Canəli Əkbərov gəncliyində həkim
olub
Xalq
artisti: “Muğam əsrlərin içindən bizə gəlib
çatan milli sərvətimizdir”
Canəli
Əkbərovla çoxdandır razılaşdırılan
görüşümüz neçə illərdir muğam
kafedrası müdiri qismində gənc
muğamatçılar yetişdirdiyi Azərbaycan Dövlət
Mədəniyyət və İncəsənət Universitetində
oldu. Xalq artisti, professor, Şərəf və Şöhrət
ordenləri sahibi... Bu qədər yüksək mükafaftlar
adətən uzun və çətin yaradıcılıq
püxtələşməsinin nəticəsində əldə
edilir. Əldə edilməsində də məsələn, bəxt
ulduzuna, tamaşaçı rəğbətinə inam, yaxud
da bir gün qədəm basılan yoldan bir daha
ayrılmağa qoymayan başqa, bəlkə daha mühüm
amil yardım olur... Bunlar haqqında professor Canəli Əkbərovla
söhbətləşdik.
- Yaradıcılıq yolunuz haradan
başladı?
-
1940-cı ildə Lənkəranda
anadan olmuşam. Atam Xanəli Əkbərov tanınmış xanəndə
olub, çox nüfuzlu muğamatçı
Kərbəlayi Ağaməhəmmədin
oğludur. Bizim nəsildə
oxumaq istedadı atadan oğula keçir. Mənim üç qardaşım
estrada müğənnisi
oldu. Mən də gözüm
açılandan evdə
muğam dinləmişəm
və getdikcə tamamilə muğamın sehrinə düşdüm.
Birinci müəllimim olan atam toylarda oxuyar
və məni də tez-tez oraya aparardı. Beləcə,
muğam qəlbimə
hopurdu, amma gələcək həyatımın
seçimi olacağını
hələ dərk etmirdim.
- Musiqi məktəbində təhsil
almısınız?
- Musiqi məktəbində muğamı öyrətmirlər,
orada xüsusi musiqi təhsili verirlər. Mən birinci ixtisasımı
tibb məktəbində
almışam, məzun
olub bir müddət çox savadlı həkimlərlə
çalışdım. Atamın qəti sözlərilə
yanaşı, məni
muğama yönəltmiş
bu hər cür hörmətə layiq insanları rastıma çıxardığına
görə bəxtimdən
çox razıyam.
- Yəni?
- Həmin həkimlərdən
biri Bakıdakı müşavirədə eşitmişdi
ki, Azərbaycan komsomol MK-sı xəttilə III Respublika Gənc İfaçılar
Müsabiqəsi keçiriləcək,
bu barədə atama xəbər verdi. Uşaqlıqdan gözəl, avazlı səsim olduğuna görə mənim yaxşı gələcəyim
olduğu güman edilə bilərdi. Məhz buna görə də məni həmişə oxumağa həvəsləndirən
atam müsabiqə xəbərini alan
kimi məni Bakıya apardı.
Müsabiqənin münsifləri heyətində
Mütəllim Mütəllimov,
Seyid Şuşinski, Qurban Primov, Xan Şuşinski, Bəhram Mansurov kimi respublikanın görkəmli incəsənət
ustaları əyləşmişdilər. Münsiflərin sədri də Səid Rüstəmovdu.
Mən muğam ifaçılığı
nominasiyasında iştirak
etdim. Finalda sıradankənar bir “Zərb muğam” oxuyub səs çoxluğu ilə qızıl medala və qalib diplomuna layiq görüldüm.
Belə ki, evə kefi
kök qayıtdım.
- Deməli, muğam sənətini sonradan öyrənməyə
başladınız?
- Bəli, 23 yaşımda. Sənədlərimi aparıb
Asəf Zeynallı adına Musiqi
Məktəbinə (indiki
Bakı Musiqi Koleji) verdim. Qəbul imtahanı zamanı Seyid Şuşinski, Mütəllim Mütəllimov
və Əhməd Bakıxanov tərəfindən
dinləndim. Seyid Şuşinski
respublikanın ilk peşəkar
muğam müəllimi
olub, tələbələr
ona öz aralarında ehtiramla “ağa” deyirdilər.
Bütün imtahanlardan “əla”
alıb muğam ifaçılığı bölməsinə
qəbul olundum. Bir gün tələbə ikən Əhməd Bakıxanov məni dinləmək üçün
evlərinə çağırmışdı.
Yadımdadır, bir neçə
muğam oxuyandan sonra kədərlə “Təəsüf, min təəssüf
ki, Cabbar Qaryağdıoğlu səni
eşitmir. Razı qalardı.
Səsini qorumalısan”
dedi. Onun tapşırığı ilə
ertəsi gün Müslüm Maqomayev adına Azərbaycan
Dövlət Filarmoniyasının
musiqi redaktoru, respublikanın əməkdar
artisti Əliağa Quliyevin yanına getdim. Əliağa müəllim məni
çox mehriban qarşıladı, məni
kimin göndərdiyini
öyrənən kimi
də bədii şuranı topladı.
Şura məni dinləyib filarmoniyanın solisti vəzifəsinə işə
qəbul etdi.
Bununla yanaşı,
1969-cu ildən Xan Şuşinskinin rəhbərlik
etdiyi Bakı Muğam Studiyasına gedirdim. Elə həmin dövrdə
“Melodiya” ümumittifaq
qramofon yazısı şirkətində maestro Niyazi
ilə dərviş və aşıq Səlim partiyalarını
ifa etdiyim Zülfüqar Hacıbəyovun
“Aşıq Qərib”
operasını yazdırdıq.
Filarmoniyada isə 1975-ci ilədək
işlədim.
- O vaxt opera səhnəsində hələ
çıxış etmirdiniz?
- O zaman eyni vaxtda
iki yerdə işləməyə qoymurdular.
Amma
1975-ci ildə məni
köçürmə ilə
Azərbaycan Dövlət
Opera və Balet Teatrına göndərdilər.
Bu qədim sənət
ocağımızın xalq
musiqisinin böyük
bilicisi, sənətşünaslıq
doktoru, SSRİ xalq artisti, professor Mehdi Məmmədovun rəhbərlik etdiyi bədii şurası məni Üzeyir Hacıbəyovun “Leyli və Məcnun” operasında İbn Salam roluna təsdiq etdi. Sonralar Müslüm Maqomayevin “Şah İsmayıl” operasında şah İsmayıl, Üzeyir bəyin “Əsli və Kərəm” operasında Kərəm, Zülfüqar Hacıbəyovun
“Aşıq Qərib”
operasında Qərib,
Şəfiqə Axundovanın
“Gəlin qayası” operasında Camal, bir də “Leyli
və Məcnun”da Məcnun partiyalarını
ifa etmişəm. Bu partiyada 30 dəfə
səhnəyə çıxmışam.
Eyni zamanda solo konsertlərdə də çıxış etmişəm...
- Xarici səfərlərə də
getmisiniz...
- Əlbəttə. 1978-ci ildə Səmərqənddə
Beynəlxalq Muğam Simpoziumu keçirildi. Azərbaycan nümayəndə
heyətinə əməkdar
incəsənət xadimi,
Azərbaycan Dövlət
Konservatoriyasının rektoru
professor Elmira Abbasova rəhbərlik
edirdi. Simpozium çərçivəsində
muğamatçılar müsabiqəsi
də keçirildi.
Orada “Bayatı Şiraz” muğamını oxuyub birinci yerə layiq görüldüm.
Təşkilat komitəsinin
sədri mənə mükafatı təqdim edərkən “budur Bülbül məktəbi!”
dedi. Yadımdadır, sarısaçlı, mötəbər görkəmli
bir nəfər daim nümayəndə heyətimizin ətrafında
var-gəl edirdi.
Sonradan öyrəndik ki, bu, məşhur sovet bəstəkarı
Vladimir Zakdır. Məni
görcək dedi: “Muğama gözümü
siz açdınız!”
Yanında dayanmış
Daşkənd Dövlət
Konservatoriyasının rektoru
Məmmədcan Məmmədcanov
da əlavə etdi: “Bəli, bu, Səmərqənddə
Bülbülə şah
deyib!” Sovet dövründə Polşa, Fransa, Almaniya, Avstriya, İran, İraq, Liviya kimi bir
çox ölkələrdə
olmuşam. ADR-dəki (Şərqi Almaniya) Azərbaycan Günlərində o dövrün
böyük sənətkarları
Müslüm Maqomayev və Lüdmila Zıkina ilə bir səhnədə oxumuşam. 1983-cü ildə Polad Bülbüloğlu ilə
birlikdə İsveçin
Falun şəhərində
Beynəlxalq Etnik Musiqi Festivalında 48 ölkə nümayəndələrilə
yanaşı iştirak
etdik. Həmin ilin noyabr ayında
“Muzıkalnaya jizn” jurnalı bizim çıxışımız barədə yazırdı:
“Azərbaycanlı xanəndə
tamaşaçıları ağladıb”.
- İndiyədək
xatırladığınız, xüsusilə yaddaqalan görüşləriniz olubmu?
- Qastrol səfərlərində
bir çox maraqlı, bəzən məşhur, böyük
insanlarla qarşılaşırsan...
1987-ci ildə SSRİ Bəstəkarlar
İttifaqının sədri
Tixon Xrennikovun təşəbbüsü ilə
Moskvada Mirzə Şeyxin iştirak etdiyi etnoqrafik konsert keçirildi. Orada mən mikrofonsuz-filansız “Mirzə
Hüseyn segahı”nı
və “Qarabağ şikəstəsi”ni oxudum. Məni Azərbaycan xalq
artistləri tarda Sərvər İbrahimov, kamançada Tələt Bakıxanov müşaiyət
edirdilər. O çıxışdan
sonra mənə
SSRİ Bəstəkarlar İttifaqının
fəxri fərmanı
təqdim edildi. 1989-cu ildə isə
Yaltada SSRİ xalq artisti, bəstəkar
Aleksandra Paxmutova xüsusi
minnətdarlıq əlaməti
kimi mənə üstünü yazdığı
avtobioqrafik kitabını
bağışlamışdı. Ümumiyyətlə, qastrol səfərlərim
zamanı taleyi mənimkinə oxşayan bir çox maraqlı yaradıcı insanla rastlaşmışam.
Biz Yer kürəsinin
hər yerinə öz xalq musiqimizin
sədalarını daşıyır,
müxtəlif xalqları
öz milli mədəniyyətimizlə tanış edir, sülh və əmin-amanlıq elçiləri
olmuşduq.
- Uzun illərin təcrübəsini
ötürdüyünüz tələbələriniz varmı?
- 1992-ci ildən Bakı Musiqi Kollejində muğam ifaçılığından
dərs deməyə başladım. Hazırda Azərbaycan Dövlət
Mədəniyyət və
İncəsənət Universitetinin
professoru, elmi şurasının üzvü,
Muğam ifaçılığı
kafedrasının müdiriyəm.
20 il ərzində
neçə nəsil
muğamatçı yetişdirmişəm.
Bunlardan Gülyaz və Gülyanaq Məmmədovaların, Gülhar
Həsənovanın, Mələkxanım
Əyyubovanın, Bəsti
Sevdiyevanın, Zabit Nəbizadənin, Mənsum
İbrahimovun, Babək
Niftəliyevin, Sahib İbrahimovun,
Ehtiram Hüseynovun adlarını çəkə
bilərəm. Bu gün onlar xalq və əməkdar
artistdirlər, özləri
muğam ifaçılığından
dərs deyirlər.
Mən də layiqli tələbələr yetişdirib
xanəndələrimizin nəsil
ardıcıllığını qoruyub saxladığımla
fəxr edirəm.
- Şəxsi
mənada muğamın
hansı cəhətləri
Sizə əzizdir?
- Muğam mənəvi kamillik yoludur. Onunla bircə təmasla Allahın hər şeydə var olduğunu dərk edirsən. Muğam həm də
əsrlərin içindən
bizə gəlib çıxan milli sərvətimizdir. İnsan duyğularının
mübhəm çalarlarını
aşkar edən muğam gündəlik məişətdən tutmuş,
kainatın qanunlarınadək
hər şeyi özündə əks etdirir. Yalnız muğam bu fani dünyanın mahiyyətini üzə çıxara, insana kamillik, həqiqi xoşbəxtlik yolunu göstərə bilər.
Nelli Atəşgah
Kaspi.-2012.-20 noyabr.- S.11.