Dayanmaz karvanın sənin!…
(Xalq
yazıçısı Ənvər Məmmədxanlı
haqqında)
…
"Buz heykəl" ilə başlayıb ilk
tanışlığımız. Sonra "Qızıl
qönçələr", "Karvan dayandı". Daha
sonra "Bakı gecələri"...
Çoxdan
qələmə aldığım "Köçündən
ayrılan durna" povestimdəki bu sətirlər xəyalımda
axıb gedir: "Yadıma neçə ay qabaq qarlı,
şaxtalı bir qış gecəsində oxuduğum
"Bakı gecələri" hekayəsi düşdü. Səhifələri
çevirdikcə heybəsini çiyninə alıb, uzaq bir
dağ kəndindən şəhərə oxumağa gələn
o oğlana qoşulub bu şəhəri xəyalən belədən-belə
gəzib dolaşmışdım; "Bakı gecələri"
söz-söz, cümlə-cümlə şirin mahnıya
dönüb, ürəyimdə oxunurdu.
Düşünürdüm: Ənvər Məmmədxanlı
bəlkə, öz başına gələnləri yazıb,
bəlkə də bu hekayəti kimsə danışıb ona…
Ağlıma
belə bir fikir gəldi: "Bəlkə indi – elə bu an Ənvər
Məmmədxanlı da işıqlı pəncərələrdən
birinin qarşısında dayanıb bu mənzərələrə
tamaşa eləyir. Bəlkə də o, lap yaxınlıqda,
qonşuluqdadır. Bəlkə də yazıçı indi
neçə illər qabaq təhsil dalınca gəlmiş o
oğlanın sonrakı həyatını, taleyini yazır? Görəsən,
Bakı ona xoşbəxtlik verə bilibmi? Yoxsa bu şəhərdə
arzuları daşa dəyib, çilik-çilik olub? Eh, nə
bilmək olar…"
Povestin
qəhrəmanı Ceyhunun qəlbindən qopan bu sözlər
əslində mənim öz sözlərimdir, ruhən, qəlbən
sevdiyim bir sənətkarla – xalq yazıçısı Ənvər
Məmmədxanlı ilə bağlı düşüncələrimin
bir əlçim təcəssümüdür.
…İllər
ötdükcə, əsərlərini birər-birər
oxuduqca onun qələminin qüdrətinə, şeriyyətinə
vurulduqca vuruldum. Sonra özünü tanıdım –
İnsanlığının, Şəxsiyyətinin,
Vüqarının vurğunu oldum. Beləcə, Ənvər
Məmmədxanlı imzası qəlbimə həkk olundu, qəlbimdə
boy verib ucaldıqca ucaldı…
O, bizim gəncliyimizin
idealı idi. Universitetdə oxuyanda Şəmkirdən
yaxın dostum var idi – Tofiq Abbasov. Yataqxanada
bir otaqda olurduq. O, tez-tez yazıçının
"And" hekayəsindən "Sən hər fəsildə
gözəliydin, Azərbaycan!" sözlərini xüsusi
bir vurğu və bəlağətlə ucadan deyirdi. Biz də yerbəyerdən ona səs verir, sonra gələn
sətirləri bir-birinə qoşurduq.
Bir dəfə bərk qar yağmışdı. Hava da
çox şaxtalı idi. O, artırmaya
çıxıb, titrəyə-titrəyə dabanı
üstə geri qayıtdı. Əllərini ovxalaya-ovxalaya:
– Az qala donub buz heykəl olmuşdum, – dedi və
yazıçının "Buz heykəl" hekayəsini bir
şeir kimi əzbərdən deməyə başladı…
Biz gecə-gündüz Ənvər Məmmədxanlı
sözünün sehrində, pərvazında idik. Onun əsərlərindəki
romantika, dil, poetik ruh bizi qanadlarına almışdı.
Tofiq söz düşəndə qəribə məftunluqla
deyirdi: "Ənvər Məmmədxanlı nəsrimizin xan
çinarıdır. O, xoşbəxt ulduz altında
doğulub. Yazıçı olanda da beləsindən
olasan. Sözün dillərdə gəzə, ürəklərin
başında yuva qura"…
Gözümüz həmişə imzasını
axtarırdı. "Ədəbiyyat və incəsənət"
qəzetinin "Adımız və taleyimiz" romanından
parça dərc edilmiş nömrəsi əldən-ələ
gəzirdi. Böyük Mirzə Fətəli
Axundovun keşməkeşli həyatından, taleyindən bəhs
edən bu romanın yolunu çox gözlədik, ancaq əsərdən
səs-soraq çıxmadı. Aradan neçə-neçə
illər keçəndən sonra görüşlərimizdən
birində soruşdum:
– Ənvər müəllim, "Adımız və
taleyimiz" romanının taleyi necə oldu?
– Yarı
yolda qaldı, qırıldı taleyi...
Elə bil mənə bəd bir xəbər verdilər. Çox pis
oldum. Niyəsini soruşanda:
– Dərinə
getdikcə gördüm ki, qələm soyuyur, ürəyim də
oxumur, – dedi. – Çox mətləblər aydın oldu mənə.
Düşündüm ki, onların (hökumət
dairələri nəzərdə tutulur) istədiyini mən
yaza bilməyəcəyəm. Mənim yazmaq
istədiyim də onlara lazım deyil. Beləcə, bu
romanı da dəfn elədim ürəyimdə….
…Ənvər müəllimin iki bacısı – Həbibə
və Arifə qonşumuz idilər. "Rəssamlar
evi"ndə yaşayırdılar. O, tez-tez
bacılarına dəyməyə gəlirdi. Özü
də çox vaxt şənbə və bazar günlərində.
Hərdən rastlaşanda ayaq saxlayır, hal-əhval
tuturduq. Geyimi həmişə köhnə olurdu. Eyni paltarı illərlə geyirdi. O qədər
sadə idi ki, bəzən adam inana bilmirdi
ki, o romantik, şairanə hekayələri yazan, qələmi,
istedadı ilə adını ürəklərə həkk
edən, hər yerdə adı qibtə ilə çəkilən
belə bir qələm ustası səninlə həmsöhbətdir.
Düşünürdüm: "Bu, bəlkə bir yuxudur?". Hərdən soruşurdum:
– Ənvər müəllim, "Babək" neyləyir?
– Neyləyəsidir
ki? - deyə gülümsəyirdi. – Mənim
kimi səbrini basıb gözləyir.
– Ənvər müəllim, səbrin də bir hüdudu
var. Gör nə vaxtdandır ki, oxucuların gözü
yoldadı.
– Nahid,
belə bir misal var: "Tələsən təndirə
düşər". – Babəki dünya tanıyır, o,
bizim azadlıq idealımızdır. Gərək
roman da bu ideala layiq olsun. Düzdü, mənim
ssenarimlə "Babək" filmi çəkildi. Ancaq mənim ürəyimdən tikan
çıxarmadı. Ona görə də
bütün ümidim romanadır. Burada ad
da mənimdir, məsuliyyət də. Ona
görə də tələsməyi ağlıma belə gətirmirəm.
Yazıram, pozuram, bəzən
yazdıqlarımı cırıb atıram. "Babək" mənim taleyimdi. Demək olar ki, bütün həyatımı girov
qoymuşam ona. Bilmirəm, ömür vəfa
eləyəcəkmi ki, onun pərvazını görüm.
Elə
bil ürəyinə dammışdı… Dammışdı
ki, illərdən bəri xəyalında söz-söz,
cümlə-cümlə qurub yaratdığı,
kağıza köçürmək istədiyi,
köçürməyə macal tapmadığı fəsillər
bir dəfinə kimi ürəyində gedəcək və
ürəyində dəfn olunacaq.
Qələm
dostumuz Anara min dəfə "sağ ol" deməliyik ki, Ənvər
Məmmədxanlının ömür abidəsini, ədəbiyyatımızın
şah əsərlərindən biri olan "Babək"
romanını özünəməxsus bir həssaslıqla,
ustada məhəbbətlə oxuculara təqdim etdi. "Babək"lə
Ənvər Məmmədxanlının yeni ömrü
başladı…
Səhnədə
onun pyeslərindən birinin – "Şirvan gözəli"nin ilk tamaşasını görmək
yadımda bayram kimi qalıb. Əsas rolları
Hökumə Qurbanova, İsmayıl Osmanlı və Həsənağa
Salayev oynayırdılar. Təbəssüm,
gülüş, sevgi dolu, qanadlı sözlər… Alqış dalğaları sönüb-səngimirdi.
Çox böyük uğurla keçən, ürəkləri
işıqla dolduran bu tamaşadan aldığım təəssürat
pozulmaz iz salıb ürəyimdə. Həmişə xoş duyğularla
xatırlayıram o unudulmaz anları…
İndi də
gözümün qabağındadı: tamaşanın
rejissoru, rəssamı, bəstəkarı gur alqışlar
altında zaldan səhnəyə qalxdılar. Müəllif
isə görünmürdü. O, arxa sıraların
birində oturmuşdu, alqışlara cavab olaraq
iki-üç dəfə qalxıb ehtiramla baş əydi. Zal isə susmaq bilmirdi. Neçə yerdən səslər
ucaldı: Müəllif! Müəllif!..
Müəllif!..
O,
handan-hana asta addımlarla, bir az tərəddüdlə
səhnəyə sarı getdi.
Aydınca
hiss olunurdu: utanır, sıxılır və bu
çağırış o qədər də ürəyincə
deyil.
O necə
də öz əsərlərinin qəhrəmanlarına bənzəyirdi!..
Məndən qabaqdakı sırada iki qadın
oturmuşdu. Dil-boğaza qoymur, elə hey danışır,
gülürdülər. Ənvər
müəllim səhnəyə qalxanda ikisi də susdu.
Nisbətən yaşlı tayı birdən heyrət
içində:
– Aman
Allah! – dedi, – Gör necə qocalıb,
tanınmaz olub!
Mən bu sözləri deyən o qadının tarimar
baxışlarını xəyalımda canlandırmaq istədim,
ancaq bacarmadım.
O, dərindən
gələn bir səslə ah çəkdi:
–
Özünü də yandırıb kül elədi, məni
də. O vaxt ailə qursaydıq, bizim də isti
ocağımız, balalarımız olardı. Məni
də bədbəxt elədi, özünü də. İkimiz də tək qaldıq.
Neçə
illər qabaq məhəbbəti daşa dəymiş qəlbi
yaralı bir qadının dilindən eşitdiyim təəssüf
dolu bu sözlər yadıma düşəndə qəlbim
göynəyir…
* * *
Ənvər müəllimin bacısı Həbibə
xanım tez-tez gedib onun evində yır-yığış
edir, səliqə-sahman yaradırdı. O, çox həssas, həm
də mərdanə bir qadın idi. Qardaşının
yolunda ölüm gəlsəydi ölümün
üstündən keçib gedərdi. O, hərdən dərdini
boğa bilməyəndə qəhərlənir, ürəyinə
çökmüş ağrı-acıları dilə gətirirdi:
– Allah Ənvərə
insaf versin, – deyirdi, – ev-eşik sahibi olmadı. İndi
onun övlad qayğısı görən, nəvə
başına sığal çəkən vaxtıdı.
Ömrünü qələmə, kağıza verdi, şam kimi əritdi. Başını
qaldıranda gördü ki, yaş ötüb, ömür
keçib. Bir yaşayış da
qurmadı özünə. Həmişə
çətinlik içində çırpındı. Birini tapanda, birini tapmadı.
Bu
yaxınlarda "Oğuz eli" qəzetinin "Ənvər
Məmmədxanlı-90" buraxılışında
Anarın "Həyatım ağrıyır" adlı
tutumlu, həm də çox kövrək bir
yazısını oxudum. Orda belə bir lövhə var:
"Uşaqlıqdan xatırlayıram, hərdənbir xoş
məclisdə, ya şirin bir söhbət əsnasında Ənvər
Məmmədxanlı birdən-birə öz içəri
dünyasına qapılardı, elə bil gözlərinə
hansısa uzaq bir xatirənin kölgəsi çökərdi
və o zaman xəbər alanda: "Nə olub sənə, nə
var?". Dalğın-dalğın cavab
verərdi: "Həyatım ağrıyır".
Bu sətirləri oxuyursan, gözlərin
qarşısında Ənvər Məmmədxanlının
düşüncələrə qərq olmuş
baxışları və qəm çilənmiş nurlu
siması canlanır.
Qəribə xasiyyəti, xarakteri var idi. Elə bil bu atalar
sözü onun barəsində deyilmişdi: "Dünya malında gözü yoxdur".
Yüksək intellekti, zövqü, mədəniyyəti
imkan verirdi ki, ədəbi orqanlardan, nəşriyyatlardan
birinin başında dursun və yaxud dövlət
strukturlarında mühüm vəzifə tutsun. Ancaq bunlardan
qaçırdı. "Allah mənə
az-çox istedad veribsə, – deyirdi, – niyə mən onun qədrini
bilməməliyəm? Mənim həyatım
da, xoşbəxtliyim də yazı stolumun arxasın-dadır.
Yazanda yazıram, yazmayanda da addayıram tərcüməyə.
Yazmaq – sağ qolumdursa, tərcümə – sol
qolumdur. İkisi də
yaradıcılıqdı, ayrılmazdı bir-birindən.
Ömrüm boyu qara çörəyim tərcümədən
çıxıb. Bu ən halal
çörəkdi".
İstedadından, şöhrətindən, şəxsi
əlaqələrindən qətiyyən istifadə etmirdi. Çətin
dolanırdı, demək olar ki, qələm sahiblərinin
hamısından çətin. Dərdini,
ağrı-acılarını qəlbində
bükülü gəzdirir, bunu heç kəsə, hətta
ən yaxın adamlarına belə açmırdı.
Qələm
dostlarının çoxu hökumətdən neçə dəfə
mənzil almışdı: özünə, balalarına, hətta
nəvələrinə. O, dördotaqlı kooperativ ev tikdirmişdi. Mənzili də
ürəyi kimi geniş idi. Burada tək-tənha
yaşayırdı. Həmdəmi kitablar, yazı stolu, ağ vərəqlər və bir də qələm
idi. Bəzən günlərlə
bayır-bacağa çıxmırdı. Yemək də düşmürdü yadına.
Təki bircə siqareti olsun….
Onun söz dünyası sirli-sehrli, çoxlarına əlçatmaz
görünən cazibəli, füsunkar bir aləm idi.
Seçdiyi ixtisasa görə mühəndis olmalıydı. Ancaq ayrı
yol seçmişdi – söz-sənət yolunu.
Ömrünü, taleyini bu yolda girov qoymuşdu…
Karandaşla yazmağı xoşlayardı. Zərgər
kimi işləyirdi söz üstündə. Sözə naxış vururdu, məna verirdi.
Onun qələmindən çıxan söz də ürək
kimi çırpınırdı, gülürdü, sevinirdi,
oxuyurdu…
Redaksiyaların, nəşriyyatların
qapısını illərlə açmazdı.
Yaxşı
xatırlayıram, Televiziyanın Ədəbi-dram Verilişləri
Baş redaksiyasının baş redaktoru olduğum iyirmi il ərzində
(əvvəllər Radionun "Ədəbiyyat" şöbəsində
müdir işlədiyim vaxtda da) cəmi iki dəfə
"mavi ekran"da göründü – bir dəfə
"Şərqin səhəri" teletamaşasının
premyerasında, bir dəfə də "Qoşma"
verilişində. Özü də nə qədər
xahiş-minnətdən sonra.
Yaşıdlarının çoxu "Seçilmiş əsərlər"ini
dönə-dönə çap etdirmişdi. O isə bunu heç ağlına
da gətirmirdi. Bu barədə söz düşəndə:
– Mən,
– deyirdi, – kiminsə qapısını döyüb, nə
ağız açanam, nə hansısa çinovnikə ərizə
yazan. Lazım bilərlər cildlərimi
buraxarlar. Lazım bilməzlər də heç…
Beləcə,
illər gəlib keçirdi…
Gözəl
bir yaz günündə Nizami muzeyinin birinci mərtəbəsindəki
kitab mağazasında onun "Seçilmiş əsərləri"nin ikicildliyini gördüm, ürəkdən
sevindim.
İlk dəfə
idi ki, Ənvər Məmmədxanlı vurğunları qismən
də olsa onun yaradıcılığı ilə tanış olmaq imkanı əldə
etmişdilər. Çox təəssüf ki,
bundan sonra "Babək" romanını nəzərə
almasaq, kitablarının üzünə həsrət
qaldıq.
Yadımdadır,
zəng edib ustadı təbrik edəndə:
– Bu da bir
sevincdir, – dedi. – Yazıçılar İttifaqındakı
yoldaşlar sağ olsunlar. Onların təkidi
olmasaydı, yəqin ki, bu ikicildlik işıq üzü
görməzdi.
"Seçilmiş
əsərləri"nin birinci cildində
narın, səliqəli bir xətlə mənə
yazdığı avtoqraf: "Müasir nəsrimizin
istedadlı nümayəndələrindən Nahid Hacıyevə
ən yaxşı arzularla dost yadigarı. İmza.
10.05.86".
…Görkəmli
sənətkarımız, yaradıcılığı radio və
televiziya ilə sıx bağlı olan xalq artisti Lütfi Məmmədbəyov
bir vaxtlar Azərbaycan Dram Teatrında tamaşaya qoyulmuş məşhur
pyeslərə yeni ömür verir, onların silsilə
televersiyasını hazırlayırdı. Mehdi Hüseynin
"Alov", İlyas Əfəndiyevin "Atayevlər ailəsi"
əsərlərinin teleekran təcəssümü
böyük uğur qazanmışdı. Bu,
Lütfi müəllimə qanad vermişdi.
Növbə gəlib çatdı Ənvər Məmmədxanlının
"Şərqin səhəri" əsərinə.
Azərbaycan dramaturgiyasının incilərindən
sayılan bu pyesin tamaşası bir vaxtlar Adil İsgəndərovun
quruluşunda aləmə səs salmışdı.
Tamaşanın yaradıcılarından böyük bir
dəstəsi Stalin mükafatına layiq
görülmüşdü. Taleyin işinə bax
ki, bu monumental əsəri yaradan müəllif – dramaturq Ənvər
Məmmədxanlının adı laureatlar sırasında yox
idi.
Başqası olsaydı bəlkə də dünyanı
dağıdardı. Ənvər müəllim isə bu hadisəyə
öz qəlbinin, nurlu romantikasının gözü ilə
baxaraq o zaman "belə də olur", – deyə
gülümsəmişdi.
Nə isə…
Mən Həbibə xanıma dedim ki, Ənvər müəllimlə
danışsın, onun razılığını alsın.
–
Qardaş mənimdir, xasiyyətinə bələdəm, –
dedi. – Bəri başdan bilirəm nə deyəcək. Yaxşı olar ki, özün zəng eləyəsən,
sənin xətrini çox istəyir, məncə
sözündən çıxmaz.
Həbibə
xanım nömrəni yığıb dəstəyi mənə
verdi. Mən xeyli uzaqdan
başladım. Mətləb üstünə
gələndə səsi dəyişdi.
– Nahid, nə
danışırsan! – dedi. – Bu kimin ağlına gəlib? Sən
bilirsən ki, "Şərqin səhəri"nin necə səhnə triumfu olub. Bakının yarısı baxıb ona. Hamı bilir ki, "Şərqin səhəri"
teatr üçün yazılıb. O
Azdramanın tarixində bir səhifədir. Necə var eləcə
də qalmalıdır o səhifə! Nə mənim
ixtiyarım var ona toxunmağa, nə baş redaktor kimi sizin, nə
şöbə müdiri kimi bacım Həbibənin, nə
rejissor kimi Lütfi Məmmədbəyovun.
Aradan bir neçə həftə keçdi. Gördüm ki, Lütfi
"Şərqin səhəri"nin
sevdasını başından, məhəbbətini də
ürəyindən çıxara bilmir. Onun təkidilə
Ənvər müəllimin ayağına getdim. Xudmani bir süfrə açdı – əsl subay
süfrəsi. Pendir, kolbasa, göyərti… Yanında da "Şirvan" konyakı. Əvvəldən
şərt kəsdi:
– Bu
konyakı vuracağıq, ancaq "Şərqin səhəri"
barədə bir kəlmə danışmayacağıq.
Yedik,
içdik… Şüşəni yarı elədik.
Söhbətimiz uzandıqca uzanırdı.
Mənim üçün çox əziz,
unudulmaz bir axşam idi. Elə bil
ömrüm boyu bu axşama doğru yol gəlmişdim.
Ənvər müəllim könül dəftərini
açmışdı. Necə də maraqlı söhbətlər, xatirələr
danışırdı! Doymaq bilmirdim onun
söhbətindən. Başımızı
qaldıranda gördüm saat on ikini keçib.
Ayrılanda
dedim:
– Ənvər
müəllim, inanıram ki, tamaşaçılarımız
teleekranda "Şərqin səhəri"ni
görə biləcəklər.
Kefi yuxarı idi. Dodaqlarında bir təbəssüm gəzdi:
–
Baxarıq.
Bu, mənə
ümid verdi. Bir həftə sonra zəng
edəndə:
– Deyəsən,
hamınız yığışıb mənim dəli
inadımı qırdınız, – dedi. – Ancaq gərək məni
tələsdirməyəsiniz. Təzədən
yaxşı-yaxşı əl gəzdirim ona.
İxtisarlar da olacaq, təzə epizodlar da…
Çox keçmədi ki, məşqlərə
başladıq. İndi xalq artisti olan Zemfira Nərimanova o
vaxt səhnədə ilk addımlarını atırdı.
Rejissor əsas rollardan birini – Dilarə rolunu ona
tapşırmışdı. Ənvər müəllim:
– Mən
o aktrisanı tanımıram, – dedi. – Dilarə də çox
mürəkkəb roldur. Zemfira onun
çılğın sevgisini, dəhşətli
sarsıntılarını çatdıra biləcəkmi?
–
Başımla cavab verirəm, – dedi Lütfi Məmmədbəyov.
–
İnanıram, ancaq…
Lütfi
müəllim onu yumşaltmaq üçün:
– Ənvər müəllim, – dedi, – Göyçaydan
çıxan yazıçı, şair çoxdur, aktyor isə
demək olar ki, yoxdur. Zemfira xanım da göyçaylı
qızıdır. Bəlkə də bu
tamaşa onun taleyi olacaq.
–
Yaxşı, nə deyirəm, təki sən deyən olsun, – Ənvər
müəllim barmaqlarını daraqlayıb dümağ
saçlarını arxaya daradı. – Həmişə
qazaxlılar yerlipərəstlik eləyirlər, nə olar bir
dəfə də biz eləyək.
Tamaşa ürəyincə oldu. O, rejissor işindən, əsas
rolların ifaçıları Səməndər Rzayevin,
Yaşar Nuriyevin və Zemfira Nərimanovanın ifasından
çox razı qalmışdı. Bakı
milyonçusu Ağalarov rolunu Səməndər oynayırdı.
Tamaşanın axırına yaxın, Bakı ilə vida səhnəsində
onun belə sözləri var idi: "Siz gedin, uşaqlar, siz
gedin! Mən qalıram. Mən bu torpaqdan
ayrıla bilmirəm"… "Gün gələr
qayıdarıq, biz qayıdarıq, Bakı! Bax, məhşər o zamandır!"
Səməndər Rzayev bu epizodda Allahlıq eləyirdi. Ənvər
müəllim çox təsirlənmişdi. "Təkcə
bu parçaya görə "Şərqin səhəri"nə
ekran ömrü verməyə dəyərmiş",– dedi.
Qürur duyuram ki, indi televiziyanın "Qızıl
fondu"nda saxlanan bu gözəl tamaşanın ərsəyə
gəlməsində mənim də bir damcı zəhmətim
var.
…Şüvəlanda
– Yazıçıların Səməd Vurğun adına Yaradıcılıq Evində birgə
dincəlirdik. Ənvər müəllim
çox vaxt ağacların kölgəsində şahmat
oynayırdı. Çoxları onunla ünsiyyət
qurmağa, həmsöhbət olmağa can atırdı.
Bir gün yazıçı dostum Aslan Qəhrəmanov və
telerejissor Tariyel mənə baş çəkməyə gəlmişdilər. Ənvər
müəllim onların hər ikisini yaxından
tanıyırdı. Bu o vaxtlar idi ki, Aslan Qəhrəmanovun
"Səni axtarıram" çoxseriyalı televiziya
tamaşasının nümayişi təzəcə başa
çatmışdı. Ənvər müəllim onlara
üz tutub:
–
İkinizi də təbrik edirəm! – dedi,
– Tamaşanız alınıb, yaxşı baxılır. Arzu edirəm ki, televiziyamızın kasıb
ekranına bundan da yaxşı tamaşalar
çıxarasınız. Sonra üzünü mənə
tutdu:
– Nahid, bu
sevincdən sənə də pay düşür. Tamaşaçı da, oxucu da yaxşı əsər
həsrətindədir. Televiziyanın imkanı var ki, bu
həsrət yanğısını bir az
söndürsün.
– Buna
çalışırıq, Ənvər müəllim, –
dedim.
Ürəyimizdən keçirdi ki, onunla bir tikə
çörək kəsək. Fikrimi bildirəndə:
– Hava
yaman istidir, – dedi, – yaxşısı budur mənim
otağıma qalxaq, kondisioner də var. Yeməyə də,
içməyə də bir şey taparıq.
– Bəlkə
bazarlıq eləyib, dəniz qırağına
çıxaq, – dedim. – Təmiz hava alaq, bir az
durulaq.
Razılaşdı. Aslanla, Tariyel
çaparaq gedib yaxşı bir bazarlıq elədilər.
Maşını ləpədöyəndə –
sahil qayalarının üstündə saxlayıb, süfrə
açdıq. Dənizin xay
vaxtıydı. Günəş də
qüruba əyilirdi. Yemək-içmək
bir bəhanə idi. Ənvər müəllimə
qulaq kəsilmişdik. Dünya yadımızdan
çıxmışdı… Ənvər müəllim birdən
elə bil kimləsə danışırmış kimi:
– Eh
dünya, dünya, – dedi, – kimlər keçdi səndən… –
Köksünü dərdi. – Bax, indi bizim
dayandığımız bu ovum-ovum qayalar Mehdi Hüseynlə Ələsgər
Ələkbərovun ocaq yeriydi. Onlar şənbə,
bazar günlərində bura balıq tutmağa gəlir, dərdlərini
burda qoyub gedirdilər.
Sağlıqlar da yaddan çıxmışdı. Ənvər müəllim
kövrək xatirələrə körpü
salmışdı…
Düşünürdüm:
"Gör necə fırtınalarla dolu zəngin bir həyat
yaşayıb Ənvər müəllim. Ancaq
heç vaxt əyilib, sınmayıb. Qürurunu
həmişə hər şeydən uca tutub. Özünün, sözünün, şəxsiyyətinin
ucalığında dayanıb".
…Dərdini
başqaları üçün dərd eləməzdi.
Mübhəm bir iç dünyası var idi. Bu
dünyanın şahı da, rəiyyəti də özü
idi – tək özü.
Qələm həmişə əlində idi. İntriqalardan,
dedi-qodulardan, "səngər açmaq"dan həmişə
gen durur, başını aşağı salıb yazır,
ömrünü gilə-gilə əridərək hekayələrini,
povestlərini, pyeslərini və ssenarilərini
yaradırdı.
Bəziləri
deyir: "O, az yazdı". Bəziləri isə deyir: "Nə
yazdısa, yaxşı yazdı, vicdanla yazdı". Məncə ikincilər daha haqlıdır.
O, həm
sənətkar, həm də şəxsiyyət kimi nadir, təkrarsız
və müqayisəolunmaz idi. O, "Əfsanəvi
dağlar"ı yazmışdı. Özü
də bir əfsanə idi. Elə bil nağıllar aləmindən
gəlmişdi bu dünyaya…
Ustad,
qarşıda gələcək illərin yelkəni
açılır… Dayanmaz, dayanmaz karvanın sənin!…
Nahid Hacızadə,
Yazıçı
Kaspi.-2013.-16-18 mart.-S.22-23.