Zamanı görüşə
çağıran şair
Dəfələrlə
etiraf etmişəm ki, son illər tanımadığım,
poeziyasına bələd olmadığım müəlliflər
mənə kitab bağışlayanda oxumağa çox
ehtiyatlanıram. Çünki avtoqrafla yazılmış, mənə
hörmət və izzətini bildirən o kəsin barəsində
tənqidi fikir söyləmək həqiqətən çox
çətindir. İstər-istəməz hansısa bir
könlün qırılmasına səbəb olmaq
ağırdır. Amma təbiətim elədir ki, mən
sözü bütün varidatlardan yüksəkdə
gördüyümdən ona edilən zülmü,
başına açılan oyunu heç vaxt
bağışlamıram, ən istəkli dostum,
qardaşım olsa belə. Tanrıdan ilhamın, istedadın və
yazmaq qabiliyyətin varsa, söz meydanında atını istənilən
səmtə yönəldə bilərsən. Bu, sənin
haqqındı. Vay o gündən ki sən zorən şairlik
edirsən. Bax, bu, bağışlanmazdır. Elə bu səbəbdəndir
ki, iş otağımda qalaqlanmış «şeir»
kitablarını vərəqləməyə nə həvəsim
var, nə də vaxtım.
Beləliklə,
bu günlərdə Ramazan Səməroğlu mənə «Yenə
görüşdürdü bizi bu yollar» adlı şeirlər
kitabını avtoqrafla bağışladı. Söhbət
zamanı onun qələm əhli olduğunu, uzun illər
televiziyada çalışdığını və
üçüncü kitabının işıq üzü
gördüyünü bildim. Açığı, bir
müddət kitabı əlimə almağa ürəyim gəlmədi.
Danışıq və fikirləri mənə xoş təsir
bağışlamış müəllifin necə
yazdığından əzəldən xəbərim
olmaıb. Nəhayət, bir gün adətim üzrə kitabı
ortadan vərəqlədim. İlk oxuduğum misra məni
tutdu:
Dilimə
qıfıl olanda,
Sözümə
yazığım gəlir.
Ürəksiz
şeir yazanda,
Özümə
yazığım gəlir.
Anladım ki, bu şairi oxumağa dəyər.
Doğrudur, hamı son dərəcə istedadlı, korifey sənətkar
olmur. Ovqatdan, səmimi duyğulardan, həyatın
reallıqlarından, şəxsi ağrılardan doğan
misralar var ki, adamın ürəyinə yağ kimi
yayılır. Bu mənada şair qardaşımın
şeirlərində duyduğum bir sıra pəjmürdə
hallar, Vətən sevgisi, ana həsrəti,
ömür-günün müxtəlif rəngləri,
sevdalı günlərin nidaları, minbir döngədən
keçən sualları məni bu kitabı misra-misra
oxumağa vadar etdi. Adiliklərdən qeyri-adiliklərə qədər,
məni bəzən tərpətməyən, bəzən də
titrədən misralar tapdım bu topluda. Hiss etdim ki, Ramazan Səməroğlu
bəzən yazmaq üçün kağıza
başını əysə də, çox hallarda isə
ilhamının diktəsi ilə şeirlər qələmə
alıb. Bu mənada mən onun yeni kitabını bir
gülüstana bənzətdim. Ətirli gül-çiçək
də var, ömrü-günü çox qısa olan adi
yaşıl otlar da. Bütövlükdə isə bu
ansamblın özü gözəldir. Çəmənlikdə
həmişə gül-çiçək göyərmir ki?!
Bəzən adi təsir bağışlayan, zərif
yaşıllığın da varlığı vacibdir.
Bütövlükdə müəllifin bu kitabını mən zamana sözünü deyən, onu görüşə çağıran bir hayqırtı kimi qiymətləndirirəm. Sanki bütün ağrı-acıların, haqsızlıqların içindən sıyrılaraq üzünü göylərə tutub bir ümid axtarır, bir kömək diləyir. Gündüzü dartır gəlmir, gecəni sıxanda isə qaranlıq uzanır. Buna görə də zamandan haqq-hesab istəyir, onu mühakimə edir, ondan soruşmaq istəyir:
Sanki
sabahlar da yubanır hərdən,
Ulduzlar
perikir mavi göylərdən.
Gözümü
yumuram – açanda birdən,
Görürəm
ömrümü azalır, gedir.
Elə
buna görə də Tanrıdan diləyimiz budur ki,
yaxasına tikilən yaşın düyməsi onun
ömrünə vaxtsız ayrılıq gətirməsin.
Çünki söz mülkündə hələ kərpic-kərpic
hörəcəyi saraylar çoxdur. Bəlkə də buna
görə «Gəz bəxtimin yollarında» söyləyir.
Misraları ürəyindən keçənləri dilə gətirir:
Damarımda
qanım kimi,
Gəz bəxtimin
yollarında.
Elə et
ki, ağlamasın,
Söz bəxtimin
yollarında.
Ramazan Səməroğlu
vətəndaş şairdir. Vətənə
ünvanlanmış şeirlərində yurd-yuvasından
ayrı düşmüş, qürbətdə qəriblik
havasında yaşayan lirik «mən»in könül həsrəti
boylanır. Tərcümeyi-halından öyrəndim ki. Ramazan
özü də Qərbi Azərbaycanın Zəngəzur
mahalının Qafan bölgəsinin Kurud kəndində
doğulub. Yadıma öz ana kəndim Urud düşdü,
ürəyim sızıldadı. Çünki mənim
şair qardaşım da işğalda qalmış doğma
obalarının cızdağında qovrulur. Elə bu həsrət
də bəlkə onu şair edib?! Böyük söz
ustadı Bəxtiyar Vahabzadə deyərdi ki, əsl şeir
gülüşdən yox, hıçqırtıdan yaranır.
Bu mənada Ramazanın şeirlərində Vətən
adlı bir baş qəhrəmanın nisgilləri dil
açır:
Atım
kişnəmirsə Cıdır düzündə,
Odum
alışmırsa düşmən gözündə,
Yurdum
bölünübsə bu Yer üzündə,
Demək,
mən Vətənin oğlu deyiləm!
Özünü
bu cür qınama, şair qardaşım! Sən də
söz meydanında bir əsgərsən! Qələminlə
döyüşürsən. Səni yandırıb-yaxan
sözünü misralarınla aləmə yayırsan, bizi tərpədirsən.
Vətən eşqinlə, Vətən məhəbbətinlə
«biz hələ varıq» - deyirsən. «O yerlərə
qayıdacağıq» söyləyirsən. Haraylayırsan ki,
ey Vətən oğlu, torpağı yağılardan təmizləməyin
vaxtıdır! Bizi o yerlərə aparan yollar səsləyir!
Bizi Novruz tonqallarına həsrət qalan dağlar gözləyir!
Sənin haqlı sualların qarşısında gözlərim
dolur. Çünki sənə çatacaq cavabın müəllifi
mən deyiləm. Elə mən də səninlə birlikdə
bu qarışıq dünyada, bu haqsız zamanda o suala cavab
axtarıram:
Vətənim
bölünüb, parça-paradır,
Qafanın,
Şuşanın yolu haradır?
Məndən,
səndən, ondan başlayır Vətən! Birlikdən,
düzlükdən və düzlərdən başlayır Vətən!
Yoldaşdan, qardaşdan, qara daşdan başlayır Vətən!
Təki Vətən eşqimizə qar yağmasın! Təki
Vətənə dönmək ümidimizi şaxta vurmasın!
Sənin yazdığın «İrəli, igid əsgər»
şeiri əslində bir marşdır. Gecə-gündüz
torpağımızın keşiyində dayanan Vətən
oğullarının bir gün ağız-ağıza oxuyaraq
düşmən üzərinə yeriyəcəyi gün dillər
əzbərinə çevriləcək, Qarabağın, Zəngəzurun
çöllərinə yayılacaq:
Qeyrətin
cuşa gəlsin,
Ellər
sənə baş əysin,
Güllən
hədəfə dəysin,
İrəli,
igid əsgər!
İnan mənə,
şair qardaşım. Düşməndən qisas almağa
hazır dayanan igidlərin yurdumuzu yağılardan azad edəcəyi,
dünyanı lərzəyə salacağı o gün uzaqda
deyil! Bunu sənə iki oğul anası söyləyir! Bunu sənə
sinəsində neçə şəhid dağı olan, Vətən
dərdindən gündə min yol dolub-boşalan,
gündüzlər Bakıda, gecələr yuxularında
doğulduğu kəndə – Uruda dönən mən – Flora Xəlilzadə
söyləyir! O mən ki bir gün ağı çəkib
yana-yana demişdim:
Daş da
məndən vəfalı,
Quş da
məndən vəfalı,
İldə
bir yol Şuşada,
Qış
da məndən vəfalı!
Ramazan Səməroğlunun
poeziyasında ikinci əzəmətli varlıq Ana
obrazıdır! Bu mövzu da mənim yuxa yerimdir.
Çünki adı Gözəl, özü gözəl anam,
əslində yurd, oba şəhidi oldu. Bu baxımdan da müəllifin
şeirlərində vəsf olunan Ana mənə də
doğma və əzizdir. Elə şeirin də gözəlliyi
ondadır ki, müəllifi bir adam olsa da, onu oxuyanlar özünün
ürək səsi kimi qiymətləndirib əzizləsin.
«Anam yadıma düşdü» adlanan şeir könül
mülkümə bir od vurdu: «Qaranquşlar köçəndə
anam yadıma düşdü». Xəyalım haralara
qanadlanmadı?! Budur əsl şeirin gücü, sənin
iç dünyana bir təlatüm gətirsin.
Ramazanın
lirik şeirlərində sevən bir ürəyin saf hissləri
duyulur. Giley də var, həsrət də, nikbinlik də, ən
başlıcası, bu şeirlər sevənlər
üçün gözəl ərmağandır. Bu yerdə
müəllifə bir yumşaq iradım da var. Şeirlərinin
birində «Öyrədə bilmədim sevməyi sənə»
- deyir. Bilirsən, qardaşım. Sevgi nə kitabdı, nə
bilgidi, nə də dərslikdi, nə də hansısa peşədi,
sənətdi. O, hissdi, duyğudu insanın ürəyində
doğulur. Ona görə də dərdindən öldüynə
sən o sevgini öyrədə bilməzdin. Bu, mümkün
olmadığı kimi də ötən günləri də
ömürə qaytarmaq müşkülə dönür. Bəlkə
də ona görə sən bir şair kimi nisgillə söyləyirsən:
«Dərdi sevdiyimdən dərdli olmuşam». Əsl poetik
yükü olan mənalı bir misradır.
Cild-cild
kitablar yazmaq olar, lap dastanlar da qələmə almaq
mümkündür. Amma yaddaşlara köçə,
özünü təsdiq edə bilməzsən. Ya da əksinə,
tək bir misran dillər əzbərinə dönər, bir
beytin illərin, əsrlərin dizini qatlayar, səni
yaşadar, xatırladar! Necə ki var! Bəlkə də bu
gün müasir poeziyamızda, ədəbiyyatımızda, elə
Yazıçılar Birliyində sənin varlığından,
poetik dünyandan, yaradıcılığından xəbəri
olanlar çox deyil. Amma mən əminəm, sənin elə
mündəricəli, dolğun, məzmunlu, poetik cəhətdən
diqqət çəkən şeirlərin var ki, onlar mütləq
bir odlu kürə kimi buz sədləri əridəcək,
özünün varlığını təsdiq, Azərbaycan
poeziyasında Ramazan Səməroğlu adlı bir şairin
olduğunu hamıya bəyan edəcək! Doğrudur, sənin
şeirlərində bəzən bir xiffət də duyuram.
Qocalıqdan danışırsan, ömrünü
yüzlüklər kimi xərcləməyindən dərdlənirsən,
bəzən də biganəlikdən, laqeydlikdən gileylənərək
yazırsan:
Gözüm
yol çəkdikcə, yol məni çəkdi.
Ömrümü
aranlı, dağlı uduzdum.
İllər
hökm oxudu üzümə mənim –
Qaldı əlim-qolum
bağlı, uduzdum.
Bu etiraf və
etirazdan sonra müəllifin «Yaltaq adamlar» adlı bir şeiri
sanki bütün olub-keçənlərin üzərindən
qara xətt çəkərək yolumuza
şığıyan əngəllərə bir
aydınlıq gətirdi:
Dünyaya
baxmağa icazə istər,
Özündən
üşənər yaltaq adamlar.
İzi
olmayanın izinə düşər,
İçində
gizlənər yaltaq adamlar.
Məhz
belələrinin ucbatından bir ünvana dönəcək
yollar min bir döngədə yubanır. Çünki şair
demişkən: «Ayağa döşənən yaltaq adamlar», «əlləri
ətəkdə olar həmişə, Aya baş əyərlər
baxıb Günəşə». Yolundan tez dönən bu
yaltaqlar həmişə düzlərə bir əngəl
olublar. Amma həqiqət min arşın quyunun dibinə
düşsə də, parlayıb üzə çıxacağı
gün var! İçinə dağlar sığınan
insanlar heç zaman nadan və cahil qarşısında əyilməz!
Bu şeirlərdə məhz bir dağlar oğlunun
könül pıçıltılarını duydum və
yazımı da şairin öz sözü ilə bitirmək
istəyirəm:
Ay
dolanır, il dolanır.
Hər
gündüzün gecəsi var.
Hər
bulağın öz nəğməsi,
Hər
yolun öz döngəsi var.
Bax,
şair Ramazan Səməroğlu «Yenə
görüşdürdü bizi bu yollar» kitabı ilə təsdiq
etdi ki, onun da Azərbaycan poeziyasında öz sözü,
öz imzası var! Poeziyanın bu enişli, yoxuşlu
yollarında ona uğurlar, əsl poetik nümunələr
müəllifi olmağı arzulayıram. Məşhur bir
fikir var ki, şair olmaya da bilərsən, amma vətəndaş
olmağa borclusan. Nə xoş ki, Səməroğlu məhz
vətəndaş şairdir!
Flora XƏLİLZADƏ,
əməkdar journalist
Kaspi.-2013.-16-18 mart.-S.17.