Ölümü də
gülə-gülə qarşılayan korifey
Əliağa Ağayev şöhrət
çələngini elə-belə qazanmamışdı
Vaxtilə
onunla birgə çalışan, birgə filmlərə
çəkilən, birgə səhnədə, televiziya
tamaşalarında oynayan aktyorların çoxu dünyadan
köçüb. Həmin qüdrətli rejissorlar da həyatda
yoxdur artıq. Onunla bağlı xatirələrini də
özləri ilə aparıblar. Onu səhnədə canlı
görən insanların çoxu həyatla vidalaşsa da,
onun təkrarsız aktyor oyunu müəyyən nəslin
yaddaşına həmişəlik yazılıb.
Hər
dəfə səhnəyə çıxarkən onu alqışlayır,
sonra ürəkdən gülür və yenə də
alqışlarla yola salırdılar. Xalq artisti Əliağa
Ağayev bu şöhrət çələngini elə-belə
qazanmamışdı. Uzun və çətin illərin
yorğunluğu qalanmışdı çiyinlərinə.
Atasını erkən itirmişdi. Uşaqlıq illəri
ağır ehtiyac içində keçmişdi. Ancaq
yaşadığı ehtiyaclar ona mane ola bilməmiş, onu
böyük bir sənətin cığırına
salmışdı.
Əsl müsəlman idi
Bir
neçə il əvvəl mərhum aktyorun evində qonaq olub
həyat yoldaşı Cəvahir xanımın xatirələrini
dinləmişdim. Artıq Cəvahir xanım da haqq dünyasına
qovuşub. Onun söhbətlərindən televiziya
ekranlarından aktyor kimi tanıdığım Əliağa
Ağayevin həm də gözəl bir insan, sədaqətli
ailə başçısı kimi tanımışdım.
"Əliağa öz istedadının təbiəti ilə
daha çox komik idi, həm də orijinal bir komik. Həyatda isə
hər şeydən əvvəl gözəl insan idi. Hər
ikimiz Gənc Tamaşaçılar Teatrında
çalışırdıq. Elə oradaca onunla tanış
olub, ailə qurdum. Çox sədaqətli insan idi. Heç
zaman xətrimə dəyməz, mənimlə kobud
danışmazdı. Sağlığında heç bir
bazar-dükan bilməzdim. İşi nə qədər
çox olsa da, bütün qayğıları özü
çəkərdi. O, qayğıkeş ailə
başçısı idi. "Aktyor mətbəxi" deyilən
bir ifadə var. Heç kəs aktyorun daxili aləminə
müdaxilə edə bilməz. O, mövzunu, oynayacağı
obrazı uzun zaman içində gəzdirər, beynində
saf-çürük edərdi. Ona görə də nə
oynayıbsa, yaxşı alınıb.
1956-cı
ildə ekranlarımıza vəsiqə almış "O
olmasın, bu olsun" filmində dövrü
üçün elə bir xarakter yaradıb ki, istər-istəməz
onun klassik aktyor oyununa heyran olursan. Əgər o, başqa
rollara çəkilməsəydi də, təkcə "Məşədi
İbad"ı ilə özünə ölməz aktyor
titulu qazanmışdı. Bu film bir çox xarici ölkələri
gəzərək böyük şöhrət qazanıb.
Çəkildiyi son film "Papaq" oldu. Heç yadımdan
çıxmır, həmin filmin çəkilişlərinə
xəstə-xəstə gedirdi. Onu evdə saxlaya bilmirdik. Film
hazır oldu, amma premyeranı görmək özünə
qismət olmadı”.
Başqalarına
yaxşılıq etməkdən zövq alarmış Əliağa
Ağayev. Hansısa gənc bir aktyora kömək edəndə
və ya kimsə ona yardım üçün ağız
açanda can-başla köməyə tələsərmiş:
"Dünyada insana təkcə yaxşılıq qalacaq, pis
olmağa nə var ki..." deyərmiş. “Təkcə
oynadığı Məşədi İbad obrazına görə
demirəm, həyatda da əsl müsəlman idi.
İçkini sevməzdi. Xorasana ziyarətə getmişdi, Məşədi
də olmuşdu. Qurani-Kərimi əzbər bildiyi
üçün cibində kiçik Quran gəzdirərdi.
Allah adamı idi. Xorasanı ziyarət etməsinə o qədər
sevinirdi ki...”
Evdə
qəribə məşğuliyyətləri varmış. Dəmir-dümürlə
məşğul olar, dadlı yeməklər bişirərmiş.
Elə təkcə plovun 40 növünü
hazırlayırmış: “Etiraf edirəm, əksər
xörəkləri hazırlamağı mənə Əliağa
öyrətmişdi. Qonaq-qaranı yaman çox sevərdi. Ona
görə də evimizdən qonaq əskik olmazdı. Toylara
tamada kimi getməyi xoşlamazdı. Sənətini təmiz
saxlamağı, qorumağı bacarırdı. Pula ehtiyacı
olduğu vaxtlarda da pul söhbəti etməyi
xoşlamazdı”.
Ölümü
də qəribə olub Əliağa Ağayevin. Daim insanlara
gülüş bəxş etməyə alışan aktyor
dünyasını da gülə-gülə dəyişib. Həmin
gün sanki teatra "əlvida" deməyə gedib.
İş yoldaşları ilə danışıb, xeyli
zarafatlaşıb, gülüb. Sonra da bu gülüşü
özüylə birgə "Qağayı" restoranına
aparıb. Elə orada - dostlarının arasında, gülə-gülə
ürəyi dayanıb.
Cəvahir
xanım Əliağa Ağayevin sağlığında
öz işindən ötrü kimsəyə minnətçi
düşməyi xoşlamadığını, amma onun
ölümündən sonra özünün qapılara minnətçi
düşdüyünü söyləmişdi. Aktyorun
yaşadığı binaya barelyefinin vurulmasından
ötrü nə qədər qapılar
döymüşdü. Yalnız 15 ildən sonra barelyefi divara
vurulmuşdu.
Xeyirxah məsləhətçi
Əliağa
Ağayevlə bir filmdə, bir səhnədə oynayan və
hazırda çox az sayda qalan insanlar da onu təkcə
böyük aktyor kimi yox, həm də səmimi insan kimi
anırlar. Elə onların xatirələrinin izinə
düşüb böyük aktyorun həyatının
ayrı-ayrı səhifələrinə bələd olmaq
olur.
«Sehirli
xalat» filmində pionerlərdən birinin rolunu oynayan Yusif
Şeyxov hələ uşaq ikən Əliağa Ağayevlə
eyni filmdə çəkildiyinə görə
özünü xoşbəxt sayır: «Rejissor Əlisəttar
Atakişiyev “Sehrli xalat”da gözəl aktyor ansamblı
yaratmışdı. Əliağa Ağayevin həmin filmdəki
Xan obrazı onun kino bioqrafiyasında heç də Məşədi
İbaddan geri qalmayan roldur”.
Yaradıcı
heyətin peşəkarlığı idi ki, o film
uzunömürlüdür. Bu günə qədər filmə
baxılır. Filmin uzunömürlü olmasında və bu qədər
sevilməsində rejissorla bərabər Əliağa
Ağayevin də böyük xidməti var». Y.Şeyxov Əliağa
Ağayevi xeyirxah insan kimi xatırlayır: «O, balaca aktyorlara
çox mehribanlıqla və xeyirxahlıqla
yanaşırdı. Biz uşaq olsaq da, böyük aktyorlarla
oynadığımızı başa düşürdük.
Yadımdadır, illər ötəndən sonra bir dəfə
küçədə bir yoldaşımla söhbət edirdim.
Qəfildən kimsə gözümü arxadan qapatdı. Mən
həmin adamın kimliyini tapmaq üçün bir-bir
tanıdığım insanların adını sadalamağa
başladım. Qarşımda duran dostum sonralar mənə
heyrətdən gözlərinin böyüdüyünü
deyirdi. Gözlərimi qapayanın Əliağa Ağayev
olduğunu görüncə, o, çaşıb qalıb.
Böyük aktyor mənimlə görüşdü, sənətlə
bağlı xeyli məsləhətlərini verdi: «Sən incəsənətlə
məşğul ol. Bu sənətin sirlərinə
yaxşı yiyələn» dedi.
«Elə əsl Məşədi
İbad budur»
Kinoşünas
Aydın Kazımzadə Əliağa Ağayevi maraqlı
aktyor kimi xatırlayır: «Mənim nəslim Gənc
Tamaşaçılar Teatrında tərbiyə alıb. O vaxt
orta məktəbdə oxuyan uşaqlar mütləq
bütün tamaşalara getməli idilər. Mən o zaman
teatrda Əliağa Ağayevin bir sıra
tamaşalarını görmüşəm. O, maraqlı bir
aktyor kimi də yadımda qalıb. Ancaq onun oğlu Vaqiflə
uşaqlıq dostu olmuşuq. Orta məktəbdə oxuyanda dərslərimizə
birgə hazırlaşırdıq. O zaman onlar 44 saylı məktəbin
yaxınlığında köhnə evlərdə
yaşayırdılar. Mən onlara tez-tez gedib-gəlirdim.
Çox vaxt onu evdə güzgü qabağında məşq
edən görürdüm. O zaman onun hərəkətlərini
başa düşmürdüm. Hətta, oğluna da bununla
bağlı suallar verirdim. O da deyirdi ki, atam məşq edir.
Sonra Əliağa Ağayevlə ünsiyyətimiz yarandı”.
A.Kazımzadə
məktəb illərindən yadında qalan xatirəsini də
danışır: “Uşaqlar orta məktəbdə dərslərini
yaxşı oxumayanda müəllimlər onların valideynlərini
məktəbə çağırırdılar. Vaqifə
görə həmişə məktəbə atası gəlirdi.
Təsəvvür edin, o qapını açıb «İcazə
olar?»- deyə sinif otağına daxil olanda hamının
üzünə gülüş qonurdu. O, arxa partaya keçib
oturana qədər uşaqların gülüşünün
qarşısını almaq olmurdu. O kişinin qəribə
yerişi var idi. Üzünün mimikası da lap teatrda
oynadığı rollar kimi olurdu. Ona
görə teatrda güldüyümüz
kimi dərsdə də gülürdük.
Orta məktəbi bitirəndən sonra hamının yolları ayrıldı. Bir müddət keçəndən sonra mən kinoya gəldim.
Yenidən Əliağa Ağayevlə görüşdük.
O, hətta mənə bir fotosunu da
bağışladı. Fotonun arxasında
«Qardaşım Aydına yadigar verirəm»
sözləri yazılmışdı. Hərçənd mən
onun oğlu ilə
yaşıd idim, ancaq
o, elə hesab elədi
ki, mən ona qardaş kimiyəm». A.Kazımzadə Əliağa
Ağayevin sənətini əvəzolunmaz
adlandıraraq Azərbaycanda komediya
janrının əsasını qoyan Kəblə
Cahangir və Mirzəağa Əliyev kimi sənətkarların
davamçısı hesab edir:
“Nəsillər keçdikcə komediya
janrının davamçıları bir-bir
üzə çıxırdı. Sonradan
Əliağa Ağayevi Akademik
Dram Teatrına dəvət etdilər. O, «Azdrama»da çox
gözəl rollar yaradırdı. Onun televiziya
tamaşaları da bənzərsiz idi. O, hətta elə filmlərdə çəkilmişdi
ki, o filmlər o qədər nümayiş
olunmayıb və yadda qalmayıb. Ancaq onun çox
böyük işləri var».
A.Kazımzadə
«O olmasın, bu olsun» filminin tarixçəsi ilə
bağlı maraqlı bir xatirə danışır: «Demək
olar ki, Məşədi İbad roluna Mirzə Babayev təsdiq
olunmuşdu. Ancaq Əlisəttar Atakişiyev Gənc
Tamaşaçılar Teatrında Əliağanı səhnədə
görür və onu filmin sınaq çəkilişlərinə
dəvət edir. Aktyorun qrimindən sonra «Elə əsl Məşədi
İbad budur» deyir. Əliağa Ağayev də Məşədi
İbad kimi tarixə düşdü. Ümumiyyətlə, o,
nə oynayıbsa, hamısı təkrarsızdır. O,
obrazları oynamırdı, onlarla yaşayırdı. Onun ən
böyük ustalığı odur ki, o rolların içərisində
əriyirdi – Əliağa Ağayev yaddan
çıxırdı».
A.Kazımzadə
«Məşədi İbad»ın 25 illiyi ilə əlaqədar Əliağa
Ağayevin evində qonaq olduğunu xatırlayır: «O, mənə
çox maraqlı söhbətlər danışdı. Həm
də öyrəndim ki, o, çox gözəl xörək
bişirməyi bacarır. Müəyyən otları, ədviyyatları
alır, qurudub saxlayırdı ki, xörək bişirərkən
onlardan istifadə etsin. Bir də mənə şikayət etdi
ki, «Azdrama»da cavan aktyorlar əruz vəznini yaxşı bilmirlər.
«Mən də onlara deyirəm ki, əgər siz yaxşı
aktyorsunuzsa, necə varsa, elə də deməlisiniz. Öyrədirəm,
öyrənmək də istəmirlər». O böyük aktyor
olduğu üçün sənəti də, sənətə
yanaşmanı da həmişə yüksəkdə görmək
istəyirdi”.
Mən özümü xoşbəxt
sayıram
Xalq
artisti İlham Namiq Kamal Əliağa Ağayevi Azərbaycan
teatr və kinosunun ən böyük sütunlarından biri
kimi dəyərləndirir: “O, bütün dövrlərdə
– keçən əsrdə və irəlidə gələcək
əsrlərdə də tamaşaçıların hafizəsində
qalacaq. Onu teatrda canlı görən tamaşaçılar
bir qədər yaşlı olarlar. Ancaq Əliağa
Ağayevin yaratdığı obrazlar həmişə
onların xətrindədir. O, Gənc Tamaşaçılar
Teatrının yüksək səviyyəli aktyoru idi və həmişə
əsas rolları oynayırdı. O zaman Rusiyadan dəvət
olunan rejissor Tuqanovun hazırladığı tamaşalarda
baş rollar ona həvalə olunurdu. Onun
oynadığı rollar dillər əzbəri
idi».
1962-ci
ildə rejissor Tofiq Kazımov Əliağa Ağayevi Akademik
Dram Teatra - Şıxəli Qurbanovun «Əcəb işə
düşdük» komediyasında baş rola dəvət edib. Bu
rol aktyorun daha həmin teatrda çalışmasına səbəb
olub. Bundan sonra aktyor teatrın repertuarında yer alan bütün
tamaşalarda əsas rolların ifaçısına
çevrilib: «Mən özümü xoşbəxt sayıram
ki, Əliağa Ağayev işləyən teatrda işləmişəm.
Bir çox tamaşalarda Əliağa Ağayevlə tərəf-müqabil
olmuşam. Qəribə də olsa hətta, bir neçə
tamaşada onunla dublyor olmuşam. Ondan aktyor sənətinin
xırdalıqlarını, texniki cəhətlərini öyrənmişəm.
Eyni zamanda, Azərbaycan televiziyasının bir sıra
proqramlarında – «Yumoristik novellalar», «Səhər
görüşləri», Yeni il «Mavi işıq»ı çəkilişlərində
onunla birgə çəkilmişəm. Azərbaycanda Əliağa
Ağayev istedadında aktyor bəlkə də olmayıb. Bir
çox komik rollar oynayan sənətkarların istər
görkəmdə, istər danışıqda, istərsə
də onu təqlidlərində heç biri Əliağa
Ağayev ola bilmədi, heç ola da bilməzlər.
Çünki Əliağa Ağayev kimi təbii
gülüş yaradan sənətkar çox nadir hallarda
dünyaya gəlir. Onun
yaratdığı obrazlar qalereyası həmişə
tamaşaçıların gözü
qarşısındadır”.
Bu il
görkəmli aktyorun 100 illik yubileyi keçiriləcək. Martın
22-də dünyaya gəlib Əliağa Ağayev. Ölkə
başçısının sərəncamı ilə qeyd
olunacaq yubiley tədbirləri insanları yenidən
böyük bir sənətin izinə salacaq, onlar
üçün Azərbaycan teatr və kino sənətinin ən
dəyərli səhifələrini vərəqləyəcək.
Təranə Məhərrəmova
Kaspi.-2013.-13 mart.-S.11.