Sumqayıt teatrı Bakı səhnəsində
Teatrın qısaca tarixi
H.Ərəblinski adına
Sumqayıt Dövlət Gənclər teatrı kimi 1968-ci ildə fəaliyyətə başlayan teatr pərdələrini
ilk dəfə 1969-cu ilin
mart ayının 14-də M.F.Axundovun
“Müsyo Jordan və
Dərviş Məstəli şah” (rejissor Cənnət Səlimova) məzhəkəsi
ilə açıb. Sonrakı illərdə
teatrın repertuarında inglis dramaturqu Con Patrikin “Qəribə missis
Cavik” tragikomediyası, Sabit
Rəhmanın “Toy”, N.B.Vəzirovun
“Müsibəti-Fəxrəddin”, M.Lermantovun
“Maskarad”, C.Cabbarlının “Solğun çiçəklər”, Molyerin “Skapenin kələkləri”
və s. pyeslər teatrda
tamaşaya qoyulub.
Teatr
1974-cü ildən Sumqayıt Dövlət Musiqili Dram
Teatrı adlanır. Teatrın səhnəsində
görkəmli aktyorlar Xalq
artistləri Barat Şəkinskaya, Rza Əfqanlı, Əliağa Ağayev,
Məlik Dadaşov, əməkdar artistlər
Sadıq Həsənzadə və Məmmədcəfər Cəfərov
çıxış ediblər.
Teatrın Bakı səfəri
Qısa tarixçəsini anlatdığım teatr bu həftə Bakının - Akademik Milli Dram Teatrının səhnəsinin qonağı oldu. Teatrın təqdimatında iki tamaşanı izlədik. Elçinin “Qatil” və M.F.Axundzadənin “Müsyo Jordan və dərviş Məstəli şah” tamaşaları teatrın heyəti ilə tanışlığımızı daha da yaxınlaşdırdı.
Teatrın təqdimatında “Qatil”
Sumqayıt Teatrının təqdim etdiyi tamaşalardan biri və birincisi “Qatil” idi. Qeyd edim
ki, “Qatil” müxtəlif
teatrların və truppaların ifasında bizə təqdim olunan son zamanların ən
aktual tamaşalarından biridir.
Çoxsaylı rejissorların quruluşunda,
çoxsaylı aktyorların ifasında
baxdığımız tamaşalar seçimimizi artırır, bununla
da ən yüksək peşəkar zövqümüzü (məhz “Qatil” tamaşası nəzərdə
tutulur) dəqiqləşdirir.
Qısa yolla fikrimi
ifadə etsəm, tamaşanın müxtəlif yanaşmadan çoxsaylı təqdimatı
bizə seçimlər verir. Bu da onlardan
biri: Sumqayıt musiqili-dram
teatrı “Qatil”...
Bu
“Qatil” həftəbecər idi, ideyaların, müxtəlif
rejissor traktovkalarının calağı idi. Hər halda mən belə duydum,
belə oxudum. Fikrimi əsaslandıra
da bilərəm. Tamaşada Rus
Dram Teatrının “Ulduz,
sevgi və şampan”
tamaşasından ulduzların sonda təsviri
və çətirlərin oyunu, Akademik Milli Dram Teatrının “Qatil”
tamaşasından musiqiyə uyğun
aktyorların hərəkətləri və ümumiyyətlə,
bu tamaşanın fraqmentar
olaraq duyulan təsiri
yəqin ki, danılmazdır. Hətta
mən səhnə tərtibatında vaxtilə qastrol səfəri ilə Bakıda
çıxış edən rejissor Məlahət
Abbasovanın quruluşundakı “Ulduzlar
altında cinayət” tamaşasının demək olar ki, əksini gördüm. Lakin hətta
“çox görüb,
çox götürmək” günah olmasa da, gərək ki, yüksək
səviyyəli nəticə olsun.
Nəticə
- hazır məhsul-görülən işin tamamı...
Yəqin, elə tamaşalar var ki, hətta onu təhlil etməyə ehtiyac olmur. “Qatil” tamaşanın rejissoru, əməkdar artist Firudin Məhərrəmovun həlli müstəvisində o dərəcə açıq və sadəlövh mizan-quruluşa malik idi ki, burada heç bir təhlilə ehtiyac qalmır.
Tamaşada Qadını aktrisa Xatirə Süleymanova, Kişini aktyor Oqtay Mehdiyev ifa edir. Burada bir anlıq dayanıb, klaviauturanın düymələrini yenidən Oqtay Mehdiyevin üzərinə qayıtmağa məcbur edərək, aktyorun ifası haqda “kaç kəlmə” söyləmək istəyirəm. Son zamanların fəal aktyorlarından olan Oqtayı biz Akademik Milli Dram Teatrının Napaleonu kimi, Yuğ teatrının yeni taması olan “Qəbiri qazma üsulu”nun Kişi aktyoru kimi, bu gün isə Sumqayıt Musiqili-Dram Teatrının Kişi qəhrəmanı kimi görürük. Özünə məxsus səhnədə yumoru ilə, qaçışı ilə, bir xətdə inkişaf edən əclaf obrazının ifası ilə Oqtay bir addım daha paytaxt teatrında irəlilədi.
Tamaşada qonşunu
əməkdar artist Növrəstə Həşimovanın
və polisi İlqar İbrahimovun ifası dörd
nəfərlik heyəti tamamlayırdı.
“Müsyo-Jordan
və dərviş Məstəli şah”
Bu da ikinci tamaşa günü və
ya teatrın ikinci
tamaşası. M.F.Axundzadənin “Müsyo-Jordan
və dərviş Məstəli şah”
komediyasının təqdimatı. Tamaşanın quruluşçu rejissoru əməkdar
artist Firudin Məhərrəmov,
rejissoru əməkdar artist
İzaməddin Bağırov idi. Rejissor heyəti əsas mizan
kimi tamaşada əcinələrin
ifasını görükdürürlər ki,
bu da hadisələrin
şər qüvvələrin istəyi və təkidi ilə
baş verdiyinə bir
işarədir. Heç də yenilik olmayan bu mizan səhnədə çox qarışıq bir
vəziyyət yaratsa da,
“oyun” əhval-ruhiyyəsinin səviyyəsini
aşağı endirmir. Lakin
tamaşada elə bir
Hatəmxan ağa (Mövsüm
Hüseynov) var ki, inanın mən hələ belə bir Hatəmxan ağa
görməmişdim. Burada ağır “xan” və “ağa” cizgilərini
özündə əks etdirməyən, bununla
belə yüngüllüyü “təlxək”
qədər ifrat olan bir obraz belə sual doğurur ki, - Qarabağın xanı Hatəmxan ağa beləmi olub?
Hər
halda, Sumqayıt Musiqili Dram Teatrının kollektivinə
Bakı səfərinə görə təşəkkür
edir, yaradıcılıq axtarışlarına uğurlar
arzulayırıq.
Aygün Süleymanova
Teatrşünas
Kaspi.-2012.-22-24 dekabr.-S.9.