Hacıbaba
Bağırov xatirələrdə
Onun heç bir sənətkara bənzəməyən insani xüsusiyyətləri var
idi. O, həmişə ağayana
idi. Sənətdə aktyor
idi, həyatda isə ciddi
bir insan…
“70-ə
çatmışam, amma dəyişməmişəm.
Ömrüm boyu yoldaşlarımla mülayim olmağa, kiməsə
əl tutmağa, kömək etməyə
çalışmışam. Mənə müraciət edənlərdən
heç kimin qəlbini qırmıram. İmkan daxilində
kömək etməyə çalışıram. Bununla da
özümü xoşbəxt hesab edirəm ki, teatrda kimlərəsə
əl tuta bilmişəm. Kiminsə uşağı əsgər
gedir, kiminsə başqa problemi varsa, mənə müraciət
edir. Elə bilirlər ki, bu dəqiqə telefonla zəng eləsəm,
hər iş düzələcək. Daha bilmirlər, elə
çinovniklər var ki, onlara söz deyiləsi deyil.
Bacardığım qədər kömək edirəm,
alınmayanda da alınmır”. Bu sözləri mənə deyəndə
görkəmli aktyor Hacıbaba Bağırovun 70 yaşı
vardı. İndi isə teatr və kino ictimaiyyəti aktyorun 80
yaşını qeyd edir. Özü bu dünyadan
köçünü çəkib getsə də xatirələrdə,
yaddaşlarda yaşayır.
Həmişə ağayana
Görkəmli
aktyorla uzun illər bir səhnədə çalışan Əməkdar
artist Novruz Qartal Hacıbaba Bağırovla keçən illəri unudulmaz sayır. Bir yerdə
çalışdıqları 40 il ona Hacıbaba
Bağırovun təkcə bir aktyor kimi deyil, həm də
insan kimi keyfiyyətlərini tanıdıb: «Bu illər ərzində
onunla dost, tərəf müqabil olmuşuq. Birgə qastrollara
getmişik. Bir neçə tamaşada oynamışıq. Demək
olar ki, həddən artıq yaxın münasibətlərimiz
olub». N.Qartalın sözlərinə görə, Hacıbaba
Bağırov teatrın direktoru işlədiyi illərdə də
həmişə aktyorların qayğısına qalıb,
onların nazı ilə oynayıb: «Özü aktyor olduğundan
həmişə aktyorları müdafiə edib. Hacıbaba
Bağırovun heç bir sənətkara bənzəməyən
insani xüsusiyyətləri var idi. O, həmişə
ağayana idi. Sənətdə aktyor idi, həyatda isə
ciddi bir insan. Onun şux zarafatları vardı. Ancaq hər
adamla da zarafat etməzdi. İstər səhnədə, istərsə
də həyatda öz səviyyəsini saxlayan insan idi. Onda
musiqi, rəqs və yumor vəhdət təşkil edirdi. Bu
baxımdan o, yeganə aktyor idi. Hazırda bu səpkili aktyorlar
yoxdur. O, sanki dünyaya bu sənət üçün gəlmişdi.
Mən fəxr edirəm ki, bu cür görkəmli sənətkarla
çiyin-çiyinə işləmişəm. Bu gün də
ondan öyrəndiyimi gənclərə öyrədirəm.
Hacıbaba Bağırov çox tələbkar insan idi. O,
nizam-intizama ciddi riayət edirdi və hamıdan da bunu tələb
edirdi».
N.Qartal
xatırlayır ki, Hacıbaba Bağırov həmçinin
aktyorların problemlərinə də kömək etməyə
çalışıb. Kimin həyatında çətinlik
vardısa, ona müraciət edər, o da köməyini əsirgəməzmiş:
«Kim onun yanına kömək üçün, hansısa
problemi ilə bağlı gedərdisə, dərhal onun həllinə
çalışardı. Qoymazdı ki, aktyor əziyyət
çəksin».
Hacıbaba
Bağırov teatrın direktoru olduğu illərdə bu
böyük səhnədə Üzeyir bəyin «Məşədi
İbad», Tamara Vəliyeva və Emin Sabitoğlunun «Bankir
adaxlı», Qeybulla Rəsulovun «Məhəbbət oyunu», Cahangir
Məmmədov və Emin Sabitoğlunun «On min dollarlıq kef» və
s. tamaşalar səhnələşdirilib və özü də
bu tamaşalarda rol alıb: «Baxmayaraq ki, o, teatrın rəhbəri
idi, amma səhnəni tərk etmirdi. Bu tamaşaların
hamısında çıxış edirdi. Demək olar ki,
teatrın repertuarında olan bütün tamaşalarda onun rolu
vardı. O, yaradıcı insan olduğu üçün səhnəsiz
dayana bilmirdi. Onun Tənqid-Təbliğ Teatrının
yaranmasında çox böyük xidməti oldu. Bu gün də
həmin teatr tamaşaçıların
yaddaşındadır. 1996-cı ildə ulu öndər Heydər
Əliyevin sərəncamı ilə Hacıbaba Bağırov
Musiqili Komediya Teatrına direktor və bədii rəhbər təyin
olunandan sonra biz bu teatra gəldik. Biz öz doğma
teatrımıza yenidən qayıtdıq. O gündən bu
günə qədər onun çoxlu tərəf-müqabilləri
dünyasını dəyişib. Fuad Əhmədov, Ağarəfi
Rəhimov, Ofeliya Aslan, Xanlar Muradov, İlkin Həmidov, Sabir
Sultanov və başqa sənətçilərimizi
itirmişik. Hacıbaba Bağırov da dünyasını dəyişib.
O köhnə kollektivdən çox az adam qalıb”.
Sənətlə
şəxsiyyətin birləşməsi
Əməkdar
Mədəniyyət işçisi Elxan Ocaqov 1996-cı ildə
Hacıbaba Bağırovla birlikdə Musiqili Komediya Teatrına
gəldiyi günləri xatırlayır: «O vaxt bu teatr 26-lar mədəniyyət
evində yerləşirdi. Teatrın repertuarında çox
cüzi tamaşalar vardı. «Muskomediya»nın öz
truppası demək olar ki, dağılmışdı. Bu teatra gəldikdən sonra Hacıbaba Bağırov mətbuat
konfransı keçirdi. Televiziya
və radio vasitəsilə bu teatrdan inciyib
gedən bütün insanları geri çağırdı, gəncləri dəvət
etdi. Tezliklə gözəl
bir ansambl yaratdı.
1998-ci ildə «Muskomediya»nın yeni
binası açılanda 1 ay 20 gün ərzində «O olmasın, bu olsun» və «Nəğməli
könül» kimi iki möhtəşəm tamaşa
oynanıldı. Təbii ki, qısa zaman kəsiyində iki belə
tamaşanın təhvil verilməsi böyük
məsuliyyət və işgüzarlıq tələb edirdi». E.Ocaqov deyir ki, Hacıbaba
Bağırov dünyasını dəyişəndən sonra bir neçə teatrda boşluq yaranıb.
Belə ki, Hacıbaba Bağırovun
oynadığı tamaşaları heç
kim oynamayıb, yalnız bir-iki
rolunu əvəzləyən olub: «Bankir
adaxlı» tamaşasında onun
oynadığı Atakişi rolunda İlham Namiq Kamal səhnəyə
çıxdı. «O olmasın, bu olsun» tamaşasında Məşədi İbad rolunu isə bir müddət sonra Ramiz Məmmədov oynadı. Digər tamaşalarda isə onu əvəzləyən
olmadı. Təbii ki, bütün
tamaşalar repertuardan
çıxdı». Elxan Ocaqov
sənət dostunu əvəzolunmaz
adlandırır: «Deyirlər ki, sənətdə
əvəzolunmaz insan yoxdur,
amma var. Təbii ki, hər bir sənətçinin
öz həyat yolu var. Ancaq elə sənətçilər
var ki, onları heç kim əvəz edə
bilməz. Hacıbaba Bağırov da belə
əvəzolunmaz sənətçilərdən idi. Hətta, mən deyərdim ki,
əvəzolunmaz insan və müqayisə
olunmaz sənət adamı idi. Haçıbaba sənətin yüksək zirvələrinə
yüksələn bir insan
idi. O, sənətdə o
qədər yüksəlmişdi ki, hətta,
onu oynadığı obrazların adı
ilə çağırırdılar. Bu,
hər aktyora nəsib olmur.
Onu “Sonqulu, Şirbala” deyə
çağırırdılar”.
Elxan
Ocaqov deyir ki, Hacıbaba Bağırov insanlıqda sənətindən
də yüksək xüsusiyyətlərə malik olub. Səmimi,
sadə, uşaq kimi kövrək, qayğıkeş:
“Hacıbaba insanlara yaxşılıq etməyi sevərdi. Sənətlə
şəxsiyyətin birləşməsi nadir bir hadisədir.
Bu keyfiyyətlərin hamısı Hacıbabada mövcud idi.
Hacıbaba dostu üçün canını verməyə
hazır idi. Mən onunla dostluğuma həmişə fəxr
etmişəm. Çünki biz nəinki bir yerdə
çalışmışıq, hətta uzun illər dostluq
etmişik. O, dostun hər xırda problemi ilə maraqlanan, ona
can yandıran, qayğı göstərən, kömək əlini
hər an uzatmağa hazır bir insan idi. O, gözəl
kollektiv rəhbəri idi. 400-ə yaxın işçinin hər
birinin problemləri ilə məşğul ola biləcək
bir insan idi. Kimsə ona problemi ilə bağlı müraciət
edəndə onu həll etməsəydi rahatlıq
tapmazdı».
Unutmaq olmur
Xalq
artisti Afaq Bəşirqızı da Hacıbaba Bağırovla
tərəf müqabil olub, bir səhnəni paylaşıb: «Əvvəllər
Hacıbaba Bağırov atam Bəşir Səfəroğlu
ilə işləyib, onunla tərəf müqabil olub. Mən
onun teatrda direktor olduğu müddətdə «Muskomediya»ya gəldim
və qayıtdım. 2-3 tamaşada da tərəf müqabil
olduq». A.Bəşirqızı Hacıbaba Bağırovun
ölümündən sonra onunla tərəf müqabil
olduğu tamaşalarda aktyorun yoxluğunu dərindən hiss
etdiyini xatırlayır: «Təbii ki, tamaşa bir günə,
beş günə başa gəlmir. Tamaşanın
stolarxası işindən tutmuş yekun məşqlərinə
qədər günlərlə məşq edirsən, tərəf
müqabilinə öyrəşirsən. Biz onunla «Bankir
adaxlı»da oynadıq. Hacıbabanın ölümündən
sonra tamaşa yenidən bərpa olunanda mən o
tamaşanı çox çətinliklə oynadım, mənə
pis təsir etdi. Tamaşa dövründə ona öyrəşmişdim.
Həmçinin bir yerdə işlədiyimiz dövrdə ətrafda
müxtəlif hadisələr baş verirdi. İstər-istəməz
həmin hadisələr yada düşəndə də onun
birbaşa bağlı olduğu insanlar da yada düşür,
xatırlanır».
Əməkdar
artist Kubra Əliyeva isə ilk dəfə Hacıbaba Bağırovla «Həyatım
mənim, həyətim mənim» tamaşasında rol alıb:
«1976-cı ildə bu tamaşa səhnəyə qoyuldu. Bu, mənim səhnədə onunla
ilk rolum idi. Tamaşa çox böyük
uğur qazandı. Təəssüf ki, bəzi insanların səhlənkarlığı
ucbatından bu tamaşa
televiziyanın fondunda saxlanmadı. Əgər
o tamaşa göstərilsəydi,
bu gün insanlar üçün böyük hədiyyə olardı. Sonra da uzun
illər Hacıbaba Bağırovla birgə çalışdım.
Rüfət Əhmədzadənin «Səhər
görüşləri» üçün
yazdığı tamaşada, «Sonqulunun sərgüzəştləri»ndə
oynamışıq. Hətta, Azərbaycanın elə bir güşəsi yoxdur ki, biz onunla
birgə səhnəyə çıxmayaq. Hətta, bütün rayonlarda səhnədə
yox, stadionlarda tamaşalarda oynamışıq. İlk dəfə Tovuz rayonunun stadionunda
oynadıq. Sonra Göyçay,
Gəncə, Şuşa, Cəbrayıl,
Laçın və başqa rayonlarda bu tamaşalarla
insanların qarşısına çıxdıq». Kubra Əliyeva deyir ki, Hacıbaba Bağırovu unutmaq
mümkün deyil. Çünki o, unudulacaq sənətkar olmayıb: «Mən bir çox gözəl sənətkarlarımız
kimi onun ölümü ilə də
barışmıram. O da mənim qəlbimdə
yaşayır. Həmişə onun ad günündə biz onu təbrik etməyə gedərdik». K.Əliyeva
xatırlayır ki, Hacıbaba
Bağırov tələbkar sənətkar olub:
«Hacıbaba ilə işləmək üçün
gərək onun qədər dəqiq
olaydın. O, dəqiq və səliqəli aktyor
idi. O, direktor olduğu illərdə teatrı çox gözəl idarə etdi.
Hacı nizam-intizamlı aktyor olduğu qədər də səliqəli direktor idi.
«Şirbalanın məhəbbəti» o qədər
bəyənildi ki, sonradan
tamaşanın Cəmil Quliyevin rejissorluğunda kino
versiyası da yarandı».
K.Əliyeva
sənət dostunu sədaqətli, xeyirxah insan kimi
xatırlayır: «Hacı gözəl dost idi. Onunla dostluq etmək
böyük bir xoşbəxtlik idi. Çox zarafatcıl,
deyib-gülməyi sevən bir insan idi. Bununla bərabər
ciddiyyəti vardı. Hətta, o qədər ciddi idi ki, ona
yaxınlaşmaq çətin məsələ idi. Ona
yaxınlaşıb qəlbini, xarakterini görən insan isə
ondan qopmaq istəmirdi».
Musiqili
Komediya Teatrının aktrisası Emma Məlikova Hacıbaba
Bağırovu gözəl sənətkar və insan kimi
xatırlayır: «Mənim Hacıbaba Bağırova
böyük hörmətim olub. O, heç kimə pislik etməyib,
əksinə, bacardığı, əli çatan qədər
köməyə ehtiyacı olanlara kömək etməyə
çalışıb. Əgər sağ qalsaydı, bəlkə
də, çox adama yaxşılıq edərdi. Həmişə
çalışırdı ki, aktyorların qəlbinə
toxunmasın Mən onunla çox tamaşalarda tərəf
müqabil olmuşam. «Məhəbbət oyunu», «Hələlik»
və s. tamaşalarda birlikdə oynamışıq. Mən nə
onu, nə də həmin günləri unuda bilmirəm».
Təranə Məhərrəmova
Kaspi.-2012.-13 iyun.-S.11.