Mənə öz qiymətimi
vermədilər...
Naibə Allahverdiyeva yerli seriallara baxa bilmir: “Dünən toyda operatorluq edən bu gün serial
çəkmək eşqinə düşür”
Müsahibim
uzun illərdir yaddaşlarda yumoristik “Tomka” obrazı ilə
qalan, ancaq fəaliyyət göstərdiyi Gənc
Tamaşaçılar Teatrında dramatik rolların mahir
ifaçısı olan Naibə Allahverdiyevadır. Onun sözlərinə görə, rejissorlar bacarığından kifayət qədər
istifadə edə bilməyiblər: “Televiziyada
yalnız komediya janrında
oynamışam, ancaq teatrda
rejissorlar mənə daha
çox dramatik obrazlar həvalə edib. Bu da
rejissorlarımızın günahıdır ki,
aktrisaları hansı ampluada görürlərsə,
elə həmin ampluada da
canlandırırlar, yenilik etmək istəmirlər”.
O zaman
maraqlı idi
- Naibə xanım, 30 ildir ki, sənətdəsiniz.
Bu illər ərzində həyatınızda
nələr dəyişdi?
- 30
il öncə tamam başqa ab-havada yaşayırdım və
başqa düşüncənin sahibi idim. O zaman mənim gözümə hər şey mavi rəngdə görünürdü. Təbiətcə
insanları sevən bir insanam.
Düşünürdüm ki, heç kim heç kimə xəyanət,
pislik edə bilməz. İndi
həyata baxışım tamam başqadır,
artıq insanları olduğu kimi qəbul edirəm. İllər məni çox dəyişdi. Həyat mənim üçün o zaman maraqlı idi, amma indi öz
marağını itirib.
- Yəqin həm də teatr
tamaşaları baxımından deyirsiniz.
- Həmişə yaxşı
və pis tamaşalar olub. O baxır rejissor yozumuna və əsərin aktuallığına.
Yaxşı aktyor, rejissor
bütün dövrlərdə
olub, eləcə də pis rejissor
və aktyorlar olub. Əvvəllər aktyorlarımızda, onların danışıqlarında,
səs tembrlərində,
hərəkətlərində daha çox möhtəşəmlik vardı,
rejissorlar öz üzərlərində daha
çox işləyirdilər.
Rejissorlar bir əsəri götürüb
onun üzərində
bir il,
bəlkə də ondan da çox
işləyirdi. Amma indi
elə şeylər yoxdur. Kim nə
istəyir onu da edir.
- Sizi komediya aktrisası kimi tanıyırıq. Son zamanlar isə
dramtik obrazlarda daha çox görürük. Bu janr dəyişikliyinin səbəbi nədir?
Komediya janrında ssenari yoxdur, yoxsa başqa səbəblər var?
- Mən televiziyada komediyada oynamışam. Teatrda isə dramatik rollarım olub ki, Burla Xatun,
Şamama Cadu kimi obrazlar buna
misaldır. Ümumiyyətlə, teatrda dramatik obrazlarım çox olub. Yalnız “Hacı Qara”
tamaşasında komedik
obraz canlandırmışam.
Bu da rejissorlarımızın
günahıdır ki,
rejissorlar aktrisaları
hansı ampluada görürlərsə, elə
həmin ampluada da canlandırırlar, yenilik etmək istəmirlər. Aktrisa bütün
janrda obrazları canlandırmağı bacarmalıdır.
Bu gün süpürgəçi
rolunu canlandıran akrtisa sabah
kraliçanı canlandıra
bilər. Ona görə rejissor
öz rolu üçün düzgün
aktyoru seçməyi
bacarmalıdır. Bu da ki, rejissorun
seçim qabiliyyətindən
asılıdır. İndiki rejissorların
savadı yoxdur, onlara hazır yem lazımıdr, ona görə aktyorlarla işləməyi
bacarmırlar. Öz üzərlərində
işləmirlər, aktyorun
daxilini, bacarığını
görə bilmirlər.
- Tələbələriniz
necə, varmı?
- Tələbələrim yoxdur.
Amma elə aktrisalar tanıyıram ki, seraillarda da görürüəm ki, mənim oynadığım
mimikaları, bir çox ştrixlərimi götürüblər. Bir çox
tanınmış aktrisalarımız
var ki, onların
oynuna baxanda özlüyümdə görürəm
ki, bu mənim
canlandırdığım obrazıma yaxın oynamağa çalışıb,
mənim baxışlarımı,
naz-qəmzəmi götürüb.
Bunu mənə çox zaman tamaşaçılar
da deyir. Bu parodiya bəzi
aktrislarımızda alınır,
bəzilərində alınmır.
Kənardan baxanda isə,
elə də gözəl görsənmir.
Mən buna pis baxmıram,
əksinə, sevinirəm
ki, hansısa aktrisa mənə baxıb nəsə götürüb. Yaxşı olardı,
həmin aktrisalar özlərinə yeni oyun tərzi tapardılar. Heç
kim deyə
bilməz ki, mən hansısa bir aktrisanın ştixlərini götürmüşəm,
ancaq sevdiyim aktrisalar olub ki, onlara həsəd
aparmışam. Baxıb öyrənmişəm,
amma mənim öz oyun tərzim
olub. Rəhmətlik Nəsibə Zeynalova
demişkən, “mənim
ayaqqabımı geyinə
bilərlər, amma mənim yerişimi yeriyə bilməzlər”.
Çox
zaman görürəm
ki, canlandırdığım
“Tomka” obrazının
da “bantikini” oğurlayırlar.
“Təbii oyun tərzi”
- Seriallarda sizi görmürük. Dəvət almamısınızmı,
yoxsa özünüz
seriala çəkilmək
istəmirsiniz?
- Sevinirəm ki, bu gün həmin
seriallarda çəkilmirəm.
Mən o
serialların heç
birində yaxşı
rejissor işi görmürəm. Seriallara dəvət
almışam, ancaq ssenarini, rejissorun səviyyəsini görəndə
razılaşmamışam, həm də verilən qonorar məni qane etməyib. Digər tərəfdən, əgər əsər bir gün əvvəl,
ya da serial çəkilən gün
yazılırsa, o serialın
keyfiyyətindən nə
gözləyəsən? Aktyor canlandıracağı obrazı
saatlar öncə biləcəksə, o obrazı
necə canlandırar?
Serialda da, teatrda da aktyor
canlandıracağı obrazın
keyfiyyətləri, əlaməti,
mimikası ilə tanış olub, onun üzərində
işləməlidir. Serilada demək
olar ki, əksər aktyorlar özlərini oynayır.
Aktyorda eyni oyun tərzləridir,
yəni həmin aktyor başqa seriala getdikdə belə, öz oyun tərzini özü ilə aparır. Adını belə qoyurlar
ki, “təbii oyun tərzi”dir. Amma təbii oyun tərzi başqa cürdür.
- Ötən ay Sabir Rüstəmxanlı ilə söhbətimizdə
o, seriala çəkilən
bir çox aktyorları “bazarkoma və qəssaba” bənzətdi. Onun fikirləri ilə
razılaşırsınız?
- Bu, aktyordan asılıdır.
Həmçinin, rejissorların günahıdır.
İstedadlı aktyorlarımız var. Aktyor seçimi zəifdir,
obraza baxmırlar. Təki aktyora
pulu az versinlər. Mənim
həmkarlarım seriallarda öz
rollarının öhdəsindən yaxşı gəlirlər.
Teatrımızın aktyorlarını nəzərdə tuturam. Amma bəzi seriallar, əsasən də səsləndirmə
çox biabırçı vəziyyətdədir.
Seriala baxıram ki, 3 dost bir-biriylə ayrı-ayrı ləhcələrdə
danışır. Hərdən baxmaq istəyirəm,
amma sona kimi izləməyə taqətim qalmır. Serail çəkmək üçün
rejissorun kifayət qədər təcrübəsi
olmalıdır. Dünən toyda operatorluq edən bu gün serial çəkmək
eşqinə düşür. Rejissorlar kadr nədir bilmir, serial çəkmək elə belə iş deyil. Elə bir musiqi çarxı çəkilir.
Ona görə mən o seriallara baxa bilmirəm. İndi də deyirlər
ki, tanınmış
simalar seriallarda olmasınlar. Xaricdə əksinədir,
orada tanınmış
simaları çəkirlər
ki, onların serialda təcrübələri
daha çoxdur. İndiki seriallarda aktyorlarımız,
rejissorlarımız da
təcrübəsizdir. Onu o rejissor deyə bilər ki, vaxtilə gözəl seriallar çəkib, öz işi ilə sözünü deyib. Rejissorlarımızdan biri demişdi
ki, “heç bir tanınmış simanın kölgəsində
gizlənmək istəmirəm”.
O rejissor elə bir iş ortaya
qoymalıdır ki, onun işi nümunə
olmalıdır. O mənada
ki, yeni simalar yetişdirə bilsin. Axı rejissorlar bunu
edə bilmirlər.
Əvvəllər rejissorlar tanınmamış
simaları çəkirdilər,
aktrisa kimi onu yetişdirirdilər.
Xalq onları tanıyırdı,
illərlə öz obrazları ilə tamaşaçıların yaddaşında
qalırdı. Amma indi
bir aktrisanı yetişdirə biliblərmi?
Kimin adı dillər əzbəridir? Tanına bilirlər,
amma yaddaşlara həkk oluna bilmirlər. Bu, rejissorların bisavadlığından,
təcrübəsizliyindən irəli gəlir. Rejissorlar özlərini qoyublar dağın başına,
guya bunlar dahidirlər. Amma əvvəlki
rejissorlar kifayət qədər sözlərini
deyə bilirdilər.
Kiçik, amma keyfiyyətli
film çəksələr, daha yaxşı olardı. Bundan sonra isə
serial çəkərdilər.
- Başqa ölkələrdə çəkilişlərə
dəvət almmısınızmı?
- Moskavaya dəvət almışdım. “Raya” filmində Qafqaz qadını obrazını
canlandırdım. Oynadığım bu obrazı çox bəyənmişdilər.
Bundan başqa, İranda Azərbaycan teatrı fəaliyyət göstərir ki, orada baş rola dəvət almışam, amma bir az qərarsızam.
- Bu yaxınlarda Yaşar Nuri dünyasını dəyişdi.
Sizin onunla yaxın əməkdaşlığınız
olub...
- Yaşar Nuri bizim nəhəng aktyorumuz idi. O, dahi aktyor idi. Yaşar kimi
bizim böyük aktyorlarımız yetişib.
Elə bizim teatrda öz
sözünü demiş
aktyorlarımız kifayət
qədərdir, eləcə
də Akademik Milli Dram Teatrında.
Amma çox heyiflər olsun ki, bu
gün rejissorlar elə aktyorlar yetişdirə bilmirlər.
- Bəs rejissorlar sizin potensialınızdan yararlana
bilirlərmi?
- Yox, ümumiyyətlə rejissorlar mənim bacarığımdan kifayət
qədər istifadə
edə bilmədilər.
İndi serialda çəkilən
aktrisaların simaları
sanki bozdur. İndiki aktrisaların ancaq əli-qolu danışır,
gözləri o hissləri
yaşamır. Aktrisaların gözlərinə diqqət
etdikdə görürük
ki, gözləri sönükdür. Elələrini tapmaq asan məsələdir.
Efirə
simaları ilə cəlb edən, insanları obrazına inandırmağı bacara
bilən aktrisalar gəlməlidir. Moskvada filmə
çəkilərkən rejissor
mənə söylədi
ki, aktrisa üçün ən önəmli onun baxışlarıdır. Sizin gözləriniz sanki danışır. İndi efirə,
səhnəyə belə
aktrisalar lazımdır.
Düşünürəm ki, mən öz qiymətimi dəyərincə ala bilmədim.
Xəyalə Rəis
Kaspi.-2012.-11 dekabr.-S.11.