“Heç zaman teatra xəyanət
etməmişəm”
Aleksandr Şarovski: «Prezident qeyd elədi
ki, Rus Dram Teatrının Azərbaycan
teatrının və mədəniyyətinin bir hissəsi kimi
həmişə öz yeri olub və olacaq»
Dekabrın
21-də Səməd Vurğun adına Azərbaycan Dövlət
Rus Dram Teatrının 90 illiyi qeyd olunacaq. Mədəniyyət
və Turizm Nazirliyinin təşəbbüsü ilə
baş tutacaq yubiley tədbirində MDB ölkələrinin
tanınmış teatr xadimlərinin iştirakı da gözlənilir.
Teatrın
baş rejissoru Aleksandr Şarovski də yubileyin çox
yüksək səviyyədə qeyd olunacağına əminliyini
gizlətmir:
Yubileyə gedən yol
-
Yubileyə necə hazırlaşırsınız?
- Mənim
fikrimcə, yubiley nəticələri
yekunlaşdırmaq üçün cəhd deyil. Əsas olan yubileyə qədər
baş verən hadisələr və yubileyə gedən
yoldur. Yubiley ilində biz ilin sonuna qədər iki premyera təqdim
etməyi düşünürük. Əgər yubileyi də
premyera hesab etsək bu o deməkdir ki, bu bizim üçün
yeni bir tamaşa olacaq. Mənim üçün əsas olan
budur. Əsas odur ki, teatr işlək vəziyyətdədir. Mədəniyyət
və Turizm Nazirliyində teatrla əlaqəli şəxslər
də bu sənəti sevən insanlardır. Onlar gecə və
gündüz teatr üçün yaşayırlar. Bizim
onlarla çox yaxşı əlaqələrimiz var. Cənab
nazir özü də teatra yüksək qayğı göstərir.
Eləcə də dövlət başçısının
teatra böyük qayğısı var. Prezident İlham Əliyev
həyat yoldaşı Mehriban xanımla teatrın təmirdən
sonrakı açılışında iştirak etdi. Rus Dram
Teatrı Dövlət Kukla Teatrından sonra ilk teatr idi ki, təmirdən
sonra təhvil verilirdi. Prezident məni həmin tədbirdə
“Şöhrət” Ordeni ilə təqdim elədi. Hesab edirəm
ki, bu mükafat təkcə mənim yox, bütün kollektivin
əməyinə verilən qiymətdir. Prezident qeyd elədi
ki, Rus Dram Teatrının Azərbaycan
teatrının və mədəniyyətinin bir hissəsi kimi
həmişə öz yeri olub və
olacaq. İstənilən
artıq dil bir dövlətdir. İstər Azərbaycan, istər
rus, istərsə də ingilis dilini bilmək insanların mədəni
səviyyəsinin yüksəlməsinə xidmət edir.
Prezidentin bu fikirləri bizi ilhamlandırdı. Biz də
işimizi bu istiqamətdə qururuq. Yubileyə gəlincə,
ümid edirəm ki, yaxşı qonaqlarımız olacaq. Yəqin
ki, xaricdən bizi təbrik etməyə dostlarımız gələcək.
Yaxşı sözlər, gözəl komplimentlər eşidəcəyik.
Bütün bunlar əlbəttə, bizi sevindirir.
- Təmirdən
sonrakı teatrda işləmək işinizin keyfiyyətinə
necə təsir edir?
- Təmirdən
sonra bizdə səhnədə keyfiyyət dəyişiklikləri
baş verib. Daha müasir tərtibat var. Biz teatra bu sənəti
ürəkdən sevən, xüsusilə gənc nəsillə
işləməyi bacaran rejissorları dəvət edirik. Mən
bunu öz işimizə yeni baxış kimi qiymətləndirirəm.
Biz təkcə rejissorları yox, həmçinin işıq
üzrə rəssamlar da dəvət edirik. Bizim sexlərdə
hər şey qaydasındadır. Vladimir Niverov çox
böyük mütəxəssisdir. Onu da qeyd edim ki, bizdə
işıq üzrə rəssam qıtlığıdır.
Ancaq bizim sexə dəvət etdiyimiz rəssamlar çox
yaxşı məktəb keçiblər. Bu müasir teatr
üçün çox vacib amildir.
- Bu
mövsüm repertuarda əsasən klassikaya, yoxsa müasir
dramaturgiyaya üstünlük vermisiniz?
- Bu
mövsümdə repertuarımızda bir çox klassiklərin
əsərləri yer tutub. Bu əsərlər zaman
ötdükcə hava-su kimi lazımdır. Klassika isti havada sərin
su kimidir. O, insana yeni nəfəs verir. Biz bu il Yaltada
keçirilən Beynəlxalq festivalda çox uğurla
iştirak etdik. Festivalda 9 ölkənin teatrları iştirak
edirdi.
- Rus
Dram Teatrında nə qədər aktyor
çalışır? Sizcə yaşlı aktyorlar işin
gedişinə kömək edir, yoxsa mane olurlar?
-
Bilirsinizmi, əgər teatrda hər şey çox
yaxşıdır deyilsə, demək pisdir. Mən həmişə
demişəm ki, rəssamlara qibtə edirəm, onlar molbert və
fırça götürüb istədiklərini çəkirlər.
Onlar heç kimdən asılı deyillər. Mən isə
hamıdan asılıyam. Teatrda 200-ə yaxın işçi
var. Onlardan 60-ı aktyordur. Hər insanın öz yeri, öz
fəlsəfəsi, öz davranışı, öz
baxışları var. Mən fikirləşirəm ki, onlar
dünyada ən yaxşıdırlar. Eləcə də həqiqətən
nəsillər arasında baş verən mübarizə də
yaxşıdır. Əsas odur ki, bu çərçivədən
çıxmır. Biz çox ciddi tədbirlər
götürürük. Teatr elə bir yerdir ki, orada yüksək
əhval-ruhiyyə, səhərdən axşama qədər
iş olur. Yalnız bu nizam-intizam uğurlar əldə etməyə
imkan verir. Yəqin ki, fikir vermisiniz, bizim teatrın
aktyorları müxtəlif teatrlarda da
çalışırlar. Onlar reklamlara, filmlərə çəkilirlər.
Bu o deməkdir ki, onlar yaxşı formadadırlar. Bəzən
onları bir yerə yığmaq mənim
üçün çətin
olur. Ancaq onların pul qazanmaq işinə mane ola bilmərəm.
Özünüz bilirsiniz ki, teatrda əməkhaqqı yüksək
deyil. Əlbəttə, bu teatrın işinə mane olur. Ancaq
nə etmək olar, onlara kömək etmək lazımdır.
Teatra sadiq olan adamlara mən həmişə kömək edirəm.
Kim ki, teatra sadiqlik göstərir, teatr da onları sevir. Kim ki,
teatra sadiqlik göstərmir, o kənarda klouna çevrilir.
Teatr xəyanəti bağışlamır. Mən 40 ildən
çoxdur ki, teatrda çalışıram. Həyatımın
müxtəlif hadisələri və günahları olub. Ancaq
heç zaman teatra xəyanət etməmişəm, onu
aldatmamışam. Bu, çox təhlükəlidir.
İndi teatrda aparılacaq islahatlardan çox
danışırlar. Eşitmişəm ki, bu islahatlar
teatrların maliyyə vəziyyətini yüngülləşdirəcək.
- Siz
necə düşünürsünüz, aktyorlar və
rejissorlar teatrda müqavilə ilə işləməlidirlər?
-
İndi bizdə islahatlar başlayır. Təbii ki bu islahatlar
ölkənin birinci teatrından başlanmalıdır. Milli
Teatr ölkəmizdə özünün böyük ənənələri
olan teatrdır. Mən o teatrın səhnəsində Ələsgər
Ələkbərovu Vaqif rolunda görmüşəm.
Yadımdadır, Ələsgər Ələkbərov Vaqifi
oynayanda bütün zal onu ayaq
üstə alqışlayırdı. O teatrda belə aktyorlar
nəsli vardı. Bu islahatlar təkcə yaradıcı deyil,
həm də iqtisadi xarakter daşıyır. Çox istərdim
ki, bu islahatlar, attestasiyalar elə keçsin ki, nəyi isə
dağıtmasın.
Azartlı oyun
-
İndicə Ələsgər Ələkbərovun adını
yada saldınız. Sizcə bu gün səhnəmizdə bu
cür aktyorlar varmı?
- Bu
gün bizdə başqa aktyorlar var. O böyük məktəb
həmin teatrın idi. Bu gün isə teatrın ayrı
siması, ayrı intonasiyası var. Əlbəttə, mən
o gözəl səsli, klassikalı aktyorlarla fəxr edirdim. Məsələn,
Vera Şirye bizim teatrın belə aktyorlarından idi. Bu
gün isə bizim səhnədə Kral Liri oynayan Nodar
Şaşıqoğlunu kimi aktyor var. Digər səhnələrə
gəlincə, öz işimizin çoxluğu ilə əlaqədar
başqa teatrlara o qədər də gedə bilmirəm. Yəqin
ki, bu gün də «Azdrama»nın yaşlı nəsl
aktyorları arasında çox gözəl aktyorlar
çalışır. Ümumiyyətlə,
düşünürəm ki, Azərbaycanda çox
istedadlı aktyorlar var.
-
Sizcə müasir teatr özünün çiçəklənmə
mərhələsini yaşayır, yoxsa enmə?
-
Çətin sualdır. Demək olar ki, teatr uçurumdan
xilas olub. Təxminən 10-15 il bundan əvvəl uzun bir
dövr vardı ki, televiziya, kütləvi mədəniyyət
hər şeyi üstələmişdi. Ancaq teatr yenidən
insanların marağını özünə cəlb edə
bildi. İndi insanlar teatrı seçir, canlı ünsiyyətə
üstünlük verir. Artıq insanlar kütləvi mədəniyyətdən
beziblər və onlar özlərinə gəlməyə
başlayıblar.
- Necə
düşünürsünüz, bugünkü pyeslər
hamısı bu günlə səsləşirmi?
- Bu,
çox çətindir. Bəzən elə pyeslər olur ki,
onu hazırlayırsan, ancaq zal qəbul
eləmir. Ona görə də baş rejissor kimi mənim
üçün dəqiq repertuar portfelini qurmaq asan deyil.
Çünki tamaşaçıların zövqünü də
nəzərə almaq lazımdır. Ümumiyyətlə, həm
klassik, həm də müasir pyeslərə quruluş verirəm.
Ancaq mən o pyesləri sevirəm ki, bu gün onun üzərində
işləyirəm. Düşünürəm ki, ən
yaxşı material o olacaq. Çünki hər tamaşa
üçün yeni forma, yeni vəziyyət, gözlənilməz
rəsmlər və s. tapmaq lazımdır. Mən hər bir
tamaşaya ilk tamaşam kimi yanaşıram. Əgər o pyesi
özüm sevmirəmsə, onu hazırlamıram. Bu
azartlı oyun kimidir. Əgər həvəs yoxdursa,
yaxşısı budur tamaşanı qoyma. Mənim
üçün demək çətindir ki, bu günün tələbi
nədir. Tamaşa təkcə bu günün tələbi ilə
yox, həmçinin qəlbin tələbi ilə səslənməlidir.
Əgər mənim qəlbimin seçdiyi bir tamaşa
tamaşaçıların istəyi ilə üst-üstə
düşürsə, demək o alınıb. Teatr siyasət
deyil. Həyatın tələbi tamam başqadır. Əsas
ürəyin, qəlbin tələbatıdır,
emosiyalardır.
- Yəqin
ki, xəbərdarsınız, qonşu gürcü teatrı
«Kral Lir»i Londonda oynayıb. Nə üçün bizim
teatrların belə sorağı gəlmir?
- Bizi
dəvət edirlər. Sadəcə, bu cür səfərlər
çox baha başa gəlir. Teatrımız çox
festivallarda iştirak edir. Ancaq elə festivallar var ki, ora
böyük truppa ilə getmək lazımdır. Bunun
üçün vəsait olmalıdır.
Hər şey yadımdadır
- Necə
düşünürsünüz, sizin rejissor işiniz həmişə
riskdir – qəbul edəcəklər və ya etməyəcəklər,
sevəcəklər və ya sevməyəcəklər?
- Əlbəttə,
mən həmişə deyirəm ki, imtahan verməkdən
yorulmuşam. Hər günü sabah nə edəcəyimi bilməyəcək
kimi başlayıram. Bu, hər dəfə belədir. Premyeraya
qədər necə olacağını bilmirəm. Qəbul edəcəklər,
etməyəcəklər... Bu fikirlər adama rahatlıq
vermir. Hər dəfə bu hissləri yaşamaq asan deyil.
-
“Rejissor aqressiv olmalıdır” fikrinə münasibətiniz
necədir?
- Məni
teatrda çox adamlar qınayırlar ki, çox yumşaq adamam.
Mən yumşaq adam deyiləm, sadəcə aktyorların təbiətini
bilirəm. Özüm də artistəm. Onlarla ehtiyatlı
olmaq lazımdır. Çünki onların qəlbində
teatrdan başqa heç nə yoxdur. Əgər o
istedadlıdırsa, onu başa düşmək asandır.
Rejissorlar müxtəlif olmalıdır. Onların
aqressiyası mənim üçün başa
düşülən deyil. Rejissor
qışqırmalıdırmı? Bu ola bilməz.
Aktyor
isə yaxşı mənada aqressiv olmalıdır.
Çünki səhnə cəsarət tələb edir.
Aktyor öz-özünə deməlidir ki, mən ən
yaxşıyam və oynamağa gedirəm. Aktyor səhnəyə
zalla mübarizə ruhunda çıxmalıdır. O zala qalib
gəlməli, hamının diqqətini özünə
çəkməlidir. Əgər zalda oturanlar aktyora inanmasalar
çıxıb gedəcəklər. Aktyorun istedadı bu
istiqamətə yönəlməlidir. Mənə elə gəlir
ki, rejissorda o zaman aqressivlik yaranır ki, onun üçün
artıq heç nə qalmır. Rejissor tamaşanı bilməli, səhnə nizamlarına bələd
olmalı, temporitmi dəqiq tutmalı, yeni aktyorların
xarakterini tapmaqda kömək etməli və ab-havanı
yaratmağı bacarmalıdır. Ona görə də
rejissorun aqressiv olmasının nə demək olduğunu o qədər
də başa düşə bilmirəm.
-
Eyni zamanda rejissor və aktyor olmaq çətindirmi?
-
Çətin deyil, sadəcə bunlar ayrı-ayrı peşədir.
Xüsusən nə zaman ki, sən baş rejissorsan səhnəyə
az çıxırsan. Mən də buna
çalışıram. Çünki başqa halda elə
çıxar ki, mən kiminsə əlindən rolunu
alıram. Vaxtilə aktyor kimi özüm çox rollar
oynamışam. Ona görə artıq səhnəyə nadir
hallarda çıxıram. Hələlik məni aktyorluq
çəkmir və nə vaxtsa hansı rolla
çıxacağımı da bilmirəm.
-
Aktyor kimi səhnəyə çıxanda siz də Hamleti, Otellonu
oynamaq arzusu ilə yaşayırdınız?
- Mən
Gənc Tamaşaçılar Teatrında aktyorluğa
başlamışam. Əvvəlcə bir neçə epizodik
rollarda, sonra isə yalnız baş rollarda
oynamışam. Demək olar ki,
yarım ildən sonra mənə baş rollar həvalə
olundu. Mən orada Dartanyan, Don Juan və digər gözəl
rolları oynadım Sonra mən o teatrdan Rus Dram Teatrına gəldim.
Hələ də ilk addımlar - pərdənin
açılması, qrim qoxusu, macəralar, alqış səsləri – hər şey yadımdadır.
-
Daha nəyi xatırlayırsınız?
-
Sonra məşqlər yadımdadır. İş, iş, yenə
də iş. Mənim üçün ən böyük həzz
məşqlər idi. Məşq yeni inşadır. Rejissor onu
yazır, sən isə bütün qəlbinlə xarakter
yaradırsan. Bu, təkcə səhnədə o baş - bu
başa getmək deyil. Mən nə istəyirəmsə onu
oynamışam. Obrazlar qalaleyamda çox gözəl rollar
var. Bu baxımdan reallaşmayan arzum qalmayıb.
Təranə Məhərrəmova
Kaspi.- 2010.- 11 noyabr.- S. 8.