Yaşar Nuri olduğu kimi
Həmkarları deyir ki, o,
özü-özlüyündə bütöv
bir teatrdır...
O,
böyük hərflərlə yazılan AKTYOR adını
çoxdan qazanıb. Yaşından söz düşəndə
deyirlər ki, Nadiri taxta görüb, şah Abbası qundaqda.
Üzünün cizgilərində, baxışlarında illərin
yorğunluğunu, gərgin əməyini və bu zəhmətdən
doğan sevinci hiss edirsən.
Amma qəribədir, bizim qəhrəmanımızın cəmi
60 yaşı var. Daha
doğrusu, sentyabrın 3-də 60 yaşı tamam olur.
Yaşar Nurini deyirəm. “Biri
deyəndə ki, saçın ağarıb, buna heyfslənmirəm.
Mən bu saçı sənətim, dostlarım, ailəm
üçün ağartmışam” deyən səhnəmizin
“qocamanı”, “Şöhrət” ordenli sənətkar Yaşar
Nurini.
Zəhmət, istedad və qabiliyyət
meydanı
Yaşar
Nuri bir neçə dəfə redaksiyamızın
qonağı olub. İstər müsahibə
üçün, istərsə də hər hansı mərasimlə
bağlı olsun – hər dəfə dəvətimizi məmuniyyətlə
qəbul edib. Onunla söhbətlərimiz də həmişə
səmimi, dostyana olub. Gələndə "Vallah, özüm
kimi üzlü qonaq görmədim, düz vaxtında gəlmişəm",
gedəndə isə “Bir də gələcəyəm,
çağırmasanız da" – deyib. Belə
görüşlərin birində üzünə zillənən
baxışlara cavab olaraq: “Mənə
müxbirlərlə söhbət etmək xoş olur.
Çünki elə hadisələr, nüanslar var ki, mən
onları bilmirəm. Ona görə də onlarla söhbət
edəndə adamın özünə də savad gəlir.
Onlar mənim olmayan savadımdan, mən isə onların olan
savadlarından xəbərdar oluram. Belə görüşlərdən
məmnun qalıram” deyə zarafatından da qalmayıb. Həmişə
də uşaqlığından tutmuş gəncliyinə,
şəxsi həyatından tutmuş səhnə həyatına
qədər suallarımızı
səmimi cavablandırıb. Səhnədə, filmlərdə
müxtəlif insanların taleyini oynayan aktyor bizə həyatının
ən maraqlı anlarından danışdıqca sanki yeni insan
kəşf etmişik. Və onun timsalında əmin olmuşuq ki, səhnədən,
efirdən sevdiyimiz aktyorların gerçək həyatı
tamam fərqlidir. İnanmışıq ki, Yaşar Nuri sənətə
heç vaxt bəxt kimi baxmayıb. Zəhmət, istedad və
qabiliyyət meydanı kimi yanaşıb. Bəhrəsi də
heç kəsə sirr deyil.
Yaşar Nuri gəlir
Yaşar
Nuri çox nadir
aktyorlardandır ki, səhnəyə çıxan kimi zalda
canlanma yaranır. Tamaşaçı onun ifasını
çox tez həzm edə, sevə bilir. Fərqi yoxdur, o,
böyük, ya da kiçik rolda olsun, bu, onun heç də hər
aktyora nəsib olmayan xoşbəxtliyidir.
O, tamaşada heç vaxt özünü hansısa epizodlarda
önə çıxarmır. Səhnənin lap dərinliyində
olanda da onun oyunu seçilir. Ona görə də həmkarları
deyir ki, Yaşar Nuri elə özü-özlüyündə
bütöv bir teatrdır. Onu istənilən teatra dəvət
edəndə yalnız hansısa rolu ifa etməyə
çağırmırlar. Sadəcə deyirlər ki,
Yaşar Nuri gəlir. Qiyafəsini dəyişsə də,
özü ilə öz teatrını aparır.
Yaşar
Nuri indiyə qədər 30-dan çox filmə çəkilib.
Bu rəqəmin üzərinə televiziya və səhnədə
oynadığı tamaşaları da gəlsək,
böyük bir rəqəm alınar. Ancaq aktyor heç vaxt
özündən razılıqla "Mən artıq sənətdə
hər şey etmişəm" deməyib: “Bu filmlərlə
yanaşı, rol aldığım 28 tamaşa Qızıl
Fondda saxlanılır. Bu sırada hətta cizgi filmi də var.
İnsan necə yaşamaqdan doymursa, sənətkar da heç
zaman "Mən hər şey etmişəm" deməməlidir.
İnsan həmişə özünə sual verməlidir:
"Mən nə etmişəm?" Əfsuslar olsun ki, sənətdə
heç nə etməyənlər "mən çox şey
etmişəm"- deyə iddia edirlər. Bu iddianı edənlər
nə Cəlil Məmmədquluzadənin, nə Hüseyn
Cavidin, nə Cəfər Cabbarlının, nə Şekspirin,
nə Qoqolun, nə də başqa klassiklərin əsərlərində
oynayıblar. "Hər şey etmişəm" deyənlər
inanmıram ki, "mən həyatdan doymuşam" da desinlər”.
Heyrətlənmək istəyi
Uşaqlıqla
bağlı çox xatirələri yaddaşına
köçürüb. Ancaq o illərdən söz
düşəndə ilk xatırladığı “Sovetski” məhəlləsində
yaşadığı günlər olur. Bir də 9
yaşında çıxdığı səhnə. İndi
ömrün uzaq illərində qalan o günləri belə
xatırlayır: “Elə gün olmur ki, Nərimanov heykəlinin
yanından fırlanıb Sovetskiyə qalxmayım. Gələn
günlərimi qarşılayıram, keçən günlərimi
yola salıram. İndi orada svetafor var. Əvvəllər isə
svetafor hara, Sovetski hara. Əvvəllər Sovetskidə
böyük-kiçik vardı. Bizim vaxtımızda Ağakərimini
"Pobeda" maşını gələndə
hamımız qaçıb gizlənirdik. O vaxt 10-15 manata bizim
həyətdə kirayədə qalırdılar. Onlara bizim
birinci sözümüz nə olurdu? Oturdun, hər dəfə
böyük gələndə durub salam verməlisən. Bir dəfə
biri dedi ki, mən nə qədər salam verim, çörək
almağa gedəndə verirəm, qayıdana qədər cəmi
5 dəqiqə vaxt keçir, onda da salam verim? Atam rəhmətlik
də deyirdi ki, “sostav” dəyişib axı. Filmdə deyildiyi
kimi, söhbət "sosiskada deyil, vinimatelno
olmaqdadır". Adi teatrdan götürək. Gəlib
görürəm ki, cavan aktyordur, arxasını çevirib
oturub. Mən də nə deyim? Deyirəm ki, üzünü
görək. Axı mən belə eləməmişəm. Tələb
eləməklə deyil, gərək hər şey insanın
qanında olsun”.
Sənət
aləmi ona gözəl rollar bəxş edib. Aktyorluq ona
ağlına gətirmədiyi xoşbəxtliklər verib.
Oynadığı rollara qoşulub Azərbaycanı oba-oba,
el-el dolaşıb. Onun aktyor ifası həm də Vətəndən
uzaqlarda, qastrolda olduğu xarici ölkələrdə də
sevilib. Hər yerdə tanınmaq, sevgi dolu sözlər
eşitmək... Ancaq
aktyorluğun ona verdiyi təkcə bunlar olmayıb. Yaşar
Nuri bu sənətdə çətinlikləri, əzab-əziyyətləri
də az görməyib. Təbiətən Allahın
şükran bəndəsi olduğundan indi 60 yaşında da
daha çox sevincli anlardan danışmaq istəyir. Amma istər-istəməz
yada düşür ki: “Əvvəllər belə deyildi.
İndi populyar olmaq o qədər də çətin deyil. Mən
bunu böyük məsuliyyətlə deyirəm. Əgər səni
küçədə əllə göstərirlərsə,
demək, populyarsan. Amma hansı işinə, hansı roluna
görə populyarsan? Sənət belədir - bir gün biri
qalxır, sabahı gün biri enir. İndi Qərbdəki kimi
bizdə də şou-biznes dəbə düşüb. Ancaq
onu bilirəm ki, teatr sənəti heç zaman dəbdən
düşən deyil. Elə adamlar teatrla şounu, teatrla
kiçik səhnəcikləri qarışdırır ki, məəttəl
qalıram. Amma mən çaşmaram axı. Bayağı
gülüşlər varsa, gülmə. Filan tamaşa pisdirsə,
baxma. Heç kəs səni məcbur etmir. Sən getməsən,
o getməsə, mən getməsəm, görəcəklər
ki, zalda adam yoxdur. Şounu kim üçün göstərəcəklər?
Kimin zövqünü korlayacaqlar? Bəlkə elə bir
istedad çıxmalıdır ki, mən heyrətlə:
"Necə Kefli İsgəndərin monoloqu"nu dedi və
ya Hamleti oynadı!" - deyim. Bizdə Lütvəli Abdullayev,
Nəsibə Zeynalova məktəbi olub. Onlar kənd həyatı
səhnəsini oynayıblar. Nəsibə xanımın
Züleyxa obrazında nə boyda mədəniyyət var!
İndi elə bir obraz yarada bilərlərmi? Belə istedadlar
olsa, mən heyrətlənərəm”.
Yaşar
Nuriyə görə, aktyorluq Allahın vergisidir. İllərin təcrübəsinə
söykənərək deyir ki, istedad ya daxilən, ya da gendə
olmalıdır: “Amma hər adamın genində olanda ondan
aktyor, bəstəkar olmur. Biz tələbəyə yol
göstəririk. İstedad bir stəkan çay deyil ki, al,
iç, ol istedadlı”.
Ailə və sənətin
harmoniyası
Yaşar
Nuri sənətdə qazandığı uğurlara görə
özünü ailəsinə çox borclu bilir.
Bütün ömrü boyu onun sənəti ailəsi ilə
birgə addımlayıb. Çoxları deyir ki, həyat
yoldaşı Rəhimə xanım olmasaydı, o da Yaşar Nuri olmazdı. Özü də bunu etiraf edir: “Rəhimə
xanım nə mənə istedad, nə ağıl verib. Mənə
məsləhət verə bilər. O, sadəcə, qədrimi
bilib. Mənə şərait yaradıb. Birotaqlı evdə
yaşayıb Əməkdar artist adını almışam. Həmin
dar mənzildə elə bir şərait yaradıb ki, mən
yalnız yaradıcılıqla məşğul olmuşam.
Türkiyədə xəstəxanada yatanda Rəhimə
xanım çarpayımın yanından çəkilmədi.
Dedilər ki, bizdə belə bir hadisə olmayıb, qadın
səkkiz ay ərinin yanından çəkilməsin. Rəhimə
xanım məni səbrli edib. Qadının ən
böyük gözəlliyi dözümlü
olmasındadır. Kişi hər mənada dözümsüz
ola bilər. Qadın da ona dözüm göstərməlidir.
Rəhimə xanım dözümlü olub. Bu gün
sağlam gəzməyimdə onun əməyi
böyükdür. Qadın kişi üçün hər
şeydir. Ancaq gərək kişi də ona qarşı diqqətli
olsun”.
Yaşar
Nuri deyir ki, Türkiyədə
keşirdiyi əməliyyatlardan
sonra həyata baxışları çox dəyişib. Lap
filosof kimi yanaşır bəzi məsələlərə. Ən
həssas yeri insan münasibətləridir. Şikayətlənməsə
də, danışığından hiss edirsən ki,
insanların münasibətlərində narazı
qaldığı məqamlar var. Bəlkə yaşla
bağlıdır. Ya bəlkə yaradıcılıqdan və
ya həyat təcrübəsindən doğan müşahidələridir.
“Son vaxtlar həyatın elə üzünü gördüm
ki, məni heç nə ilə heyrətləndirmək olmaz.
Arzu edirəm ki, bir az saf yaşayaq! Sevib-sevilməyin nə
olduğunu bilək. Bəlkə də dünya
işığına həsrət qalan adam öz şüuru
ilə dünyanın yolunu bizdən yaxşı bilir. Amma biz
açıq gözlə çaşırıq. Bir-birimizə
badalaq vururuq. Gözümüz görə-görə bir-birimizə
pislik edirik. Bir az yaxşılıq etməyə tələsək.
Hamı bir-biri ilə söhbət edəndə bilsin ki,
qarşısındakı insandır. Bunu bilsək, hər
iş düzələr”.
“Mən hələ işləyirəm”
60
illik enişli-yoxuşlu həyat yolu və 50 ildən artıq
sənət yolu keçən aktyor daim öz-özünə
hesabat verir. Bunu vaxtilə birgə
görüb-götürdüyü ustad sənətkarlardan və
böyüdüyü ocaqdan öyrənib. Onun üçün hər gün özünə
verdiyi bir sual da var: "Bu gün nə etdim?" Hər kəsə
də bu sualı özünə verməyi tövsiyə
edir.
9
yaşından çıxdığı səhnə ona həmişəki
kimi doğmadır. Sənət şövqündən,
işləmək, öyrənmək və öyrətmək
həvəsindən də heç nə əskilməyib: “Mən hələ işləyirəm.
Təminat verə bilmərəm - 5 il, 10 il. Lap işləməsəm
də, televizorda hər gün məni göstərirlər.
Çünki vaxtında o əziyyəti çəkmişəm”.
Yaşar Nuri daim çalışmaq, yeni rollara çəkilmək
arzusu ilə yaşayır. Onun fikrincə, yaxşı sənətkarın
ömrünün bir gününü boşa vermək onun
ömrünün bir səhifəsini əlindən almağa bərabərdir.
“Hələlik mənə səhnə lazımdır. Nə
vaxt lazım olmasam, dərya balığı sahilə
atdığı kimi, səhnə də məni özü kənara
atacaq” deyir.
60
yaş isə ona yuxu kimi gəlir. “Hərdən
inana bilmirəm ki, 60 yaşım tamam olur. Deyirəm,
bəlkə məni aldadırlar... Amma fakt faktdır.
Təki can sağlığı
olsun! Yaşın müəyyən dövrü ilə bağlı xasiyyətdə
müəyyən xüsusiyyətlər
yaranır. Elə şeylər
var ki, yaşla
hərəkət etməlisən.
Ancaq əsas odur ki, nə beynim,
nə qəlbim, nə yaşamağa həvəsim, nə də məhəbbətim
dəyişib”.
Milli teatr və kino
sənətimizin sabahı
naminə arzularınız
çin, ömrünüz
uzun olsun, Yaşar Nuri!
Təranə Məhərrəmova
Kaspi.- 2011.-3-5 sentyabr.- S.12.