Paris Notr-Dam
kilsəsi və ya susmuş vicdanlar
Nigar Rzayeva
Bir sıra
filmlər var ki, müəyyən yaş keçdikdən sonra onu daha
yaxşı dərk edirik. Belə filmlərdən biri
1956-cı ildə Viktor Hüqaonun
eyni adlı əsəri əsasında
çəkilmiş Jan Delaunnanın
çəkdiyi "Paris-Notr
Dam kilsəsi"dir.
Filmdə Fransanı orta əsrlər tarixini, dinin insanları, cəmiyyəti öz əsarəti altında saxladığı, hüquqsuzluq,
cəhalət və
s. kimi məsələlərə
toxunulur. Filmdə daha çox
diqqətimi çəkən,
əsas obrazlardan biri Kvazimodadı. Zahirən Kvazimodanın görüntüsü
insanda vahimə oyadır, ətrafdakılar
onun bu görkəmindən
xoflanır, onu bəzən ələ salmaqdan belə çəkinmirlər. Filmdə Kvazimodanın
zahiri görüntüsüylə,
daxili aləminin ziddiyyəti çox gözəl şəkildə
təsvir olunub. Əvvəldən sanki Tanrı
Kvazimodanı bəxtsiz,
talesiz yaradıb.
Dünyaya gəldiyi andan
kilsə qarşısına
atılır, keşiş
Klod Froll onu himayəyə götürür, ona
"əksi-tamamlanmış" mənasını verən
"Kvazimoda" adını
verir. Ona kilsə zəngləri
çalınmaq və
kilsə həyatına,
ömürlük cəmiyyətdən
təcrid olunmaq məhrumiyyətində qalır.
Ətrafdakılardan gizlənir, insanlara
yaxşılıq etmək,
onlar kimi yaşamaq istəyir, amma təəssüf ki, cəmiyyətin sərt, amansız qaydalarını əzib keçmək, sındırmaq
mümkün deyil.
Bunun əzabını
Kvazimoda daxilində çəkir, həyatını
bu cür əzablarla davam edir, ta ki
onun hisslərini alt-üst edəcək qaraçı qızı
Esmeralda ilə qarşılaşana
qədər....
Esmeralda qeyri-adi gözəlliyi
və gözəl rəqsi ilə hər kəsi heyran edir, kimsə
ona laqeyd deyil. Klod Froll, Pyer Qrenquar və
digərləri ona heyrandılar. Amma bu insanlar içində onu ən təmiz, ən saf, pak
hisslərlə sevən
Kvazimodadır O isə
bu hisslərini gizlətmək məcburiyyətindədir.
Rejissor
Kvazimodanın timsalında bizə, əslində, öz
simamızı göstərir. Kvazimodanın səsləndirdiyi
kilsə zəngləri susmayan vicdanların səsidir.
Esmeraldanın simasında gözəllik hər şey demək
deyil. Parıltılı gözəllik göz görmədən
uçurumun ən dərin yerinə səni ata bilər.
Esmeralda da Tanrının ona verdiyi gözəlliyin qurbanına
çevrilir, cəmiyyət onu məhv edir. Klod Froll onu nifrət
qarışıq məhəbbəti ilə sevdiyi
qadının qatilinə çevrilir, sevgisinin, hisslərinin
qarşılıqsız olduğunu, rədd edildiyin
görüncə cinayət törədib, günahı
Esmeraldanın üzərinə atır, cəmiyyət onu rədd
edir, hətta Phoebus bele ondan üz döndərir.
İnsanların, cəmiyyətin amansız siması ilə
üzbəüz qalır. Günahsızlığını
sübut etməyə çalışsa da, kimsə onu dinləmir
və sonda onu məhv edirlər. Göründüyü kimi
Viktor Hüqo böyük ustalıqla iki situasiyanı
qarşı-qarşıya qoyur. Bir tərəfdən qozbel,
qüsurlu olduğundan rədd edilən, təhqir olunan, cəmiyyətdən
təcrid olunan insani hisslərdən uzaqlaşdırılan
Kvazimoda, bir tərəfdən də gözəlliyi ilə
ağılları başdan alan, lakin sonunda bunun qurbanına
çevrilən, haqsız yerə günahlandırılan və
məhv olan gözəllik ilahəsi
Esmeralda...
Kaspi.-2013.-30 mart.-1 aprel.-S.24.