Kurikulumların tətbiqinin
təhsildə nəticələri
Rəhbər pedaqoji kadrlar kurikulumların tətbiqi üzrə təlim
kurslarına cəlb olunacaq
Artıq xeyli müddətdir
ki, ölkənin orta ümumtəhsil müəssisələrində Milli Kurikulum əsasında işlərə start verilib. Belə
ki, təhsildə özünü göstərən problemlərin
həlli yolunda 1999-cu ildən
Azərbaycan yeni Təhsil
Sektorunun İnkişaf
Layihəsini qəbul edib. Ölkənin təhsil sisteminin inkişaf etdirilməsi üçün Dünya Bankı ilə onillik Təhsil Sektorunun İnkişaf Layihəsi
(2003-2013) sazişini imzalayıb. Milli Kurikulum ümumi təhsilin pillələri, bu
pillələrdə tədris
olunan fənlər arasında əlaqələrin və
ardıcıllığın təmin edilməsini, fənlərin
məzmununun cəmiyyətin tələbatına uyğun daim təkmilləşdirilməsi və yeniləşdirilməsini
nəzərdə tutur.
Bundan başqa, kurikulum təlim
texnologiyalarının çevikliyi və interaktivliyinin təmin
olunması, nəticəyönümlü fənn
kurikulumlarının hazırlanıb tətbiq olunması və
s. kimi funksiyaların reallaşdırılmasına xidmət
edir. Fənn kurikulumlarının hazırlanmasına gəlincə,
artıq 2005-ci ildən başlayaraq Kurikulum Mərkəzində
Milli Kurikulumun, eləcə də
fənn kurikulumlarının hazırlanması istiqamətində
iş aparılıb. 2009-2010-cu dərs ilində isə I və
II siniflərdə yeni fənn kurikulumları üzrə tədris
aparılıb. V-XI siniflər üzrə biologiya, kimya,
ümumi tarix, texnologiya, fizika, xarici dil, fiziki tərbiyə,
informatika, təlim digər dillərdə olan ümumtəhsil
məktəbləri üçün Azərbaycan dili fənn
kurikulumları layihələri hazırlanıb. Amma yalnız
bunlarla iş bitmir. Kurikuluma keçid müəllimlərin də
xüsusi treninqlərdən keçməsini zəruri edir. Belə
ki, yeni kurikulumların tətbiqi ilə əlaqədar
2010-2011-ci dərs ilində I siniflərdə işləyən
9 minədək müəllim xüsusi proqram əsasında
öyrədici təlim kurslarından keçirilib və
nümunəvi tədris materialları ilə təmin edilib. Respublikanın
14 rayonunda I siniflərdə fənn kurikulumlarının tətbiqi
vəziyyətinin monitorinqi aparılıb. Təhsil Nazirliyində
hesab edilir ki, son 100 ildə təhsil tariximizdə ən əhəmiyyətli
hadisələrdən biri olan yeni kurikulumların tətbiqi bir
sıra müsbət dəyişikliklərə səbəb
olub. Belə ki, bu proses müəllimlərin yaradıcılığını
və təşəbbüskarlığını
artırır, müasir təlim strategiyalarının tətbiqini
reallaşdırır, tədrisin keyfiyyətini yüksəldir.
Şagirdlərin tədrisə marağını
artırır, məntiqi təfəkkür imkanlarını
genişləndirir, onlarda müstəqil düşünmə,
sərbəst rəy söyləmə, ümumiləşdirmə,
qərar qəbuletmə və digər həyati
bacarıqların formalaşmasına zəmin yaradır. Kurikulumun
tətbiqi ilə böyüklər də kənarda qalmır.
Belə ki, bu, müəllimlərin, məktəb rəhbərlərinin,
valideynlərin marağını və məsuliyyətini
artırır, yeni qiymətləndirmə sisteminin tətbiqini
zəruri edir, müəllim hazırlığı
kurikulumlarının yeniləşdirilməsinə səbəb
olur. Məsələn, 2009-2010-cu dərs ilində
kurikulumların tətbiqi sahəsində fəaliyyət
göstərən təlimçilərin tərkibini
genişləndirmək, nəzəri və praktik
hazırlığını təmin etmək məqsədilə
treninqlər təşkil edilib, 230 nəfər təlimçi
hazırlanıb. 2009-2010-cu dərs ilindən Milli Kurikuluma
müvafiq olaraq 3 pilot məktəbində (Bakı şəhəri
Heydər Əliyev adına məktəb, Akademik Zərifə Əliyeva
adına məktəb, “Zəngi” liseyi) həndəsə və
cəbrin inteqrativ proqramla riyaziyyat fənni kimi tədrisi layihəsinə
başlanıb. British Council ilə Bakı şəhərinin
7 pilot məktəbində isə xüsusi tədris planı və
proqramı əsasında ingilis dilinin intensiv tədrisi layihəsi
davam etdirilib. Həmin məktəblərin 100-dən çox
müəllimi Böyük Britaniyadan dəvət olunmuş
beynəlxalq məsləhətçinin iştirakı ilə
xüsusi treninqlərdən keçirilib. Kembric Universitetinin dərslik
komplektləri (dərslik, iş dəftəri, müəllim
üçün vəsait) alınıb və məktəblərə
çatdırılıb. Rusiyanın Azərbaycandakı səfirliyi
ilə birlikdə 2009-2010-cu dərs ilindən respublikanın
50 məktəbində (Bakı şəhərində 35,
rayonlarda 15) rus dilinin intensiv tədrisi layihəsinə
başlanıb. Növbəti il üçün nəzərdə
tutulan işlərə gəlincə, artıq Azərbaycanda
ümumtəhsil məktəblərinin V-XI sinifləri
üçün ilk dəfə yeni fənn
proqramlarının – kurikulumların hazırlanmasına
başlanılır. Yeni fənn proqramları respublikanın bütün
orta məktəblərinin V-IX və X-XI sinifləri üzrə
hazırlanacaq və təsdiqlənəcək. Həmin fənn
proqramları əsasında dərslik komplektlərinin
hazırlanması nəzərdə tutulur. Qarşıda duran
digər işlərə gəlincə, yeni kurikulumlarla tədrisə
başlayacaq müəllimlərin hazırlığı
işinin mərhələlərlə davam etdirilməsi
planlaşdırılır. Rəhbər pedaqoji kadrların
(RTŞ əməkdaşları, metodistlər, məktəb
direktorları, onların müavinləri) kurikulumların tətbiqi
üzrə təlim kurslarına cəlb olunacaq. Yeni fənn
kurikulumlarının tətbiqi vəziyyətinin monitorinqinin
aparılması və təkliflərin hazırlanması,
kurikulumların daha səmərəli tətbiqi məqsədilə
müəllimlər üçün vəsaitlərin
hazırlanıb çap etdirilməsi də qarşıda
duran əsas işlərdəndir.
Həqiqət İSABALAYEVA
Kaspi.- 2011.- 8 iyun. S.9.