Milli kinomuzun hamisi
“Azərbaycan
xalqının bir çox nəsilləri kino ilə tərbiyələnib,
kinonun təsiri altında formalaşıb, inkişaf
edib və mədəniyyətə qovuşubdur”
Heydər Əliyev
Kino insanların dünyagörüşünü formalaşdıran, tariximizi, milli adət-ənənələrimizi yaşadan, həyatımızın bütün sahələrinə nüfuz edən güclü ideoloji silahdır, həm də Azərbaycanın ilk milli kinorejissoru A.M.Şərifzadənin təbirincə, kino musiqidir, kino teatrdır, kino ədəbiyyatdır, kino aləmdir... Təsadüfi deyil ki, ümummilli liderimiz Heydər Əliyev kinoya çox yüksək qiymət verərək demişdir: “Kinematoqraf kütləvi tamaşaçı ilə yüksək sənət dili ilə danışmalıdır”.
Azərbaycan kinosunun 115 yaşlı tarixinin səhifələrini
vərəqləyərkən burada yüzlərlə film və
bu filmlərin yaradıcıları, eyni zamanda
iştirakçısı olduğum çoxlu hadisələr
gözlərim önündən gəlib keçir.
“Ümid qaldı
dövlətimizin başçısına”
2000-ci il dekabrın 18-də Heydər Əliyev Sarayında keçirilən IV Beynəlxalq “Şərq-Qərb” Bakı kinofestivalının təntənəli açılış mərasimi bütün kino işçilərinin həyatında əlamətdar və unudulmaz hadisəyə çevrildi. Həmin axşam ölkəmizin mədəni inkişafı sahəsində kinematoqrafçıların xidmətlərini və Bakıda çəkilmiş kinosüjetlərin 1898-ci il avqustun 2-də ilk kinoseansın həyata keçirildiyini nəzərə alaraq, 2 avqust kino işçilərinin peşə bayramı – Azərbaycan Kinosu Günü elan edilməsi, 40-dan artıq kino işçisinə fəxri adların verilməsi haqqında Azərbaycan Respublikasının Prezidenti cənab Heydər Əliyevin imzaladığı sərəncam oxundu. Həmin axşam dövlətimizin başçısı H.Əliyev tərəfindən yeni tarix (2 avqust 1898-ci il) ikinci dəfə öz təsdiqini tapdı.
İkinci dəfə ona görə deyirəm ki, sovet dövründə, kino günü – Sovet Kinosu Günü kinematoqrafiya sahəsində uzun illər əsas bayram kimi qeyd olunurdu. Yəni 1919-cu il avqustun 27-də sovet hökümətinin başçısı V.Lenin tərəfindən imzalanmış Xalq Komissarları Sovetinin Dekreti ilə RSFSR-in bütün fotoqrafiya və kinematoqrafiya ticarəti və sənayesi milliləşdirilərək maarifçilik üzrə Xalq Komissarlığının ixtiyarına keçmişdi. Bu dekretə əsasən sovetlər ölkəsində, o cümlədən Azərbaycanda hər il avqustun 27-si sovet kinosu, həm də milli kino günü kimi bayram edilirdi. Halbuki, respublikamızda çap olunmuş bir sıra elmi əsərlərdə, kütləvi kitablarda, Moskvada nəşr edilmiş “Kinoslovar” (1966) və “Ensiklopediçeskiy kinoslovar”da (1986) açıq-aydın göstərilirdi ki, Bakıda “Neft və milyonlar səltənətində” adlı ikiseriyalı tammetrajlı bədii film çəkilmiş və 1916-cı ildə ekranlarda nümayiş etdirilmişdi. “Arşın mal alan” kinokomediyası isə 1916-cı ildə istehsal olunmuşdur. Bundan başqa bir neçə qısametrajlı bədii film yaradılmışdır... Buna baxmayaraq ilk filmin isə nə 25, nə də 50 illik yubileyləri respublikamızda keçirilməmiş, daha doğrusu, bu məsələ nəinki heç vaxt qaldırılmamış, həm də heç kəsin yadına belə düşməmişdir...
Mən sarayda keçirilən bu qeyri-adi, bənzərsiz mənzərənin – “Şərq-Qərb” festivalının açılışını seyr edərkən özümdən asılı olmayaraq xəyalən 70-ci illərə qayıdır, bu möhtəşəm sarayda keçirilən Azərbaycan kinosunun 60 illik (köhnə tarixlə - A.K.) yubileyini xatırlayıram.
1976-cı ilin mart ayı idi. “Neft və milyonlar səltənətində”
bədii filminin ekranlara çıxarılmasının 60
illiyinə çox az vaxt, cəmisi 2 ay
qalırdı. Yubileylə bağlı Azərbaycan
Dövlət Kinematoqrafiya Komitəsinin sədri Məmməd
Qurbanovun otağında iclas keçirildi. İclasda
C.Cabbarlı adına “Azərbaycanfilm” kinostudiyasının
direktoru Cəmil Əlibəyov, Azərbaycan
Kinematoqrafçılar İttifaqının sədri Həsən
Seyidbəyli, Azərbaycan EA-nın kino şöbəsinin əməkdaşı,
sənətşünas Nazim Sadıxov və bu sətirlərin
müəllifi iştirak edirdi. Məmməd müəllim
yüksək mədəniyyətli, dünyagörmüş
müdrik və ağayanə bir kişi
idi. O, məsələdən hali olan kimi təklifimizi bəyəndi
və elə bizim yanımızda Moskvaya, SSRİ Dövlət
Kinematoqrafiya Komitəsinin sədrinə zəng vurdu. Azərbaycanda
kinonun hələ inqilabdan əvvəl yaranması, mayın
14-də “Neft və milyonlar səltənətində” filminin
60 yaşının tamam olması, bu yubileyi respublikamızda
ilk dəfə keçirmək istədiyimiz barədə məlumat
verdi və fərəhlə dedi ki, bu yubileyi təntənəli
şəkildə keçirmək, ittifaq respublikalarından
qonaqlar dəvət etmək fikrimiz var. Cavabında müsahibi
M.Qurbanova nə dedisə o, bərk tutuldu. Sədrimiz
heç bir söz deməyib süni şəkildə
gülümsündü, “sağ ol” deyib dəstəyi yerə
qoydu. Buna baxmayaraq, onun bərk əsəbləşdiyini
sezmək çətin deyildi. Araya bir
neçə dəqiqəlik sükut çökdü. Sonra Həsən müəllim sədrin birdən-birə
qanının qaralmasının, əhvali-ruhiyyəsinin dəyişməsinin
səbəbini soruşdu. Məmməd müəllim məhz
onun xarakterinə xas olan təmkinlə cavab verdi:
“Qəribədir, mən respublikamızda keçirəcəyimiz
tədbir haqqında ittifaq komitəsinin rəhbərinə
etika xatirinə məlumat verməyi özümə borc bilirəm,
o isə istehza ilə məndən soruşur ki, məgər
Azərbaycan kinosunun tarixi Rusiya kinosundan böyükdür? Sonra da mənə bir daha xatırlatdı ki,
Zaqafqaziya və Orta Asiya respublikalarında kino inqilabdan sonra
yaranmışdır, özü də yerli kadrlar
olmadığı üçün ilk filmləri rus
kinematoqrafçıları çəkmişlər”.
Məmməd
müəllim bunu deyib yenidən susdu, əlindəki qələmlə
stolun üstündəki dəftərçəyə nə
isə yazıb sözünə davam etdi: “Mən ona Moskvada
çap olunmuş “Kinoslovar”ı xatırlatdım, dedim ki, həmin
fundamental kitabda bu tarix açıq-aşkar göstərilib. Cavab verdi ki, kitablarda çox şeylərdən
yazırlar”.
Sədr
otağa toplaşanlara üzünü tutub birdən inam və
qətiyyətlə dedi: “Ümid qaldı dövlətimizin
başçısına. Əminəm ki, Heydər
Əliyev yoldaş təşəbbüsümüzü bəyənəcək.
Onun mədəniyyətimizə, mədəniyyət
işçilərinə göstərdiyi qayğı
hamımızın gözünün qabağındadır”.
Sonra o, Mərkəzi Komitəyə yubileylə
bağlı əsaslı bir məktub hazırlamağı
tapşırdı. Həmin məktub milli kinomuzun yubileyinin
keçirilməsi üzrə böyük işlərin əsasını
qoydu. Sonrakı hadisələr göstərdi
ki, ümumilli liderimiz Heydər Əliyev
kinematoqrafçılarımızın gözlədiklərindən
də çox milli kinomuz üçün, kino işçilərimiz
üçün böyük işlər gördü.
“Heydər Əliyev kimi dövlət
başçısı olan respublikadasənətin də, sənətkarın
da qədir-qiyməti bilinər”
Kino komitəsinin sədri ilə söhbətimizdən
bir neçə vaxt keçmişdi ki, o, bizi yenidən
yanına çağırdı. Onun nurani çöhrəsi
sevincdən daha da gözəlləşmişdi, gözlərində
elə bil işıq yanırdı. Məmməd müəllim
hamımıza nəzər salıb sakit-sakit dedi: “Sizə
şad xəbər vermək istəyirəm. Biz
milli kinomuzun yubileyini dövlət səviyyəsində,
yoldaş Heydər Əliyevin iştirakı ilə keçirəcəyik.
Mən bu gün onun yanındaydım. O,
bizim təklifimizi çox bəyəndi. Hətta
kinomuzun ad gününü yüksək səviyyədə
qeyd etmək üçün yubileyi 1976-cı ilin dekabr
ayında keçirməyi məsləhət gördü, tədbirlər
planına nəzarəti öz üzərinə
götürdü. Digər əlaqədar
təşkilatların rəhbərlərini də yanına
çağırmışdı. Hamıya
tapşırıqlar verdi. Özü də
dedi ki, bu yubileylə bütün ölkəyə (Sovet
İttifaqı nəzərdə tutulur) bir daha göstərəcəyik
ki, Azərbaycanda kino hələ inqilabdan əvvəl
mövcud idi. Azərbaycan hələ o vaxtlar sivil ölkə
olub...” Beləliklə, 1976-cı ildə Azərbaycan
kinosunun 60 illiyi dövlət səviyyəsində qeyd edildi.
Həmin gün bütün bu kino bayramı tədbirlərinin
apofeozu oldu. Kino bayramına Moskva və
Leninqraddan, müttəffiq respublikalardan çoxlu qonaqlar dəvət
olunmuşdu.
Rəsmi
hissədən sonra, tənəffüs vaxtı Moskvadan gələn
tanınmış kinematoqrafçıların nümayəndələri
ilə Respublika Sarayının foyesində bizim
hazırladığımız sərgiyə baxıb söhbət
edərkən qonaqlardan biri heyranlığını gizlədə
bilməyib Məmməd Qurbanova dedi: “Hə, bu günkü
yubiley mərasimi iştirakçıların xatirindən uzun
zaman silinməyəcəkdir. Əlbəttə,
Heydər Əliyev kimi dövlət başçısı
olan respublikada sənətin də, sənətkarın da qədr-qiyməti
bilinər.”
Məmməd
müəllim cavabında dedi: “Tamamilə doğrudur. Dövlətimizin başçısı bizimlə
görüşü zamanı kinomuzun tarixi ilə
bağlı tədqiqat işlərini davam etdirməyi biz kino
işçiləri, bu sahədə çalışan alimlərimiz,
mütəxəssislər qarşısında bir vəzifə
kimi qoydu. Onu da dedi ki, bir vaxt gələcək, Azərbaycan
kinosunun yaranma tarixi ilə bağlı yeni-yeni faktlar
tapılıb üzə çıxarılacaq.”
...İndi həmin tarixi hadisədən neçə
onillər keçib. Buna baxmayaraq ümummilli liderimiz Heydər Əliyevin
xeyir-duası və rəhbərliyi altında
keçirilmiş milli kinomuzun 60 illik yubileyini Azərbaycan kino
işçiləri bu gün də xoş təəssüratlarla
xatırlayırlar. Eyni zamanda dövlət
başçısının uzaqgörənliklə dediyi
sözlər də bu gün artıq gerçəkləşib.
Amma kino tariximizi sübuta yetirmək
üçün xeyli vaxt sərf etməli oldum.
Yubileylə
bağlı C.Cabbarlı adına “Azərbaycanfilm”
kinostudiyasının texniki bazasını möhkəmləndirmək
məqsədilə böyük məbləğdə vəsait
ayrıldı. Kino işçilərininn
böyük dəstəsinə fəxri adlar verildi, bir
çox kinematoqrafçının mənzil şəraiti
yaxşılaşdırıldı.
“Bir cənub şəhərində”
filminin taleyi
Bir
neçə il bundan əvvəl Azərbaycan
kinematoqrafiyasının tanınmış nümayəndəsi,
xalq artisti, kinorejissor Eldar Quliyev barəsində ata sözü
eşitmək üçün sevimli bəstəkarımız,
xalq artisti Tofiq Quliyevə müraciət etdim. O, əvvəlcə
söz deməyə tərəddüd etdi və dedi: “Ata
üçün öz övladı haqqında söz demək
çətindir, çünki eşidən fikirləşəcək
ki, valideyinin qaydasıdır övladını tərifləmək”.
Sonra
dönə-dönə təkid etdiyimi və onun Eldarla
bağlı deyəcəyi sözlərin mənim
üçün çox vacib olduğunu görüb razılıq
verdi. Xeyli söhbət etdik.
E.Quliyevin
ilk filmindən söhbət düşəndə Tofiq müəllim
dedi: “Moskvada kino institutunu bitirib Bakıya qayıtdıqdan
sonra mənə dedi ki, R.İbrahimbəyovun “9-cu Xrebtovıda”
hekayəsini oxuyub, çox xoşuna gəlib, onu
ekranlaşdırmaq istəyir. Bu əsəri mən
də oxumuşdum. Bizim həyatımız
haqqında əsl həqiqətləri olduğu kimi təcəssüm
etdirən çox cəsarətli əsər idi.
Mən
onu fikrindən daşındırmağa
çalışıb dedim ki, institutu təzəcə
qurtarmısan, belə kəskin mövzulu əsərə
müraciət etmək sənin üçün tezdir. Cavansan, başqa mövzu seç, sənin
üçün çətin olar. O, fikrindən
dönmədi. “Bir cənub şəhərində”
filmini çəkdi. Film o vaxt birmənalı
qarşılanmadı. Amma sənət əsəri
kimi çox güclü idi”.
Bu film həm rejissorun, həm də ssenaristin kinoda ilk böyük
işi oldu. E.Quliyev filmi özünün vaxtilə
yaşadığı, hər qarışına və
ab-havasına bələd olduğu adamlar arasında çəkmişdir.
O zamanlar onlar çox cavan idilər, həyatı sevərək
yaşayır, çətinliklər barədə heç
fikirləşmirdilər də.
Rejissor
Eldar Quliyev “Bir cənub şəhərində” filmi ilə əlaqədar
ortaya çıxan problemlərdən danışarkən
demişdir: “1969-cu il. Həmin illərin respublika rəhbərliyi
və Moskvadan gəlmiş “kino rəisləri”nin
baxışından sonra “Bir cənub şəhərində”
adlı ilk tammetrajlı filmimi uzaq rəflərdən birinə
qoydular. Çünki onlara elə gəlirdi ki,
filmin yaradıcıları sovet gerçəkliyinə qara
yaxır, sovet vətəndaşlarına şər atır,
geridə qalmış adət-ənənələrinə həsəd
aparılır və sair. Və günəşli
yaz günlərinin birində məni studiya rəhbərliyinin
otağına dəvət edib dedilər ki, axşam bir general
filmə baxmağa gələcək. Odur
ki, mən zalı və filmi baxışa hazırlamalıyam.
“Bu film hərbçi adamı nəyi ilə
maraqlandıra bilərdi?” sualıma heç kəs dəqiq
cavab verə bilmədi.
Təyin
olunmuş vaxta on beş dəqiqə
qalmış studiyaya atam – Tofiq Quliyev gəldi. Bu,
məndən ötrü gözlənilməz oldu. Daha çox ona təəccübləndim ki,
baxış haqqında atam haradan xəbər tutub. Mənim
lal sualıma Tofiq müəllim cavab verdi
ki, onu köhnə tanışı, respublikanın
DTK-sının sədri Heydər Əliyev dəvət edib.
Axşam düşdü. Bir də gördük ki, studiyaya
maşınlar daxil oldu və Heydər Əliyev bir neçə
işçisinin müşayiəti ilə baxış
zalına keçib atamla mehribanlıqla görüşəndən
sonra, onun yanında əyləşib baxışı
başlamağa icazə verdi. Tam sakitlikdə baxdığı film bitdi. Hamı rəhbərin rəyini gözləyirdi.
Kiçik
pauzadan sonra səmimi gülümsəyib dedi: “Narahat olma, hər
şey yaxşı olacaq. Amma çalış bu filmi milis rəhbərləri
görməsinlər” (o vaxt danışırdılar ki, “Bir cənub
şəhərində”ni görəndən
sonra SSRİ daxili işlər naziri Şelokov hər hansı
bir filmin ssenarisi ilə yaxından tanış olmadan çəkilişə
köməklik göstərməyi milis işçilərinə
qadağan edən daxili əmr verib). Sonra Heydər Əliyev
Tofiq Quliyevi maşınına dəvət etdi və onlar
getdilər...
Axşam
atam mənə zəng edib dedi ki, yolda onlar film haqqında
xeyli söhbətləşiblər və Heydər Əliyev mənə
ən xoş arzularını çatdırmağı, həvəsdən
düşməməyi və işimdə möhkəm
olmağı xahiş edib. Həqiqətən də,
respublikanın partiya rəhbəri seçiləndən az
sonra Heydər Əliyev filmin ölkə ekranlarına
çıxmasına nail oldu”.
Rejissor R.Ocaqovun çəkdiyi “İstintaq” filmi də
yeni istiqamətli kino məhsullarından biri idi. Film başlayarkən titrdə
yazılır: “1969-cu ilin avqustunda Azərbaycan KP MK plenumu
keçirildi. Bundan sonra respublikada mənfi
hallara qarşı kəskin mübarizə başlandı,
filmdə mürəkkəb dövrdə bu mübarizənin
bir epizodu haqqında danışılır.” Filmdə SSRİ-də mafiyanın mövcudluğu məsələsi
cəsarətlə qaldırılmış, vətəndaşlıq
borcu və şərəfi kimi ciddi sosial, mənəvi-etik
problemlərə toxunulmuşdur.
Filmin ekranlaşdırıldığı
dövrdə Azərbaycan KP MK-nın I katibi olmuş Heydər
Əliyev sonralar həmin filmi xatırlayarkən demişdir:
“Bu filmə bir neçə dəfə baxılmış və
hər dəfə də narazılıq doğurmuşdur. Sonra mən ona kollektiv baxış təşkil etdim
və həmkarlarımın hamısı bu fikirdə oldu ki,
guya film respublikamızı nüfuzdan salır, rüsvay edir.
Halbuki bu film respublikamızda mənim
gördüyüm işin-korrupsiyaya qarşı
apardığım mübarizənin bədii təcəssümü
idi. Sağ olsunlar ki, onlar bu mövzuya girişmişdilər.
Yeri gəlmişkən, mən o vaxt onlara dedim ki, bu
mövzudan əl çəkməyin. Belə də
etdilər. Film yaradılıb
qurtardıqdan sonra əngəllər, qadağalar
başladı, belə olduqda mən də tədbirlər
gördüm və film böyük şöhrət
qazandı.”
Sosial
mövzuda çəkilmiş bu psixoloji dram 1980-cı ildə
Düşənbədə keçirilən XIII Ümumittifaq
kinofestivalında ən yaxşı bədii film kimi baş
mükafat almış, 1981-ci ildə isə yaradıcı
qrup SSRİ Dövlət mükafatına layiq
görülmüşdü.
“Şəhərin
yay günləri” pyesinin ekranlaşdırılması
(“İmtahan” t/f.), Sovet İttifaqı Qəhrəmanı Mehdi
Hüseynzadənin – partizan “Mixaylo”nun şəxsiyyətinin
araşdırılıb üzə
çıxarılması, onun haqqında əvvəlcə
“Uzaq sahillərdə” əsərinin yazılması, sonra
eyniadlı bədii filmin yaradılması ideyası da Heydər
Əliyevə məxsusdur.
“Babək”
filminin çəkilişi ilə bağlı yaradıcı
qrupa maneçilik törədiləndə yenə işə
H.Əliyev qarışdı, Moskvanın verdiyi 650 min rubldan əlavə,
filmə respublika büdcəsindən 1 milyon rubl
ayrıldı.
Heydər
Əliyevin 2002-ci ildə verdiyi xüsusi sərəncamlara
uyğun olaraq Hüseyn Cavidin həyatına həsr olunmuş
“Cavid ömrü”, tariximizin qəhrəmanlıq səhifələrindən
biri haqqında bəhs edən İlyas Əfəndiyevin
“Hökmdar və qızı” pyesi əsasında
“Hökmdarın taleyi” bədii filmləri ekran üzü
gördü.
Milli kinomuza diqqət və
qayğı
Ümumilli
liderimiz istər Azərbaycanda, istərsə də Moskvada rəhbər
vəzifələrdə çalışarkən
C.Cabbarlı adına “Azərbaycanfilm” kinostudiyasının fəaliyyəti,
maddi-texniki bazasının möhkəmləndirilməsi,
burada istehsal olunan filmlər və
kinematoqrafçılarımızın
yaradıcılığı ilə daim maraqlanmış, yeri
gəldikcə “Azərbaycanfilm”ə lazımi köməklik
göstərmişdir. Ümummilli liderimiz Azərbaycanın
müstəqilliyi dövründə hakimiyyətə gələndən
sonra vəziyyətin çətin olmasına baxmayaraq kino
işçiləri ilə görüşür, kino
istehsalının prosesi ilə daim maraqlanırdı.
Azərbaycan müstəqillik əldə edəndən
sonra ilk dövrdə ölkədə baş verən
böhran, hökm sürən özbaşınalıq milli
kinomuzdan da yan keçmədi. Kinostudiya ərazisinin
və binalarının müxtəlif firma və təşkilatlara
icarəyə verilməsi ilə bağlı çoxlu
söz-söhbətlər gəzirdi. Vəziyyət
son dərəcə acınacaqlı idi. Kinomuzun
taleyi çoxlarını narahat edirdi. C.Cabbarlı adına “Azərbaycanfilm” kinostudiyasının
düşdüyü vəziyyət göz qabağında
idi. Kinomuzun əvvəlki şöhrətini
qaytarmaqdan ötrü köklü islahat və tədbirlərin
həyata keçirilməsi vaxtı artıq
çatmışdı. Bununla əlaqədar ölkə
Prezidenti H.Əliyev kino ilə bağlı sərəncam verdi.
Kino Azərbaycan
Mədəniyyət Nazirliyinin tabeçiliyinə verildi və
həmin vaxta qədər kinostudiyanın 4,5
milyard manat (köhnə pulla) borcu var idi. Bu borclar
aradan götürüldü. 1993-96-cı illərdə
istehsala buraxılan və sonradan yarımçıq qalan bədii
filmlər – “Yuxu”, “Güllələnmə təxirə
salınır”, “Hacı Qara”, “Ovsunçu” çəkilib
ekranlara çıxarıldı.
Kino Mədəniyyət
Nazirliyinin tabeçiliyinə veriləndən sonra kinematoqrafiyanın
fəaliyyəti yeni iş prinsiplərinə tabe etdirildi. Nazirliyin yeni yaradılmış kino işləri
idarəsinin səyi səfərbər edildi. Beləliklə,Azərbaycan kinosu yenidən dirçəlməyə
başladı.
Ümumilli
liderimiz Heydər Əliyev siyasi kursunun layiqli davamçısı,
ölkə başçısı, möhtərəm Prezident
İlham Əliyev 2007-ci il fevralın 23-də
“Azərbaycan kino sənətinin inkişaf etdirilməsi
haqqında” və 2008-ci il avqustun 4-də “Azərbaycan kinosunun
2008-2018-ci illər üzrə inkişafına dair Dövlət
Proqramı” haqqında imzaladığı Sərəncamlar
tarixi əhəmiyyətli sənədlərdir. Azərbaycan kinematoqrafiyasının
inkişafında mühüm rol oynayacaq bu Sərəncamlarda
nəzərdə tutulmuş bir sıra vacib tədbirlər
artıq həyata keçirilir.
Ümummilli lider Heydər Əliyevin vaxtilə dediyi
“Milli kinomuzun sabahı bugünkündən də yaxşı
olmalıdır. Bunun üçün əlimizdən nə
gəlirsə etməliyik” tövsiyəsi bu gün artıq
reallaşır. Heydər Əliyev Azərbaycana
rəhbərlik etdiyi dövrdə uzun illər Azərbaycan mədəniyyətinin
inkişafında, elm və incəsənət xadimlərinin
yaradıcılığının çiçəklənməsində
əvəzsiz rol oynamışdır.
Aydın Kazımzadə,
əməkdar incəsənət xadimi
Kaspi.-2013.-4-6 may.-S.22-23.