“Bir də
doğulsaydım...”
Xalq artisti Bəsti Cəfərova:
«Xanuma obrazını götürəndə rejissora dedim ki,
onu adi bir qadın kimi - özüm kimi görürəm. Rejissor
da mənimlə razılaşdı»
Xalq artisti Bəsti Cəfərovadan müsahibə
götürmək ideyası baş redaktorumuzdan gəldi. Səhər
iclasında dedi ki, “Xanuma”da
çox gözəl oynayır. Dilindən düşməyən
obrazla bağlı 2-3 sualı isə aktrisa ilə
görüşümdə maraqlı başlanğıc oldu.
Pis oynayan vaxtım deyil
- Siz
«Xanuma»da bir qadının həm xoşbəxtliyini, həm də
bədbəxtliyini bütün çalarları ilə
canlandırdınız. Buna necə nail oldunuz?
- Bu,
mənim peşəmdir. Hər bir rolun yaxşı və pis tərəfi
var. Əgər komediyadırsa, onun gülməli və qəmli
tərəfləri də var. Necə ki, insanın həyatında
qəm və kədər, ağ və qara zolaqlar bir-birini əvəz
edir, rollar da elədir. İnsanın xoşbəxtliyi anbaan
olur. Xanuma həyatda bəxti gətirməyən bir
qadındır. Aradüzəldən olsa da, sənətində
çox bacarıqlıdır. İşlərində
istedadlı olan insanlar isə çox vaxt öz şəxsi həyatlarında
bir qədər uduzan kimi olurlar. Biz bu faktlarla həyatda da
rastlaşırıq. Mən bu obrazı götürəndə
rejissora dedim ki, onu adi bir qadın kimi - özüm kimi
görürəm. Rejissor da mənimlə razılaşdı.
Və mən gördüyüm, duyduğum rolu oynadım.
- Səhnədəki tərəf-müqabiliniz:
«Xanuma, siz əsl artistsiniz ki» deyəndə «Mənim
yaxşı artist olduğumu hamı bilir, bunu İsrafil müəllimə
de» - cavabını verdiniz. Bu
mesajın anlamı nədir?
-
İsrafil müəllim «Azdrama»ya təzə rəhbər təyin
olunan vaxtlarda hamıya bir qədər tənqidlə
yanaşırdı. Bunu özümə görə deməmişəm.
Mən teatrda 34 il çalışan və sözünü
deyən aktrisayam. Kifayət qədər rollar oynamışam.
İsrafil müəllim təzə gələndə aktyorlara
elə gəlirdi ki, o, hamını işdən
çıxarmaq istəyir. Bu cür söz-söhbətlər
yayılmışdı. Mənimlə bağlı «52 yaş»
söhbəti də olmuşdu. «52 yaşlı aktrisadır,
amma 18 yaşlı qız rolunu oynamaq istəyir» - deyə mənim
haqqımda səslənmişdi. Mən çox gözəl
rollar oynamışam, bu gün də oynayıram. Heç vaxt
yaşımdan kiçik rolları oynamağa cəhd də
etməmişəm. Həmin sözlər də mesaj deyildi.
Biz həmin səhnəni məşq prosesində oynadıq,
sonra tərəf-müqabillərimin məsləhəti ilə
tamaşa zamanı da saxladıq. Bu, İsrafil müəllimin
çox xoşuna gəldi, hətta, əl də
çaldı...
- Xanumanı obrazlar qalereyanızda
zirvə hesab etmək olarmı?
- Əgər
mən hansısa rolu zirvə hesab etsəm, onda gərək səhnədən
uzaqlaşam. Bu sənətin zirvəsi yoxdur. Rollar da insanlar
kimidir. Onların da gətirən və gətirməyən
taleləri olur. Mənə elə gəlir ki, bu tamaşa da,
ifam da kifayət qədər yaxşı alındı. Mənim
artıq pis oynayan vaxtım da deyil. İndiyə qədər səkkiz
tamaşa oynanılıb. Sözün düzü, hansı məclisdə
oluramsa, hiss edirəm ki, ətrafımdakıların
hamısı bu tamaşaya baxıb.
Yaşlıların təcrübəsi
-
Sizin teatrda da “təqaüd” prosesi yaşandı. Bəzi
aktyorlar teatrdan uzaqlaşdı...
- Yox, bizdə
o proses yaşanmadı. Bu, Gənc Tamaşaçılar
Teatrında baş verdi. Bizim teatrın
aktyorlarını - Xalq artistləri Rafiq Əzimovu, Rafael
Dadaşovu da direktor yanına çağıraraq dedi ki, 65
yaşına çatan aktyorların təqaüdə göndərilməsi
ilə bağlı qərar var, ancaq bu, mənim aktyorlarıma
aid deyil. Çünki bizim teatr Akademik Milli Dram
Teatrıdır. Tutaq ki, biz 65 yaşdan
yuxarı aktyorları yola saldıq. Axı
onların təcrübəsi bizə lazımdır. Teatrlarımıza istedadlı gənclər gəlir.
Bəzən onların arasında yaramayanlar da
olur. Ancaq yaxşıları çoxluq təşkil
edir. Bununla belə, onlar yaşlı
aktyorların yerini verə bilməzlər. Təcrübə yığmaq üçün
onlara illər lazımdır. Siz yəqin
ki, Zərnigar Atakişiyevanın və Kubrabəyim Əliyevanı
nəzərdə tutursunuz.
- Elə
onları nəzərdə tuturam.
- Onlar
özləri getdilər... Bu sözləri də
kimisə müdafiə etmək üçün demirəm,
çünki mən hər bir direktorun dövründə
gözəl obrazlar oynayan aktrisayam. Heç
kəsdən asılı işim də yoxdur.
- Dilinizdən
bir neçə dəfə “köhnə repertuarımdan
doymadım” sözlərini eşitmişəm.
- İsrafil müəllim gələndən sonra köhnə
repertuarımı təzələmək fikri ilə təzə
repertuar qurduq.
Təmirdən əvvəlki teatrın
repertuarında çoxlu rollarım vardı ki, onları
oynamaqdan doymadım. Hazırda isə məşq
etdiyim tamaşalar var. Bir neçə klassik əsərdə
nəzərdə tutulmuşam. Elə
rollar da var ki, təklif olunub, amma hələ fikirləşirəm.
Mən işləyəndə rejissoruma ürəkdən
inanıram. Eyni dərəcədə mənimlə
tamaşada tərəf-müqabil olan aktyorlara sevgi ilə
yanaşıram. Əgər bu səmimiyyət
olmasa, həmin mühitdə nəsə yaratmaq mümkün
deyil. Aktyor öz daxilini gərək təmiz
saxlasın ki, lazım gələndə ürəkdən
ağlayıb, gülməyi bacarsın. Axı
bizim materialımız hisslərimizdir, özümüzük.
Öz aramızda bu təmiz münasibəti
qorumasaq, biz heç cür oynaya bilmərik.
- Doymadığınız rollar deyəndə
hansıları nəzərdə tutursunuz? «Hökmdar
və Qızı»ndakı Ağabəyim ağanı?
- Yox,
yox... Mən bu obrazı 14 il oynadım. Ağabəyim ağanı İlyas Əfəndiyev məhz
mənim üçün yazmışdı. Ancaq mən Natəvan rolunu nəzərdə tuturam.
2005-ci ildə bu əsər tamaşaya qoyuldu.
Teatrın təmirinə qədər
oynanıldı. Mən o tamaşadan
doymadım. Eləcə də «Afət»
tamaşasından doymadım. Bu
tamaşanı heç 50 dəfə oynamadım. Həmçinin «Müsyo Jordan və Dərviş Məstəli
şah» komediyasında Şəhrəbanı xanımı
oynadım. Teatrın təmirindən sonra
nədənsə bu tamaşanı da repertuara qaytarmadılar.
Bu rolları məmnuniyyətlə oynayardım.
- Bir az öncə
dediniz ki, çox vaxt karyeralarında bacarıqlı olan
qadınlar şəxsi həyatlarında o qədər də
uğurlu ola bilmirlər. Bu baxımdan
obrazlarınızdan həyatınıza sirayət edən nədir?
- Təbii
ki, oxşarlıq da var, fərqlilik də. Çünki
mənim oynadığım rolların hamısı
ağır həyatı olan qadınlardır. Mənim həyatım da o qədər asan deyil,
müəyyən çətinliklərim var. Ancaq
oynadığım obrazlar qədər qara deyil. Təbii ki, mənim də həyatımda itkilər
olur, ancaq obrazlarımdakı faciələr daha
böyükdür. Allah onları mənə
yaşatmasın!
Məni sevməyən insanlar
- “Əgər yenidən
dünyaya gəlsəydim aktrisa olmazdım”. Bu fikrinizdə qalırsınız?
-
Qalıram... Bu, çox çətin yoldur.
Mənim yaradıcı həyatımda gözəl
insanlar olub. İlyas Əfəndiyev kimi
görkəmli dramaturq və gözəl insan mənim həyatımda
önəmli yer tutur. Yaradıcılığımda nəyisə
götür-qoy edəndə yenə də onun prizmasından
baxıram: «Görəsən o, buna necə baxardı» - deyə
düşünürəm. Vaqif İbrahimovun,
Ağakişi Kazımovun, Mərahim Fərzəlibəyovun da
yaradıcılığımda rolları olub. Mənə qadağa qoyulanda təkcə Mərahim
müəllim mənə rollar verirdi. Bunlar
həyatımın müsbət insanları olub. Ancaq həyatımda mənə düşmən
mövqeyi ilə yanaşan insanlar daha çoxdur. Bilirsinizmi, bu sənət çox gözəldir.
Mən ikili fikir danışmıram. Ancaq hərdən deyirəm ki, nə yaxşı ki,
biz 37-ci ilin repressiya dövründə yaşamırıq.
Mənə elə gəlir ki, onda mən sağ
qalmazdım. Çünki ətrafımda o dərəcədə
məni sevməyən insanlar var ki... Mən
onlara heç nə eləməmişəm, ancaq düşmən
elə bil öz-özündən yaranıb. Mən heç kimin yerini tutmamışam, heç
kimin rolunu əlindən almamışam. Qadınları
qoyaq bir kənara. Tutaq ki, qadınlardan kimsə mənim
oynadığım rolları oynaya bilməyəndə
içində hansısa bir paxıllıq yarana bilər, ancaq
həm aktyor olan, həm aktyor olmayan kişilərin mənimlə
düşmənçiliyi... Onları görəndə
öz-özümə deyirəm ki, görəsən, mən
bunlara neyləmişəm? Bu dünyaya bir
dəfə gəlirik. Niyə ətrafımız
belə olmalıdır? Məhz buna görə
də aktyorlar həmişə «İstəmirəm ki,
övladım aktyor olsun» - deyirlər. Mən
də istəmirəm ki, qızım bu sənəti
seçsin. Elə bil ki, bir blokadaya
düşmüsən – ətrafında daima düşmənlər
var. İnsan özünü nə qədər gərgin hiss
edə bilər? Ona görə istəyirəm
ki, mənim qızım adi insan həyatı yaşasın.
Düzdür, bu cür münasibətlərə
başqa sahələrdə də rast gəlinir, ancaq bizdəki
qədər deyil. Bizdəki qədər
düşmənçilik, bizdəki qədər
gözügötürməzlik heç yerdə yoxdur. O
nöqteyi-nəzərdən deyirəm ki, bir də
doğulsaydım və bilsəydim ki, bu sənətdə belə
şeylər var, heç vaxt bu sənəti seçməzdim.
-
Rusiyanın tanınmış aktrisası Lyudmila Qurçenko
müsahibələrinin birində «Xoşbəxt aktrisa kimdir?» sualına «Əgər aktrisa səhnədədirsə,
gözəl rolları varsa, onu ayaq üstə
alqışlayırlarsa, hamı onu sevirsə, o, xoşbəxtdir.
O, xoşbəxt anları hər gün yaşayır. Daha heç onun qadın xoşbəxtliyindən
danışmağa ehtiyac da yoxdur» - deyə cavab verib. Analoji sualın cavabında siz nə deyərdiniz?
- Əgər Qurçenko həyatında səhnədən
başqa heç nəyi görməyibsə, bu, onun
böyüklüyü olub. Olsun ki, Rusiyanın incəsənət,
teatr, kino mühiti tamam başqadır. Rusiyada
istedadlı insana «istedadlı» deməyə qorxmurlar. İstər yaşlı olsun, istərsə də gənc
- onunla qürrələnirlər. Bizdə
isə istedadlı insanı başından vuraraq yox etməyə
çalışırlar. Düzdür, mən
sənətimi sevirəm. İstər
komediya, istərsə də faciə oynayanda bəyəm mən
oynadığımdan həzz almıram? Əgər
mən ləzzət almasam, təbii ki, siz də mənim
oyunumdan ləzzət almazsınız. Mən
də səhnədə xoşbəxtəm. Ancaq səhnədən kənara keçəndə,
ətrafımda baş verənləri görəndə «mən
yalnız səhnə ilə yaşayıram» sözlərini
necə deyə bilərəm? Tutaq ki,
«Xanuma» tamaşası ilə 3 saat yarım yaşayıram.
Amma ondan sonra mənim həyatım var axı.
Həqiqi həyatım var. Səhnədəki həyatım
mənim təxəyyülümün, mühitimin məhsuludur.
Amma həmişə illüziyanın içində
yaşamaq olmur, real həyat da var. Ona görə deyirəm ki,
səhnədə uğur qazananlar çox vaxt həyatda
uğur qazana bilmirlər. Elə Qurçenkonun həyatını
götürək...
Mənim bədbin olmağa ixtiyarım yoxdur. Mənim övladım var, onu böyüdürəm. Buna görə Allahımdan razıyam. Özümü həm teatra, həm də övladıma sərf edirəm. Bunlar olmasaydı, bilməzdim ki, həyatımın necə olacaq. Ancaq bilmirəm ki, həyatda tam xoşbəxt olan varmı? Bəlkə ən milyonçu adam da bu suala cavab verməyə çətinlik çəkər. Çünki tam xoşbəxt olmaq mümkün deyil. Ona görə, çalışıb azımızdan da ləzzət almağı bacaraq. Əgər mən «Xanuma» tamaşası ilə sizə stimul vermişəmsə, sizi mənim haqqımda düşünməyə vadar eləmişəmsə, nə xoş mənə! Bu mənim xoşbəxtlik anımdır.
Təranə Məhərrəmova
Kaspi.-2012.-16 mart.- S.9.