Xanımlar arasında bunu
ilk dəfə mən eləmişəm
Səkinə İsmayılova: “Bu
gün “Segah”la qəm-qüssəlisənsə, sabah “Humayun”
oxuyur, o biri gün “Rast”la şad-xürrəmsən”
Bakıda keçiriləcək
IV Beynəlxalq Muğam Festivalının seçim turlarına başlanıldı. Bu müsabiqənin daimi
münsiflərindən olan Azərbaycan
Dövlət Mədəniyyət və İncəsənət
Universitetinin baş
müəllimi, tanınmış xanəndəmiz, xalq artisti Səkinə
İsmayılova “Kaspi”nin əməkdaşı ilə söhbətində
gənc muğamatçıların yetişdirilməsi ilə
bağlı muğam sənətinə olan münasibətindən söz
açıb.
- Ölkə prezidentinin fərmanı
ilə Siz 2011-ci ilin ən yaxşı müəllimi
seçilmisiniz. Sizin üçün
müəllimlik nə deməkdir? Çoxmu
ağır sənətdir bu?
-
Gördüyün işi sevirsənsə, ondan ləzzət
alırsansa, heç də ağır deyil. Elə tələbələrimə
də bunu aşılamağa
çalışıram. Muğama vurğun olmaq bu sənətdə kainatın əsrarəngiz
sirlərini açmaq, sehrli
xəzinələr kəşf ermək, sonsuzluğa
qədəm basmaq deməkdir.
2000-ci ildə Bakı Musiqi Akademiyasının muğam ifaçılığı kafedrasına dəvət olunandan müəlliimlik edirəm. Arif Babayev oğlanlarla məşğul olur, mən isə opera tamaşalarının qadın partiyaları üçün solo ifaçılar hazırlayırdım. 2001-ci ildə Milli Konservatoriya yaradılandan həmin təhsil ocağının solo ifaçılığı kafedrasında, eyni zamanda ADMİU-da muğam ifaçılığından dərs deyirəm. Mübaliğəsiz deyə bilərəm ki, bu sahədə çalışmaq Allahın ən böyük lütfüdür.
- Bəs muğam sənətinə öz
yolunuz necə başlayıb?
- Mən
təmiz bakılıyam, köhnə “Sovetski”də
doğulmuşam. Sonradan ailəm el arsında Səkkizinci Kilometr
deyilən qəsəbəyə köçdü
və mən burada orta
məktəbi bitirdim. Məktəbdə
bədii özfəaliyyətdə iştirak
edir, uşaq
mahnıları, təsniflər, sadə muğamlar
oxuyurdum. 1974-ci ildə məktəbi bitirib Asəf Zeynallı adına Bakı Musiqi Məktəbinə sənədlərimi
təqdim etdim, imtahanları layiqincə verib Nəriman Əliyevin sinfinə qəbul olundum. İlk muğam müəllimlərim Nəriman
müəllim və Hacıbaba Hüseynovdur.
İkisi də yüksək səviyyəli
mütəxəssis, üstəlik, muğam
vurğunu olublar.
Onların tələbəsi olmaq qismətinə
düşənlərin hamısında Azərbaycan
muğamına eyni münasibət
yarandı.
- Məktəbdən
sonra?
- Məktəbi
bitirəndən sonra Azərbaycan Dövlət Akademik Opera və
Balet Teatrına solist vəzifəsinə qəbul olundum. Amma əvvəlcə məni Bəhram Mansurov, Gülxər Həsənova, Rauf Abdullayev, Kazım
Əliverdibəyov kimi tanınmış
sənət ustalarımız dinlədilər. O
zaman teatrın direktoru
olan Azər Rzayev “Leyli və Məcnun” operasında Leyli partiyasını oxumağa
nəhayət ki bir gənc
namizədin tapılmasına çox sevinirdi. Özü də o dövrdə Leyli
partiyasını görkəmli sənətkarlarımız
Rübabə Muradova, Zeynəb Xanlarova, Nəzakət Məmmədova ifa edirdilər. Məcnun rolunda
da Arif Babayev,
Canəli Əkbərov, Baba Mahmudoğlu kimi məşhur
ustalar çıxış edirdi. Hərçənd əməkdar artist Nəzakət Məmmədovanın Leyli rolunda parlaq
debütünün üstündən
artıq 16 il keçirdi,
opera səhnəsi üçün
solist məsələsi həllini gözləyirdi.
Ona görə də mənim üçün çox
çətin bir dövr
olsa da, uzun məşqlərdən sonra
24 may 1980-ci il tarixində
Leyli partiyasında uğurlu
debütüm oldu. Məcnun
partiyasını isə Canəli Əkbərov ifa edirdi. Sonradan
“Leyli və Məcnun”da Arif
Babayev, Alim Qasımov,
Mənsum İbrahimov, İtaliyadakı səfər
zamanı da Baba Mahmudoğlu ilə tərəf müqabil olmuşam.
Ümumiyyətlə, teatrda milli operamızın az qala bütün
partiyalarını ifa etmişəm.
- Bu qürur hər
ifaçının bəxtinə düşmür.
- Bəli. Görünür, mən 1980-cı ildə əlimə keçən fürsətdən düzgün istifadə edə bilmişəm, hər sənətkarın yoluna çıxan çətinliklərdən qorxmadım və nəticədə də indi olduğum yerdəyəm. Belə ki, artıq 30 ildir opera səhnəsinin solistiyəm. Bu çətin yolda əlimdən tutan hər cür hörmətə layiq peşəkar insanlara sonsuz minnətdaram.
- İlk xarici qastrolunuzu necə
xatırlayırsınız?
- 1982-ci ildə ilk dəfə xaricə gedib Parisdəki Gala de Palas folklor festivalında iştirak etdim. Ondan sonra 45 günlük Avropa turu oldu.
O vaxt muğam təzə-təzə yayılmağa
başlayırdı, tamaşaçılar
bizə qulaq asanda çaşıb qalırdılar: bu nə musiqi janrıdır, bu nə səsdir deyə. Bizim zənqulələrimizdən lap
vəcdə gəlirdilər.
Mənim
ifa etdiyim “Qatar” təsnifinə xeyli tamaşaçı gəlirdi.
Müxtəlif ölkələrə səfərlərimin yollarını
üst-üstə gəlsək,
dövri-aləmin bir neçə misli edər. Məsələn, Fransada 25 dəfə,
Birləşmiş Ştatlarda
5 dəfə, Yaponiyada
iki dəfə olmuşam. Hələ
İsveç, Almaniya,
Benilüks ölkələri,
İran, Türkiyəni
demirəm... Bu siyahını çox uzatmaq olar. Bu il Strasburqda
çıxış etmişəm.
Hər dəfə xaricə gedəndə repertuarımı dəyişir,
yeni muğam və təsniflər hazırlayıram ki, xarici tamaşaçıda
Azərbaycan haqqında,
bizim zəngin mədəni irsimiz haqqında daha çox təsəvvür
yaransın, bir az da yaxın olsunlar bizə.
Həm də xəbəriniz varsa, xanım xanəndələrimiz
arasında ilk qaval çalan mən olmuşam. Amerikaya qastrol səfərindən
əvvəlki söhbətdir.
O vaxtkı mədəniyyət
naziri Polad Bülbüloğlu mənə
demişdi ki, bizim nömrəmizə cəmi üç yer var, odur
ki, özün qaval çal, bacararsan... Nə isə, o vaxtdan
çıxışlarım zamanı özüm qaval çalıram.
Bundan başqa, Fransa qastrollarının birində
ilk dəfə qadın
triosu yaratmışam.
Yadımdadır, biz üçümüz milli geyimlərdə əlimizdə musiqi alətləri səhnəyə
çıxan kimi salonda gurultulu alqışlar qopdu və bir xeyli
davam etdi.
- 1988-ci ildə Hindistan səfəriniz barədə
danışardınız.
- Rəşid Behbudovla
səfərimizi deyirsiniz? Onunla 1982-ci ildən
müxtəlif ölkələrə
qastrollara çıxmışıq.
Həmin il
yadımdadır, bir gün axşamdan xeyli keçmiş qapı döyüldü.
Yoldaşım qapını açdı,
gələn Rafiq Babayeviydi. Gec saatda narahat etdiyinə görə üzr istəyib, xeyli evimizi axtardığını
dedi, sonra da çox nəzakətlə
Rəşid müəllimin
ertəsi gün Mahnı Teatrına məşqə gəlməyim
üçün dəvətini
çatdırdı. Rəşid müəllim
aramızdan erkən ayrıldı, hamımızın
xatirəsində çox
işıqlı, tərtəmiz
iz qoydu. Gözəl insan və gözəl
də sənətkardı,
heyf ondan. Rəşid müəllim məni də öz truppasına çox mehribanlıqla, atalıq qayğısı ilə qəbul etmişdi. Çox vətənpərvər insandı
və qastrol səfərlərinə istedadlı
artistləri aparmağa
çalışardı. Məsələn, Mübariz
Tağıyev, Şəfiqə
Eyvazova, Ramiz Quliyev və bir çox başqa müğənnilərimiz
onunla xarici səfərlərdə olublar.
Hindistana
səfərimiz zamanı
Bombey, Dehli, Kəlkütdədə çıxışlar
etdik. O vaxt Rəşid Behbudov artıq xəstələnmişdi,
amma səhnəyə
çıxanda hər
şeyi unudurdu. İki saatlıq çıxışı
göz qırpımı
kimi keçirdi.
Onun bənzərsiz səs tembri son nota qədər yayılaraq hamını valeh edirirdi. Üstündən az vaxt keçmiş
dünyasını dəyişdi.
Bu böyük sənətkar mənə
çox şey öyrətdi, bildiklərini,
təcrübəsini mənimlə
bölüşdü. Bu insana çox
minnətdaram və onun nurlu xatirəsi
qəlbimdə həmişə
yaşayacaq.
- Məşhur muğam ustası kimi yeddi muğamın
hansını ifa etməyi xoşlayırsınız?
- Yeddi muğamın hamısını oxuyuram. Muğam insanın ovqatını, daxili halını əks etdirir. İnsan da həmişə bir ovqatda ola bilməz. Bu gün “Segah”la qəm-qüssəlisənsə, sabah “Humayun” oxuyur, o biri gün “Rast”la şad-xürrəmsən. Bütün dünya xalqlarının musiqisində bu var. Bəzən evdə oturub Çin xalq havasını eşidib diqqət edirsən, sanki xalis “Şur” muğamıdır. Yaxud Latın Amerikası havasını çalırlar, mən isə “Bayatı Şiraz” eşidirəm...
- Muğam
ifaçılığında əsas nədir?
- Muğam sənətində ikinci dərəcəli məsələ yoxdur, burada səs də, tələffüz də, mətni səlis bilmək də, hər şey əsasdır, amma ən əvvəl oxuduğun muğamı hiss etməkdir. İfaçı ifa etdiyi muğamın dərinliklərinə nüfuz etməli, bütövlüklə hisslərinə köçürüb onunla bütövləşməlidir ki, muğam onun sözü, duyğusu, dərd-səri, həyəcanı olsun. Tələbələrimə də elə bunu təlqin etməyə çalışıram. Bir də muğam ifaçılığı mədəniyyətin olmalıdır, çünki muğamı oxumaq üçün təkcə istedad azdır, sən muğam havası vasitəsilə vətənini, millətini, onun mədəniyyətini çatdırmağı bacarmalısan.
- Bakıda keçirilən
bütün beynəlxalq muğam festivallarının
münsifi olmusunuz. Bu dəfəki festivaldan nələr
gözləyirsiniz?
-
Əvvəlkilərdə olduğu kimi, muğam
bayramını, muğam şənliyini. Ölkənin muğam sinfi olan bütün musiqi təhsili müəssisələrində
festivalın müsabiqəsində iştirak
etmək üçün namizədlərin
seçim turları keçirildi.
Aralarında diqqətə layiq səslər
də var, üstəlik, xarici
ölkələrdən də müsabiqəyə ərizələr
gözləyirik. Festivalla bağlı təşkilati
işləri başlayıb və gedir. Mən
bir sürpriz
hazırlayıram, festivalın yekun
konsertində ifa olunacaq.
Hələlik bu barədə
danışmayım, inşallah, vaxtı
gələndə hamı dinləyəcək. Söhbət muğamda yenilikdən gedir.
Belə ki, festivalda
görüşərik.
-
Çox sağ olun, mütləq gələcəyik.
Nelli Atəşgah
Kaspi.-2012.-18 dekabr.-S.11.