"Mən işləyən adamam"
Qurban Məlikov,
Əməkdar rəssam:
"Təbiətimdə təvazökarlıq
çoxdur"
Bu ayın əvvəlində
Azərbaycan Rəssamlar İttifaqının Vəcihə Səmədova
adına Mərkəzi Sərgi Salonunda Əməkdar rəssam
Qurban Məlikovun 80 illik yubileyinə həsr olunmuş sərgi
keçirildi. Tədbirdə çıxış edənlər
rəssamın yaradıcılığından və onun Azərbaycan
rəssamlıq sənətində xüsusi yerindən
danışdılar. Rəssamlar İttifaqının sədri,
Xalq rəssamı Fərhad Xəlilov bildirdi ki, 80
yaşında əlinə qələm götürüb rəsm
çəkən insana çox az halda rast gəlmək olar. Heç
şübhəsiz, bu, qocaman rəssam Qurban Məlikovun
işinə olan böyük sevgisindən irəli gəlir.
Rəssam bu gün də
yorulmadan çalışır. Təbiətindəki həyatsevərliyə,
insanlara olan məhəbbətinə və qocalmaq bilməyən
ruhuna rəng qataraq tablolara köçürür.
- Yubiley sərgisində qeyd
olundu ki, bu sizin ilk sərginizdir. Sözün düzü,
eşidincə mənə bir qədər qəribə gəldi:
80 yaşında ilk sərgi...
- İlk sərgini
keçirmək üçün xeyli həyəcan
keçirdim. İnanın ki, gecələr də yuxum ərşə
çəkilmişdi. Bu, həm də məsuliyyət hissi
idi. 80 yaşımda ilk dəfə olaraq əsərlərimdən
ibarət kataloq hazırlandı. Nə qədər qəribə
səslənsə də bu mənim ilk sərgim idi. 80
yaşımda ilk sərgi...
Mən 16 yaşından rəssamlıqla
məşğulam. O zaman evdəkilərin xəbəri olmadan
şagird kimi "Reklam büro"ya daxil oldum. Orada kino
afişalarının reklamı ilə məşğul idim.
İki il orada çalışdım. 1948-ci ildə Əzim Əzimzadə
adına Rəssamlıq Məktəbinə daxil oldum. Məktəbdə
oxumaqla bərabər, "Vətən" kinoteatrında rəssam
kimi işləməyə başladım. Müharibə dövrü
idi. Mən də ailəmizə kömək etməyə
çalışırdım. İkinci kursda oxuyanda məni hərbi
xidmətə apardılar.
Televiziyada çalışdığım müddətdə 200-ə yaxın tamaşanın tərtibatını hazırladım. 21 rejissorla işləmişəm. Rus və Azərbaycan klassiklərinin, o cümlədən bir çox müasir yazıçıların əsərlərinin rəssamı olmuşam. Təəssüf ki, həmin tamaşalar hamısı canlı göstərilir və lentə alınmırdı. Yaxşı ki, quruluşçu rəssamı olduğum tamaşalardan Ənvər Məmmədxanlının "Şərqin səhəri", Nazim Hikmətin "Bayramın birinci günü", Rəsul Rzanın "Son gecə", R.Roydenskinin "Rekviyem", M.F.Axundovun "Aldanmış kəvakib" və s. lentə alınıb. Həmin tamaşalar bu gün də göstərilir.
- Bəs teatrlarda necə, hansısa tamaşanın quruluşçu-rəssamı kimi iştirak etdinizmi?
- Cəmi iki teatrın səhnəsində - Lənkəran Dövlət Teatrında Yusif Əzimzadənin "Silahdaş" və Gənc Tamaşaçılar Teatrında Nazim Hikmətin "Bayramın birinci günü" tamaşalarının quruluşçu rəssamı kimi çıxış etmişəm. Sözün düzü, mən getmək istəmirdim. Çünki səhnə ilə televiziya mətbəxi fərqlidir. Ancaq mən yaxşı dekorasiya qurmuşdum. Heyifslənirəm ki, həmin tamaşalar da lentə alınmayıb.
- Televiziya rəssamlığının fərqi nədədir ki?
- Mən Əzim Əzimzadə adına Rəssamlıq Məktəbində oxuyanda orada bölgü yox idi. Məktəbin tələb etdiyi bütün şərtlərlə işləyirdik. İndisə artıq həmin məktəbdə televiziya, teatr, kino rəssamlığı üzrə şöbələr var. Mən kino ilə çox bağlı idim. Ona görə də "Reklam büro"da işləməyə başlamışdım. Qardaşım arxitektura üzrə qurtaran kimi onu Sumqayıta baş memar göndərdilər. Məndə rəssamlığa meyil çox idi. Televiziya mənə kömək etdi. İnanmırdım ki, mənim işlərim bir balaca təriflənəcək. İndi deyirsiniz ki, 80 yaşında ilk sərgi... Bu günə kimi mən inanmırdım, nə vaxtsa belə bir sərgim olacaq. 1992-ci ildə televiziyada təqaüdə çıxdım. 16 il orada baş rəssam kimi çalışdım. İndi oğlum mənim yerimdə işləyir. Təqaüdə çıxdığım ərəfədə rəssamlara emalatxana verdilər. 6-cı mikrorayonda yerləşən rəssamların emalatxanasında mənə də bir otaq ayırdılar. Özüm yeddinci mikrorayonda yaşayıram. 15 il emalatxanaya piyada gedib gəlmişəm.
- Bəs o vaxta qədər əsərləri harada saxlayırdınız?
- İşdə, 21 kvadratmetrlik otaqda. Hər divardan bir neçə əsər asırdım. Rəssam üçün emalatxananın olmaması çox çətindir. Ancaq mən işləyirdim, həvəsdən düşmürdüm.
- Yubileyinizdə Xalq rəssamı Mais Ağabəyov dedi ki, ona fırça tutmağı siz öyrətmisiniz.
- Bu, uzun məsələdir. Onlar bizim məhəllədə, birmərtəbəli binada yaşayırdılar. Çox ziyalı ailədirlər. Onun böyük qardaşı ilə dostluq edirdim. Onlar bizə qohum deyildilər, ancaq qohumdan da yaxın idilər. Qardaşı Nazim deyə bilərəm ki, ikinci Tahir Salahov idi - təbiətən rəssam. Mais qardaşının da adını çəkə bilərdi, amma bir yerdə olduğumuz üçün mənim adımı çəkir.
- Deyirsiniz ki, siz kinoya çox bağlı olmusunuz. Mais Ağabəyov çox filmin quruluşçu rəssamı kimi tanınıb. Bəs siz necə, heç kinoda işlədinizmi?
- Kinoda işləmədim. Əgər orada olsaydım, bəlkə də Elbəy Rzaquliyev, Nadir Zeynalov, Kamil Nəcəfzadə kimi olardım. Mən işləyən adamam. Bir yerdə otura bilmirəm. Ancaq mən başqa sahəni seçdim. Televiziyada çalışdığım illərdə mənə Əməkdar rəssam fəxri adı verildi. Yaxşı işimə görə bir neçə dəfə Fəxri fərmana layiq görüldüm. Bəziləri də mənə deyir ki, sənə Xalq rəssamı adı verilməlidir. Cavab verirəm ki, mən tox adamam. Təbiətimdə təvazökarlıq çoxdur.
- Əsərlərinizi sata bilirsinizmi?
- Sərgidə əsərlərimlə maraqlananlar oldu. Elə vaxt olub ki, portret işləmişəm, ancaq onu alan müştəriyə qiymətini deyə bilməmişəm. Başa düşürəm, bir qədər həyatla ayaqlaşmaq lazımdır. Ancaq mənim təbiətim belədir. Heç kəsə qiymət deyə bilmirəm. Rəssam üçün bütün əsərləri doğmadır. Hamısını ürəyimlə işləmişəm. Ona görə də bir-birindən ayırmağı bacarmıram və hamısını sevirəm.
- Rəssamlar Günəşin doğmasını və qürubunu çəkməyi çox sevirlər. Yəqin bu hadisədə insan ömrü ilə əlaqə axtarırlar.
- Ömrü verən Tanrıdır. İnsanın nə qədər yaşaya biləcəyi də ondan asılıdır. Yubileyimdə hamı mənə 90 illik doğum günümü qeyd etməyi arzuladı. Ancaq bu məndən asılı deyil. Gücüm çatan işləri görmüşəm. Ürəyimdən nə keçibsə, işləmişəm. Bundan sonra nə qədər yaşayacağamsa, Allahın qismətidir.
Məhərrəmova Təranə
Kaspi. -2010. – 28 yanvar. – S.11.