Fəxri ad və ev məsələsi…
Əməkdar artist Novruz Qartal: «Əgər
aktyor teatrdan gedərsə, bir aydan sonra dünyasını dəyişəcək.
Aktyorun canı səhnədə çıxmalıdır...»
Musiqili
Komediya Teatrının aktyoru, Əməkdar artist Novruz Qartal 65 yaşını qeyd
edib. Sənət dostlarının təbrikinə mədəniyyət
və turizm naziri Əbülfəs Qarayev də qoşularaq
aktyoru mükafatlandırıb.
Tamaşaçılar
üçün “Toy kimindir”də Qoşun, “Durna”da Dursun,
“Hicran”da Balaəmi, “Özümüz bilərik”də
İbişov, “Milyonçunun dilənçi oğlu”
komediyasında xidmətçi, “Sevindik qız axtarır”da tələbə,
“Nənəmin şahlıq quşu”nda Qədim Qədimoviç,
“Bankir adaxlı”da dilənçilər padşahı, “Əlin
cibində olsun”da Dilənçi, “Aldın payını,
çağır dayını” komediyasında Əhmədi
Biqəm və s. obrazları ilə
tamaşaçıların sevimlisinə çevrilən
aktyor hələ qarşıda onu neçə-neçə
obrazların gözlədiyini deyir.
Son zamanların diqqəti
- Bu günlərdə 65
yaşınız tamam olub. Səhnədə illərin tez
keçdiyi hiss olunurmu?
- İllər
heç özümün də xəbərim olmadan
keçdi. Bu yaxınlarda teatrın direktoru gözlənilmədən
kollektivi yığdı. Heç kəs bilmirdi ki, rəhbərlik
onları niyə çağırıb. Rəhbərlik
«Novruz müəllimin doğum gününü qeyd edirik» - deyə
elan etdi. İnanın, özüm də heyrətdən donub
qaldım. Yubileyim qeyd olundu, rəhbərlik
çıxış etdi, adıma stol açıldı.
Nazir müavini Ədalət Vəliyev də telefonla zəng edərək
məni təbrik etdi. Bu, mənə bir qədər ürək-dirək
verdi. Gərək aktyorun nazını çəkəsən.
Bu fikirlər ulu öndərimizdən qalan yadigardır. O, həmişə
deyirdi ki, gərək hər an aktyorun nazını çəkəsən.
Aktyorun başında sığal olmalıdır. Son vaxtlar həm
rəhbərlik, həm də nazirlik tərəfindən
özümə qarşı bu diqqəti görürəm.
- Bəs əvvəllər necə
olub?
- Mənim
50 və 60 illik yubileylərim də qeyd olunub. Mən həmişə
sadə insan olmuşam. Gəncliyimdə də belə idim,
indi də beləyəm. Ac və susuz olduğumu da heç
vaxt heç kimə bildirmirəm. Mənim üçün səhnədə
olmaq daha önəmlidir. Ümumiyyətlə, əgər
aktyor teatrdan gedərsə, bir aydan sonra dünyasını dəyişəcək.
Aktyorun canı səhnədə çıxmalıdır.
- Bu fikrə gəlməyiniz
üçün sizə nə qədər vaxt lazım olub?
- 40 il...
Mən 1971-ci ildə - institutda oxuduğum illərdə
artıq teatrda işləyirdim. Elə həmin il hərbi xidmətə
getmişəm və 1972-ci ildə Şəmsi Bədəlbəylinin
dəvəti ilə yenidən teatra
qayıtmışam. Bu illər mənə
tamaşaçı sevgisi qazandırıb.
- Başqa heç nə?
- Bu
sevgini qazanmaq hər sənətkara nəsib olmur. Sevinirəm
ki, canım sağdır, kollektiv arasında böyük
hörmətim var, insanlar məni sevir. Bunları həyatda
qazanmaq lazımdır. Aktyor olmaq asandır, ancaq gərək
insan sənətkar olasan. Gənclərə də
qayğı göstərəsən. Çünki biz məktəb
görmüşük. Mən Lütfəli Abdullayev, Bəşir
Səfəroğlu, Münəvvər Kələntərli,
Şəmsi Bədəlbəyli, Süleyman Ələsgərov
kimi görkəmli sənətkarlarla ünsiyyətdə
olmuşam, onlardan öyrənmişəm. Öyrəndiklərimi
də bu gün gənclərə əsirgəmirəm.
Çünki onlardan qayğı görmüşəm və
mənim də borcumdur ki, həmin qayğını yetişən
nəslə əsirgəməyim.
Sənətkarlarımızın yeri
görünür
- Necə bilirsiniz, bu gün teatra gələn
tamaşaçılar sadaladığınız həmin
aktyorların sənət ocağında yaratdığı
ab-havanı yenə də hiss edirlərmi?
-
Bilirsinizmi, o dövr başqa idi, bu dövr isə tam
başqadır. O illərdə tamaşaçılarla
ünsiyyət daha çox idi. Tez-tez rayonlara qastrollara
çıxırdıq. Azərbaycanın bütün
bölgələrində, kolxoz və sovxoz işçiləri
qarşısında, pambıq tarlalarında
çıxışlar edirdik. Bu cür səfərlərimiz
həftələrlə, aylarla davam edirdi.
Tamaşaçılarla belə canlı ünsiyyət
çox maraqlı idi. Bu gün isə həmin sistem
dağılıb. Ancaq bizim dövlətimizin cəmi 20
yaşı var. İnanırıq ki, ölkənin
inkişafı ilə bərabər teatr da inkişaf edəcək.
Düzdür, indi də tamaşaçılarımız
teatra gəlirlər. Hər bir tamaşaçının
öz zövqü var. Elə tamaşaçı var,
bayağı gülüşləri xoşlamır, əsl sənət
görmək istəyir. Elə tamaşaçı da var ki, ən
mənasız şeylərə gülür. Bu, təbii
haldır. İnsanlar cürbəcürdür. Sadəcə,
aktyor çalışmalıdır ki, obrazı düzgün
oynasın. Əgər aktyor öz rolunu düzgün oynasa,
gülüş də öz-özünə gələcək.
- İndicə dediniz ki,
tamaşaçılar müxtəlifdir və hərənin
öz zövqü var. Necə bilirsiniz, bizim
tamaşaçılar nə istəyir? Məsələn, bildiyim
qədər «Bu şəhərdə»nin konsertinə bilet
tapılmır. «Muskomediya»ya niyə belə axın yoxdur?
-
«Muskomediya» hər zaman tamaşa təqdim edir. Məsələn,
«Hərənin öz ulduzu» tamaşası 1996-cı ildən
oynanılır. Tamaşanı ən azı 400 dəfə
oynamışıq. Yenə də tamaşaçı gəlir.
Ancaq “Bu şəhərdə”də 10 gün səhnəyə
çıxırlar və bir müddət otururlar. Onlar da hər
gün tamaşa oynasalar, yəqin vəziyyət elə olar.
Onlar həyatın nəbzini tutublar. Bundan əlavə,
onların oynadıqları səhnəciklər dövlət
teatrlarının səhnəsində oynanılmır. Bizdə
isə tamaşadır, teatrdır. Onların öz pərəstişkarları,
bizim də öz tamaşaçılarımız var.
- Sizcə səhnədə əvvəlki
təbii gülüş qalıb? Məsələn, rəhmətlik
Nəsibə xanım deyirdi ki, daha teatra getmirəm, o, mənim
qoyub gəldiyim teatr deyil.
- Nəsibə
xanım onu düz deyirdi. Sovetlər dövrü
dağıldı, müstəqillik qazanıldı,
torpaqlarımız işğal olundu, müharibədə
analarımızın, bacılarımızın göz
yaşı axdı. Ona görə teatra gələnlər
olmadı. Nəsibə xanım da bunu nəzərdə
tuturdu. Nəsibə xanım kimi sənətkarlar isə o
dövrdə də, bu dövrdə də sevilir. Onun kimi
aktrisalar dünyaya bir dəfə gəlir. Nəsibə
xanım zirvəsinə çatmaq qeyri-mümkündür.
İndi həmin sənətkarlarımızın yeri təbii
ki, görünür. Ayın 22-də Lütfəli Abdullayevin
doğum günüdür. Təklikdə oturanda onlar
hamısı kino lenti kimi gözlərimin önündən
keçir. Dahi olduqları qədər, sadəlikləri,
mehribançılıqları, insanlara münasibətləri,
gənclərlə davranışları yadıma
düşür. Ancaq neyləmək olar? İnsanlar həyatda
bir gün olduqları kimi, bir gün də yoxdurlar. Sənət
isə daimidir.
Hələ mənə deyən yoxdur
ki...
- Siz səhnədə təkcə
böyük aktyorlarla tərəf-müqabil
olmamısınız, həm də tanınmış
yazarların – Sabit Rəhmanın, Seyfəddin
Dağlının, Əliağa Kürçaylının,
Süleyman Ələsgərovun əsərlərində
oynamısınız. Bəs bugünkü repertuarda yer alan əsərlər
necə, sizi qane edirmi?
- Siz
yaxşı xatırladınız, o vaxt elə
yazarlarımız vardı. Təəssüf ki, bu gün elə
yazarlar yoxdur. Bu gün bizim teatr üçün yazanlar
yalnız Əli Əmirli, Marat Haqverdiyev, Tamara Vəliyevadır.
Bunlardan başqa yazan yoxdur. Ona görə də biz daha
çox klassik əsərləri repertuarımıza daxil
edirik. Bu yaxınlarda teatr Qoqolun «Evlənmə» əsərini
Bəhram Osmanovun quruluşunda tamaşaya qoydu. Tamaşa «Zirvə»
mükafatına layiq görüldü. Bu,
teatrımızın son illərdə qazandığı
uğurlardan biridir. Baxmayaraq ki, teatrın binası təmirdədir,
özümüz Dənizçilərin Mədəniyyət
evində yerləşmişik, kollektiv can-başla işləyir.
Hazırladığımız tamaşalar auditoriya tərəfindən
yaxşı qəbul olunur. Üzeyir bəyin «Ər və
arvad» tamaşası 1938-ci ildən bəri dövlət
teatrlarında tamaşaya qoyulmamışdı. Biz bu
tamaşanı yenidən səhnəyə gətirdik və
böyük maraqla qarşılandı. Hazırda teatrın
repertuarında daha bir klassik əsər – Mirzə Fətəli
Axundzadənin «Mola İbrahimxəlil kimyagər» əsəri Bəhram
Osmanovun, digər bir əsər isə gənc rejissor Əhəd
Hacıyevin quruluşunda hazırlanır.
- Təəssüflənirsiniz ki, illər
keçir, hələ oynamadığınız rollar var?
- Əlbəttə,
oynamadığım rollar var. Amma şükür ki,
hazırda iki rol üzərində çalışıram və
gələcəkdə bunlar davam edəcək. Hələ
qocalmamışam. Özümü 25 yaşında cavan kimi
hiss edirəm. Aktyor sənəti rejissordan asılıdır.
Rejissor onu hansı obrazda görürsə, onu da verir. Şəxsən
mənim üçün rolun böyük-kiçikliyinin fərqi
yoxdur. Hər birinə böyük obraz kimi
yanaşmışam. Əsas odur ki, obrazı düzgün dərk
edib tamaşaçıya çatdırasan. Əgər zalda mənim
ünvanıma alqış səslənirsə, bil ki, o
tamaşanı doğurdan da oynayırsan. Biz bunun
üçün oynayırıq.
- Birdən bir gün dedilər ki, 65
yaşındasınız. Təqaüd yaşınız
çatıb. Onda nə edərsiniz?
- Təbii
ki, onda özümü pis hiss edərəm. Amma hələ
ki, onu mənə deyən yoxdur. Nazir müavini mənə zəng
edəndə «Sənin yaradıcılığın bu
gündən başlayır. Sənə hələ
borclarımız var. Hələ borcumuzu ödəməmişik»
- dedi.
- Sizcə Ədalət müəllim
hansı borcları nəzərdə tutur? İndiyə qədər
layiq görülmədiyiniz Xalq artisti fəxri adını?
- Fəxri
adı, ev məsələmi… Bilirsiniz ki, indiyə qədər
evim yoxdur, kirayədə yaşayıram.
- Ev verilməsi ilə bağlı
müraciət etmisiniz?
-
Etmişəm, hələ ki, bir şey yoxdur. Yenə
ümidimi itirmirəm. Mən öz işimi gənclikdə
necə sevirdimsə, indi də elə sevirəm. Məni
işə bağlayan maddiyyat deyil. Çünki bizim nəsil
səhnə fədailəridir. Bizim üçün səhnəsiz
dayanmaq mümkün deyil.
Təranə Məhərrəmova
Kaspi.-2012.-15 mart.- S.9.