Elə həyatda da Məcnun oldum
Mənsum İbrahimov: “Nəsillər
dəyişəcək, yeni cərəyanlar ortaya
çıxacaq, Azərbaycan muğamı daim gənc, yeni
siması ilə bütün bunların içində ahəngdar
şəkildə dəyişərək dirçələcək”
Bu günlərdə xalq artisti, Şöhrət
ordeni sahibi, Azərbaycan
Milli Konservatoriyasının professoru Mənsum İbrahimovun
dərsində oturub birinci
kurs tələbələrilə necə
işləməsinə tamaşa etmək
mənə nəsib oldu. Dərsdən sonra bu istedadlı xanəndə
Azərbaycan muğamının zirvəsinə doğru keçdiyi
mürəkkəb yol haqqında “Kaspi” oxucularına danışmağa
razılaşdı.
- Həyat
yolunuzun necə başladığından
danışardınız.
- Mən qarabağlıyam, 1960-cı ildə Ağdam rayonunun
İmamqulubəyli kəndində anadan olmuşam. Bizim tərəflərdə
havanın özü muğam
qoxuyur. Mən də hələ körpə
vaxtımdan muğam eşitmişəm və
təbiidir ki, lap erkən
yaşımdan oxumağa başladım.
Yadımdadır, uşaq ikən
qaçıb meşənin içində gizlənərdim,
oranın meşələri də çox
gözəldir, saatlarla orada
tək-tənhalıqda oxuyardım. Sonra
dostlarım məni izləyib orada tapdılar.
Elə həmin dostlarımın təkidilə bədii
özfəaliyyət müsabiqəsində iştirak
etdim. Sonra da məni müxtəlif tədbirlərə cəlb
etməyə başladılar. Təhsilimi adi
orta məktəbdə almışam və
müvəffəqiyyətlə də oranı bitirmişəm.
- Bəs peşəkar səviyyədə
muğamla nə vaxtdan məşğul oldunuz və ilk müəlliminiz
kim olub?
-
1982-ci ildə məni Asəf Zeynallı adına Musiqi Məktəbinə
göndərdilər. Muğam
bölməsində Vahid Abdullayevin
sinfinə qəbul olundum. Üç
il sonra Üzeyir Hacıbəyovun 100 illiyinə həsr
olunmuş gənc muğam
ifaçılarının respublika
müsabiqəsinin qalibi oldum.
Müsabiqənin münsiflər heyətində rəhmətlik
Şövkət xanım Ələkbərova da
vardı. O, məni Azərbaycan Dövlət Akademik
Opera və Balet
Teatrına apardı və dinləmədən sonra
işə qəbul olundum.
- Təhsilinizi davam edirdiniz?
-
1993-cü ildə Azərbaycan Dövlət Mədəniyyət
və İncəsənət Umiversitetindən məzun oldum.
- “Leyli və Məcnun”
operasında neçə illərdir gözəl ifa etdiyiniz Məcnun
partiyası Sizin üçün nə deməkdir?
- Həmin
tamaşada əvvəlcə Zeyd partiyasını oxumuşdum.
Məcnun partiyasına isə kiçik
rollar oynayaraq və
beləcə, getdikcə püxtələşərək gəlib
çıxdım. Axı opera
tamaşalarında əsas partiyaları ifa
etmək üçün yaxşı səsdən
əlavə müəyyən səhnə vərdişlərin
də olmalıdır. Nəhayət, 1993-cü ildə teatr rəhbərliyi mənə Məcnunu
oynamağı təklif etdi. Düz səkkiz ay ərzində
günbəgün bu surətə
alışdım, öyrəşdim, gözümə yuxu girmədi. Teatrın baş
rejissoru Hafiz Quliyev çox kömək
etmişdi mənə, bunu
unutmağa haqqım yoxdur.
Çətin dövrdü, Qarabağ hadisələri hər şeyə, o cümlədən mədəniyyətə,
incəsənətə də təsir etmişdi.
Asan deyildi, soyuq binada,
işıqsız, çox vaxt şam
işığında işləyirdik.
Tale
elə gətirdi ki, mən elə həyatda da Məcnun oldum. Yəni
Məcnun mənim içimə o dərəcədə
hakim kəsildi ki, hər
şeyə, yəni doğma ölkəmə,
muğama, yaradıcıllığa, sənətə,
müəllimliyimə Məcnun kimi vuruldum. Məcnun dünyaya
gözlərimi sanki yenidən
açdı, gerçəkliyi qavramağımı dəyişdirdi.
Məcnun bəlkə də dəlidir, amma
xəstə deyil, sadəcə, sevgilisi üçün
canından keçməyə hazırdır. Kimsə mənə
Məcnun deyəndə bunu taleyin lütfü kimi qəbul edirəm.
- Xarici qastrollardan ən
güclü təəssüratınız?
-
İki səfərimizdən söhbət açacağam ki,
milli nədəniyyətimizlə birbaşa
bağlıdır. Keçən ilin
oktyabr ayında bizim “Qarabağ” triosu Kopenhagendə
illik Womex The World Music
Exno etnik musiqi festivalında iştirak
etmişdi. Azərbaycana 45 dəqiqə
ayrılmışdı, mənim
çıxışımı müşaiyət edən xalq artistləri tarda Elçin Haşımov və kamançada
Elnur Əhmədova əməkdar artist Nizami Allahverdiyev
balabanda və Kamran Kərimov
dumbulda qoşulmuşdular.
Womexdəki konsertin prodüseri
tanınmış televiziya aparıcısı
Emin Müsəviydi. 400
iştirakçıdan cəmi 30-u, o
cümlədən də biz seçmə
turunu keçə bildik.
Bizim
çıxışımız tamaşaçıları o qədər valeh etmişdi ki, yerli jurnalistlərdən biri
səhnəyə çıxıb hamının gözü qarşısında Azərbaycan
bayrağını öpdü və “belə
musiqisi olan xalq böyük
xalqdır” dedi. Çoxları bizə
yaxınlaşıb Azərbaycan muğamına heyran olduqlarını bildirirdilər.
Və
biri də budur ki, 2009-cu ildə Aygün Bayramova və Elməddin
İbrahimli ilə İngiltərəyə getmişdik. Konsertin birinci günü bizi Elçin
Haşımovla Elnur Əhmədli, ikinci gün isə
Yalçın Adıgözəlovun rəhbərliyi ilə “Orion” London Simfonik
Orkestri müşaiyət edirdilər.
Çıxışımızın final
hissəsində orkestrin müşaiyətilə
“Qarabağ şikəstəsi”ni ifa etdik. Təsəvvür
edin ki, bütün salon bizi ayaq üstə dinləyirdi,
sonra da haradasa on dəqiqə ərzində
sürəkli alqışlara qərq etdilər. Bu da sizin
soyuqqanlı ingilislər! Özü də
tamaşaçılar mötəbər təbəqədəndi,
İngiltərənin elit zümrəsi
toplaşmışdı. Məhz belə anlarda
adam Azərbaycan muğamının
qüdrətilə daha çox
fəxr edir.
- Muğam
anılayışını müxtəsərcə necə tərif
edərdiniz?
-
(Fikirə gedir) Bu anlayışı ruhun, onun qüdrətinin,
enerjisinin, əbədi mətanətinin ötürülməsi
kimi tərif edərdim. Mənin üçün muğam
nəfəsdir, sevincdir, gözümün
işığıdır, məhəbbətdir, həyatdır,
yəni yaşamaq gücü
verən, düşüncə və hissiyyat
bəxş edən hər şeydir.
İçimdəki mənəvi təbəddülatların,
yüksəlişlərin, ilham coşqusunun sehridir.
- Sizin üçün müəllim
peşəsinin sədləri varmı? Muğamı
öyrətmək olar, yoxsa
onunla doğulmaq
lazımdır?
- Bu, çətin sualdır. Məncə, bizim tanınmış muğam bilicisi, görkəmli bəstəkarımız, xalq artisti Eldar Mansurov tamamilə haqlı olaraq muğamı öyrətməyin çox çətin olduğunu deyir. Adama musiqi yazmağı öyrətmək olarmı? Adamı oxutmaq, ona vərdiş aşılamaq, nəyisə başa salmaq olar, amma böyük bəstəkarlar kimi musiqi yaratmağa tək-tək adamlar qadirdirlər. Muğam da belədir. Bu gün mənim tələbələrimə qulaq asdınız. Hələ birinci kursdadırlar, amma çox şey bacarırlar, muğam sənətinə yiyələnməyə çalışırlar. Aralarında prezident təqaüdü alan Mirpaşa Şükürovu da dinlədiniz, cəmi 11 yaşı var. Anadangəlmə səsi var, gözəl, güclü, özünəməxsus səsdir. Amma adı geniş ictimaiyyətə məlum olanadək hələ uzun illər keçməlidir. Kəlbəcərli Əli Əlizadə 20 yaşındadır, səsi mutasiyadan sonra açıldı. Yaxşı səsi var, ona gələn il keçiriləcək beynəlxalq muğam müsabiqəsində iştirak etməyi məsləhət gördüm. Sinifdə başqa tələbələr də var, konsert və festivallarda oxuyacaq, mücabiqələrdə iştirak edəcəklər. Onlara muğam sənətinin ümumi qaydalarını, ehkamlarını öyrədirəm, amma bir neçə il sonra nə olacaq... Çox şey özlərindən asılıdır. Yaxşı xanəndə olmaq üçün elm öyrənmək, muğamın tarixini bilmək lazımdır. Bunun üçün əsl ustaların məktəbini keçməli, daim muğamı qavramağa hazır olmalı, haradasa muğam xəstəsi olmalısan.
- “Gəncləşən
muğam” Sizin əsərinizdir?
- O,
böyük bir layihədir, üç mərhələsi
arfıq icra olunub. Əvvəlki iki
mərhələsində Milli
Konservatoriyanın tələbələri iştirak
ediblər, üçüncüdə muğam
müsabiqələri qalibləri də onlara
qoşuldular. Bu ilin yanvar ayında Heydər
Əliyev Sarayında gənc muğamatçıların böyük konserti təşkil
olundu. Proqramını “Qarabağ”
triosunun hazırladığı bu konsertdə adları muğamsevərlərə
tanış olan 30 gənc xanəndə iştirak etmişdilər. Bu
layihənin məqsədi gənc ifaçılara dəstək
verməkdir. Heydər Əliyev Sarayının rəhbərliyi,
Milli Konservatoriya, Mədəniyyət
və Turizm Nazirliyi
bizə xeyli kömək etdilər.
2013-cü
ildə başlayacaq ənənəvi Beynəlxalq Muğam
Festivalı çərçivəsində gənc
ifaçıların müsabiqəsi də keçiriləcək.
Yəni Azərbaycan muğam sənətinin
gəncləşdiyini qətiyyətlə söyləmək olar. Azərbaycan muğamının dirçəlişi
dövlətin və Heydər Əliyev Fondunun
prezidenti, UNESCO və İSESCO-nun
xoşməramlı səfiri Mehriban
xanım Əliyevanın dəstəyi sayəsində mümkün oldu.
- Muğamın gələcəyini
necə görürsünüz? Bu incəsənət
növü dəyişəcəkmi və necə dəyişəcək?
- Bu
dünyada hər şey dəyişir, klassik Azərbaycan
muğamı da eləcə dəyişəcək. Elə
bizim böyük caz sənətkarımız Vaqif
Mustafazadə də tamamilə yeni musiqi növü olan caz muğamını
yaradıb bütün dünyanı heyrətləndirmişdi.
Alim Qasımov isə dünyanı tamam başqa muğamla fəth edir. Nəsillər
dəyişəcək, yeni cərəyanlar
ortaya çıxacaq, amma
ənənəvi Azərbaycan muğamı daim
gənc, yeni siması ilə bütün bunların içində ahəngdar
şəkildə dəyişərək dirçələcək.
Budur, həmişə zamanla
ayaqlaşan həqiqi sənətin böyüklüyü. Amma
bu dəyişmə mütləq
qayğı ilə, ehtiramla, sevgi ilə həyata keçirilməlidir.
Nelli Atəşgah
Kaspi.-2012.-20 dekabr.-S.15.