“Analitik
düşünə bilən tələbələr
yetişdirmək istəyirik”
İzmir Universitetinin rektoru Kayhan Erciyeş təmsil etdiyi ali təhsil ocağının
üstünlüklərindən danışır
Bu gün xaricdə təhsil alan Azərbaycanlı gənclərin bir çoxu Türkiyə universitetlərində təhsil almaqdadırlar. Bu universitetlər Türkiyənin bütün şəhərlərinə yayılmışdır. Hətta qardaş Türkiyənin bir sıra universitetlərində 100-dən çox azərbaycanlı tələbənin təhsil aldığı barədə məlumatlar da var. Əlbəttə ki, bu ölkənin seçilməsinin bir sıra səbəbləri var. Şübhəsiz ki, ilkin fakt olaraq digər ölkələrə nisbətən azərbaycanlılar üçün dil problemi olmur. Coğrafi yaxınlıq isə bu ölkənin seçilməsində daha mühüm bir faktordur.
Türkiyənin
3-cü böyük şəhəri olan İzmirdə 3
dövlət və 4 özəl universitet yerləşir. İzmir
universitetləri mehriban və qonaqsevər mühiti, zəngin
mədəniyyət, Aralıq dəniz iqlimi, tələbələrə
əsaslanan cəmiyyət, daha ucuz həyat şəraiti, Qərb
və Şərq, Avropa və Asiya arasında körpü,
artan iş imkanları, sadə viza imkanları, zəngin yemək
mədəniyyəti, əbədi dostluq münasibətləri
ilə diqqəti cəlb edir. Universitetlərin cəmiyyətdəki
yeri və rolu, üstünlükləri haqqında, həm də
Türkiyədə oxumaq, buradakı təhsil imkanları ilə
bir az da ətraflı tanışlıq üçün
İzmir Universitetinin rektoru professor Kayhan Erciyeş həmsöhbətimizdir.
- Sayın Rektor, universitetlərin cəmiyyətdəki
yeri, rolu və üstünlükləri haqqında bilgilərinizi
oxucularımızla bölüşərdiniz.
-
Universitetlərin 3 əsas universal vəzifəsi vardır ki,
biz də bunları hədəflədik. Bunlardan birincisi,
yaxşı bir bakalavr təhsili verərək gənclərimizi
gələcəyə hazırlamaq və onları
yaxşı bir peşə sahibi etməkdir. Bu İzmir
Universitetinin bir nömrəli hədəfidir. İkinci hədəfimiz,
cəmiyyətdə öndər bir təhsil təşkilatı
və universitet olmaqdır. Bu da yalnız bakalavr təhsili ilə
olmur. Bunun üçün universitetin araşdırma və
inkişaf etdirmə fəaliyyətlərinə geniş yer verərək,
iqtisadiyyat, o cümlədən sənaye ilə birgə layihələr
hazırlaması lazımdır ki, biz bunun üzərində
çox dayanırıq... Bu məqsədlə, magistratura və doktorantura
bölmələrimizi açdıq və təhsilə
başladıq. Universitetlərin üçüncü
və son vəzifəsi də ictimai problemlərlə maraqlanmaq
və onları həll etmək, təkliflər təqdim etməkdir.
İstədiyiniz qədər bakalavr təhsili
verin, araşdırma, inkişaf
etdirmə fəaliyyətlərinə başçılıq
edin, amma
dünyanın, o cümlədən məmləkətinizin
problemlərindən uzaqsanızsa, söylədiyimiz universal üçlüyü
tamamlamış sayıla bilməzsiniz. Biz
İzmir Universiteti olaraq, ictimai problemlərlə
daim maraqlanmağa, bu mövzuda əlimizdən
gələni etməyə cəhd edirik.
-
Dünya universitetləri sırasında Türkiyə
universitetlərinin yerini necə dəyərləndirərdiniz?
Ümumiyyətlə Türkiyədəki təhsil haqqında
danışmağınızı xahiş edərdim.
- Türkiyə bu gün 175 universitet vardır. Hər il artan
universitet sayı ilə Türkiyə, Avropa, Balkanlar və Orta şərq
üçün əhəmiyyətli
yüksək təhsildə
bir yüksəliş
mərkəzi halına
gəlmişdir. Dünya standartlarında
verilən universitet təhsili, seçmə alimləri, gündəmə
uyğun olaraq yenilənən texnoloji infrastrukturu ilə Türkiyə təhsil sistemi özünü təsdiq edib. Bu sistem təkcə ali təhsil
vermir, eyni zamanda tələbələrə
ixtisası yönündə
üstün kariera imkanları təqdim etməsiylə birlikdə,
həm də elm dünyasına bəxş
etdiyi fündamental biliklərlə də hörmət qazanır və layiqli, üstün bir yer tutur.
-
Bildiyimə görə Siz İngiltərədə
Mançester Üniversitetində, sonra isə Salford
Üniversitetində magistr təhsili almısınız. Daha
sonra professor olarak Edinburq Üniversiteti, Oregon Dövlət
Üniversiteti və Kaliforniya Dövlət Üniversitetində
fəaliyyətinizi davam etdirmisiniz. Bunlar Qərbin təhsil
sistemi ilə Türkiyənin təhsilini müqayisə etməyə
böyuk şans verir. Bu barədə danışın...
-
Bakalavr təhsilindən başlayacaq, ilkin onu görərik ki,
qərb təhsilində tələbə müəllimdən
tapşırıq istəyir, tapşırığını
yerinə yetirərkən başqasının məhsulu olan
bir cavabdan istifadə etməyin nə qədər zərərli
olduğunun başa düşür, bunun cəzasının
sonralar ödəmək məcburiyyətində
qalacağını dərindən anlayır. Türkiyədə
isə tapşırıq verəndə, ümumiyyətlə,
tələbənin əhvalı pozulur və bir-birinə
kömək halları həddindən artıq olur. Bir də dərs
saatı məsələsi var. Dərs saatları, hər fənn
üçün həftədə 2-3 saat nəzərdə
tutulmuşdur ki, tələbələr anlamadıqları
mövzuları fərdi şəkildə soruşub öyrənə
bilsinlər. Burada dərslərdə çox nadirdir ki, tələbə
dərs saatında gəlib bir şey soruşsun. Kaliforniya
Universitetində ilk günlər işə başlayanda bunlara
inanamamışdım, dərs saatı başlayanda
otağımın qarşısında 15 nəfərlik
növbə var idi. Qısacası tələbəni daha
şüurlu hala gətirməyimiz lazımdır. Müəllimlərimizin
ölkə səviyyəsində tapşırıq, layihə,
dərs xarici məsləhət və yardım
mövzularına daha çox əhəmiyyət verməyi
lazımdır. Amma bütün bunlara baxmayaraq, bu gün
Türkiyədə bakalavr təhsili, ümumiyyətlə, qərb
ölkələrindəki təhsildən çox da zəif
deyil.
Magistraturada isə vəziyyət
bir az
daha fərqlidir. Doktoranturanı bitirmiş bir
insandan, ədəbiyyata
əlavələr etmək
və müstəqil araşdırma - inkişaf
etdirmə səviyyəsinə
gəlməyi gözlənilər.
Bu iki qayda
qərbdə ümumi
mənada tətbiq olunur. Bizdə isə bu mövzu bəzən bu qədər ciddi qəbul olunmur. Daha təsirli təftişlər
lazımdır. Hər universitetin
doktorant verməsi də lazım deyil. Bir başqa mövzu
isə layihə mədəniyyətidir. Tələbələrimizi və araşdırıcılarımızı
layihə hazırlamaq
üçün təşviq
etməmiz lazımdır.
TÜBİTAK bu mövzuda çox yaxşı dəstək verir. Universitetlərdə də bu münasibətin daha da artırılması lazımdır.
- İzmir
Universitetinin yaradılması
tarixi və qazandıqlarınız haqqında
nə demək istərdiniz? Bu gün Türkiyə Universitetlərinin sırasında
İzmir Universitetinin yerini necə dəyərləndirərdiniz?
- Universitetimiz rəhmətlik
Necdət Doğanata tərəfindən qurulmuşdur.
Özü gerçək bir
təhsil vurğunu və fədaisi idi. Bütün şüurlu həyatını
təhsilə həsr
etmiş olan Necdət Doğanata, İzmir Özəl Fatih Kollecinin qurulmasında fəal iştirak etmiş, burada yüksək vəzifə almış və bu təşkilatı
Bütün Türkiyədə
sayılıb seçilən
bir mərtəbəyə
çatdıra bilmişdi.
Amma hörmətli Necdət Doğanatanın həyatı
boyunca düşündüyü
bir arzu, qurduğu bir xəyal olub ki, universitet quraraq Türkiyə təhsilinə və ölkəsinə Töhfələrini
verə bilsin. Başlanğıcda qarşılaşdığı
bürokratik maneələr
bu işi uzun müddət ləngidib, amma bürokratiya onu sındıra bilməyib.
Nəhayət ki, 15 il səbr
etdikdən sonra universiteti qurma icazəsini alıb və İzmir Universiteti 18 May 2007 tarixində
qurulub. İlk tələbə qəbulu 2008-2009-cu təhsil
ilində keçirilib
və həmin tədris ilində universitetimiz 526 tələbə
və 60 müəllimdən
ibarət bir heyyətlə təhsilə
başlamışdır. İzmir Universiteti, bu gün təməlində
təxminən yarım
əsrlik təhsil müəssisələrinin təmin
etdiyi məlumat və təcrübə fəaliyyəti olan Doğanata Şirkətlər
Qrupunun dəstəyi ilə təhsil fəaliyyətlərini uğurla
davam etdirməkdədir.
Doğanatadan danışarkən
bir faktı da bildirmək lazımdır ki, Doğanata Təhsil və Mədəniyyət
Cəmiyyəti qurulduğu
gündən bəri istər ibtidai təhsil, istərsə də ali təhsil
səviyyəsində maddi
vəziyyəti aşağı
olan şagirdlərə
və tələbələrə
təhsil ödənişləri
və yemək haqqları kimi təqaüdlərlə təmin
etmiş, mədəni,
bədii və elmi tədbirlərin təşkilində köməklik
göstərmiş və
bu tipli layihələrə maddi dəstək vermişdir.
Bu gün isə İzmir Universiteti 3 min
500-ə yaxınlaşan tələbə
sayı ilə, 7 fakultəsi və 30-dan çox digər təhsil sahələri ilə Türkiyə universitetləri sırasında
çox layiqli və mötəbər bir yerə sahiblik
edir. Quruluşunun 5-ci ilində - 2012-ci ildə təhsil verməyə başladığı
Tibb Fakültəsi ilə İzmir Universiteti, cəmiyyət universitetləri arasında
quruluş ilində ən çox seçilən 4-cü universitet
olma müvəffəqiyyətini
qazanmışdır. Hər üç tələbədən
birinə təqaüdlü
təhsil verən İzmir Universiteti, araşdırma imkanları,
ictimai məsuliyyət
işləri və
elm dünyasında iştirak
etdiyi layihələri
ilə qabaqcıl bir yerdə dayanır.
-Türkiyənin
Azərbaycandakı Səfirliyinin
keçmiş təhsil
müşaviri Halis Koyunçuoğlu müsahibələrinin
birində bildirir ki, 2011-ci ildə Azərbaycandan 150 azərbaycanlı
gənc dövlət,
2500 nəfər özəl
xətlə Türkiyədə
təhsil almağa gedib. Türkiyənin seçilən bir universiteti kimi Sizin Universitetdə də təhsil alan azərbaycanlılar
varmı?
- İzmir Universitetinin Keniya, İngiltərə,
Somali, Kosovo, Hollandiyaya, Ukrayna,
Tunis, Albaniya, İran,
Bolqarıstan, Tacikistan
və Suriyanın də olduğu 16 ölkədən 34 nəfər
xarici tələbə
var. O, cümlədən Azərbaycandan
da tələbələrimiz
var-6 azərbaycanlı tələbəmiz
psixologiya, beynəlxalq
əlaqələr, beynəlxalq
ticarət və maliyyələşdirmə, hüquq,
tibb və biznes idarəetmə üzrə magistr proqramındakı təhsillərinə
davam etməkdədirlər.
-Türkiyə universitetlərində bakalavr
pilləsində təhsil
almaq üçün
TQDK balı, YÖS və ya atestat
balı tələb olunur. Bu günlərdə
bəzi ali
təhsil ocaqları
YÖS, SAT üzrə imtahanın
tarixlərini və
TQDK üzrə keçid
ballarını açıqladı.
Bu sırada Ankara Universitetinin, Orta Doğu Teknik Universitetinin, İstanbul, Egey, Marmara Universitetlərinin,
Yıldız Teknik Universitetinin eləcə də onlarca universitetlərin adlarını
gördük. İzmir Universitetinin
adını bu sırada nə vaxt görəcəyik?
Başqa
sözlə İzmir Universitetini secmək istəyənlərə nə
deyərdiniz?
- Adlarını çəkdiyiniz
universitetlər Türkiyənin
təhsil sistemində
və cəmiyyətdə
çox tanınan universitetlərdirlər. Onların hər
birinin yaranma və fəaliyyət tarixi İzmir Universitetindən dəfələrlə
çoxdur. Amma bu heç də o demək deyil ki, bizim təhsil
bilşilərimiz onlardan
yaşımız qədər
aşağıda durur.
Bu cür olsa
idi heç fəaliyyətimizə icazə
verməzdilər. İzmir Universiteti
də analitik düşünə bilən,
yalnız özlərinə
deyil, içində olduqları cəmiyyət
və dünyaya da dəyər və fayda verməyi
hədəfləyən, ictimai
məsuliyyət sahibi
olan, savadlı tələbələr yetişdirməyi
hədəfləyir. Hədəflərimiz üçün isə dünya meyarlarını əsas götürürük.
Bu mənada müəyyən
etdiyimiz beynəlxalq qəbul meyarlarına uyğun olaraq, universitet təhsili almağa ən uyğun iqtisadi, coğrafi və mədəni şərtlərə
sahib olan bütün Azərbaycanlı gəncləri
Türkiyənin incisi
olan İzmirə- İzmir Universitetinə dəvət edir, onları gözləyirik.
- Ümumiyyətlə
tək tələbə
yox, həm də kadr mübadiləsi
haqqında hansısa fikirləriniz varmı?
- İzmir Universiteti,
yalnız tələbələr
üçün deyil
akademik personal üçün
də əməkdaşlıq
razılaşmalarına sahib bir universitetdir. Bu əməkdaşlıq
çərçivəsində İzmir Universiteti müəllimlərinin xarici
universitetlərdə dərs
verməsiylə birlikdə,
çox sayda xarici alimin təhsilini
davam etdirməyə ev sahibliyi
etməkdədir. 2012-2013-cü təhsil ilində 4 inzibati və 8 akademik personalını xaricə göndərən
İzmir Universiteti, razılaşılan universitetlərdən
gələn 4 akademik və 4 inzibati personala da qapılarını
açmışdır.
- Qəzetimizin çoxminli
oxucularına nələri söyləmək istərdiniz?
-
İzmir Universiteti, hər il təhsil verdiyi xarici tələbə
sayını artırmağı hədəfləyir. Bu hədəf
daxilində daha çox Azərbaycanlı universitet tələbəsini
dünya standartlarındakı təhsilimizlə universitetimizdə
qəbul etməkdən qürur duyarıq.
Namiq Əhmədov
Kaspi.-2013.-25 aprel.-S.11.