Nöqtədən-nöqtəyə həyat
devizimdir
Əməkdar rəssam Ülviyyə Həmzəyeva: “Rəssam
heç bir dil bilməsə belə, əsərləri onun əvəzinə hər bir
dildə danışmağa qadirdir”
Müsahibim
Naxçıvan Dövlət Universitetinin təsviri incəsənət
və rəsmxət kafedrasının baş müəllimi,
Universitetin dissertantı, Azərbaycanın əməkdar rəssamı
Ülviyyə Həmzəyevadır. O, 2011-ci ildə
keçirilmiş Naxçıvan Rəssamlar Birliyinin III
konfransında Birliyin sədri seçilib. Çəkdiyi əsərlər
beynəlxalq müsabiqələrdə iştirak edib və
uğur qazanıb. Əməkdar rəssam Ülviyyə Həmzəyeva
yaradıcılığı ilə bağlı
düşüncələrini “Kaspi”yə
bölüşdü.
Nöqtədən-nöqtəyə
-
Mümkünsə, yaradıcılığınız haqda
oxucularımıza məlumat verərdiniz.
-
Yaradıcılığımda əsasən, həyat fəlsəfəsini
əks etdirməyə çalışıram. Azərbaycanın
və digər xalqların mifologiyasına,
nağıllarına daha çox müraciət edirəm. Rəssam
fantaziyasının həddi-hüdudu yoxdur. Fantaziyalarım isə
tükənməzdir. Yaradıcı insan öz
düşüncələrini yerində istifadə etməyi
bacarmalıdır. Uşaq yaşlarımda olarkən çevrəmdəki
insanlar mənə “balaca fantaziyaçı” deyirdilər.
Çünki heç bir normal uşaq öz
otağını şüşə qaba, özünü isə
böcəyə bənzətməyib. Bəlkə də
istedad mənə irsən, valideyinlərimin nənəsindən
keçib. Atam rəssamdır, ana nənəsi isə
xalça toxuyan imiş. Əsər üzərində işləməyə
başlayanda işin mərkəzindən başlayıram və
bu əsər harada bitirsə, son nöqtəni məhz orada
qoyuram. Nöqtədən-nöqtəyə mənim həyat
devizimdir. Bunu da onunla əsaslandırıram ki, bu söz
özümü heç vaxt unutmağa qoymur. İnsan bu
gün var, sabah yox. Bütün canlılar bir nöqtədən
yaranır və o nöqtəyə də qayıdır.
- İş
prosesində sizin üçün vacib olan nədir? Yəni rəsm çəkən
zaman nəyə daha çox diqqət yetirirsiniz?
- Hər bir maraqlı,
kədərli, məzəli
hadisədən ilham
ala bilirəm. Yarpağın küləkdə titrəyişi,
hörümçək torunun
işıqda parıltısı,
suyun üzərinə
düşən yağış
damlalarının dairəvi
formada ətrafa yayılması mənim diqqətimi çəkir.
Əsərlərimdə yaratdığım qəhrəmanlar həyatdan
götürülmüş personajlardır. Boşluğu sevmirəm, onu simvollarla, naxışlarla
doldurmağa çalışıram.
Əsərlərimə rənglər, naxışlar
vasitəsilə gözəllik
qatıram. Fikrimcə, rəssam
heç bir dil bilməsə belə, əsərləri
onun əvəzinə
hər bir dildə danışmağa
qadirdir, çünki
incəsənət dili
beynəlxalq dildir.
Rəsm çəkərkən onun
eskizini öncədən
düşünmürəm. Kətana və ya kağıza
öz duyğularımı,
hisslərimi, həyəcanımı
birbaşa köçürürəm.
Əgər əvvəlcədən
yaratdığım əsəri
xəyalımda təsəvvür
edirəmsə, onu ağ kağıza
köçürə bilmirəm.
Çünki fırçanı əlimə aldıqda, o mənə yol göstərir. İş prosesində
sakit, duyğu dolu və həyəcanlı
oluram. Əsərlərim üzərində 2-ci dəfə heç zaman işləmirəm.
Başqa
əsərlərə baxıb
bənzərini, ya da ondan təsirlənib,
yeni bir əsər yaratmıram.
Yalnız Allahın bizə
bəxş etdiklərini
öz əsərlərimdə
istədiyim kimi istifadə etməyə çalışıram. Çəkdiyim rəsmlərin uğurlu olduğuna inanıram.
- Çəkdiyiniz rəsmlərlə
insanlara hansı ismarıcları göndərirsiniz?
-
Çəkdiyim rəsm əsərlərində insanlara sevgi,
mənəviyyat, sülh, yaddaş aşılamağa
çalışıram. Allahın yaratdıqlarını
sevməyə çağıraraq “ondan böyük yaradan
yoxdur” deyə hayqırıram. Fikrimcə, rəssamın əsərlərində
hər zaman kodlaşdırılmış bir məlumat
olmalıdır.
- Əsərlərinizdə
millilik, tarixilik ön plandadır. Məhəbbət
mövzuları diqqətinizi cəlb etmirmi?
-
Eskizlərimdə şanlı, lakin çətinliklərlə
dolu tariximizə hər zaman hörmət edib, onları
olduğu kimi əks etdirməyə çalışıram. Düşünürəm
ki, məhz bunun özü vətənə, vətəndaşa,
tarixi keçmişimizə, qədimliyimizə və bu
günümüzə olan böyük, tükənməz məhəbbətdir.
Amma “Qaraca qızın arzuları”, “Artıq
böyüdüm”, “Sevgililər”, “Ayrılıq”, “Sevgi”,
“Yarım”, “Yuxum”, “Su pərisi” və s. kimi əsərlərim
iki aşiqin məhəbbətinə həsr olunmuş əsərlərdir.
Sənətkar
hər bir dövr üçün qənimətdir
- Naxçıvanda bu sənətə
maraq hansı səviyyədədir?
-
Naxçıvan Muxtar Respublikasında bu gün sənətə,
sənətkara böyük diqqət və qayğı var. Naxçıvanda
Azərbaycanın ilk realist rəssamı, professional dəzgah
boyakarlığının banisi Bəhruz Kəngərlinin
muzeyi, rəssamlar emalatxanası, Naxçıvan Dövlət
Universitetinin Təsviri incəsənət fakültəsi,
Naxçıvan Müəllimlər İnstitutunun Təsviri
İncəsənət Müəllimliyi ixtisası,
Naxçıvan Dövlət Rəsm Qalereyası, Heydər Əliyev
Uşaq Gənclər Yaradıcılıq mərkəzi gələcəkdə
rəssamların yetişməsi və rəssamlıq sənətinin
tədrisi üçün hərtərəfli şəraitin
yüksək səviyyədə olduğunun sübutudur.
- Sizcə, bu gün Azərbaycanda
rəssamlar öz əsərlərindən gəlir əldə
edə bilirmi?
- Azərbaycan
rəssamları öz əsərlərindən gəlir əldə
edə bilir. Lakin rəssamlar arasında belə bir deyim də
var ki, “Rəssam maddiyyatın qulu oldusa, əsərləri əsər
hesab olunmur”. Hər dövr rəssamların maddi çətinliklərlə
dolu həyatları olub, lakin bu dövrdə rəssam maddi
çətinliklə yanaşı, həm də mənəvi
çətinlikdən əziyyət çəkir. Rəssamları
başa düşmək, qiymətləndirmək
lazımdır. Çünki sənətkar hər bir dövr
üçün qənimətdir.
- Əsərlərinizi mədəniyyət
bazarında sata bilirsinizmi?
-
Yaratdığım sənət əsərlərini
satmıram. Rəssam kommersant olmamalıdır. İşlərim
satılıb, amma mən satmamışam. İşlərim
bir çox fərdi kolleksiyalarda, muzeylərdə və
başqa mədəniyyət ocaqlarında saxlanılır.
- Hazırda Naxçıvanda gənc
rəssamlar üçün hansı şəraitlər
yaradılıb?
- Azərbaycanda
incəsənət güclü inkişaf edir və gənclərin
də bu inkişafda rolu çoxdur. Naxçıvanda gənclərə
yaradıcılıqlarını davam etdirmələri
üçün hər bir şərait yaradılır. Onlara
fərdi yaradıcılıqlarını davam etdirsinlər
deyə təqaüdlər verilir, emalatxanalarla təmin
olunurlar. Keçmiş dövrdə Azərbaycan Rəssamlar
İttifaqına çox çətinliklə daxil olun gənclər
bu gün layiqincə qiymətləndirilərək rəssam
adına layiq görülürlər.
- Əksər müsabiqələrdə
böyük uğur əldə etmisiniz. Ümumiyyətlə,
müsabiqələr rəssam üçün hansı əhəmiyyəti
daşıyır?
-
2-ci kursda təhsil alarkən Bakıda “Mənim Dövlətimdə
Sülh olarsa” müsabiqəsi keçirilmişdi. Bu
müsabiqədə 1-ci yerə layiq görüldüm. 2-ci və
3-cü yerlərə heç kəs layiq görülmədi.
Bu müsabiqə yalnız gənclər arasında deyil, həm
də professional rəssamlar arasında keçirilirdi. Bundan əlavə,
əsərlərim Bolqarıstanda və Kanadada 1-ci yerlərə
layiq görülüb. Bolqarıstanda çoxlu erməni
yaşayır, eləcə də Kanadaya ermənilərin
kiçik vətəni deyirlər. Orda “Naxçıvan-Bəşəriyyətin
Beşiyi”, “Muğam” adlı əsərlərlə 1-ci yerə
layiq görüldüm. Bu qalibiyyət mənim
üçün çox önəmli idi və
yaddaşımda xoş xatirələrlə qaldı. İndi
də maraqlı müsabiqələr olarsa qatılıb, əsərlərimi
nümayiş etdirərəm.
- Bəs, müsabiqələrə
necə dəvət alırsınız?
-
Müsabiqələrə daha çox internet vasitəsilə
dəvət alıram. Əgər mənim də şərtlərim
o müsabiqənin qanunlarına uyğundursa, o zaman həmin
müsabiqədə iştirak edirəm.
Rəssamlarımız
çəkinirlər
- Naxçıvanda soyqırım
qurbanlarının xatirəsinə ucaldılan abidənin layihə
müəllifisiniz. Bu ideya sizdə necə yarandı?
-
2001-ci ildə rəsm müsabiqəsi keçirildi. Qalib əsərlə
Naxçıvan Dövlət Universitetinin “Gənclik”
parkında Azərbaycanlıların soyqırımını
anan bir abidə ucaldılacaqdı. Müsabiqədə ən
çox bəyənilən və birincilik qazanan mənim layihəm
oldu. İndi isə bu abidə Şahbuz rayonunun mərkəzində
ucaldılıb.
- Rəssamların gəlir mənbəyi
bu gün haradandır? Sizcə rəssamlar bu gün necə dolanır?
- Rəssamlarımız yalnız
yaratdığı əsərlərdən
gəlir əldə edirlər. Rəssamlıq
sənətdir, satılan
işdə ruh, can, fikir olmalıdır - bunların hamısı birlikdə vəhdət təşkil edir. Rəssamlıq asan sənət
deyil. Bizim işlərimiz gərək
o qədər dəyərli
olsun ki, gündə bir əsər çəkib,
onu satışa qoymayaq. Hər şeydən öncə
rəssam və onun yaratdığı əsərlər tanınmalıdır.
Bizdə rəssam kimi tanınmayan, amma özünü rəssam adlandıran, əsərləri köçürtməklə
məşğul olanlar
da az
deyil. Onların əsərləri mədəniyyət bazarında
satılır, ancaq əsl rəssamın əsərlərinə baxan
yoxdur. Bu gün incəsənətin
“ələyə” ehtiyacı
var. O da düşür
bizim sənətşünaslarımızın
üzərinə. Onlara bu
gün çox ehtiyac var. Bu gün arenada yalnız bir hörmətli sənətşünasımız var - Ziyadxan Əliyev. Ziyadxan müəllim neçə
yerə parçalansın?
- Şəxsi
saytınızın olmasının
işinizə nə kimi faydaları var? Sizcə, belə
saytların yaranması
rəssamlar üçün
önəmlidirmi?
- İndi elə
bir dövrdür ki, rəssamlar bu dövrlə ayaqlaşmağı öyrənməlidirlər. Saytımın mənə çox köməyi olur. Mən əsərlərimi, fəaliyyətimi
nümayiş etdirmək
üçün saytımdan
istifadə edirəm.
Saytın çevrəsi genişdir.
Amma təəssüflər olsun
ki, bəzi rəssamlarımız özünü
tanıtmaqdan və əsərlərini nümayiş
etdirməkdən çəkinirlər.
Özüm üçün də lazım olanda və ya rəssamları hər hansı bir festivala, sərgiyə dəvət
etmək üçün,
onların saytlarını
öyrənib, həmin
rəssamların əsərlərinə
baxıram.
Xəyalə Rəis
Kaspi.-2013.-20 fevral.-S.13.