Kəndləri boşaldan
“cin” - (hekayə)
Üzaq
dağ kəndində yaşayan Məmmədhəsən
dayının neçə illər idi evində söz-
söhbət yaşanırdı. Narazılığın məğzi
ondaydı ki, əskərlikdən qayıdan kiçik oğlu
ilə hələ ərə getməyən kiçik
qızı hər oturub duranda, ən çox da işıqlar
sönəndə son illər şəhərə
köçənləri yada salıb atalarını
qınayırdılar ki, “camaat şəhərə
köçür, bəs biz niyə köçmürük?
Niyə bizim də evimizdə qazımız, suyumuz, tez-tez
söndürülməyən işığımız
olmasın? Belə getsə beş-on ildən sonra, bu
baxımsız, yiyəsiz kənddə qalan təkcə biz
olacağıq...”
Məmmədhəsən dayı qocalıb təqaüdə çıxmışdı. İki oğul evləndirıb, iki qız köçürmışdü. Onların da hərəsi bir şəhərdə yaşayırdı. Ömrü boyu kəndə, zəhmətə bağlı adam idi. Bu yaşdan sonra evini atıb hara gedəcəkdi? Köçmək dildə asan idi. İndi hər yerdə ev almaq, torpaq almaq od qiymətinəydi. O pulu hardan əldə etsin? Tutaq ki, borc-xərc edib torpaq aldı, ev tikmək üçün material aldı. Ev hazır olanadək illərlə kirayələrdə yaşamaq ona bu ahıl yaşında vacib idimi? Üstəlik bütün ömrünü keçirtdiyi ata yurdu da baxımsız, xaraba günə qalacaqdı. Uşaqları isə heç cür onu başa düşmək istəmirdilər. Belə olanda naəlac qalıb deyirdi:
-Balam, kim şəhər istəyir getsin, mən kimsəni tutub saxlamamışam. Yol açıqdır. Məndən əlinizi üzün, mən evimi tərk edib heç yana gedən deyiləm.
O kiçik oğlunun tənbəlliyini, çətinlikdən qorxduğunu bilirdi. Elə oğlu da bu səbəbdən şəhərə tək başına getmək istəmirdi, kənddə azmış şəhərdə də ondan istifadə etmək istəyirdi.
Bu söhbət oğlunu evləndirəndən, evə gəlin gələndən sonra daha da güçləndi. Qonşu kənddən olan təzə gəlinin anası da qızının şəhərli olmağının arzusunda idi. Məmmədhəsən dayı onlara da demişdi:
-Qızınızın şəhərdə yaşamağını istəyirsizsə ev ya torpaq almağa kömək edin, köçürək şəhərə. Təkbaşıma gücüm yetmir, yox məni deyirsizsə, mən şəhərə getmirəm.
Kömək söhbətindən sonra oğlunun qaynanası dinməmişdi, söhbət bir az avazımışdı.
Günlərin bir günü oğlundan eşitdi ki, günün müxtəlif vaxtlarında evdə “cin” peyda olur. Xüsusilə, ailə üzvləri həyətdə olarkən “cin” evə girib qab-qacağın yerini dəyişməklə məzələnirmiş. Əcaib şəkilli kişiyə oxşayan bu “cin” qaçaraq evə gəlib gedərkən hətta gəlinin gözünə də görünürmüş. Qarabasma olduğunu zənn edən Məmmədhəsən dayı oğluna və qızına bir müddət gəlini tək qoymamağı, yanında olmağı tapşırır.
Məsələ bununla bitmir. Bir-neçə gün sonra “cin” mətbəxdəki boşqab və fincanları sındırıb paralayır. “Cin”in fəallığı bu dəfə təkcə gəlinin deyil, qızının da gözünə görünməsi ilə artır. Bundan sonra Məmmədhəsən dayı daha çox narahat olmağa başlayır. Bilməyirdi inansın, ya inanmasın. Qızı isə “cin”i gəlini kimi əcaib kişi deyil, qarayanız qadın şəklində gözünə göründüyünü deyirdi.
“Cin” barəsində gedən söhbətlər yavaş-yavaş qonşulara, bütün kəndə yayıldı. Hamını qəribə maraq bürümüşdü: doğrudanmı belədir? Əgər belədirsə, bəs onda “cin”i Məmmədhəsən dayının evinə cəlb edən nədir?
“Cin” isə, evdəki əşyaları qatıb qarışdırmaqdan, qab-qaşığı sındırmaqdan yorulmaq istəmirdi. Yenə sağ olsun, qabiliyyəti varmış, qiymətini bilirmiş kimi çox bahalı əşyalara dəymirdi.
Məmmədhəsən dayını dərd götürmüşdü: görən bu “cin” bizdən nə istəyir? Niyə qoymur rahat yaşayaq evimizdə? O, qızı ilə gəlininə tapşırdı ki, “cin” gözlərinə görünəndə soruşsunlar bilək məqsədi nədir? Nə istəyir verək, əl çəksin bizdən.
Bir-neçə gün də
keçdi. Gəlinlə baldız
ayrı-ayrılıqda “cin”lə apardıqları söhbətlərin
nəticəsini Məmmədhəsən dayıya
çatdırdılar. Məlum oldu ki, “cin”in
istəyi onların evi tərk etmələridir. “Cin” tələb edir ki, bu evdə
yaşamamalısız, köçün,
çıxın gedin
bu kənddən...
-Hara?
-Şəhərə... O da
bizə qoşulub şəhərə getmək
istəyir...
-Gedir getsin də,
bizi neynəyir? Başıma xeyir, - deyindi Məmmədhəsən
dayı, - bir “cin” qalmışdı mənim bu evdən
çıxıb şəhərə
getməyimi istəsin...
“Cin” olmur, nə olur-olsun, mən heç yana köçən
deyiləm. Vəssalam...
Heç bir “cin”dən-filandan qorxmadığını desə
də, o, evdəki günlərlə uzanan, qurtarmaq bilməyən narahatlığa görə
xeyli üzülmüşdü. Düşünürdü nə etsin ki,
“cin” onun evindən əl çəksin. Bəlkə, bu bir bəd
ruhdur, fırlanır evinin üstündə, - fikirləşdi Məmmədhəsən
dayı.
Bu minvalla kəndin
mollasını çağırıb
evin dörd tərəfinə aylandırıb
“cin”in gəlməməsi,
fikrindən daşınması
üçün dua oxutdurdu. Həyətindəki qoyunlardan birini
Allah eşqinə kəsdirib
qohum-qonşuya paylatdı,
bu yolla bəd ruhun evindən uzaqlaşacağına
ümid etdi. Şəhərdə yaşayan böyük
oğluna da xəbər göndərdi
ki, televiziyada göstərilən ruh qovan ekstrasenslərdən birini təcili tapıb gətirsin kəndə.
Gəl ki, Məmmədhəsən dayının
səyləri nəticə
vermədi. Mollanın oxuduğu dualardan
üç gün keçməmiş “cin” bir qədər də həyasızlaşmış,
hədə qorxuya keçmişdi. Gəlinlə baldız həyəcanla artıq “cin”in evi yandırmaq istədiyini deyirdilər.
Qəzəblənmiş “cin”
xəbərdarlıq edirmiş
ki, əgər köçməsəniz evi
yandıracağam...
Elan edilən
xəbərdarlıq hamının
qanını qaraltmışdı. Bu vaxtacan seyrçi mövqe tutan qonşular da xəbərdarlıqdan bərk
narahat olmuşdular.
Çünki, evlərin damları
yaxın olduğundan yanğın onların evlərinə də keçə bilərdi.
Məmmədhəsən dayı isə “cin” söhbətindən tamam bezmişdi. Odu ki, ailə üzvlərinin
yanında əsəbiləşib
söyərək dedi:
-“Cin”in atabaatasına ləhnət.... Yandırır, cəhənnəmə yandırsın. Qoy yandırsın.
– Sonra nə fikirləşdisə soruşdu,
- Deyib vaxtını? Nə vaxt yandırır?
-Cümə günü, - gəlini cavab verdi.
... Cümə gününə hələ
iki gün qalmışdı. Xəbər tezliklə
bütün qonşulara
yayıldı. Hamını
fikir götürdü:
həqiqətənmi “cin”
evi odlayacaq? Yoxsa “cin” Məmmədhəsən
dayını qorxutmaq üçün məzələnir?
Əgər “cin” Məmmədhəsən
dayının evini yandırsa onların evlərinə xətər
dəyməzmi? Kaş
“cin”in fikri ciddi olmayaydı, - arzulayırdı qonşular.
İki gün camaat fikir-xəyal ilə yaşadı. Cümə
gününün axşamı
çatanda qonşudakı
cavanlar ,
nəhayət “cin”in özbaşınalığının qarşısını almaq
qərarına gəldilər.
Bu məqsədlə cavanlardan bir-neçəsi
gecəni yatmayıb növbə çəkməklə
oyaq qalmağa, “cin” evi yandırarsa
yanğını tez söndürməyə razılaşdılar.
Hava qaralandan
sonra qonşuluqda cavanlar gözlərini Məmmədhəsən dayının
evinə dikib durdular.
Gecə yarıdan ötdü. Cavanların “cin”i gözləməkdən
gözlərinin kökü
saraldı. Sakitlik idi.
“Cin” nədənsə
ləngiyirdi. Ancaq səhərə
yaxın, alaqaranlıqda
Məmmədhəsən dayının
həyətində hərlənən
iki qaraltını görüb duruxdular.
Dərhal gizlincə həyətə
girib qaraltıları
güddülər. Bu iki qaraltının evə bitişik damaltıda yanğın törətmək istədiklərini
anlayanda gizlindən çıxıb onlara
mane olmağa çalışdılar.
Və həmin iki nəfərin Məmmədhəsən dayının
gəlini və qızı olduğunu gördükdə heyrətlərini
gizlədə bilmədilər:
-Bəs “cin” hardadır..?
Gözlənilməz sualla yaxalananlar özlərini itirdiyindən canlarına düşən əsməcə
dil-dodaqlarını dolaşdırdı:
-“Cin”?.. “Cin”
şəhərdə... (Bu kənddə şəhər
deyəndə ən çox Bakını nəzərdə tuturdular.)
...Heç demə, Məmmədhəsən dayının
tərsliyindən təngə
gəlmiş, səbri
tükənmiş “cin”
özü baş alıb şəhərə
getdiyi üçün
yanğın törədib
evi yandırmağı
gəlinlə baldızına
əmr edibmiş...
Deyilənə görə son dövrlərdə
gözlərinə “cin”
görükənlərin səbəbindən
bir çox kəndlərdə saysız-hesabsız
evlər boşalmışdı. “Cin”in adamları şəhərə toplamaqda
məqsədi nə idi? Bu sualın hələ ki, dəqiq cavabını kimsə bilmirdi...
Rövşən Yerfi
Olmuş əhvalat əsasında...
Kaspi.-2013.-20-22 aprel.-S.19.