“Teatrın ölməməyi üçün əlimizdən gələni edirik”
“Artıq ikinci dəfə Heydər
Əliyevin obrazını canlandıracağam”
Ötən
ay sizə İrəvan Dövlət Azərbaycan Dram
Teatrının Türkiyəyə qastrol səfərinə
yollandığını xəbər vermişdik. Türkiyənin
İğdır, Qars, Manisa, Quşadası və Uşak şəhərlərində
səfərdə olan yaradıcı kollektiv İftixar Piriyevin
“Soyqırım tarixinin dastanı” tamaşanı
nümayiş etdirib. Səfərdən xoş xəbərlərlə
dönən teatrın direktoru İftixar Piriyev öz təəssüratlarını
bizimlə bölüşdü.
Teatrın
direktoru layihənin açılışını əslində
fevralın 25-də Bakıda “Xocalı faciəsi” günü
qeyd etdiklərini bildirdi: “Martın 20-si Türkiyəyə
yola düşdük, ayın 21-i Qarsda Heydər Əliyevin
abidəsini ziyarət etməklə
tamaşalarımızın Türkiyədə
nümayişinə start verdik. Martın 28-i Uşak şəhərində
səfərimiz yekunlaşdı. Orada möhtəşəm
bir bağlanış mərasimi gerçəkləşdi. Azərbaycana
geri döndükdən sonra “Soyqırım tarixinin dastanı”
tamaşasını Fövqəladə Hallar Nazirliyinin Binəqədi
rayonunda yerləşən hərbi hissəsində
nümayiş etdirdik. Beləliklə, layihəmiz Bakıda
başladı, Türkiyədə davam etdi və Bakıda da
bitdi”.
Türkiyədə
nümayiş olunan tamaşanın məzmunu haqqında bizi
bilgiləndirən İftixar Piriyev əsərdə ermənilərin
azərbaycanlılar və bütün türk
dünyasının başına gətirdikləri hadisələrdən
bəhs etdiyi üçün bu qədər maraqla
qarşılandığını qeyd etdi: “Bu əsər ermənilərin
türklərə qarşı soyqırımını da təsdiqləyir.
Əsərdə ermənilərin azərbaycanlılara
qarşı mübarizəyə hazırlanmaları,
partiyalanması, təşkilatlanması, 12 yaşına
çatmamış uşaqlara and içdirib orduya cəlb etmələri
kimi səhnələr öz əksini tapıb. Azərbaycanlıları
məscidlərə doldurub necə yandırması,
aşıq Nəcəfin kürəyinə qaynar samovarın
bağladılıb döyərək saz
çaldırılması səhnələri tamaşada
nümayiş olunub. Əsərdə əks olunan hadisələr
əsl həqiqəti ortaya qoyur. Bu tamaşa Xocalı həqiqətlərini,
soyqırım hadisələrini bütün
çılpaqlığı, faktları ilə tarixi həqiqətləri
üzə çıxartmağa çalışdı.
Tamaşanın sonuna yaxın aktyor “Qalx ayağa Azərbaycan”
deyə salona müraciət edir və Azərbaycan
Marşı səslənir. Aktyorun bu
çağırışından sonra bütün zal
ayağa qalxdı. Həmin çağırışdan sonra
20 dəqiqə davam edən tamaşanı ayaq üstə,
alqış sədaları ilə müşayiət edən
tamaşaçılar sona qədər ayaq üstə
qaldılar ki, bu da tamaşanın təsirinin göstəricisidir.
Salonda əyləşənlərin sırasında azərbaycanlıların
başına gətirilən o hadisələri izlədikdə
göz yaşlarına boğulanlar da az deyildi”.
Teatrın
direktoru bu səfərin təkcə qastrol səfəri kimi
deyil həm də siyasi, diplomatik əhəmiyyətə malik
olduğunu da diqqətə çatdırdı: “1882-ci ildə
İrəvanda fəaliyyətə başlamış İrəvan
Teatrı deportasiya həyatı yaşayır və mübarizə
mövqeyində fəaliyyət göstərir. İrəvan
Teatrı öz yurduna geri dönmək və İrəvanda fəaliyyətini
davam etdirməyə nail olmaq istəyir. Bu gün
hazırladığı əsərlərlə öz
mübarizəsini aparır, Qarabağ həqiqətlərini
dünyaya çatdırmağa çalışmaqla həm də
öz torpaqlarının həqiqətlərini dünyaya
nümayiş etdirməyə çalışır”.
İ.Piriyevin
sözlərinə görə bu tamaşa Avropadakı azərbaycanlıların
da diqqətini cəlb edib: “Nümayiş etdirdiyimiz tamaşa
Türkiyə mətbuatında
işıqlandırıldı, televiziyalarda nümayiş
olundu, saytlarda yayıldı. Sevindirici haldır ki, televiziyadan
məlumatlanan Avropada yaşayan türklər və azərbaycanlılar
bu tamaşanın Avropada da təqdim olunmasını
arzulayıblar. Almaniyadan, İsveçdən, Hollandiyadan
tamaşamızı izləmək istədiklərini internet
vasitəsi ilə bizə bildirblər. Səfərdə olarkən
Türkiyənin tamaşa göstərdiyimiz hər bir şəhərində
həmin şəhərlərin rəhbərləri tərəfindən
mükafatlandırıldıq. Səfərdən 10 mükafat
ilə vətənə geri döndük və birinci dərəcəli
mükafatlarla təltif olunduq”.
Səfərə
yalnız tamaşa nümayiş etdirmək üçün
yollandıqlarını söyləyən İ.Piriyev orada
Novruz bayramı tədbirinə qatıldıqlarını və
Azərbaycanın novruz kimi adətlərini orada təbliğ
etdiklərini vurğuladı: “Bizim Türkiyəyə səfərimiz
soyqırımla bağlı idi, ancaq biz Türkiyədə
Novruz bayramı ərəfəsində olduğumizdan bayram
şənliyində də iştirak etdik. Qarsda cəmi 3 dəfə
Novruz bayramı keçirilib. 1905-ci ildə, 1950-ci və
2013-cü ildə. Biz də orada milli paltarlar tapıb, Novruzun
atributları sayılan Kosa, Keçəl, Bahar qız
obrazlarını yaratdıq. Truppamızdakı aktyorların
böyük səs imkanı olduğuna görə həm də
onlara böyük bir konsert təqdim etdik. Qarsda bir tədbirə
qatıldıq və orada yeni insanlarla tanış olduq. Belə
ki, Cümhuriyyət dövründə Gəncə şəhərində
Səttar Güldür adlı bir gənc kiçik teatr
truppası yaradaraq Cümhuriyyətin təbliği ilə məşğul
olurmuş. Sovet hökuməti qurulduqdan sonra bu truppa 18 nəfər
aktyorla Qarsa mühacirətə gedib. İlk dəfə olaraq
Qarsda Azərbaycan teatrı fəaliyyət göstərməyə
başlayıb. Biz həmin insanın nəvələri ilə
görüşdük. Mustafa Kamal Atatürk şəxsən
Səttarı dəvət edib, ondan xahiş edib ki,
“Arşın Mal Alan” tamaşasını hazırlasınlar. Nəhayət
Səttarın iştirakı ilə Atatürk həmin tamaşanı
izləyib. Bundan əlavə Səttar Türkiyədə
çəkilən ilk türk filmlərindən birində də
iştirak edib. Düşünürəm ki, bu teatr aləmi
üçün yeni xəbərdir. Biz səfərdə olarkən
Səttarın nəvələri ilə bir oteldə
qalırdıq. Orada bir neçə saatın içində
“Arşın mal alan” tamaşasından parçalar
hazırladıq. Səttar Güldürü xatırlamaq
üçün “Arşın Mal alan”dan 4 parça
oynadıq. Səttar orada dövlət məmuru kimi siyahıya
düşüb və ömrünün sonuna qədər
orada yaşayıb. İndiyə kimi Azərbaycan
Teatrının Aşqabadda, Dərbənddə, Tiflisdə olması
teatr tariximizə bəlli idi, ancaq Azərbaycan Teatrının
Qarsda fəaliyyətdə olması heç kəsə bəlli
olmayan hadisə idi. Bunu mən aşkarladım”.
İrəvan
Teatrının təmirsiz binada yerləşməsinə
baxmayaraq yeni tamaşalar üzərində hazırlıqlar
getdiyini bildirən İftixar Piriyev şəraitsizliyin
tamaşanın hazırlanmasına heç bir problem
yaratmadığını qeyd etdi: “Teatrın təmiri
üçün cənab prezidentim sərəncamı var. Nə
zaman təmirə dayanacağını bilmirik, hələ ki,
gözləmə mövqeyindəyik. Ancaq buna baxmayaraq fəaliyyətimizi
davam etdiririk. Həm bölgələrdə, həm də
xarici səfərlərdə iştirak edirik. Təmir problemi
bizdə heç də ruh düşkünlüyü
yaratmır. Teatrın ölməməyi üçün əlimizdən
gələni edirik. Teatrda Oruc Qurbanovun quruluşunda Ejen
İoneskonun “Stullar” əsəri üzərində dövlət
sifarişi əsasında tamaşa hazırlanır. Bununla bərabər
Binəqədi rayonu İcra hakimiyyətinin xahişi ilə
yazılmış, mənim müəllifi olduğum “Ulu
öndər, qurtuluş dastanı” adlı əsərə də
Oruc Qurbanov quruluş verir. Hazırda bu tamaşa üzərində
qızğın məşqlər gedir. May 6-sı və 7-də
həmin tamaşa izləyicilərə təqdim olunacaq.
Mən
bu tamaşada artıq ikinci dəfə Heydər Əliyevin
obrazını canlandıracağam. İlk dəfə
Aqşin Babayevin “Xilakar” əsərində Heydər Əliyevin
obrazını yaratmışdım”.
Xəyalə Rəis
Kaspi.-2013.-6-8 aprel.-S.11.