“Kar qulaq
haqq olan sözlərdən
qaçır...“
Rafail Tağızadə:
"...səngərdən itirilmiş torpaqlara pis iş görmüş uşaq anasına baxan kimi baxıram"
...mənim
ölkəm söz deyə bilən adamların
çoxluğu ilə tanınır. Fərqi yoxdur hansı
sahədə, əsas odur, demək istədiyini ifadə eləmə
imkanı verən Azərbaycan ədəbiyyatı var ki, siyasətçisi
də, iqtisadçısı da, SÖZƏ söykənə,
SÖZƏ güvənə bilir. Bu cür məmləkətdə
SÖZ ustadı olmaq isə çox çətin məsələdi.
Sayğı
duyduğum bir şairimizlə həmsöhbətəm. Bu
yaxınlarda "Gecə xəyalları" adlı 3-cü
kitabı işıq üzü görən Rafail
Tağızadə ilə. Mən onun özünü öz
dilindən oxucuya ifadə eləməyini istədim, Rafail bəy
məni təqdimatı ilə susdurdu....
-Rafail
Tağızadə kimdir?
-Rəfail Tağızadə, hər şeydən
əvvəl bir Azərbaycan vətəndaşıdır.
Bir türkdür. Hər
birimiz kimi bu ağrılı məmləkətin
ağrısını-Qarabağ itkisini
içində yaşadan bir
vətəndaşdır. Həm də bir məğlub ölkənin utancaq
vətəndaşı. Dağları küskün,
çaylarının suyu qurudulmuş,
torpaqları həsrətdən cadarlamış, gülü solmuş, meyvəsi
göy-göy ağacda
büzüşmüş, lüt qalan ağacı yayda da hər əsən
mehdən üşüyən, çığırı itmiş, yolunu kol-kos basmış, evləri uçulmuş-sökülmüş, hər
uşaqlıq şəklinin üstündə bir
gözərən giliz yatan
viranə yurdun keçmiş
sakini. Nə qədər də
ağır olsa keçmiş
sakini. Yurduna gedə
bilməyən, dönə bilməyən dönük
bir övlad.
Vaqonun
altından asılan beşikdəki məsum, günahsız
körpəni görəndə, “yurdunda perik düşənlər
səhrada bir oba salıb”- deyəndə ruhu didərgin olan və
bütün bunların günahını özündə
axtaran...
Bu
ağrını, ağrıları iki onillikdi özündə
gəzdirən, nə özünü, nə ağrını
qoymağa yer tapan
Güzgüyə
baxanda özümüzdən,
dolduracağımız
sənəddə
məğlub
vətəndaş adından
utanmaqdan xilas et bizi,
M ə m
l ə k ə t i m!
- deyə için-için
zarıyan, məmləkət
içində bir didərgin. Sərgərdan...
Sərhədlər kəsdi əlimi,
barmaqlarım qan içində.
Bölgə-bölgə can veririk
xəritədə an içində...
deyib, səngərdən
itirilmiş torpaqlara pis iş görmüş
uşaq anasına baxan kimi baxan.
Özündən xəcalət
çəkən, əlindəki
susan silahın,
blindajdakı geyilməmiş
parad formasının
“nə vaxtacan susacam, mən nə vaxt geyiləcəm”
deyən baxışına
dözə bilməyən
və
hər gecə yuxuda gördüyüm yerə,
torpağa bir addım ata bilmirəm.
Səngərin o üzü mənim
bilmirəm,
çıxıb qayıdıram,
keçə bilmirəm.
Getmək
istədiyim yer göz önündə,
gedib o yerlərə çıxa bilmirəm.
Qarşımı atəşkəs, kəsənlər
kəsib,
ayağım istəyin
yolunu kəsib.
Ölüb neçə kərə
girirəm yerə,
əsgərlər səngərdən
qazıb çıxarır...
-deyə-deyə, buna yaşamaq deyilərsə, bu günə kimi yaşaya bilmiş, bu günə gəlib çıxmış
bir Azərbaycan vətəndaşı.
Hərdən,
Qollarım tale yoludu,
düş yola aparım səni,
bizi ordan bura atan,
dərdlərdən qurtarım
səni...
-deyib, gözləri yollarda olanlara yalançı təsəlli
verən adam...
Dönüb evlərinin yarısı
yanmış, boş qalmış sərhəd
kəndlərinə baxıb
girişi şlaqbaumlu,
çıxışı səngər
xətli,
sərhəd kəndləri.
Nə rahatlığınız var,
nə sakitliyiniz
bu tənhalıqda.
Qorxudan
inəyin,
qoyunun,
quzun
ürəkdolusu mələyə
bilmir,
narın əməlli
qızarmır,
qoz da
gecələr qabıqdan
düşmür ki,
səsi eşidilər,
tutular atəşə...
-söyləyib, yenə uzaqda, çox uzaqda qalan yox
olmuş kəndinə,
kəndlərə boylanan,
hər gecə xatirələrini soyan, xəyallarının qanadında
həsəd apardığı
quşlara qoşulub sərhədi aşan, bəzən geri qayıtmayan, qayıtmaq istəməyən, qayıtdığına
hefsilənən.
Sonra
Qarabağ,
gedib yenə gələcəyik,
yurd uğrunda son savaşda,
biz ölümə güləcəyik!
-deyən birisi.
- Rafail müəllim, bizə deməyə söz qalmadı...
Amma müsahibəmizi
davam elətdirək. Necə bilirsiz,
şairmi böyükdür,
şeirmi? ya da şeirmi
şairi, şairmi şeiri daşıyır?
-Məncə şeir şairdən böyükdür.
Çünki şairi böyüdən,
şairi şair edən elə onun şeiridir. Şairin nəyi varsa şeirindədir. Şair özünü
şeirinə köçürür.
Özünü orda təsdiqləyir.
Şairi
şair edən, onu daşıyan onun şeirləridir.
Şeir yazılana kimi şair şeiri daşıyır, şeir
qurtarandan sonra şeir şairi daşıyır.
Şeir şairi hara qədər daşıyacaq,
bu şeirin gücündən asılıdır. Bu da elə əslində
şairin gücüdür.
Şairi böyüdən də kiçildən də yenə şeirdi. Onun əsəridir.
Şair bir şeiri ilə də tanına bilər, oxucu yaddaşında qala bilər. Burda kəmiyyət yox, keyfiyyət daha çox pol oynayır. Hətta ən məşhur
şairlərin də
bütün şeirləri
uğurlu, sevilən deyil. Şairin bircə şeiri
əksəriyyətin yaddaşında
qalıbsa, sevilibsə
o xoşbəxt şairdi.
-Mənəviyyatı
dərin olan adamların bu dünyada yaşamağı
çətindi. Sizə
görə bu, necədir?
-Maddiyyatın mənəviyyatı
üstələdiyi zamanda
yaşamaq doğrudan da mənəviyyat adamları üçün
çox çətindi.
Heç
kəsdən və heç nədən umacaqları olmayan bu insanlar mənəviyyatın
hər şeydən ucada dayandığını,
heç nəyin ona kölgə sala bilməyəcəyini
bilirlər.
Amma mənəviyyatın
arxa plana çəkilməyindən, dəyərlərin,
klassik münasibətlərın
get-gedə əriməsindən
narahatdılar.
Yaxşı ki, mənəvi dayaq olan, biri-birini
anlayan dostlar var. Yoxsa yaşamaq çox çətindir. Ən ağır
zamanda da insanı saflaşdıran,
təmizləyən, keçmişini
unutmayan mənəvi dəyərləri, onların
sütunlarını qoruyub
saxlamaq vacibdir. Bu hər birimizin
borcudur.
-Sözün ucuzlaşdığı, gözün
görməkdən qorxduğu
bir zamanda sözə tapınmağın
çətinliyini necə
izah edərsiz? Və ya əksinə. Tək çarə SÖZdümü?
-Şairin tapınacaq
yeri sözdür. Ayrı nəyi
var ki?! Başlanğıcı və sonu söz olan şairin
coşan, kükrəyən,
içinə qapılacaq
yeridi-SÖZ. Dərddən, yalqızlıqdan, tənhalıqdan
sığındığı yerdi-SÖZ... şairin özünü ifadəsidi.
Şair özünü orda tapır. Orda özünü təsdiq
edir. Orda əriyib yox
olur. Dərdi, ağrısı, sevinci-insanlarla təmasıdı-SÖZ.
-Yeni çıxan kitabınız
və başqa əsərləriniz barədə
bir neçə kəlmə...
-Bu yaxınlarda “Gecə xəyalları” kitabım
çapdan çıxdı.
Bu mənim oxucularla
üçüncü poetik
görüşümdü. Bundan əvvəl “Qapı” və “Qarabağ rüzgarları” adlı kitabım işıq üzü görüb.
Onu da deyim ki,
mən 80-ci illərdə
yazmağa başlasam da təxminən 20 il ədəbiyyatdan
uzaq düşdüm.
Hətta
hərbi xidmətdə
olanda da yazmadım. Adətən elə yerlərdə
yazmayan da yazmağa başlayır.
Rilkenin bir fikri demək olar ki, mənim
təzədən yazmağa
başlamağıma əsas
verdi. Rilke
deyir ki, əgər sən doğrudan da şair olmaq istəyirsənsə və
doğrudan da yazıçısansa, bir
müddət yazma, gör, həqiqətənmi
yazmaya bilmirsən?
Görsən ki, yazmaya bilmirsən, qayıt yaz.
Və mən təzədən yazmağa
başladım.
“Qapı” adlı
ilk şeirlər kitabım
2004-cü ildə çıxdı.
Sonra
2009-cu ildə çap
olunan “Qarabağ rüzgarları” kitabımda
ancaq Qarabağ şeirləri, Rəsul Rza mükafatına layiq görülmüş
(2006) “Qarabaq qazisi haqqında ballada” və “Çadır şəhərciyi” poemaları
da daxil edilmişdi.
“Gecə xəyalları”
kitabında isə son
dövrlər yazdığım
şeirlər və “Şopenin ürəyi” poeması var.
Bundan başqa
Səlim Babullaoğlu
ilə birlikdə “Qəfil görüş”,
çağdaş polyak
poeziyası antologiyası
kitabı 2010-cu ildə
nəşr olunub.
Bu il çağdaş
polyak şairlərindən
ibarət geniş həcmli bir tərcümə kitabını
çap etdirmək fikrindəyəm. Artıq yekunlaşmaq
üzrədir. Bu kitaba 17 çağdaş
polyak şairlərindən
tərcümələr daxil
ediləcək.
Gələcəkdə publisistik yazılarımı
da kitab şəklində çap
etdirmək fikrindəyəm.
-Oxuculara şair sözü
-Oxuculara ürəklərinə
yatan, könüllərini
oxşayan şeirlər
arzulayıram. Bir də
kitabdan uzaq düşməmələrini. Kitabla ünsiyyətin yerini və ləzzətini heç nə vermir.
Eyni zamanda sevdikləri şairlərlə
təmasda, tez-tez bir yerdə olmalarını diləyirəm.
Nə oxucu üçün, nə də şair üçün bundan gözəl heç nə yoxdur.
Oxucuların nəsibləri zövqlərinə
uyğun gözəl şeirlər olsun. Bu da mənim şeir payım...
Nigarançılıq
Taleyin boz fəsli dəyişmir hələ,
bu ömür baharla sevişmir hələ,
gecədə ay da yox, gündüz də belə,
gün keçir, ay ötür, könül nigaran.
Günahlar atılır zamanın
üstə,
ömürlər əriyir
gümanın üstə,
yaxşılar savaşır
yamanın üstə,
gün keçir, ay ötür, könül nigaran.
Əllərdən qaçanlar gözlərdən
qaçır,
kar qulaq haqq olan sözlərdən
qaçır,
yorulan yollar da izlərdən qaçır,
gün keçir, ay ötür, könül nigaran.
Tabladıq dərdlərə dözənə
qədər,
xərcləndik günləri
üzənə qədər,
yaşadıq, bu ömrü çözənə
qədər,
gün keçir, ay ötür, könül nigaran...
Nigar İsfəndiyarqızı
Kaspi.-2013.-8-10 iyun.-S.22.