“Sonuncu kvartal”…
yeniləşən Bakımız haqqında əsl apafiozdur
«Biz
bizi Yaradanın hansı
yaradıcılıqla məşğul olmasını görməliyik
ki, yaradıcılıqla məşğul
ola bilək»
Diqqət!
Məşq gedir!
Müsahibimiz
rejissor Elvin Mirzəyevdir.
Qısa arayış: Elvin Mirzəyev 1974-cü ildə Bakıda anadan olub, 1994-cü ildə Asəf Zeynallı adına Azərbaycan Dövlət Musiqi Texnikumunu, 2000-ci ildə Azərbaycan Dövlət Mədəniyyət və İncəsənət Universitetinin "Rejissorluq" fakültəsini bitirib. 1996–2003-cü illərdə Bakı Kamera Teatrında rejissor, aktyor, 2003-2004-cü illərdə Space TV, 2004-2006-cı illərdə isə ANS TV-də işləyib, 2008-ci ildən Azərbaycan Dövlət Musiqili Komediya Teatrının quruluşçu rejissorudur. Elvin Mirzəyev 2000-ci ildə Respublika Gənclər Festivalında "Yaranış" tamaşasına görə 2-ci mükafata, 2003-cü ildə "İlin ən yaxşı Gənc Rejissoru" mükafatına, 2007-ci ildə Prezident Mükafatına layiq görülüb. Almaniyada, Rusiyada, İranda keçirilən beynəlxalq teatr festivallarında öz tamaşaları ilə çıxışlar edib, mükafatlar qazanıb.
2009-cu ildə Azərbaycan Dövlət Musiqili Komediya Teatrında quruluş verdiyi Üzeyir Hacıbəylinin "Arşın mal alan" operettası ilin ən yaxşı tamaşası kimi "Yaxşıların Yaxşısı" Milli mükafatına layiq görülüb. Hazırladığı teatr tamaşaları: U.Gibson "İki nəfər yelləncəkdə", T.Uilyams "Arzu tramvayı”, A.P.Çexov "Qılaflı adam", E.Mirzəyev "Çıxış", Hofman "Portağal şahzadə", "Şelkunçik", P.Lyuis "Narniya əhvalatları", Qurban Səid "Əli və Nino", Üzeyir Hacıbəyli "Arşın mal alan".
Ailəlidir - bir qızı,
bir oğlu var.
- Elvin müəllim,
siz Musiqili Komediya Teatrında yeni bir tamaşa
hazırlayırsınız. Necə oldu ki, məhz bu
əsəri seçdiniz?
- Musiqili Komediya Teatrı 2012-ci ildə aktyor və xor heyətinə işə qəbul üçün müsabiqə
elan etmişdi. Teatrın rəhbərliyi
tərəfindən bu
musabiqədə iştirak
edəcək gənclərə
baxmaq üçün
mən də dəvət olundum. Gəldim, əyləşdim zalda, baxdım. Əvvəlcə, klassik mövzu
üzərində işləməyi
planlaşdırırdım. Gəncləri görən kimi
isə onların özünü ifadəsindən
çəkindirməmək və qəlibə salmamaq üçün fikirləşdim ki, onlar öz müasirlərini
oynasınlar. İndiki
dövrümüzü əks
etdirən mövzulara,
dramaturgiyaya çox böyük ehtiyac var və buna
görə də bu gənc aktyorların
yeni bir əsərə imza atmaları məqsədi ilə “Sonuncu kvartal” adlı tamaşanın hazırlanması
ideyası yarandı. Əsərin
şərti adı “Kubinka” idi. Sonra teatrın direktoru, əməkdar incəsənət xadimi Əliqismət Lalayevlə
məsləhətləşmələr apardıq və qərara gəldik tamaşanı “Sonuncu kvartal” adlandıraq. Və düşündük
ki, bu, yeniləşən
Bakımız barədə
möhtəşəm bir
apafioz olacaq.
-Sonuncu kvartal?
- Bəli. Dağılmağa
məhkum olunmuş məhəllənin son günləri.
Bundan sonra “Kubinka” adlı məhəllə olmayacaq.
Onun yerinə nə olacaq? Bax, bu suala
biz tamaşada cavab axtaracağıq.
-Təbii ki, köhnə məhəllə
dağıldıqdan sonra
onun yerinə daha müasir binalar tikilir.
-Elədir, amma burada qlobal məna
da var. Axı, zaman bir yerdə
durmur. Görün nə böyük dəyişikliklər baş
verir dünyada və bu dəyişikliklər
müxtəlif itkilərlə
müşayiət olunur.
Zaman dəyişir, dövr dəyişir, era dəyişir... XX əsrin
əvvəllərində, sovet
hakimiyyəti dövründə
başqa tendensiyalar var idi. Müstəqil
həyata qədəm
qoyduqdan sonra isə biz də Avropa “evi”nə gedirik. Bax, bu
Avropa “evi”nə biz necə gedirik? Avropa “evi” bizim
üçün nədir
və biz buna nə dərəcədə
hazırıq? Bu, dəyişən
mərhələdə yaşayan
insanların taleyindən
bəhs edən bir mövzudur. Müstəqil Azərbaycanımız
üçün bu yeni bir mərhələdir.
Biz bunu necə qəbul edirik və bizim adət-ənənələrimiz
bununla necə uyuşur? Bu məsələlər
aşılanır. Hər
bir ölkədə, yer üzünün hər bir nöqtəsində
öz adət-ənənəsi
ilə seçilən
məhəllə var və hər bir ölkə belə bir məkana
sahibdir. Tamaşaçılara
təqdim edəcəyimiz
isə bizim “Kubinka” tipli məhəlləmizdir - çox
böyük bir tarixə malik olan yerdir və
bu yerin son mərhələsidir. Dağılmağa
və yeniləşməyə
məhkum olunan bir məkan...
-Sizcə dağılması yaxşıdır,
yoxsa pis?
- Pisdir və ya yaxşıdır, bu barədə biz danışmırıq. Heç
belə düşünmürük
ki, bu bizim
xeyrimizədir, ya da ziyanımıza. Biz o barədə düşünürük
ki, bu fakt
var və bunun necə baş verdiyini izləmək istəyirik.
Okeandakı hər bir damcıda okeanın əksi və hər damcıda onun informasiyası var. Bu əhvalatı
da həmin bir damcı olaraq qəbul edərək, o əksi tapmağa çalışırıq.
Nə dərəcədə
alınacaq, bunu zaman göstərəcək.
-Bildiyimizə görə “Sonuncu kvartal” müzikldir. Tamaşanın ssenari müəllifi və bəstəkarı kimdir?
- Ssennari müəllifi - İlqar Fəhmi özünü təsdiq etmiş, çox istedadlı bir müəllifdir. Bir çox mükafatların
laureatıdır. Bəstəkarımız
isə xalq artisti Xəyyam Mirzəzadənin yetirməsi
olan, çox istedadlı Firudin Allahverdidir. Firudin vizual fakturanı öz musiqisində çox yaxşı əks etdirə bilir. Bu səbəbdən
də ona müraciət etdim.
-Tamaşanın məşqlərinə baxdıq.
Aktyorlar hər gün səhər saat 8-də məşqə
başlayırlar. Özü
də xüsusi proqram əsasında. Azərbaycan teatr tarixində belə iş rejimi biz biləni ilk dəfədir.
Aktyorları hər gün səhər tezdən səhnədə
toplamaq asan iş deyil. Buna necə nail oldunuz?
-Bu bir xarakterdir. Rejissorun tamaşasına baxmaqla onun həyat
tərzini, oxuduğu ədəbiyyatı müəyyən
etmək mümkündür.
Bu faktdır. Bizim məhşur ustadımız
olub - Mehdi Məmmədov. Onun xüsusi bir fəlsəfi xətti olub. Bizim başqa
bir karifeyimiz - Tofiq Kazımov. Daha bir nəhəngimiz
- Adil İskəndərov.
Hərəsinin öz
yolu, öz xətti olub. Mənim tamaşalarım isə mənim həyata baxışımdır.
Mənə elə gəlir ki, həyatda nəyisə çatdırmaya bilərəm.
Deməli, bu axarın içərisində
elə sürətli hərəkət etməliyəm
ki, daha çox iş görüm. Mənim aktyorum deyir ki, hər gün
hava fərqli açılır. Tamaşaçının
ola bilər ki, yarısından çoxu onu görməsin. Başqa bir aktyorum deyir
ki, səhər tıxac filan saatın filan dəqiqəsindən sonra
başlayır və
s. Yəni, bunlar hamısı təcrübədir.
Biz də bu təcrübələri səhər
saatlarından başlayaraq
toplayırıq ki, səhnədə həmin
təcrübəni tamaşaçı
ilə bölüşək.
Aktyorlara təklif etdim ki, bu
yolu belə getmək istəyirəm. Əgər siz də mənimlə birgə getmək istəyirsinizsə, səhər
tezdən durmağı
bacarmalıyıq. Səhərin
necə açılmağını
görməliyik. Axı,
Yaradan bunu bizim üçün yaradıb! Biz bizi Yaradanın hansı yaradıcılıqla məşğul
olmasını görməliyik
ki, yaradıcılıqla
məşğul ola bilək. Bizi Yaradanın yaradıcılığını
izləyə-izləyə, biz özümüz də hansısa balaca bir yaradıcıya çevrilirik.
-Elvin müəllim,
bu tamaşadan seyrçiyə vermək istədiyiniz əsas mesaj nədir?
-Mən çalışıram
ilk növbədə hər
şeydə özümü
tapım və mesajı ilk növbədə
özümə verim.
Heç bir kəsə mesaj vermək istəmirəm ki, ay camaat, belə olun, belə olmayın. Buna
camaat gülməli baxır. Qurani-Kərim məni
azadlığa dəvət edir və mənə deyir ki, sən
azad ol! Amma bu azadlığı hər bir insan özünəməxsus
anlayır. Həyatda hər hansı bir dəyişiklik
baş verirsə, yeni gələn zamana mən nə cür
uyğunlaşmalıyam? Mən də məhv olmalıyam? Mən
də onlar kimi olmalıyam? Yoxsa, mən başqa üsullar
tapıb bu cür qalmalıyam? Əsrlər boyu bizim
etiqadımız, inancımız, imanımız, adət-ənənəmiz
olub. Bunları atmaq olmaz axı! Mən axı, bu keçiddə,
bu dəyişmədə ölmürəm, qalıram! Mən
ətrafıma xəyanət etməməliyəm! Öz
xalqıma xəyanət etməməliyəm! Bu dəyişikliyi
ilk növbədə mən özüm
çalışıram anlayım və
bölüşüm. Bölüşəndə də əgər
mənim tərəfdarlarım mənim tamaşama gələcəklərsə,
deməli, onlar mənimlə həmfikirdir.
-Sizə
işinizdə uğurlar arzulayırıq...
-Çox
sağ olun. Həmişə bu tamaşada məşğul
olan aktyorlara bir misalı xatırladıram: bir nəfər
deyir ki, mənim bir planım var, istəyirəm baş tutsun.
Amma kənardan deyirlər ki, bu plan baş tutmayacaq. Mən
deyirəm ki, əgər siz öz daxilinizdə
razılaşırsıznızsa, onlar deyən düzdür.
Sizin daxilinizdə inam olmalıdır ki, planlarınız
baş tutsun, işin nəticəsi olsun. Biz də
inanırıq ki, İnşAllah planlar uğurla həyata
keçəcək.
Elvin Əliyev,
Vəfa Mühacirova
Kaspi.-2013.-27-29 aprel.-S.11.