“Heç zaman özümdən
razı olmamışam”
Natəvan Şeyxova: «Bütün
yaxşı bəstəkarların çoxu dünyadan
köçüb. İndi Emin Sabitoğlu yoxdur. Oqtay
Kazımi, Elza İbrahimova da nədənsə yazmırlar»
Sifətinin
həlim cizgiləri, mehriban siması heç dəyişməyib.
Neçə illər bundan qabaq hər
çıxışına sevə-sevə
baxdığımız tanınmış estrada müğənnisi
Natəvan Şeyxovanın indi yaşını müəyyənləşdirmək
də çətindir. Nə səs dəyişib, nə
gözəllik itib. Müğənni qəzetimizə
müsahibəsində sənətə həvəsinin ilk
yarandığı gündən danışıb:
Təkcə biz bacarmadıq
-
Hələ orta məktəb şagirdi olarkən məndə
oxumağa həvəs yaranıb. Atam bu istəyimə zidd getməyərək
məni tanınmış bəstəkar Rauf Atakişiyevin
yanına gətirdi. Rauf müəllim də bəyəndi səsimi.
Elə ilk dəfədən özümü səhnədə
çox sərbəst hiss etdim. Sınaq imtahanı verən tələbələrlə
birgə salonda həyəcanla cavab gözləyərkən
"Ata, yəqin ki, məni götürməyəcəklər!"
nidası qopdu dilimdən. Ancaq səsim və istedadım
müəllimlərin gözündən yayınmadı.
Onlarla abituriyent içərisindən məni seçərək
qəbul etdilər konservatoriyaya. Beləcə Ukraynadan olan
müəllimə Anna Federenkodan dərs almağa
başladım. Elə tələbə ikən Rauf
Hacıyevin rəhbərlik etdiyi estrada simfonik orkestrində
oxumaq arzum gerçəkləşdi. Rauf müəllim səsimə
qulaq asıb bəyəndi.
Orkestrdə
ilk qastrolum Pribaltika ölkələrinə oldu. O zaman bizim
orkestrdə "Qaya" ansamblı, Elmira Rəhimova, Oktay
Ağayev və başqa müğənnilər oxuyurdu. O
cür tanınmış adamlarla birgə səhnəyə
çıxmaq tələbə qız üçün əsl
xoşbəxtlik idi. Konservatoriyanı bitirib orkestrdə solist
kimi çalışdım. O zaman ittifaqda cəmi 3 belə
orkestr vardı. Bu orkestrlər Gürcüstanda, Ermənistanda
və Moskvada fəaliyyət göstərirdi. Bizim orkestr də
çox məşhur idi. Demək olar ki, bütün ittifaqda
tanınırdıq. İlin 8 ayını qastrollarda olurduq.
Bizi Azərbaycandan çox xarici ölkələrdə
tanıyırdılar. Afişalar divara vurulan kimi, pərəstişkarlarımız
yolumuzu gözləyirdi. Salon da həmişə dolu olardı.
Bizi hər yerdə anşlaqla qarşılayırdılar.
-
Bildiyimcə həyat yoldaşınızla da orkestrdə
çalışdığınız zaman tanış olmusunuz.
-
Rafiq Seyidzadə orkestrə gələn kimi tanış olduq.
O, saksofonçu idi. Rafiq Azərbaycan cazının
veteranlarındandır. Məni görən kimi "sən
yalnız mənimlə evlənməlisən" dedi. Biz ailə
qurduq. Elə qastrollara da bir yerdə gedirdik. 1975-ci ildə Rauf
Hacıyev mədəniyyət naziri təyin olunduqdan sonra
orkestr başsız qaldı və dağıldı. Biz
Bakıda qaldıq. “Azkonsert”də, Filarmoniyada və Mahnı
Teatrında solist işlədim. Paralel olaraq televiziya və
radionun orkestrində də çalışırdım.
Orkestr dağılandan sonra o biri üzvləri də
filarmoniyada, televiziyada və s. yerlərdə
çalışdılar.
-
Qonşu respublikalar öz orkestrlərini qoruyub saxladılar. Azərbaycanda
orkestri yaşatmaq üçün Rauf Hacıyevi əvəz
edəcək kimsə yox idimi?
- Doğrudur,
Gürcüstan da, Ermənistan
da öz orkestrlərini
qoruyub saxlayıblar. Təkcə biz bunu bacarmadıq. Sonralar ansambla müxtəlif
adamlar rəhbərlik etdilər. Qastrollara getmək lazım idi.
Maliyyə çətinliyi və başa düşmədiyimiz başqa
səbəblər vardı. Mədəniyyət Nazirliyi orkestri
saxlamağın çox baha
başa gəldiyini bildirmişdi.
Çox təəssüf ki,
ansamblın lent yazıları da az qalıb. Çünki biz konsertlərimizin
çoxunu qastrollarda verirdik. "Əhməd haradadır?"
filmində çalan həmin orkestrdir. Mahnıları da
biz ifa edirik.
İndisə yalnız radio və
televiziyanın orkestri var.
Amma onlar çox az işləyirlər.
Biz televiziyanın orkestrində işləyən
zaman nəinki konsertlər verirdik,
həm də Azərbaycanın bütün
rayonlarını qarış-qarış gəzirdik. Üstəlik
Moskva televiziyası ilə də konsertlərimiz
olurdu.
Nostalji hisslər
- Bu gün ürəyinizdən
oxumaq keçirmi?
- Mahnısız, səhnəsiz
mənim nə günüm... Amma bütün
yaxşı bəstəkarların çoxu
dünyadan köçüb.
İndi Emin Sabitoğlu yoxdur. Oqtay Kazımi, Elza İbrahimova da nədənsə
yazmırlar. Çoxları xaricə çıxıb gediblər.
Gənc bəstəkarlar isə mənim üslubumda
bəstələmir. Elə mahnılar olsa,
məmnuniyyətlə oxuyaram. Mən hər
şeyi tam
qapamamışam.
- Natəvan xanım, yaş məsələsi istisna
olmaqla gənclik gözəlliyinizi qoruyub saxlamısınız. Demək, bu gün də səhnəyə
çıxmaq olar. Heç
Rusiyanın özündə də "səhnə gənclik
tələb edir" - deyə
düşünmürlər.
- Əlbəttə, olar. Amma mən səhnəyə
hər gün çıxmağın tərəfdarı
deyiləm. Jurnalistlər məni axtarıb tapırlar. Demək,
yaddaşlardayam. İstəyirəm dinləyicilərim
mənim üçün qəribsəsin.
- Bəs özünüz
illər keçəndən sonra köhnə
lentlərinizdəki mahnılara qulaq
asıb qəribsəyirsinizmi?
- Çox qəribsəyirəm.
Qəlbimdə nostalji hisslər baş qaldırır. Ötən günləri
geri qaytarmaq mümkün olmadığı üçün heyfslənirəm.
- Ən çox
unuda bilmədiyiniz nədir?
- Bəlkə də səhnədə
oxuduğum hər gün
unudulmazdır. Moskvanın böyük Kreml sarayında, Leninqradın nüfuzlu
"Oktyabr" salonunda,
bütün kurort
şəhərlərində
çıxışlarımızı necə unutmaq olar? Bizim
Maldovadan olan pərəstişkarlarımız
hətta Bakıya gəlirdilər. Onlar Yaltada qastrolda olduğumuzu bilib ora da gəlmişdilər.
Pərəstişkarlarımız bizi belə
sevirdilər. Bütün bunlar
maraqlı olduğu qədər də
unudulmazdır. Ancaq heyfsləndiyim şeylər
də var: bir
mahnını dinlərkən "indi onu başqa cür oxuyardım!" - deyə
düşünürəm.
“Ulduz” xəstəliyi
- Səhnəni pedaqoji işə asanlıqla dəyişdiniz?
- Səhnə tamam
başqa aləmdir. Deyərdim ki, səhnə unudulmazdır. O, insanı
yaşadır, ilhamlandırır, ona həyat
eşqi verir. Səhnəsiz
özümü susuz
balıq kimi hiss edirəm.
İndi hərdən oxuyuram.
Heç zaman
düşünmürəm ki, pedaqoji fəaliyyət də xoşuma
gəlmir. Bilirsiniz, tamaşaçı səhnədə
öz sevimli
müğənnisini qocalmış görməməli, "daha əvvəlki səsi və gözəlliyi
qalmayıb" - deyə düşünməməlidir. Mən
yaddaşlarda 60-70-ci illərin müğənnisi
kimi qalmaq istəyirəm.
- Əgər səhnəyə
yenidən qayıtsaydınız, çağdaş
estradamızda özünüzü sərbəst
hiss edərdinizmi?
- İnanmıram. O dövrün, yəni 60-70-ci illərin musiqisi çox beynəlmiləl
ruhda idi. Estrada musiqisi elə bəstələnirdi
ki, keçmiş
ittifaqın hər yerində və xarici
ölkələrdə anlaqlı olur, qəlbləri
riqqətə gətirirdi. İndi musiqimiz lap yüngülləşib,
bəzən isə çox eybəcər
hala salınır. Mən öz
üslubumu heç zaman dəyişmərəm.
- Bəs gündə bir dona girən "estrada ulduzları"na nə tövsiyə edərdiniz?
- Elə bilirəm "ulduz" xəstəliyi son
zamanlar epidemiya kimi yayılıb. Hər yerindən duran adını müğənni qoyur, həftədə bir
kaset yazdırır, klip
çəkdir və s. Belələrini
dinləyəndə düşünürsən ki, onların heç adi musiqi duyumu
da yoxdur. Çox təəssüflənirəm ki, estrada musiqimizin
salnaməsinə parlaq səhifələr
yazmış olan "Qaya"
kimi ansambl daha fəaliyyət göstərmir. Əsl sənət
məktəbi olan "Qaya"dan cavanlarımız çox
şey öyrənə bilərlər.
- Siz orkestrin uğurları barədə xeyli danışdınız. Amma
o vaxtlar ümumittifaq və beynəlxalq musiqi festivallarının
mükafatçısı olmanız barədə heç söhbət açmadınız.
- Çox festivallarda laureat adını və mükafatlar qazanmışam. 1977-ci ildə
Moskvada keçirilən
"Estrada musiqisinin ən
yaxşı ifaçıları"
festivalında laureat adına layiq
görülmüşəm. İndi mükafatlarımın hamısını
sayıb özümü
tərifləmək istəmirəm.
Təəssüflənirəm ki, daha belə musiqi festivalları o qədər
də keçirilmir.
Lap keçirilsə belə, bizi həmin məclislərdə
təmsil edə biləcək müğənnilərimiz
yoxdur.
- Ümumiyyətlə, sizin
üçün hansı
daha mühümdür:
özünüzün özünüzə
verdiyiniz qiymət, yoxsa dinləyicilərin qiyməti?
- Heç zaman özümdən razı olmamışam. Həmişə öyrənməyə çalışmışam. İndisə
bildiklərimi öyrədirəm.
Bundan heç darılmıram da. Mənim qiymətimi həmişə
çox sevdiyim dinləyicilərim verib.
İndiki oxuyanlarda isə
bir mənəmlik var.
Hər şeyi özümüz yaratmışıq
deyə, özlərindən
çox razıdırlar.
- Ölkəmiz “Evrovizion”
müsabiqəsinə ilk dəfə
qatılanda siz milli seçim mərhələsində münsiflər
heyətinin üzvü
idiniz. Artıq ölkəmiz üç
dəfə yarışmada
iştirak edib. Rəyləriniz necədir?
- Rəylər müsbətdir.
Orada çıxışımız göstərdi ki, Azərbaycanın yaxşı
potensialı var. Bütün
dünya bildi ki, Avropa səviyyəsində
oxumağı bacarırıq.
Avropa bizi tanıdı. Düzdür,
əvvəllər də
tanıyırdı. Vaxtilə
Rəşid Behbudov, Müslüm Maqomayev Azərbaycanı çox tanıdıblar. Sonradan müharibə şəraiti
ilə əlaqədar
müəyyən fasilə
yarandı. Bu gün artıq biz belə yarışmalarda iştirak etməyə yenidən hazırıq.
Mən həm Musiqi Akademiyasında, həm də Asəf Zeynallı adına kollecdə
dərs deyirəm. Tələbələrin hamısında bir
maraq yaranıb. Bu maraq get-gedə
daha da inkişaf
edəcək.
Hər
qəlbin öz nəğməsi
- Söhbətdən bir qədər kənara çıxaq: sizi çox zaman "Qaynana" kinofilmindəki
Afət rolunun məşhur ifaçısı
ilə dəyişik salırlar.
- Hə, elə şeylər çox olur. İndinin özündə də küçədən
keçəndə çox
vaxt "Afət gəlir" deyə məni bir-birlərinə
göstərirlər. Bəzən də jurnalistlər mənə zəng vuraraq "Afət" kimi görüşmək
istədiklərini bildirirlər.
- Həyat yoldaşınız
da musiqiçidir. İki eyni sənət adamının bir ailədə olması ab-havaya necə təsir edir?
- Çox yaxşı. O hər şeydən əvvəl mənim nəzarətçim və
məsləhətçim olub,
hər işimdə mənə kömək edib. Biz yaradıcı
fikirlərimizi bölüşərkən
bir-birimizi yaxşı
anlamışıq. Bu
anlaşma ailənin ümumi ab-havasını da tənzimləyib. Bizim bir qızımız və bir oğlumuz
var. Mən həm də nənəyəm.
Deyim ki, ailə mənim
üçün ən
başlıcasıdır.
- Natəvan xanım, həmişə ürəyinizdə
oxuduğunuz bir nəğmə varmı?
- Hər qəlbin öz nəğməsi, öz zümzüməsi
var. Bəzən sevinəndə,
bəzən kədərlənəndə
öz-özümə nəğmələr
oxuyuram. İndi səslənməyən, mənimsə qəlbimdən
və qulaqlarımdan heç zaman çəkilməyən ötən
illərin nəğmələrini
zümzümə edirəm.
Təranə
Məhərrəmova
Kaspi.- 2010.- 15 oktyabr.- S. 12.