Sevilən mahnıların sevilən bəstəkarı
Müğənni
və dinləyici nəsilləri dəyişir, amma Ramiz Mirişlinin
mahnıları yenə də oxunur və
məmnuniyyətlə dinlənilir
Qəlbimiz
fərəhdən aşıb-daşanda, ürəyimiz
qüssədən sıxılanda, gözlərimiz həsrətdən
göynəyəndə, sevincimiz sinəmizə darlıq edəndə
bir niskilli, lirik ya da şux nəğməyə ehtiyac duyuruq.
Həmin an əhvalımıza şərik olan, bizi tənhalıq
möhnətindən qurtaran və ya dəqiqələrlə
xoşbəxt edən musiqilərə, mahnılara minnətdar
olmaq istəyirik.
Ruhumuza
doğma, hisslərimizə ortaq olan mahnılar zaman-zaman onun
ruhundan süzülüb. “Bir könül
sındırmışam”, “Dalğalar”, “Könül verdim”, “Sənsən
ürəyim”, “Səndən danışdı”, “Mən sənə
neyləmişəm”, “Oxu, tar”, “Səadət”, “Səni sevən
baxışlar”ı eşidən kimi istər-istəməz
pıçıldamışıq: Ramiz Mirişlinin
mahnısıdı... “Mən sevməsəm heç vaxt yaza
bilmərəm. Mahnı da sevgi kimi azaddır” deyən Ramiz
Mirişlinin...
Sərhədləri aşan musiqi
Ramiz
Mirişli yaradıcılığı boyu musiqinin
bütün janrlarına müraciət edib. Müxtəlif
janrlarda əsərlər yazıb. Operettalar, kamera orkestri
üçün simfoniyalar, simfonik poemalar, simfonik süitalar,
kantatalar, səs və orkestr üçün vokal məcmuələr,
fortepiano üçün süita və miniatürlər,
teatr tamaşaları və kinofilmlərə musiqilər...
Ancaq onu bir bəstəkar kimi xalqa daha çox tanıdan və
sevdirən mahnı yaradıcılığı olub. Bəstəkar
bu sevginin sirrini belə açır: “Mahnı xalq tərəfindən
sevilən janrdır. Yəqin bu, muğamatı yaxşı
bilməyimdən irəli gəlir. Muğamat elə bir xəzinədir
ki, bəstəkarlar ondan nə qədər götürsə
də azalmır, əksinə, artır. Mənə elə gəlir
ki, muğam ilahi tərəfindən səmadan göndərilmiş
musiqidir. Bu, mükəmməl musiqini yaratmaq qeyri-mümkündür”.
Onun
mahnıları haqqında danışanda deyirlər ki, Ramiz
Mirişli xalq ruhunda, xalq dilində yazan bəstəkardır. Mahnılarının
uzunömürlü olmasının, daim dillərdə,
könüllərdə səslənməsinin sirri də elə
bundadır. Elə təkcə “Dalğalar”
mahnısının 50 ildən çox yaşı var.
Mahnının tarixi haqqında söz düşəndə, bəstəkar
istər-istəməz keçmişə qayıdır: “Onda
cavan oğlan idim. Konservatoriyada oxuyurdum. Tələbə
dostlarımla tez-tez dənizə gedirdik. Həmin mahnı o illərdə
yarandı. Şair İslam Səfərli ilə bir məhəllədə
yaşayırdıq. Eşitmişdi ki, konservatoriyada oxuyuram,
evinə çağırıb mənə “Dalğalar”
adlı şeirini verdi. Mən də ona musiqi
yazdım. Bu, mənim
ilk professional mahnım oldu.
Mahnı
hazır olan kimi ürəyimdən keçdi ki, onu Şövkət Ələkbərova oxusun.
Şövkət xanıma zəng
etdim, o da böyük məmnuniyyətlə
təklifimi qəbul etdi. Mahnı çox xoşuna
gəlmişdi. Ancaq o vaxtlar
bədii şura vardı. Şeirdəki “çalxalanır dalğalar” sözünə
görə mahnı birinci bədii şuradan keçmədi.
Dedilər, bu, mahnı
sözü deyil.
O sözləri rəhmətlik
İslam Səfərli
“mirvari dalğalar” sözləri ilə əvəz elədi. Mən həm də ona görə sevinirdim ki, ilk mahnımı Şövkət
xanım oxudu”. “Dalğalar”ın taleyi uğurlu olub. Mahnı ayrı-ayrı vaxtlarda
onlarla müğənninin
ifasında səslənib.
Bu günə kimi mahnını 30-dan çox tanınmış
müğənni ifa edib. Bizim müğənnilərlə yanaşı, türk müğənniləri də
bu mahnını oxuyublar.
Demək olar ki, tanınan
və sevilən müğənnilərin əksəriyyəti
Ramiz Mirişli yaradıcılığına müraciət
edib. Şövkət Ələkbərova,
Zeynəb Xanlarova, Rəşid Behbudov, Flora Kərimova, İlhamə Quliyeva, Yaşar Səfərov, Elmira Rəhimova
və sonrakı illər sənətə gələn müğənnilər
onun həzin, qəlbəyatan mahnıları
ilə şöhrətləniblər.
Böyük bir nəsil
onun mahnıları ilə yetişib.
Ramiz Mirişlinin
musiqisi sərhədləri
çoxdan aşıb. Türkiyədə,
İranda da sevilib: “O vaxtlar Türkiyəyə getmək
çox çətin
idi. Orda Ajda Pekan “Ay qəlbi kövrək”, Nəşə Qaraböcək
“Bir könül sındırmışam” mahnılarımı
oxuyurdular. Mənim mahnılarımı İranda da oxuyurdular. Ora ilk dəfə gedəndə
məni çox təmtəraqla qarşıladılar.
Demək
olar ki, sonralar dünyanın xeyli ölkəsini gəzib dolaşmışam”.
Xalqın ruhu
Ramiz Mirişli
özü haqda, yaradıcılığı barədə
danışanda qısa
və konkret olmağı xoşlayır. Sanki qarşısındakı
adam üçün
həmişə bir sual saxlayır. Ancaq həmkarları, sənət
dostları həvəslə
onun həm görkəmli bəstəkar,
həm də təcrübəli pedaqoq kimi yüksək keyfiyyətlərindən danışırlar.
Sənətşünaslıq üzrə fəlsəfə doktoru Güllü İsmayılova
Ramiz Mirişlinin mahnı janrı ilə məşhurlaşdığını
bildirir: «Mahnı onun yaradıcılığında
əsas yer tutur. Ancaq o, professional bəstəkardır.
Cövdət Hacıyevin bəstəkarlıq
sinfini bitirib. Ona görə də onun yaradıcılığında
demək olar ki, musiqinin bütün
janrlarına – səhnə
əsərlərindən tutmuş
simfonik, kamera
instrumental, xor əsərləri
və s.-dək müraciət olunub».
G.İsmayılova Ramiz Mirişlinin
mahnılarının sevilməsini
belə açıqlayır:
«Onun əsərləri
xalq musiqi qaynaqlarına çox yaxındır. Bütün mahnılarına qulaq asanda xalq
üslubundan gələn
elementləri, intonasiyaları
duyursan. O, əsərlərində
Azərbaycan musiqisindən
bəhrələnən bütün
ladlara müraciət edir. Hər mahnını onun
əhval-ruhiyyəsinə uyğun
seçir. Ramiz Mirişli
Azərbaycanda ilk dəfə
olaraq mahnı janrında “Yallı” rəqsi ritminə müraciət edən bəstəkardır. “Bayram axşamları” mahnısı buna gözəl misaldır.
Həmçinin bəstəkar musiqisinə
ilk dəfə duet ritmini
gətirən də Ramiz Mirişli olub. Ondan əvvəl xalq
musiqisində duetlər
var idi, bəstəkar musiqisində
isə bu yeniliyə o, imza atdı. «Həyat söylə, sən kiminsən?», «Səadət», «Günəşi
gözləyirik» mahnıları
duet tipli mahnılardır”.
Musiqişünas bildirir ki, R.Mirişlinin yaradıcılığında
xalq mahnılarına oxşar və estrada tipli
mahnılar çoxluq
təşkil edir: “Amma əksəriyyəti xalq mahnılarına yaxındır. Bəzən mahnılara qulaq
asanda adama elə gəlir ki, bu, asan
janrdır. Ancaq bu janrda məşhurlaşmağın
özü böyük
hadisə idi. Çünki Ramiz Mirişli
yaradıcılığa 60-cı illərdə gəlib.
Həmin
illərdə də Tofiq Quliyev, Cahangir Cahangirov, Səid Rustəmov kimi mahnı janrının əjdahaları
işləyirdi. Ramiz Mirişli
bu bəstəkarların
içində özünə
yol, yaradıcılıq
dəst-xətti tapa bildi». G.İsmayılova deyir ki, Ramiz Mirişlinin mahnı janrında yazdığı əsərlər
həm vətənpərvərlik,
həm sevgi, həm həyat, həm də uşaq mahnılarını
əhatə edir.
Bəstəkar, həmçinin kinofilmlərə, sənədli
və cizgi filmlərinə də musiqilər yazıb.
Onun yaradıcılığında rəqs kollektivləri, «Cücələrim» ansamblı
üçün mahnılar,
rəqslər, xoreoqrafik
lövhələr də
yer alıb. Ancaq bunları birləşdirən
bir xətt var – Xalqın ruhu.
Onu başqa yollar azdırmayacaq
Xalq şairi
Fikrət Qoca üçün Ramiz Mirişli ən çox sevdiyi bəstəkarlardan biridir. Belə
olmasaydı, dostluqları,
birgə işləri
uzun illər sürməz, bir-birindən
gözəl nəğmələr
yaranmazdı: «Hamı
bilir ki, Ramizə populyarlığı
qazandıran mahnı janrı olub. Bu da əbəs
yerə deyil. Mən ilk mahnıları onunla 45 il
bundan əvvəl yazmışam. Yeni nəsillər gəlir
və hamısı da Ramiz Mirişlinin
mahnılarını oxuyur.
Bu, ancaq ona
görədir ki, Ramiz çox milli bəstəkardır.
Onun mahnılarında milli elementlər, milli folklor var. Bu da təbiidir. Çünki Ramiz musiqiyə
kamança aləti ilə gəlib. O, kamança məktəbini
qurtarıb. Sonra konservatoriyada bəstəkarlıq
sinfində oxuyub.
Kamança həmişə onun ürəyinin yanında qalıb. Bu kamançanın yanğısı da, milliliyi də həmişə onun ürəyində yaşayıb.
Kamança onun bütün
musiqilərində iştirak
edir, Ramizi kənara qaçmağa qoymur. Bu yaşdan
sonra da Ramizin ayrı yolu yoxdur. O, bu gün də
bizim milli bəstəkarımızdır. Onu başqa yollar azdırmayacaq. Onun hansı
səpkidə yazmasından
asılı olmayaraq,
ilk xallardan bilinir ki, bu, Ramizin
musiqisidir».
Fikrət Qoca ilə Ramiz
Mirişli birlikdə
100-dən artıq mahnı
yazıblar. «Bir xumar baxışla», «Günayım», «Əlvida»
və s. mahnılar dillər əzbərinə
çevrilib: «Hər musiqi albomunda mənim sözlərimə
yazılmış 18-20 mahnısı
var. Əksər mahnılarımızı
Şövkət Ələkbərova
oxuyub. Bu gün
də birgə yaradıcılığımız davam edir. Başqa cür nədən danışmalıyıq? Zəngləşəndə də, görüşəndə
də, bir-birimizdən
hal-əhval tutanda da yenidən bir mahnı işləyirik».
İlk müəllimim
Ramiz
Mirişlinin iki övladı da onun yolunu seçib. Ataları
kimi bəstəkar olublar. Oğlu Yusif Türkiyədə,
Nazim isə Musiqi Akademiyasında çalışır.
Nazim
Mirişli atası kimi Bəstəkarlar İttifaqının
üzvüdür. O, bir bəstəkar kimi həmişə
atasını özünə ilk müəllim hesab edir: «Xalq
musiqisinə sevgini atamdan öyrənmişəm.
Professionallıq baxımından da xalq musiqisi ilə məşğul
olmağı o mənə öyrədib. İlk dəfə o
mənə deyib ki, əsər bəstələyəndə gərək
öz muğamlarımızdan, aşıq musiqisindən bəhrələnək.
Avropa üslubu ilə xalq musiqimizdən gözəl sintez
yaratmaq lazım olduğunu tövsiyə edib. Mən hələ
uşaqlıqda, musiqi məktəbində oxuyarkən ilk bəstələrimi
yazanda bu sözləri ondan eşitmişəm. İlk dəfə
onun kitabxanasından dünya musiqisi haqqında məlumatlar əldə
etmişəm. Elə oldu ki, mən konservatoriyaya daxil olanda
onun müəllimi olan Cövdət Hacıyevin sinfində mən
də oxudum. Bu, mənim üçün böyük şans
idi. Atam həmişə mənə yaradıcılıqla
bağlı tövsiyələrini verib, mən də həmişə
yerinə yetirmişəm. Demək olar ki, həmişə ilk
dinləyicim də atam olub».
N.Mirişli
deyir ki, atasından təkcə musiqinin, bəstəkarlığın
sirlərini deyil, həmçinin bir insan kimi gözəl
keyfiyyətlər öyrənib: “Atam bizə
dürüstlüyü, sənətə və insanlara
sadiqliyi öyrədib. Həmçinin Ramiz Mirişlinin
övladı olmağın məsuliyyətini də həyatımda
həmişə hiss eləmişəm”.
Aprelin 16-ı Ramiz
Mirişlinin doğum günü idi. Bəstəkar 79 yaşını qeyd etdi. Hələ bu dünyaya
deyəcəkləri, hələ
qəlblərə söyləyəcəkləri
çoxdur. “Mənim
ömrüm” mahnısında
yazdığı kimi...
Təranə Məhərrəmova
Kaspi.-2013.-18 aprel.-S.13.