Özünüifadənin təsdiqi, yaxud imzanın izi
Ötən
əsrin 70-80-ci illərində bizim jurnalistika fakültəsində
təhsil alan bütün tələbələrin
hamısı sanki eyni kursda oxuyurdu. Bir də
görürdün ki, I kursa yenicə qəbul olunmuş
İlqar Həsənov 2-ci, 3-cü, 4-cü, hətta 5-ci kursun
tələbələri ilə elə
danışıb-gülür, elə mübahisə edir ki, elə
bil yüz ilin tanışlarıdır. Müxtəlif
kurslarda oxuyan tələbələr arasındakı fərq,
xüsusi ilə tənəffüslər zamanı hiss
olunmurdu. Auditoriyalardan geniş və
işıqlı dəhlizə atılan tələbələr
bir andaca öz düşüncə və maraq dairələrinə
uyğun qruplar formalaşdırır və müzakirələrə,
mübahisələrə, diskussiyalara başlayırdılar.
Ağız deyəni qulaq eşitmirdi.
Mövzudan korluq çəkmirdik: kimi həvəslə,
ehtirasla bəlkə də, dərsdə son nöqtəsini
qoyduğu şeirini oxuyur, kimi qəzetdə yenicə dərc
olunmuş məqaləsindən danışır, kimi son
günlərdə ədəbi mühitdə əks-səda doğuran
hekayə, povest, yaxud roman haqqında fikirlərini
bölüşür, kimi çayxanada, kinoda, yaxud baş
çəkdiyi redaksiyada vaqe olan maraqlı əhvalatı nəql
edir, kimi də məhəbbət, yaxud ona bənzər macəralarından
söz açırdı. Düşünürəm
ki, jurnalistika fakültəsinin tələbələri
arasındakı isti ünsiyyətin, mehriban münasibətin
formalaşması bir tərəfdən onların öz təbiətindən,
xarakterindən, yaradıcılığa meyl-məhəbbətindən
qaynaqlanırdısa, digər tərəfdən də
fakültədəki mövcud mühit bu əlaqələrə
zəmin yaradırdı.
Dəhlizin divar qəzeti vurulan qisminin daimi sakinləri də
vardı.
Onlardan biri, bəlkə də birincisi, səhv etmirəmsə,
bizdən bir kurs yuxarı oxuyan «Gənc jurnalist» adlı divar qəzetinin
redaktoru Məzahir Süleymanzadə səliqəli geyimi, sakit,
təmkinli davranışı, səbirli, məntiqli nitqi ilə
diqqəti çəkirdi. M.Süleymanzadə nəinki
fakültənin, bütün Universitetin ictimai həyatında
fəallıq göstərir, müxtəlif mədəni-kütləvi
tədbirlərin təşkilində yaxından iştirak
edirdi. Bir sözlə, Məzahir
Süleymanzadə hələ tələbə ikən istedadı
və zəhməti sayəsində özünü həm fəal
ictimaiyyətçi, təşkilatçı kimi
tanıtmış, həm də imzasını təsdiq
etmişdir.
Universiteti
bitirdikdən sonra da o, tez-tez diqqət mərkəzinə
düşürdü: müxtəlif janr və mövzularda qələmə
aldığı dərin məzmunlu, maraqlı, cəsarətli
yazılarla, prinsipial, qətiyyətli mövqeyi ilə
seçilən M.Süleymanzadə də bu keyfiyyətlərin
əlamətləri özünü erkən yaşlarından
göstərməyə başlamışdı.
Şamaxıda – Sultan Məcid Qənizadə adına 1
nömrəli orta məktəbdə oxuyanda gündəlik (!!)
divar qəzetinə redaktorluq edir, radio qovşağı
üçün verilişlər hazırlayır, rayon və
respublika qəzetlərinə məqalələr yazır, rəssamlıqda,
şairlikdə özünü sınayır, idmanla məşğul
olurdu. Hələ şagird ikən respublikanın «Kommunist»,
«Sovet kəndi», «Azərbaycan gəncləri» kimi nüfuzlu mətbu
orqanlarında yazıları dərc olunan M.Süleymanzadə
haqqında onu tanıyanların təsəvvüründə
yenilikçi, istedadlı, məhsuldar, parlaq
jurnalist-naşir-redaktor obrazı yaranırdı. Öz üzərində
yorulmadan, həvəslə, tükənməz enerji və fədakarlıqla
çalışan yeniyetmə bu obrazın ştrixlərini
formalaşdırırdı… Onun tərcümeyi-halını
qəzetdən, yazı-pozudan, qələmdən ayrı nəinki
yazmaq, heç təsəvvür etmək belə çətindir.
Orta məktəbdə, hərbi xidmətdə, ali
məktəbdə, ona qədər və ondan sonrakı əmək
fəaliyyətində Məzahir Süleymanzadə qələminə
vəfalı, imzasına sədaqətli olmuşdur. İstedadlı jurnalistin məhsuldar və coşqun
fəaliyyəti ölkəmizin tanınmış
ziyalıları, şair, yazıçıları, eləcə
də həmkarları tərəfindən yüksək dəyərləndirilmişdir.
Yazıçı, filologiya elmləri doktoru,
professor, ictimai xadim Əzizə Cəfərzadə onu
«istedadlı, bacarıqlı, başqa tələbələrdən
fərqlənən» kimi xarakterizə etmişdir. Xalq
şairi Bəxtiyar Vahabzadə Məzahir Süleymanzadənin
naşiri və redaktoru olduğu qəzet barədə
bunları söyləmişdi: «Mən «Səhər» qəzetinin
ölüsüyəm. Bu balaca qəzet mənim
həyatıma elə daxil olub ki, onsuz darıxıram. Mənim hər səhərim sözün həqiqi mənasında
«Səhər»lə açılır. O, mənim
başdan-ayağadək oxuduğum yeganə qəzetdir». Azərbaycan
Dövlət mükafatı laureatı, Əməkdar mədəniyyət
işçisi, görkəmli şair Fikrət Sadıq
M.Süleymanzadənin imzasını o, hələ şagirdkən
tanıdığını qeyd edir və onu «yaradıcı,
duyğulu adam» adlandırır. Xalq şairi Nəbi Xəzri M.Süleymanzadəyə
ünvanladığı məktubda onda «poetik duyğuların
və yeni fikir söyləmək bacarığının»
olduğunu xüsusi vurğulayır. Tanınmış
yazıçı-publisist Məzahir Süleymanzadənin tələbə
yoldaşı, müasir jurnalistikamızın istedadlı və
cəfakeş xanımlarından biri Flora Xəlilzadə isə
Əməkdar mədəniyyət işçisi, bədən
tərbiyəsi və idman xadimi olan həmkarını
«sözlə tikilən sənət mülkünün ən
halal sahiblərindən biri» adlandırır və dərhal da
epitetini şərh edir: «Çünki əlinə qələm
aldığı və sözə könül verdiyi gündən
həmişə seçilib. İllər
saçlarına bəyazlıq, ömrünə yaş gətirsə
də, həmişə qələminə etibarlı
çıxıb. Çalışıb
ki, sözünün ağası olsun. Bu səbəbdən
də dilimizin şirinliyindən, zənginliyindən, zərrə-zərrə
toplayaraq kəlmə-kəlmə hördüyü söz
mülkü bu məhəbbətin və qayğının
müqabilində onu peşman etməyib. Şöhrətə,
şana çatdırıb,
ünvanına təbriklər, minnətdarlıqlar, təltiflər,
mükafatlar, fəxri adlar… gətirib. Adı
çəkiləndə fərəhlənmişik, uğuruna
sevinmişik, hər dəfə ürəyimizdən xəbər
verən yazılarını oxuyanda «Əhsən, Məzahir»
söyləmişik».
Məzahir Süleymanzadənin mətbuat tarixində iz
qoymuş əməllərinin hər biri bir kitablıqdır. Yenidənqurma və
aşkarlıq dövründə – XX əsrin 80-ci illərinin
ikinci yarısında mərkəzi – Moskva mətbuatında,
xüsusi ilə «Literaturnaya qazeta»da dərc olunan kəskin
süjetli, problematik məqalələrin bənzəri
respublikada Məzahir Süleymanzadənin qələmindən
çıxırdı. 1990-cı ildə
yanvarın 19-dan 20-nə keçən gecə Sovet
qoşunlarının Bakıya təcavüzü zamanı
törədilən cinayətin, vəhşiliyin isti-isti və
bütün təfərrüatı ilə tarixə həkk
olunması M.Süleymanzadənin payına düşdü.
Sovet hərbi senzurasının mövcud
olduğu dönəmdə bu addımın atılması,
rejimin və ideologiyanın açıq-aydın ifşa
olunması Azərbaycan mətbuat tarixində yeni mərhələnin
başlandığından xəbər verirdi. Bir-iki cümlə ilə qeyd olunan bu əməllərin
arxasında istedadlı, qətiyyətli, prinsipial,
sarsılmaz, səmimi, əqidə və məsləyinə sədaqətli
jurnalistin gecə-gündüz bilmədən, «yoruldum,
usandım» demədən, problemlərin çoxluğundan,
ağırlığından sınmadan, şikayətlənmədən
işləməsi, fədakar, ağrılı-acılı
axtarışları, çətin, gərgin, lakin şərəfli
əməyi durur. Bütün bunlar mətbuatda
«Məzahir Süleymanzadə» imzasını izləyənlərə
yaxşı məlumdur. Bu gün də Məzahir
Süleymanzadənin ömür və yaradıcılıq
yolunun böyük hissəsi ilə tanışlıq
mümkündür. «İzim qalmasa da, sözüm
qalacaq» (Bakı, «Nurlan», 2009, 560 səh.), «Ocaq başında»
(Bakı, «Nurlan», 2009, 221 səh.), «Jurnalist ömrünün
naxışları» (Bakı, «Nurlan», 2010, 240 səh.) adlı
nəfis tərtibatlı kitabları M.Süleymanzadənin
ömür yoluna işıq salır, onun
yaradıcılığı haqqında geniş təəssürat
yaradır…
Mübaliğəsiz
deyirəm ki, bir sıra ərəb və fars
kəlmələri mətbuatımızın sayəsində
dilimizdə əbədiyaşarlıq statusu
qazanmışdır. Əgər XX əsrin əvvəllərində
eyni adlı qəzetlər olmasaydı, heç şübhəsiz
ki, kəşkül (qab, çanta), irşad (doğru yol
göstərmə), dəbistan (ibtidai məktəb),
füyuzat (fayda, xeyir-cəmdə), məzhər (təzahüretmə,
yetişmə), zənbur (arı), iqbal (bəxt, tale, irəli
çıxma), bəsirət
(gözüaçıqlılıq, diqqətlilik), ittihad
(birləşmə, birlik) və sair kimi sözlər klassik ədəbiyyatımızda
olan yüzlərlə digər sözlər kimi çoxdan
arxaikləşmişdir.
Yeri gəlmişkən,
«Məzahir» sözü də ərəb kəlməsi olan «məzhər»in
cəmidir – yəni hansısa keyfiyyətlərin yetişdiyi,
aşkar olduğu, üzə çıxdığı, təzahür
etdiyi yerlər. Dediklərimin mistik təfəkkürün
məhsulu kimi qəbul olunması tərəfdarı deyiləm.
Lakin qələmin, fırçanın, gücün təzahür
etdiyi Məzahirə – düz 62 il əvvəl
– dekabrın 22-də dünyaya göz açan körpəyə
bu adı qoyanlar qətiyyən yanılmamışlar.
Abid Tahirli
Kaspi. - 2013.- 4 dekabr.- S.10.