Suallarım cavabsız qaldı...
Kukla Teatrının baş rejissoru
Rəhman Əlizadənin xatirəsinə
Martın
16-da əməkdar incəsənət xadimi, Kukla
Teatrının baş rejissoru Rəhman Əlizadə
dünyasını dəyişdi. Bir neçə ay öncə
Rəhman Əlizadə xəstələndiyini və müalicə
üçün Moskvaya getdiyini söyləmişdi. Ancaq
dediyinə görə, xəstəliyi elə də ciddi
deyildi. Dünyasını dəyişdikdən sonra mediada onun
ölümü ilə bağlı müxtəlif məlumatlar
yayılıb. Bəzi xəbərlərə görə,
Moskvada müayinə olunan zaman ona ağciyər xərçəngi
diaqnozu qoyulub, ancaq özü bu barədə heç nə
bilməyib. Bəzi yazılanlara görə, xəstəliyi
barədə yalnız Rəhman Əlizadənin həyat
yoldaşı və uşaqları məlumatlı olub.
Rəhman
Əlizadə ilə ilk dəfə Mədəniyyət və
İncəsənət Universitetinin IV kursunda
(teatrşünaslıq fakültəsi) oxuyarkən
tanış olmuşam. Yaxşı yadımdadır,
universiteti bitirərkən hər bir tələbəyə
araşdırma üçün diplom mövzuları verilirdi.
Mənim də mövzum “Rəhman Əlizadənin
dramaturgiyası” oldu. Sadə olduğu qədər də
maraqlı bir mövzu…
Bundan
öncə mənə onun necə zəhmli, ağır,
qaradinməz adam olduğunu söyləmişdilər. Elə
bu səbəbdən rejissorla görüşməyə
çəkinirdim. Ancaq mövzunun maraqlı və əhatəli
olması üçün rejissorla görüşməkdən
başqa çarəm yox idi. Günlərin birində bu
görüşlə bağlı ondan razılıq aldım.
Öncə özümü təqdim edib, sözə
başladım. Sərt baxışları ilə üzümə
nəzərə yetirib: “Sizə necə kömək edə
bilərəm?” - dedi. Tutuldum, heç bir söz deyə bilmədim.
Dərhal üzündə səmimi bir ifadə yarandı.
Gülümsündü: “Həftənin tək günü gəl,
arxivimdə haqqımda yazılan bütün materialları sənə
verərəm. Ancaq bir
şərtlə ki, istifadə etdikdən
sonra geri qaytarasan”.
Bundan
sonra Rəhman müəllimlə davamlı olaraq
görüşürdük. Yaradıcılığı, sənətinin
enişli-yoxuşlu yollarından, başına gələn
maraqlı əhvalatlardan bəhs edib, teatrın keçmişindən
danışardı. Bir növ Kukla Teatrının daimi sakininə
çevrilmişdim. Teatrşünas olduğumdan teatr prosesi
barədə öz fikirlərini bölüşür,
müasir dramaturgiyadan söhbət açırdı. Bəzən
dərs prosesində çətinliklərim olan zaman Rəhman
müəllim bacardığı qədər mənə
kömək etməyə çalışırdı. Onun
yaradıcılığını, dramaturgiyasını demək
olar ki, tam öyrənə bilmişdim. Bir gün “Sizdən
müasir dramaturgiyanın problemləri ilə bağlı
müsahibə alacağam” deyə söylədim. Bir neçə
ay əvvəl dramaturqun yaradıcılığı və səhnədə
hazırladığı tamaşaları xarakterizə edən
portret yazdım. Telefon açıb təvazökarlıqla “Ay
qızım, məni nə qədər tərifləmisən.
Teatrşünaslıq tərifi sevmir” dedi. “Müsahibəmiz
isə bayramdan sonraya qalsın, bayram ərəfəsində
kefimizi korlamayaq” söylədi. Ona ünvanlayacağım
suallarım da demək olar ki, hazır idi. Ancaq cavabsız
qaldı...
Rəhman
Əlizadəni Azərbaycan teatrı və dramaturgiyası
heç zaman unutmayacaq. Qırx il rejissor və otuz beş ildən
artıq müddətlə dramaturgiya ilə məşğul
olan, 60-a yaxın pyesə quruluş verən, 40-a yaxın
pyesin müəllifi olan R.Əlizadə əsərləri
teatrlarda ən çox tamaşaya qoyulan dramaturqlardan hesab
olunur. Onun əsərlərinin respublika teatrlarını cəlb
etməsinin əsas səbəbi, R.Əlizadənin pyeslərindəki
kəskin konfliktlər, bugünkü
tamaşaçıları çox narahat edən,
düşündürən amillər idi. R.Əlizadənin
dramaturq kimi bir də professionallığı onda idi ki,
tamaşaçını güldürə-güldürə
düşündürür, onu hadisələrin gedişini
diqqətlə izləməyə məcbur edirdi. Onun
dramaturgiyasında hər bir kiçik rol belə, obraz səviyyəsinə
yüksələ bilirdi. Çünki R.Əlizadə həm
də çox maraqlı rejissor idi. O, pyeslərini yazanda bir
rejissor kimi sanki əvvəlcədən
tamaşaçının kəskin epizodlara necə qiymət
verəcəyini, orada gedən hadisələri necə izləyəcəyini
bilir və görürdü.
R.Əlizadə
həm də tərcüməçi kimi dünyanın məşhur
dramaturqlarının üç pyesini dilimizə tərcümə
edib. “Böyük Teymurləng”, Şekspirin “Yay gecəsində
yuxu”, Jan Batist Molyerin “Tartüf” pyeslərini Azərbaycan dilinə
çevirib.
R.Əlizadənin
qırxa yaxın pyesi var. Bunlardan da iyirmi beşi Mədəniyyət
və Turizm Nazirliyi tərəfindən alınıb. Hətta
beş pyesi nazirlik tərəfindən dövlət
sifarişi kimi alınıb və Milli Akademik Dram Teatrı, Gənc
Tamaşaçılar Teatrı, eləcə də
respublikanın ayrı-ayrı teatrlarında tamaşaya
hazırlanıb.
1991-ci
ildən Dövlət Kukla Teatrında quruluşçu rejissor
kimi fəaliyyətə başlayan R.Əlizadə 1993-cü
ildən bu teatrın baş rejissoru təyin olunub. 2006-cı
ilin aprel ayına kimi də həmin teatrın baş rejissoru
işləyib. Onun bu teatrda həm öz pyeslərinə və
həm də Azərbaycan, dünya xalqlarının
dramaturqlarının əsərlərinə verdiyi
quruluşlar öz rəngarəngliyinə, rejissor yozumuna,
maraqlı mizanlarına görə qısa vaxtda bu teatrı nəinki
respublikada, həm də ondan kənarlarda məşhurlaşdırıb.
Çünki o artıq bu teatrda kuklanı “pərdə
çərçivəsindən” çıxarıb və səhnə
önünə gətirib. Aktyorlara səhnədə tam sərbəstlik
verib. Düşünürəm ki, o, dünyasını dəyişsə
də, yazdığı əsərlər hər zaman gündəmdə
olacaq və müasirliyini saxlayacaq, teatrlarımızda onun əsərləri
hər zaman yaşayacaqdır.
Hər
il bayramqabağı Kukla Teatrında uşaqları əyləndirmək,
bayram ab-havası bəxş etmək üçün şənliklər
keçirilirdi. Bir neçə gün öncə
teatrların Novruz hazırlığından yazı
hazırlayarkən Kukla Teatrının bayrama
hazırlaşmadığını eşitdikdə, çox
təəccübləndim. Rəhman müəllimə dəfələrlə
zəng vursam da, zənglərim cavabsız qaldı. Teatrın
direktoru Rəşad Əhmədzadə rejissorun səhhətində
problem olduğunu söylədi. Sanki teatr da Rəhman müəllimin
bu xəstəliyindən xəbərdar imiş kimi şənlik
keçirməyi düşünmürdü...
Teatrın
dayağı hesab olunan baş rejissor Rəhman Əlizadənin
məsləhətlərinə hər zaman ehtiyac
duyacağım. Amma onun səsini bir daha eşitməyəcəyimi
bilsəm də yenə də onun nömrəsini telefonumun
yaddaşından silmək mənim üçün çətindir.
Mesajlarıma cavab verməyəcəyini bilsəm də, hər
il bayramını təbrik edəcəyəm, ustad!
Xəyalə Rəis
Kaspi.-2013.-19 mart.-S.13.