Sənət öz
sözünü deyir
II Respublika
muğam müsabiqəsinin qalibi Aytən Məhərrəmova
uğurunun sevincini bizimlə bölüşdü
Ötən həftə
II Respublika muğam müsabiqəsinə yekun vurulub. Heydər
Əliyev Fondu, Təhsil, Mədəniyyət və Turizm
nazirliklərinin və Azərbaycan Milli
Konservatoriyasının təşkilatçılığı
ilə keçirilən müsabiqəyə 18 yaşından
35 yaşınadək ifaçılar qatılıb.
Müsabiqənin
sonuncu turunun nəticəsinə görə, Azərbaycan Milli
Konservatoriyasının tələbələri Aytən Məhərrəmova
1-ci, Ehtiram Hüseynov 2-ci, Asəf Zeynallı adına Musiqi
Kollecinin tələbəsi Nişanə Baxışova
3-cü yerlərə layiq görülüblər.
Aytən Məhərrəmova uğurunun
sevincini bizimlə bölüşdü:
Zəhmətim
hədər getmədi
- Hər bir kəs müsabiqədə
qalib gələndə özünü necə hiss edirsə, mən
ondan da yaxşı hisslər keçirirəm. Altı ildir
ki, peşəkar səhnədəyəm. Ancaq bu uğurum həmin 6 ildə
qazandıqlarımı əvəz edə bildi. Ona görə
də mənim uğurumun nə qədər böyük
olduğunu istərdim ki, hər kəs təsəvvür edə
bilsin. Təbii ki, bu uğuruma görə ustadıma - gözəl
sənətkarımız Mənsum İbrahimova borcluyam. Çünki
klassik muğam yolunu mən ondan öyrənmişəm. Bina
tikiləndə özülü necə qoyulursa, həmin
tikilinin davamlılığı da o cür olur. Sənət
aləmində də belədir. Mən 12 yaşımdan Mənsum
müəllimin yanında hazırlaşıram. Asəf Zeynallı
adına musiqi kollecində onun tələbəsi olmuşam.
Hazırda isə Milli Konservatoriyanın 4-cü kursunda oxuyuram
və Mənsum İbrahimovun tələbəsiyəm.
- Qalib gələcəyinizə
ümidiniz vardımı? Yoxsa buna şans deyərdiniz?
- Özüm çıxış edəndə
onu görmürdüm. Ancaq ifaçılar, digər qulaq
asanlar çıxışımı çox tərifləyirdilər.
Fikirləşirdim ki, uşaqlarımız hamısı
güclüdür və hər biri
qalib gələ bilər. Ancaq hiss edirdim ki,
tamaşaçılar ən çox məni dəstəkləyirlər.
Bacım ifalarımı yazırdı və hər dəfə
çıxışımdan sonra öz ifama qulaq asır və
səhvlərimi düzəldirdim. Adətən muğamda elə
ritmik hissələr olur ki, onu nağara ifa edir. Ancaq biz elə
məşq elədik ki, mən həmin ritmik hissələri
qavalla həyata keçirdim. Münsiflər də
yaxşı qiymətləndirdilər. Mənim zəhmətim
hədər getmədi. İnanın ki, gün ərzində məşq
edirdim. Təbii ki, bu uğuru tək qazanmamışam. Sənətdəki
tərəf müqabillərim – tar ifaçısı Ədalət
Behbudov və kamança ifaçısı Pərviz Fərhadova
borcluyam. Təbii ki, ustadlarımızın
cığırı ilə gedirik. Müəllimlərimiz
hansı yolla gedirsə, biz də onların sənətindən
öyrənirik.
- Siz Beynəlxalq
Muğam Festivalında ölkəmizi təmsil edəcəksiniz.
Özünüzü hazır bilirsiniz?
- Təbii ki… Hazırlıqlı
olmağımı məşqlərim
də təsdiq edir. Mənə elə gəlir əziyyətimiz
yerdə qalmaz.
- Siz 2005-ci ildə
keçirilən I Televiziya muğam müsabiqəsinin də
iştirakçısı olmusunuz. Həmin müsabiqədə
qaliblərin seçilməsində SMS-lər də rol
oynayırdı. Ancaq üçüncü Televiziya muğam
müsabiqəsinin seçimində yalnız münsiflərin
rəyi rol oynayır. Ümumiyyətlə, bu cür müsabiqələrdə
qaliblərin seçilməsində SMS-lərin rolunu müsbət
qiymətləndirirsiniz?
- Təkcə onu deyə bilərəm
ki, II Respublika muğam müsabiqəsi SMS-lə keçirilsəydi,
mən axırdan birinci olardım. Mənə elə gəlir
ki, SMS hətta qalibin seçilməyinə mane ola bilər. Əsas
ustadların fikri olmalıdır. SMS bol olanda ustadların fikri
bir qədər kənarda qalır. Muğam sənəti elədir
ki, burada heç bir SMS insanı xilas edə bilməz. Sənət
öz sözünü deyir.
- Həmin
müsabiqədə qalib gəlməməyinizi
özünüz üçün uğursuzluq hesab etdiniz?
- Elə deməzdim. Keçən il
keçirilən beynəlxalq muğam müsabiqəsinin
heç onluğuna da düşməmişdim. Bunun
günahını mən özümdə görmüşəm.
Demək az əziyyət çəkmişəm və istənilən
qədər fəaliyyət göstərməmişəm ki,
onluğa düşə bilməmişəm. Demək nəyisə
yaxşı ifa etməmişəm. O vaxtdan sənət
yoldaşlarımla əl-ələ verib özümüzü
bu günə hazırladıq. İndi isə inanın ki, hər
kəs daha çox mənim əziyyətimdən
danışır. Hamı “sən çox əziyyət
çəkdin” deyir. Onların
fikirləri mənə az qala dünyanı bəxş
edir.
- Müsabiqədə
qalib gələndən sonra sizdə:
«Mən artıq xanəndəyəm?»; «Artıq bu sənətdə
hər şeyi bilirəm, zirvədəyəm» fikirləri
yaranmadı ki?
- Əgər hər hansı insanda elə
hisslər yaransa, demək o, sənətdə irəli gedə
bilməz. Düzdür, əgər bu gün müsabiqənin
birincisi olmuşamsa bu, mənə inam verib. Ona görə yox
ki, mən arxayınlaşmalıyam. Ona görə ki, mən
Azərbaycanı təmsil etməyə layiqəm. Müsabiqə
mənim üzərimə məsuliyyət qoydu ki, daha
çox hazırlaşmalı və ölkəni təmsil edərək
qalib olmalıyam. Təbii ki, məğlub olmağı da
bacarmaq lazımdır. Əgər mən dünənki məğlubiyyətimdən
nəticə çıxarmasaydım, bu gün qalib gələ
bilməzdim. Elə insanlar var ki, məğlub olandan sonra ruhdan
düşürlər, daha müsabiqəyə qatılmaq istəmirlər.
Məncə insan hər bir səhvi özündə
axtarmalı və onu düzəltmək üçün
çalışmalıdır. Həyat mübarizədir.
- Belə bir məşhur
fikir var: «Muğam bir dəryadır və hər gələn
ordan yalnız bir damla götürür». Necə deyərsiniz,
siz həmin dəryadan nə götürə bilmisiniz?
- Bu damlaya sahib olmaq mənim
üçün hələ çox tezdir. Mən o damlanı
götürmək üçün hələ
çabalayıram.
Dəyişən
auditoriya
- Belə bir fikir də var: «Muğam
yalnız yaşlı adamların zövqü
üçündür».
- Bu, əvvəllər belə idi. İndi muğamın auditoriyası
tamam dəyişib. Dövlətimizin muğama göstərdiyi
qayğı da bunda rol
oynayır. Sadəcə, muğamı elə bir formada təqdim
etmək lazımdır ki, onu gənclər də qəbul edə
bilsin. Məsələn, əgər hər hansı bir bayram
konsertində dəsgah ifa etsəm, onu heç kim qəbul etməz.
Mən elə formada çıxış etməliyəm ki,
dinləyicı zövq almalı, yorulmamalıdır. Repertuarı
tamaşaçı auditoriyasına uyğun seçmək xanəndənin
üzərinə düşən vəzifədir. Xanəndə
muğamımızı qorumaq şərtilə öz
çıxışını auditoriyanın zövqünə
də hesablamalıdır.
- Adətən,
gənclər öz sələflərinin keçdiyi yola bir qədər
köhnəlmiş, zamanı keçmiş yol kimi baxır,
yeni cığırlar axtardıqlarını bildirirlər. Bəs
muğam aləmində təzə yol nə deməkdir?
- Keçən ilin dekabr ayında mənim
«Xətrinə dəymərəm» adlı yeni diskim
işıq üzü gördü. Bu mahnı vaxtilə mərhum
sənətkar Gülağa Məmmədovun ifasında
orkestrin müşayiəti ilə oxunub. Biz isə həmin
mahnını üçlüklə ifa etdik. Bu, artıq
yenilikdir. Çox adam buna risk edə bilməzdi. Çünki
orkestrin müşayiəti ilə ifa daha dolğun
alınır. Amma bizim ifamız da dinləyənlər tərəfindən
maraqla qarşılanır. Həmçinin Məmmədbağır
Bağırzadənin ansamblın müşayiəti ilə
ifa etdiyi «Darıxıram» mahnısını da
üçlüklə ifa etdik. Təbii ki, bu ifalar zamanı
ustadlarımızla məsləhətləşmişik.
Bilirsinizmi, artıq zaman dəyişib.
Biz musiqiləri ayrı bir formada təqdim etməliyik.
Çünki artıq insanlar həmin ifanı eşitməyə
öyrəşiblər. İndi onlara yeni formada təqdimat
lazımdır. Mən «Kəsmə şikəstə» ritmik
muğamının sonluğuna bir bayatı əlavə
etmışəm. Əgər gözəllik verəcəksə
biz o yenilikləri gətirməyə
çalışırıq.
- Siz
Şuşa Musiqi Texnikumunda müəllimə kimi də
çalışırsınız. Müəllimliklə tələbəliyiniz
bir-birinə kömək edir?
- Mən tələbə kimi dərsə
gedəndə həm də müəllimimi müşahidə
edirəm. Bir pedaqoq kimi onun sirlərini öyrənməyə
çalışıram. Artıq beş ildir ki, texnikumda dərs
verirəm. Hiss edirəm ki, ildən-ilə pedaqoji fəaliyyətim
irəliləyir. Orda tələbəyə öyrətdikcə
özüm də öyrənirəm. Ona görə də
müəllimliklə tələbəliyim bir-birinə kömək
edir.
- Adətən
gənc xanəndələr Opera Teatrının səhnəsinə
çıxmaq arzusu ilə yaşayırlar. Sizin belə bir
arzunuz varmı?
- Təbii ki, bu, hər bir xanəndənin
arzusudur. Amma mən nədənsə hələ o barədə
düşünmürəm. Mənim üçün əsas
olan müsabiqədə iştirak etmək idi. Əsas arzum isə
Beynəlxalq Muğam Müsabiqəsinin qalibi olmaqdır. Yəqin
ki, bu müsabiqədən sonra o barədə də
düşünərəm. Arzularımın hamısı sənətimlə
bağlıdır. Magistraturaya qəbul olunmaq istəyirəm.
Yeni mahnılarım var ki, onları lentə
aldırmalıyam.
-
Tanınmış xanəndə Arif Babayev həmişə dərs
verdiyi tələbələrinin və ümumiyyətlə, gənc
xanəndələrin muğam yolunu sapıb estradaya
üstünlük verməsinə görə onları
qınayır. Maddi dolanışıq üçün sizin
belə planlarınız yoxdur ki?
- Janrı müxtəlif səbəblərdən
dəyişmək olar. Muğam sənəti çox çətindir
və bu sənətlə inkişaf etmək də asan deyil. Mən
heç kəsi qınamıram. Bunun tanınmaq, maddi və
tamaşaçının qəbul edib-etməməsi tərəfləri
də var. Bu baxımdan bəzən ifaçılar öz
janrlarını dəyişirlər. Ancaq əgər hər
hansı bir sənətdə insan özünə güvənirsə,
onu heç nəyə dəyişməməlidir. Onu da qeyd
edim ki, muğam oxuyan həm estrada, həm caz oxuya bilər. Çünki
muğam boğazı bütün janrları ifa etməyə
qadirdir.
Solo konsert
arzusu
- Muğam
müsabiqələrinin qalibləri nədənsə ölkə
ictimaiyyəti qarşısında solo proqramlarla
çıxış etmirlər. Daha çox xaricdə
keçirilən konsertlərə üstünlük verirlər.
Hərdən adama elə gəlir ki, bu müsabiqə
onların daha çox xaricə can atmaları və
tanınmaları üçün lazımdır...
- İnanın ki, iki ildir solo konsert
arzusu mənim öz qəlbimdə yaranıb. Ancaq konsertimi keçirə bilmirəm.
İlk növbədə buna mənim maddi imkanım
çatmır. İstərdim ki, bəstəkar və xalq
mahnılarını, dəsgahları bir konsert proqramı
çərçivəsində dinləyicilərə təqdim
edim. Qoy tamaşaçı da görsün ki, mən işləyirəm.
Təəssüf ki, indiyə qədər bu konserti
keçirmək imkanım olmayıb. Həm də
özümü sınamaq istəyirəm ki, görüm nə
qədər tamaşaçı məni dinləməyə gələ
bilər.
- Necə
bilirsiniz, muğam müsabiqələrinin keçirilməsi,
gənc istedadların üzə çıxarılması
haradasa bayağı dediyimiz musiqini, müğənniləri
sıxışdırıb sıradan çıxara biləcəkmi,
yoxsa onların da öz yeri var?
-
Bayağı musiqilər də, müğənnilər də
həmişə olacaq. Təbii ki, muğam
ifaçılarının çoxluğu hardasa nəyisə
ört-basdır edə bilər. Amma onları tamamilə
sıxışdırıb sıradan çıxarmaq
mümkün olmayacaq. Hamı asan yol seçə bilər. Mənə
elə gəlir ki, asan yolu zəif
musiqiçilər seçir. Ancaq sənət aləmində
həmişə zəif və güclü musiqiçilər
olub və olacaq.
Təranə Məhərrəmova
Kaspi.- 2011.- 3
mart.- S. 11.