Nağıl kimi
ömür
“Əgər məni işdən
çıxarsalar, gedib teatrda
ya qapıçı, ya
da süpürgəçi işləyəcəyəm”
O, həm aktyordur, həm də rejissor assistenti. Akademik Milli Dram Teatrının tamaşalarına baxanlar, bu teatra tez-tez
yolu düşənlərin
hamısı onu
yaxşı tanıyır.
83 illik ömrünün
düz 64 ilini teatr sənətinə həsr edib. Rollar da oynayıb, tamaşalar da idarə edib. Azərbaycan teatrının ən qüdrətli sənətkarları
səhnədə çiyin-çiyinə
çalışıb. Bu gün də
səhnədədir. Həm də
tamaşaları idarə
edir. Oynanılan tamaşaların taleyi ondan çox
asılıdır. Respublikanın Əməkdar artisti Nəcəf Həsənzadə
qalan ömrünü
də teatra həsr etmək niyyətindədir.
“Dayımızın teatrı”
-
1946-cı ildən teatrda
işləməyə başlamışam.
10-cu sinifdə oxuyurdum Bir gün
eşitdim ki, Adil İsgəndərov teatrda kurs açır.
O vaxt teatra elə də həvəsim yox idi. Atam məndən böyük
iki qardaşıma həmin kurslara yazılmağı məsləhət
gördü. O zaman
“Azdrama”nın binası indiki “Muskomediya”nın yerində
yerləşirdi. Teatrın binasını
da anamın dayısı Hacı Zeynalabdın Tağıyev
tikdirmişdi. Atam «O kişinin
teatrında biriniz gedib işləyin» - deyə bizə məsləhət gördü.
Atam Tağıyevin sağ əli idi. O, nənəmin və yaxın qohumlarımı sürgündən
xilas etmişdi. Azərbaycan mədəniyyətinin, təhsilinin,
incəsənətinin inkişafı
üçün Tağıyevin
gördüyü işlər
haqqında çox danışılıb. Biz
də həmin teatra “dayımızın teatrı” deyirdik. Amma qardaşlarım özlərinə
başqa sənət seçdilər. Məhəlləmizdə yaşayan bir oğlan teatrda işləyirdi. Həmin ərəfədə
«Şərqin səhəri»
tamaşası hazırlanırdı.
Kütləvi səhnələrdə
oynamaq üçün
adam axtarırdılar.
O, mənə teatra getməyi məsləhət
gördü. Mən bir
gün teatra getdim. Həm teatr, həm
də teatrdakı Sidqi Ruhulla, Rza Əfqanlı, Mərziyə Davudova kimi sənətkarlar çox xoşuma gəldi. Sonradan mütəmadi teatra
getməyə başladım.
Rejissor assistenti: «Hər tamaşada kütləvi səhnələrə
çıxmaq üçün
gəlib iştirak etsən, sənə pul verəcəklər» - deyə bildirdi. Mənim də artıq teatra həvəsim yaranmışdı. Ona görə
də həm tamaşalara baxmağa gedir, həm də kütləvi səhnələrə çıxırdım.
- Bəs Adil İsgəndərovun kursuna
nə zaman yazıldınız?
- Həmin kurs barədə qəzetlərdə
elan verilmişdi. İmtahanlara
çoxlu gənclər
gəlmişdi. Mən də
ərizə verdim.
Sonra bizi yoxladılar. Mən Süleyman Rüstəmin «Çapayev»
şeirini yarıya qədər söyləyəndən
sonra Adil İsgəndərov əlindəki
karandaşı döyəclədi.
Məni ağlamaq tutdu. «Bir həftədən
sonra cavabları bilmək üçün
gələrsiniz» - deyə
bildirdilər. Sözün açığı,
qəbul olunmağıma
heç ümidim yox idi. Həmin ərəfədə həyəcandan
axşamlar yata bilmirdim. Adımın
qəbul olunanlar siyahısında
birinci yerdə olduğunu eşidincə uçmağa qanadım yox idi. Kursun
müəllimlərinin əksəriyyəti
«Azdrama»nın görkəmli aktyorları
idi. Ancaq kursu yarıda
bağladılar. Tələbələri isə Teatr Texnikumuna keçirdilər.
Texnikumu qurtardığımız ildə
İncəsənət İnstitutu
açıldı. İnstitutun ilk tələbələri biz olduq.
Mən həm teatrda işləyir, həm də oxuyurdum. Teatrda mənə rollar verilirdi. Teatrın ən görkəmli
aktyorları ilə bir yerdə səhnəyə çıxırdım.
O teatrın səhnəsində
təkcə Ülvi Rəcəb və Abbas Mirzə Şərifzadə ilə
işləmək mənə
qismət olmadı. Onlar repressiya olunduqlarından teatrda sona qədər
işləyə bilmədilər.
Get-gedə mənə
böyük rollar həvalə olunurdu. Sonra məni rejissor
assistenti təyin etdilər. Həm aktyor kimi rollar oynayır, həm də rejissor köməkçisi
kimi tamaşaları idarə edirdim.
- Hansı tamaşalarda rejissor assistenti kimi iştirak edirdiniz?
- «Hamlet»,
«Vaqif», «Şeyx Sənan», «12-ci gecə», «İblis», «Qaçaq Nəbi» və s, tamaşaları həm idarə edir, həm də rollar oynayırdım. Mən əsasən Mehdi Məmmədovla işləyirdim.
Hərdən onunla xasiyyətimiz
düz gəlmirdi.
Belə olanda mən küsüb tamaşaya gəlmirdim. Onun oğlu
Elçin teatrın rəssamı idi. O da, keçmiş həyat yoldaşı
Barat Şəkinskaya da
deyirdilər ki, «Qayıt, onun yanına, o, səndən başqa heç kəslə işləyə
bilməz». Mən də umu-küsünü
unudub qayıdırdım.
Aktyor və
rejissor problemi
- Özünüz heç tamaşa qura bildinizmi?
- Yox, tamaşa qurmadım. Buna vaxt
yox idi. Hərdən
əlavə qazanc üçün məktəblərə
gedib tamaşalar qururdum. Səhnədə isə
tamaşa hazırlamağa
vaxt olmadı. Ancaq 50-yə
yaxın tamaşanın
rejissor assistenti oldum. Həmin tamaşalardan beşi
Dövlət mükafatına
layiq görüldü.
- Bu gün də tamaşaların idarə edilməsini sizə həvalə edirlər?
- Yenə də rejissor assistentiyəm, sadəcə indi əvvəlki tamaşalar yoxdur. Həmin tamaşaları yenidən
hazırlayıb bərpa
etmək lazımdır.
Amma həmin artistlər də artıq yoxdur. O zaman tamaşalar çox yüksək səviyyədə
hazırlanırdı. Ümummilli lider
Heydər Əliyev də həmişə tamaşalarımıza baxmağa
gəlirdi. O, teatrda
Anarın «5 mərtəbəli
evin 6-cı mərtəbəsi»
əsəri əsasında
hazırlanan tamaşaya
həyat yoldaşı
Zərifə xanımla
birlikdə baxdı. Tamaşadan sonra səhnə arxasına keçib yaradıcı heyətlə
görüşdü. Mən həmin tamaşada sözsüz bir rol oynayırdım. Mənim roluma xüsusi fikir vermişdi. Dedi ki, “sənin
səhnəyə çıxışlarını
səbirsizliklə gözləyirdim.
Sən bundan sonra tamaşa
aparma, sən böyük artistsən”.
- Bu gün teatrlarda əvvəlki rejissorlar necə, varmı?
- Elə rejissorlar da yoxdur. Teatra yaxşı
əsərlər də
daxil olmur. Hazırda Elçinin «Qarabağnamə»
əsəri hazırlanır.
Ssenari ilə tanış oldum, xoşuma gəlmədi.
- O dövrdə camaatın tamaşalara marağı necə idi?
- Tamaşaçı əlindən
salonda tərpənmək
olmurdu. Xüsusi adamlar var idi ki, qabaq
cərgələrin biletlərini
alaraq teatrın qarşısında durur və ikiqat qiymətə satırdılar.
Salon həmişə dolu olurdu. İndi isə tamaşaçılar
teatra gəlmirlər.
Bundan sonra necə olacağını deyə
bilmərəm.
- Sizcə, bu gün niyə teatra maraq azalıb?
- İnanmıram ki,
əvvəlki dövrün
tamaşalarını hazırlayın
rejissorlar və oynayan aktyorlar olsun.
Amma yenə də ümidi üzmək lazım deyil. «Azdrama»nın binası təmirdən çıxıb. Bina təhvil
veriləndən sonra orada işə başlayacağıq. Çoxdandır ki, yeni tamaşalar
oynanılmır. O vaxt
rejissorların teatra yanaşması bir qədər fərqli idi. Məsələn, Ələsgər Şərifov bəzən
gecələr evinə
də getmirdi. Sexlərə gedir, işlə
maraqlanırdı. İndi yaxşı
yazan dramaturqlar da yoxdur. Yaxşı tamaşalar üçün
maraqlı əsərlər
olmalıdır. Çox istərdim
ki, o cür tamaşalar yenə də səhnələşdirilsin.
Həmin
tamaşalar insanlara yaxşı təsir edir.
Amma mən dəyişikliklərin
olacağına ümid
edirəm!
Teatrdan ayrı
yaşaya bilmərəm
- Siz niyə tamaşalarda
adətən sözsüz
rollarda oynayırsınız?
Əsas rolları həvalə etmirlər, ona görə?
- Axı mən tamaşanı idarə edirəm. Özüm balaca rolları
seçirəm. Mənə daha
çox başqa artistləri tapmaq lazımdır. Bəzən
olub ki, aktyorlar gəlməyəndə onların
əvəzinə səhnəyə
çıxmışam. Sidqi
Ruhullanın, Süleyman
Tağızadənin əvəzinə
oynamışam. Məlik Dadaşovla
dublyor olmuşam.
İdarə etdiyim tamaşaların
hamısında rollarım
olub.
- Ailənizdə yolunuzu davam etdirən varmı?
- Oğlanlarım uşaq olanda səhnəyə çıxırdılar. Məsələn, «Almas» tamaşasında iki oğlum uşaq rolu oynayırdı. Amma sonradan
onların heç biri aktyor olmadı.
Sonradan nəvəm səhnəyə
çıxırdı. Hazırda isə o İsveçdədir.
- Sizə teatrın direktorlarından «təqaüd
yaşınızdır, istirahətə
gedin» deyən olubmu?
- Bir dəfə Əliabbas Qədirov demişdi. Amma mən razılaşmadım.
Dedim ki, kimi gətirmək istəyirsənsə, gətir,
onu öyrədim. Çünki bu işi bilən yoxdur. Bəzən olurdu ki, xətrimə
dəyirdilər. Onda küsüb
teatra getmirdim. Amma bilirdim ki, yenə
gedəcəyəm. Həmişə demişəm ki, əgər məni işdən çıxarsalar
gedib teatrda qapıçı və ya süpürgəçi
işləyəcəyəm. Mən teatrdan ayrı yaşaya bilmərəm.
Bunu sonradan hamı başa düşdü və bu fikrimə
hörmət etməyə
başladılar.
Təranə Məhərrəmova
Kaspi.-
2010.- 1 oktyabr.- S. 13.