Elçinin əsərləri
gözəldir, ancaq...
“Çox rollar olub ki, həsrətini
çəkmişəm, artıq yaşım da keçib deyə
oynaya bilməmişəm”
Bu həftə müsahibim
ömrünün 46 ilini C.Cabbarlı adına İrəvan
Dövlət Azərbaycan Dram Teatrına həsr edən aktyor
Vidadi Əliyevdir. 1967-ci ildə Azərbaycan Dövlət
İncəsənət İnstitutunun dram və kino
aktyorluğu fakültəsini bitirəndən bu teatrda
çalışan aktyor 23 ildir ki doğma teatrı ilə
birlikdə qaçqınlıq həyatı yaşayır.
V.Əliyev 1988-2000-ci illərdə
İrəvan Dövlət Azərbaycan Dram Teatrınnın
direktoru və bədii rəhbəri olub. 1978-ci ildə Azərbaycanın
Əməkdar Artisti fəxri adına, 2007-ci ildə Azərbaycan
Teatr Xadimləri İttifaqının Qızıl medalına,
bu il milli teatrımızın 140 illik yubileyi ilə əlaqədar
“Tərəqqi” medalına layiq görülüb.
Ermənilər
istədiklərinə nail oldular
- Vidadi
müəllim, sizi milli teatrımızın yubileyi və “Tərəqqi”
medalına layiq görülməyiniz münasibəti ilə təbrik
edirik.
- Təbrik üçün təşəkkürlərimi
bildirirəm. Bu medal prezidentimizin bizə göstərdiyi
qayğının bir nümunəsidir ki, Azərbaycan peşəkar
teatrının 140 illiyinə həsr olunmuş gecədə
layiqli aktyorlarımız, neçə illərdir sənətdəki
fəaliyyətlərinin qarşılığı olaraq
öz adlarına qovuşdular. Dövlət tərəfindən
belə qayğı yaradıcı insanlar üçün
stimul rolunu oynayır, amma həm də böyük məsuliyyətdir.
-
Yaradıcılığınızın tən
yarısını İrəvanda keçirmisiniz. Orada nələri
qoyub gəlmisiniz?
- İrəvan Teatrı orada yaşayan
azərbaycanlıların yeganə mədəniyyət
ocağı idi. Xalq oranı çox sevirdi. Oradakı
soydaşlarımızın mətbuat baxımından yeganə
ümid yeri azərbaycan dilində çıxan “Sovet Ermənistanı”
qəzeti idi ki, ədəbiyyatımız həmin qəzetdə
dərc olunurdu. Bir də İrəvan Teatrı. Hansı məkanda
bir xalq yaşayırsa orada onun mədəniyyəti təmsil
olmalıdır. Başqa bir xalqın içində
yaşayaraq öz mədəniyyətinin əksini görməyəndə
istər-istəməz insanlarda bir küskünlük
yaranır. Bu baxımdan İrəvan Dövlət Azərbaycan
Teatrının o bölgədə yaranması çox vacib
idi. İrəvanda ta qədimdən Azərbaycan teatrı olub.
Fransız səyyahı Jan Lade 1655-ci ildə İrəvan
xanlığında qonaq olanda görüb ki, İrəvan
xanlığında insanlar saz çalır, oynayır. Sevən-sevilən,
döyüşçü obrazları yaradan aktyorlar onun diqqətini
cəlb edib. Jan Lade qeydlərinin birində yazıb ki,
“onların hazırladıqları bir səhnəyə
baxdım və soruşdum ki, bu göstərdiklərinizin
adı nədir. Orada
yaşayan insanlar mənə heç də teatr sözünə
ozşamayan ad dedilər. Təəccüblüsü
də o idi ki, bu Avropadakı operanın eynisi idi. Halbuki Avropa mədəniyyətindən kənar
düşmüş bu xalq teatr sözünün mənasını
bilmir.”
Bizim teatr tarixi 1873-cü ildən
götürülür, əslində teatr tariximiz daha qədimdir.
Deməyim odur ki, İrəvanda azərbaycanlılar hər
zaman yaşayıb, amma əhalimiz orada erməni dilini az bilirdi. Bu da ermənilərə
sərf edirdi. Kənddə imkansız
klublarda, tövlələrdə belə tamaşalar
oynayırdıq. O zaman adi mədəniyyət
sarayımız, teatrımızın binası belə yox idi,
şəhərin kənarında kirayə mədəniyyət
evində fəaliyyət göstərirdik. Bu vəziyyətdə
işləyirdik. Orada nəyimi qoyub gəldiyimi
soruşursunuzsa İrəvanda tariximiz qalıb. Özüm İrəvandan olmasam da bütün gəncliyim
ora ilə bağlıdır. Yaradıcılığım
orada pərvazlanıb. Ermənilər bizim
heç bir uğurumuza sevinmirdilər. Tamaşalarımız
çox uğurlu alınırdı. İstəyirdilər
ki, planı doldura bilməyək və
tamaşaçılarımız az olsun
ki, teatrı bağlasınlar. O zaman fikirləri var idi ki,
İrəvanda Azərbaycan Teatrı ilə yanaşı
Bakının mərkəzində də ikinci bir erməni
teatrı yaradılsın. Bakıdakı teatr
biliciləri dedilər ki, ermənilərin hamısı rusca
danışır. Ondan sonra həmin məsələ
dayandırıldı. Ermənilərin bu
arzusu ürəyində qaldı. Taleh sonra elə gətirdi
ki, onlar istədiklərinə nail oldular. Axır
ki, azərbaycanlı əhalini də, teatrı da oradan didərgin
saldılar.
- Vidadi
müəllim, o zamandan sizinlə çiyin çiyinə
çalışan sənətkarlardan kimlər hazırda
İrəvan Teatrında çalışır?
- İrəvan Teatrında
çalışan əksər aktyorlar paytaxta gəldi.
Bunlara Səmayə İsmayılova, Əli Quliyev, Ramiz Meşədi
Həsənli, Telli Məmmədova, Tamilla Abdullayeva, həyat
yoldaşım Elmira İsmayılova bizimlə gəldi. O zaman
gəncləri İncəsənət Universitetinə
oxumağa göndərmişdik, universiteti bitirəndən
sonra isə bizdə işləməyə başladılar.
Kollektivi
mitinqdən yığmışam
- Kimlər
var idi, o gənclərin siyahısında?
Çox gənc var idi.
Məsələn Əjdər Zeynalov. Amma bizimlə gələn bir çox aktyorlar bu sənətdə
qalmadılar. Aktyorların məvacibi az
olduğundan onlar imtina etdilər. Buna hər adam
tab gətirə bilmir, çünki, o məvaciblə ailə
saxlamaq mümkün deyil. Buraya gələndən
sonra kinostudiyada işləyirdim. Polad
Bülbüloğlundan xahiş etdim ki, Sarabski adına
mədəniyyət evində xalq teatrı kimi fəaliyyət
göstərməyimizə icazə versin ki, İrəvan
Teatrının adı batmasın. Axı, Ermənistan
torpağından Bakıya gələn, tüstüsü
çıxan yeganə mədəniyyət ocağı bu
teatr idi. Mədəniyyət və Turizm
Nazirinin müavini Ədalət Vəliyev bu işlə
yaxından maraqlandı, onunla bərabər Həsənağa
Turabov əlindən gələni etdi ki, biz yenidən fəaliyyətə
başlayaq. Akademik Milli Dram Teatrının
nəzdində teatr studiyası kimi fəaliyyət göstərdik.
5 il dövlət tərəfindən 1 qəpik
belə almadan işlədik. Məni də o
studiyaya direktor təyin etdilər. Daha sonra
bizi Xırdalan mədəniyyət evinə yerləşdirmək
istəyirdilər. Dedim oradakı mədəniyyət evi
hər nə qədər gözəl olsa da heç kim Xırdalana tamaşaya baxmağa getməz. Dedilər sənin şəhərdən xəbərin
yoxdur, tamaşaçı buraya da gələcək. Ehtimalım özünü doğrultdu,
tamaşaçı Xırdalana gəlmədi. Orada 5 il öz hazırladığımız
tamaşaları oynadıq. Öz
hesabımıza geyim, dekorasiya hazırladıq.
- Bəs,
həmin ərəfələrdə gənc aktyorları
haradan yığırdınız?
- Oradakı aktyorların əksəriyyəti
ilə əlaqəmiz itmişdi. Ona görə
kollektivi mitinqdən yığmalı oldum. O teatrda “Əkizlər”,
“Mənim qaynanam” tamaşasını göstərdik. Dekorasiya hazırlamağa 1 metr taxtamız belə yox
idi. Paltarları da özümüz
tikirdik. 5 ildən sonra ulu öndərimiz
Heydər Əliyevə real vəziyyəti yazdım. Çünki əmək haqqı verə bilmirdim,
yeni tamaşalar üçün maliyyə lazım idi. 1994-cü ildə qərar verildi ki, İrəvan
Teatrı doğma torpağına qayıdana qədər Azərbaycanın
digər teatrlarına göstərilən güzəşt
İrəvan Teatrına şamil edilsin.
-
Ömrünüzü bu sənətə həsr etmisiniz. Geriyə baxanda seçiminizdən peşman olmursunuz
ki?
- Seçimim üçün peşman
deyiləm. Bu peşəni seçəndə
biz bilirdik ki, nə qədər məvacib alacayıq. Amma indiki gəncləri heç cürə başa
düşə bilmirəm. Ola bilər ki,
şansları üzünə gülər, maliyyəsi
böyük olan filmdə çəkilərlər, xeyli pul
qazanarlar buna ümid etmək də olmaz. Rol
elə bir şeydir çox gözəl də alına bilər,
əksinə də.
Bəxtim
gətirmədi
- Ürəyinizdə
qalan rol varmı?
- Elə bir aktyor olmaz ki, desin ki,
arzuladığım bütün rolları oynamışam. Hər zaman qəhrəman rollarında
oynamışam. Çox rollar olub ki, həsrətini
çəkmişəm, artıq yaşım da keçib deyə
oynaya bilməmişəm. Hamleti, Oqtayı
oynamaq istəmişəm. Oqtay obrazına
olan marağım haradasa gerçəkləşmək
üzrə idi. Belə ki, o əsər
xahişimlə hazırlanmağa başlanıldı, ancaq məşqlər
başlayanda məni əsgər apardılar. Bəxtim gətirmədi.
- Bir
çox filmlərdə rol almısınız.
Canlandırdığınız obrazlardan ən çox
hansı obrazı özünüzə yaxın hiss edirsiniz?
- “Bayquş gələndə”(1973-müəllif) filmində Kamil, bir də
“Küçələrə su səpmişəm” filmində Əli
kişi obrazlarımdakı cəsur xarakterini sevirəm. Sonuncu dəfə “Sirr” serialına çəkilmişəm.
İndi Azərbaycan film kinostudiyasında “Polkovnikin xəzinəsi”
adlı bədii filmin ssenarisi üzərində iş gedir. Orada Əsədulla obrazını canlandıracam.
Avqustun 20-də çəkilişlər
başlayacaq. Mövzusu qocalar evində
yaşayan qocaların həyatı ilə bağlıdır.
Film Bilgəhdəki qocalarla bərabər qocalar evində
çəkiləcək
-
İndi çəkilən filmlər barədə fikirləriniz
mənə maraqlıdır...
- Gözəl filmlərimiz çoxdur. Ancaq bəlamız odur ki, ədəbi material yoxdur.
Ssenarini oxuyanda görürəm ki, bu film hara qədər
gedə bilər. Ədəbi material olsa,
ümumiyyətlə ssenari hadisələrlə dolu olsa
tamaşaçılar üçün də film maraqlı
olardı. Seriallarımız dialoq üzərində
qurulub. Hər şey ədəbi
materiallardan başlayır o da ki, qane edici deyil. Necə ki, tamaşalarımız elədir. Mövzu aktyoru yaxşı oynamağa məcbur etməlidir.
- Yəni
demək istəyirsiniz ki, bu gün teatra qoyulası sanballı
əsərlərimiz yoxdur?
- Var, amma azdır. Elçinin
əsərləri gözəldir, ancaq başqa səpkidə
də əsərlər yazmaq lazıdır. 27 teatrda eyni rəngdə tamaşa qoymaq olmaz axı.
Tarixi mövzularımız da var.
Əməyimizi
göstərə bilmirik
- Vidadi
müəllim, bu gün dövlətin “Qaçqın
teatrlar”-ına qayğısı hansı səviyyədədir?
- Dövlətin özünün
qayğıları çoxdur. Bilirsinizmi, 27 teatrı saxlamaq və
bunlarla yanaşı Qaçqın teatrlarına xüsusi
qayğı göstərmək bir az
çətin məslədir. Qaçqın teatrları
üçün dövlət az əmək
sərf etməyib. Başqa teatrlara nə güzəşt göstərilirsə
Fizuli, Şuşa, Ağdam və İrəvan
Teatrına da eyni qayğını göstərirlər. Problemimiz isə bina problemidir. Bizə
neft şirkətinin binasını veriblər. Bina çox əlverişsiz şəraitdədir.
Biz orada tamaşalarımızı
nümayiş etdirə bilmirik. Ötən
ay Musiqili Komediya teatrı təmirdən yeni
çıxdı. Yəqin indi Opera və
Balet Teatrı təmir olunacaq. Daha sonra isə
İrəvan Teatrı təmir olunar. Dövlət
qurumlarını da qınamaq olmur, əvvəl şəhərin
içi sonra çölü təmir olunmalıdır.
İndi bizim işlədiyimiz yerin təmir
olunması da bizə elə də əl verməyəcək,
tamaşaçının o məkana gəlməsinə
ümidim yoxdur. Çünki həmin mədəniyyət
evi teatr binası üçün əlverişli yer deyil.
-
İrəvan Teatrında 4-5 tamaşa hazırlanıb, daxili
baxışdan sonra bağlanılıb. Bu tamaşaları kim
üçün hazırlayırsınız?
- Fəlakətimiz odur da. Hazırladığımız
bir çox tamaşalarımızın 1 dəfədən
artıq oynaya bilməmişik, çünki yerimiz yoxdur.
Misal üçün Molyerin “Məcburən
doktor”, uşaqlar üçün “Balaca və Karlson” əsərini
hazırlamışıq. Biz əlimizdən
gələni edirik. Hazırladığımız
tamaşaları isə məcburiyyət qarşında
qalıb rayonlarda oynayırıq. Ora da
tamaşa öz gücünü itirir. Çünki
tamaşanı böyük teatr üçün
hazırlayırıq, ancaq bölgəyə getdikdə isə
görürük ki, zal kiçikdir, işıq sistemlər
yox səviyyədədir, pərdələr heç
bağlanmır və başqa problemlərlə üzləşirik.
Əməyimizi göstərə bilmirik ki, qiymətini
də tam ala bilək. Özünü bu sənətə
həsr edəsən, əziyyət çəkəsən,
ancaq bunu göstərə bilməyəsən. Bu ağır şeydir.
Xəyalə Rəis,
Teatrşünas
Kaspi.-
2013.- 27-29 iyul.- S.10.