Pələng ili
Dekabrın 13-də Gənc
Tamaşaçılar Teatrı yeni
tamaşasını təqdim etdi və ya təhvil verdi. Beləliklə...
Firuz Mustafa “Pələng
ili”.
Sözün
düzü, mənim müəllif haqqında elə bir
informasiyam yox idi. Lakin
yağışlı gündə Gənc
Tamaşaçılar Teatrına getməyimlə bəzi mətləblərdən
hali oldum. Öyrəndim
ki, Firuz Mustafa səhnə əsərlərinin
sayı baxımından Şekspiri
keçən yeganə Azərbaycan dramaturqudur.
Filosofdur, estetikdir,
yazıçıdır və s.
“Pələng
ili” pyesində ətraf mühitin və mənəvi aləmin
ekologiyasında gedən aşınmalar mahiyyətcə
müxtəlif qütblərdə dayanan adamlar arasında baş
verən konflikt və kolliziyalar fonunda baş verir.
Hadisələr
təbiətin qoynunda cərəyan edir. Səhnədə
təbiət mənzərəsini əks etdirən sadə səhnə
tərtibatı qurulmuşdur. İlk gənclik illərindən dost olan üç
kişi (Nihad - xalq artisti Tariyel
Qasımov, Tumaş - əməkdar artist Sabir Məlikov və
Çinar - Ədalət Əbdülsəməd),
onlar həyat yoldaşları (Elayə -
Nuriyyə Əliyeva, Sevda - Mehriban Abdullayeva, Türfə - Hüsniyyə Əhmədova)
ilə böyük şəhərin səs-küyündən,
gündəlik gərginlikdən uzaq bir yerdə istirahət etmək qərarına
gəlirlər. Onları səfalı bir yerdə meşə gözətçisi (Ağa-Rasim Cəfərov) qarşılayıb
müşayiət edir. Əvvəlcə
hər şey öz
qaydasında gedir, hamı deyib-gülür,
yeyib-içir, şənlənir, hər
kəs öz iş-gücündən
söhbət açır. Amma hadisələrin
sonrakı gedişində, sakit vəziyyət
tədricən dəyişir, hər bir
iştirakçının daxili aləmi,
ambisiyası üzə çıxmağa başlayır. Vəhşi
meşə pələnginin qəfildən yaxınlıqda peyda olması ilə hadisələr öz təbii axarından çıxır.
Artıq hər personaj bu
çətin situasiyadan xilas
olmaq üçün
ən fantastik yollar aramağa başlayır. Pələngsə
istirahətə gələnlərin seçdikləri yerin qarşısını kəsdirib nərildəyir.
Hərə öz canının
hayındadır. Indi hamını bir məsələ düşündürür:
nə etməli, necə xilas olmalı?
Lakin burada aktual olan koflikt
nədir? Sadəcə pyes deyil, uşaqlar
üçün hekayə
şəklində oxuna
bilənəcək bu
tamaşanın ali məqsədi olmadığı üçün
nəticəsi də yoxdur. Tamaşa boyu hadisələrin gedişində aktyorların
bir-birilə ünsiyyəti
(bu ünsiyyət o dərəcədə bəsit
və “loru” formada təqdim olunur ki, tamaşaçı
oturduğu məkanın
teatr və ya küçə olduğunun fərqinə vara bilmir), tərəfmüqabilləri
arasında texniki cəhətdən olan lakin, psixoliji cəhətdən yaşanmayan
nünasibətlər (bu
da tamaşaçıda
hadisələrin reallığına
inanmaqda şübhə
formalaşdırır - hələ
düşünsək ki,
söhbət hansı
yaş kateqoriyasında
olan tamaşaçıdan
gedir), səhnədə
aktyorların mərkəzdən
- ön səhnədən
qaçaraq, kənarda
nə edəcəklərini
bilməmələri (məsələn
Nihad - xalq artisti Tariyel Qasımovun ifasında - səhnəyə nə üçün çıxdığı
görünür aktyorun
özünə belə
qaranlıq qalır, hərəkətlərdəki çaşqınlıq
və yorğunluq da nəzərdən qaçmır) tamaşanın
sadə teatr qanunlarından və vahid rejissor həllindən kənarda hazırlanması fikrinə
əsas verir. Rejissor demişkən, quruluşçu
rejissor Ağalar İdrisoğludur.
Gənc
Tamaşaçılar Teatrının
repertuarında “Pələng
ili”nin uğursuz
tamaşalar sırasında
olacağına əmin
olsam da, uğurlu tamaşalar siyahısında olmayacağına
əmin deyiləm. Bizim ölkədə əmin olmaq, xüsusilə teatr-sənət sahəsində
qeyri-mümkündür. Premyera olduğunu nəzərə
alaraq, bütün kollektivə uğurlar arzu edirəm.
Aygün Süleymanova
teatrşünas
kaspi.-2012.-22-24 dekabr.-S.10.