik
- Bu gün Azərbaycanın
teatr məkanını necə görürsünüz?
- Çox istərdim ki,
repertuarımız güclü olsun. Teatrların bir-birindən
xəbəri yoxdur. Biz bir-birimizdən xəbərsizik. Mən
Akademik Milli Dram Teatrında işləsəm də Gənc
Tamaşaçılar Teatrının, Rus Dram Teatrının,
hətta Kukla Teatrının tamaşalarına baxıram.
Çünki hər bir sənət adamı kimi bu gün Azərbaycan
teatrlarında nələrin baş verdiyi, aktyorların,
repertuarın nə səviyyədə olduğu məni də
maraqlandırır. Mənə elə gəlir ki, bu, hər
birimizi maraqlandırmalıdır. Sənətkar başqa bir sənətkarın
istedadına bələd olmalıdır. İstəyərdim
ki, sənətkarlar bütün teatrlarla əlbir olsunlar.
Çünki biz bir nöqtəyə vursaq, incəsənətimiz,
mədəniyyətimiz çox yüksəklərə qalxar.
- “Bir-birimizdən xəbərsizlik”
nə ilə bağlıdır – laqeydliklə, yoxsa vaxt
qıtlığı ilə?
- Vaxt qıtlığı
da var. Biganəlik məncə, daha çoxdur.
Dövrə uyğun tamaşalar
- Son illər “Azdrama”da səhnələşdirilən
hansı tamaşada ürəyinizcə olan rol
oynamısınız?
- İki il bundan əvvəl
rejissor Bəhram Osmanovun Tuncer Cücenoğlunun “Uçqun” əsəri
əsasında səhnələşdirdiyi tamaşası
teatrımızda çox müvəffəqiyyətlə
oynanıldı. Bu tamaşada ürəyimcə olan, hətta
çoxdan oynamadığım bir rolu oynadım. Türkiyədə
keçirilən Beynəlxalq Konya Festivalında da bu tamaşa
uğurla qarşılandı. Dünyanın çox yerindən
həmin festivalda böyük kollektivlər iştirak edirdi.
Onlar bizim sənətimizin qarşısında baş əyirdilər.
Özüm oynadığıma görə demirəm, həmin
tamaşanı son dövrlərin ən uğurlu tamaşası
hesab edirəm. Hal-hazırda teatrda Bəhram Osmanovun quruluş
verdiyi Əli Əmirlinin «Sevilən qadın» tamaşası
oynanılır. Düzdür, mən o tamaşada iştirak
etmirəm, ancaq o, çox gözəl tamaşadır. Bu
tamaşanı da teatrın uğuru sayıram.
- Sizcə, yaxşı
tamaşa nə deməkdir?
- Yaxşı tamaşa səhnə
həyatı deməkdir. Teatr kollektiv sənət olduğuna
görə həm aktyorun, həm rejissorun, həm rəssamın,
həm bəstəkarın, həm texniki işçilərin
uğuru deməkdir. Əgər desəm ki, yaxşı
tamaşa həyatımızın bir parçasıdır, səmimiyyətimə
inanın. Uğurlu tamaşa aktyor üçün həyatda
müvəffəqiyyət deməkdir.
- Son iki ildə
çalışdığınız teatrın binası təmirə
dayanıb. Necə bilirsiniz, bu fasilə sizin
tamaşaçılarınızı teatrdan perik salmayacaq ki?
- Mənə elə gəlir
ki, tamaşaçı yenə də cəlb olunacaq.
Çünki təmirdən sonra «Azdrama»nın binası
çox gözəl olmalıdır. Mən xarici ölkələrdə
olanda oradakı teatrların binalarına həmişə həsəd
aparırdım. Mənə elə gəlir ki, bizim
teatrımız daha gözəl olacaq. Sevinirəm ki, ana
teatrımıza dövlət başçısı tərəfindən
xüsusi diqqət göstərilib. Qaldı ki,
tamaşaçıların teatra cəlb olunmasına, ilk
növbədə onun daxili və zahiri gözəlliyi ilə
maraqlananlar gələcək. Bir də neçə il təmirdə
olursan, ol, teatrı sevən insan yenə də gələcək.
Əyləncə xatirinə gələn təsadüfi
tamaşaçılar da bizim
tamaşaçılarımızdır. Amma onu da deyim ki, Azərbaycan
xalqı teatrı sevən xalqdır. Ona görə də
teatra yenə də axın olacaq.
- Son vaxtlar müasir teatr
tendensiyalarından danışılır. Nə deməkdir
müasir teatr?
- Bizim teatr ənənəyə
sadiq qalan bir teatrdır. İndi müasir cərəyanlar var.
Müasirliyin içərisində çox şey var – səhnənin
texnikasından tutmuş, aktyor oyununa qədər.
Bugünkü tamaşaçının zövqünə, tələbinə
uyğun tamaşalara müasirlik deyirəm. Modern, qrotesk, epik
teatr və s. müasir qollar var.
Ancaq bizim teatrımız mili teatr olduğuna görə istərdim
ki, bu parçalanmalar bizə aid olmasın, öz ənənələrimizə
sadiq qalaq. Aydın məsələdir ki, teatr təbliğat
maşını deyil. Əgər tamaşaçıya
dövrə, zamana uyğun tamaşalar göstərsək, bu
artıq müasir teatr deməkdir.
Rejissor qıtlığı
- Sizcə teatrda səhnəyə
qoyulan hər hansı bir tamaşanın uğuru ora cəlb
olunan xalq artistlərinin çəkisi iləmi
ölçülür? Yoxsa heç bir fəxri titulu olmayan gənc
aktyorlarla uğurlu tamaşa qurmaq olar?
- Bu gün tamaşaçı
teatra gələndə mütləq hansı aktyorların
oynaması ilə maraqlanır. Tamaşaçını cəlb
etmək üçün mütləq tanınmış
aktyorları cəlb etmək lazımdır. Çünki
tamaşaçı onların oynadığı tamaşalara
gəlib baxmaq istəyir. Tamaşaçının da öz
kateqoriyası var. Bəzən tamaşaçı tamaşaya
baxanda tanımadığı aktyoru da orada tanıyır. Mənə
elə gəlir ki, gənc aktyor uğurlu oynasa, artıq
növbəti tamaşası üçün auditoriya
toplayacaq.
- Gənc rejissorlarla işləmək
sizin üçün maraqlıdırmı?
- Mən gənc rejissorlarla
kinoda işləmişəm, amma teatrda yox. Teatrda işlədiyim
rejissorların hamısı tanınmış olub. Bu gün
“gənc rejissorlar” deyirlər, ancaq hələ ki, onların
uğurlu bir işini görməmişəm. Pantomima
Teatrında maraqlı tamaşalar qoyulur. Ancaq sənət
nöqteyi-nəzərindən yüksək zirvələr fəth
etmirlər. Çox istərdim gənclərə geniş yer
verilsin. Yeni rejissorlarla işləmək mənim
üçün də maraqlı olardı. Bəzən gənc
rejissorlar qurduqları tamaşada həm nala, həm mıxa
vurmaqla özlərini çaşdırırlar, aktyoru da
çaşdırmaq istəyirlər. Mən bunun əleyhinəyəm.
- Əgər sizə
teatrların ümumi problemindən danışmaq lazım gəlsə,
nəyi qabardarsınız?
- İlk növbədə
qeyd edərdim ki, bizdə rejissor qıtlığıdır.
Aktyorlarımız kifayət qədərdir. Amma rejissorlar
aktyorlarla işləmək istəmirlər. Onlar hazır
materiala işləməyə üstünlük verirlər.
Fikirləşirlər ki, əgər institutu bitiriblər və
əllərində diplomları varsa, demək onlar hazır
aktyorlardır. Mən bu fikrin əleyhinəyəm. Mənim aləmimdə
rejissor istər Xalq artisti olsun, istər sıravi aktyor olsun,
onunla işləməlidir. Aktyorla rejissorun birgə işi
olanda, nəticə səmərəli də alınır. Bəzən
görürsən ki, rejissor özünün nə istədiyini də bilmir. O aktyora nə
deyə bilər? Kollektiv sənət olduğu
üçün hamı bir nöqtəyə vursa uğurlu nəticə
də alınacaq. Rejissor nə istədiyini bilsə, aktyorlarla
işləməyi bacarsa, rollar düzgün paylansa – bir
sözlə, hamı öz yerində olsa, onda uğurlu iş
alınır.
Təbliğat olsaydı!
- Siz bir çox filmlərdə
çəkilmişsiniz. Kino karyeranızı uğurlu hesab
edirsiniz?
- Bugünkü gündə
uğurlu hesab etmirəm. Orta səviyyə deyə bilərəm.
Əgər rejissor Vaqif Mustafayevlə işləsəydim,
sizin sualınıza tamam başqa cür cavab verərdim. Amma
hal-hazırda Vaqif müəllim film çəkmir. Ona görə
də kino uğurlarım haqqında yüksək səviyyədə
danışa bilmərəm.
- Tamaşaçılar sizi
həmçinin televiziya tamaşalarından tanıyıb və
seviblər. Bu gün böyüməkdə olan və ekrana
daha yaxın olan tamaşaçı üçün siz efirdə
yoxsunuz.
- Düz deyirsiniz, mən
Qızıl Fondda saxlanılan çox tamaşalarda
oynamışam. Həmin tamaşalar orta və yaşlı nəsil
tərəfindən çox sevilib. Təəssüflər
olsun ki, son dövrlər televiziya tamaşaları çəkilmir.
Hətta deyirlər ki, dünyanın heç bir yerində
televiziya tamaşaları yoxdur. Məncə, Azərbaycanda bu
cür tamaşalar nəinki uğurla çəkilir, elə o
cür də qarşılanırdı. Düz deyirsiniz ki, bu gün
gənclər teatra gəlməkdənsə, ekrana yaxın
oturmağa üstünlük verirlər. Mənə elə gəlir
ki, onların teatra cəlb olunması üçün təbliğat
lazımdır. İndi müasir texnika elə inkişaf edib
ki, onlar dünyanın hər bir nöqtəsində istər
kliplərə, istər filmlərə baxa bilirlər. Görünür
bizim də tamaşaları internet vasitəsi ilə yaymaq,
cavanlara bu vasitə ilə maraqlandırmaq lazımdır. Belə
bir təbliğat olsaydı, gənclər maraqlanar və
teatra gələrdilər.
Canlı ünsiyyət tamam başqa şeydir.
- Pedaqoji işə fasilə
verməyinizin səbəbi nədir?
-5 ildən çox idi Mədəniyyət
və İncəsənət Universitetində aktyorluq
fakültəsində dərs deyirdim. Hal-hazırda vaxtım az
olduğuna görə dərs demirəm. Yaşa dolandan sonra əgər
lazım bilib məni dəvət etsələr, yenə gedib dərs
deyərəm.
Təranə Məhərrəmova
Kaspi. – 2010. – 26 may. – S.8.