Lirik xatirələr şairi
İddiasızlar
Tofiq Nurəlini oxucuların bəziləri məhəbbət şairi, bəziləri də xatirələr şairi adlandırırlar. Onların daha çox yekdil rəyləri budur ki, bu şairin şeirləri bütövlüklə oxşarı olmayan, kövrək duyğulu lirikadan ibarətdir:
Rastlaşdıq, bilmirəm indi
nə deyim,
İndi
nə danışım,
düşsün yerinə...
Sənin
gözlərinlə mənim
taleyim
Yaman bənzəyirlər biri-birinə...
Səksəninci illərdə ədəbiyyata
gələn Tofiq Nurəlinin şeirləri
o dövrün gəncləri
arasında ən çox oxunan, sevilən poeziya nümunələrindən idi. Təsadüfi deyil ki, ədəbi
orqanlardakı çıxışları
kimi onun 1983-cü ildə çap olunan ilk “Şehli kəpənəklər” adlı
kitabı da böyük rəğbətlə
qarşılanmışdı. 1984-cü ildə gənc yazıçıların
VIII Ümumittifaq müşavirəsindəki
uğurlu iştirakı,
şeirlərinin “Literaturnaya
qazeta” da dərc olunması həmin müvəffəqiyyətin
davamı idi.
Xalq şairi Fikrət Qoca hələ iyirmi səkkiz il əvvəl Tofiq Nurəlinin şeirlərini belə qiymətləndirmişdi: “...Tofiqin
şeirlərini oxuduqdan
sonra həmişə
nəyisə xatırlamalı,
nəyisə yada salmalı olursan, özün-özünə yaxınlaşırsan!..”
O zaman şair Fikrət Sadıq gənc həmkarının
Yazıçılar Birliyinə
üzv qəbul edilməsi üçün
verdiyi zəmanətdə
yazmışdı: “Tofiq
klassik üslubda – heca vəznində və sərbəst formada da eyni
dərəcədə müvəffəqiyyətlidir,
orijinaldır. Tofiqin ictimai
məzmunlu şeirləri
maraqlıdır, tapıntılıdır,
oxucuya yeni söz deyəndir...Tofiq həmçinin həssas şairdir. O
insan qəlbiylə ünsiyyəti bacarır...”
Hərəsi tarixdə bir səs,
bir səda
Yaşayır ömrünün heykəl
çağında.
Hamının ürəyi
kövrəlirsə də
Heykəllər ağlayır
yağış yağanda...
Şair
Ələkbər Salahzadənin
də həmkarı haqqında söylədiyi
fikirlər diqqətəlayiqdir:
“Tofiq lirik şairdir, şeirləri incə lirizm, xəfif həzinliklə aşılanıb. Xatirələr şairidir, daha çox arxaya boylanır, xatirələr
işığında düşünməyi,
yazmağı sevir.
Xatirələrə çox uysa
da, çözələdikcə
çözələyərək tel-tel indimizlə bağlaya bilir, bugünün oxucusunu düşündürməyi, ələ
almağı bacarır.
Onun şeirlərində bir payız həzinliyi duyulur, kövrək yarpaq xışıltısı
eşidilir. Bütün
yazılarında özüdür,
sevimlidir, kimsəyə
bənzəri yoxdur...”
Ay işığı pıçıldayır
yarpaqların səsiylə,
Dəyir
pəncərəmə ay işığı-
o, qızın saçlarına
əlim toxunansayaq.
Döyür pəncərəmi ay işığı-
ürəyimin səsini
eşidirəm.
deyir ay işığı:
yadına gəlirmi o,
ilk
məhəbbət?!
Tofiq bəylə tanış olarkən adama elə gəlir ki, bu qaraqabaq şair dindirəndə danışan, dindirməyəndə susan, ətrafında baş verənlərə biganə olan bir insandır. Sanki, onun üçün bu dünyanın istisi də, soyuğu da eynidir. Amma, yaxından tanış olduqca Tofiq Nurəlinin həm şair, həm də həkim olaraq böyük ürək sahibi olduğunu dərk edirsən. Onun gözəl cəhətlərindən biri də təmənnasızlığıdır. Dostu, yaxud tanımadığı hər bir adam üçün əvəz-əvəzə iş görənlərdən deyil. Eləcə də şöhrət dalınca qaçmayan, heç kimdən böyük vəzifə, (baxmayaraq ki, o buna layiqdir) imtiyazlı mövqe sədəqəsi ummayan, taleyinə, qismətinə düşən paydan məmnun ziyalı şəxsdir. N.Nərimanov adına Tibb İnstitutunu fərqlənmə diplomu ilə bitirən Tofiq bəy həkimlik fəaliyyətinə Qonaqkənd qəsəbə xəstəxanasında başlamış, çox keçməmiş xəstəxananın baş həkimi işləmişdir. Uzun illər 17 saylı Tibb Sanitariya Hissəsinə rəhbərlik etmişdir. Ömrünün böyük bir hissəsi isə akademik Mirqasımov adına Respublika Klinik Xəstəxanası ilə bağlıdır.
Tofiq
Nurəlinin həkim şair olmaqdan savayı ən önəmli
çalışmalarından biri də ölkədə tibbi
biliklərin geniş təbliği məqsədi ilə ilk səhiyyə
qəzeti – “Şəfqət”i (indiki “Tibb qəzeti”)
yaratmasıdır. 1991-1995-ci illərdə
qəzetin baş redaktoru
olmuş, kütləvi səhiyyə maarifinin inkişafına xidmət etmişdir. Lakin o dövrün qara niyyətli səhiyyə rəhbərlərinə
öz xislətlərinə uyğun olmayan,
gözükölgəliyi sevməyən qəzet lazım deyildi. Odur ki,
müxtəlif bəhanələrlə qəzetin
çapını əngəlləyənlər əvvəl kollektivin dağılmasına, sonra
da Tofiq müəllimin
baş redaktorluqdan
çıxmasına nail oldular.
Otuz
ilə yaxın yaradıcılığı dövründə
şairin cəmi dörd kitabı çap olunub: “Şehli kəpənəklər”
(1983), “Yağışdan sonra” (1989), “Tənha bir qüssə”
(1998), “Tənha payız çiçəyi” (2003). Şeirləri Moskvada, Təbrizdə,
Türkiyədə çap olunub. 1920-ci ilin aprelində
işğalçı Qızıl Orduya
müqavimətin təşkili və ondan
sonrakı dövrlərdə gizli şəkildə
baş verən hadisələrdən bəhs
edən “Qaçaq Mayıl” kinopovestinin də müəllifidir.
Tezliklə irəlidə 60 yaşın zirvəsi gəlir. İnanırıq ki, yaşının artmasına baxmayaraq Tofiq Nurəli yenə də xatirələrini, sevgi hisslərini lirik, axıcı tərzdə oxucuları ilə bölüşməyə davam edəcək:
Daha gərək deyil yaz yağışları,
Qurumuş bulağam, solmuş çəmənəm.
Nakam sevdalardan nəğmələr deyən
Son sevgi şairi bəlkə də mənəm...
Rövşən Yerfi
Kaspi.-2012.-22-24 dekabr.-S.23.