İndi göyərti satanla
rəssamın fərqi yoxdur
Natiq Əyyubov: “Kimin ağlına
nə gəldi, rəngləri qarışdırıb,
qarmaqarışıq bir şey çəkir. Bu rəsmdən
sonra da onlara rəssam adı verirlər”
Müsahibim
uzun illərdir rəssamlıq sənəti ilə məşğul
olan və bununla kifayətlənməyib, heykəltəraşlıq,
dəzgah rəssamlığı, qrafika sənəti və
incəsənətin bir neçə digər sahəsində
özünü sınayan Natiq Əyyubovdur. Bir çox
karikatura və qrafika əsərlərində özünü
“Qurubəy” kimi təqdim edən N.Əyyubov “Kaspi”yə
müsahibəsində bu ləqəbi götürməsinin
maraqlı bir səbəbi olduğunu söylədi. Təbiətcə
şən və zarafatcıl insan olan müsahibim
suallarımı ətraflı şəkildə
cavablandıraraq 34 ildə keçdiyi
yaradılıcılıq illərindən bəhs etdi.
Sənətə sevgi
-
Natiq müəllim, özünüz haqqında
oxucularımızı məlumatlandırardınız.
-
Uşaqlıqdan rəssamlığa böyük həvəsim
var. Şəkidə evimizin yaxınlığında, Şəki
Xan sarayının yanında rəssamların
yığışdığı emalatxana yerləşirdi. Dərsə
getdiyim müddətdə fikrim hər zaman həmin o
emalatxanada qalırdı, dərsim bitdikdən sonra rəssamların
yanına qaçıb rəsm əsərlərinə
baxırdım. Anam hər zaman məni axtaranda rəssamların
yanında tapırdı. Məktəbi bitirdikdən sonra Rəssamlar
Akademiyasının Heykəltəraşlıq fakültəsinə
daxil oldum. 1969-cu ildə Azərbaycan Dövlət Mədəniyyət
və İncəsənət Universitetinin rəssamlıq
fakültəsini bitirdim. Dəfələrlə respublika və
beynəlxalq səviyyədə keçirilən rəsm sərgilərində
iştirak etmişəm. 1979-cu ildə SSRİ Rəssamlar
İttifaqı monumental dekorativ bölməsinin üzvü
olmuşam. Həmin ərəfələr metal-döymə sahəsində
işləyirdim.
- Yaratdığınız əsərlərin
bir çox muzeylərdə və dövlət fondunda tarixi əl
işləri kimi qorunub saxlanılır.
- Bəli,
bir çox hökumət binalarında, muzeylərdə əsərlərim
nümayiş olunur. Məsələn, Lənkəran şəhərində
Diyarşünaslıq Muzeyində əl işlərim muzeyin
seyrçilərinə təqdim edilir. Bakı Dövlət və
Slavyan universitetlərində Azərbaycan
yazıçıları ilə bərabər bütün
klassik sənətkarların rəsmlərini divara həkk
etmişəm. Əslində, Slavyan Universitetində mənim
polibro çəkməyimi istədilər. Mən də onlara
söylədim ki, Slavyan Universiteti siyasi universitet deyil. Biz
burada dahi sənətkarların monumental əsərlərini
yaratsaq, daha yaxşı olar. Onlar da mənimlə
razılaşdılar. O zaman jurnalist Çingiz Soltansoy mənə
klassik dramaturqlar haqqında geniş məlumat verdi. Mən də
divarda bu əsəri yaratdım. Orada Səməd Vurğundan
tutmuş Nikolay Çernışevski, Anton Pavloviç
Çexov, Mixail Şoloxov, Lev Nikolayeviç Tolstoya qədər
bütün klassik yazıçılar var. Rusiyanın o zaman
baş naziri olan Vladimir Putin Bakıya səfəri çərçivəsində
Slavyan Universitetinə gələndə o rəsmin
qarşısında şəkil çəkdirmişdi.
Metal-döymə üslubunda işlədiyim kompozisiyalar şəhərimizin
inzibati binalarının interyerlərinin bəzəyi hesab
olunur. Kosmik Tədqiqatlar İnstitutunda, Gəmiqayırma və
Neftayırma zavodlarında, Zaqulba istirahət evində, 2
saylı Tikiş fabrikində rəsmlərim yer alıb.
BMT-nin Bakıda təşkil etdiyi rəssamlıq sərgisində
“boya qəzəlxanı” adlı Səttar Bəhlulzadənin
portreti ilə iştirak etmişdim. Hazırda həmin əsər
Heydər Əliyev Fonduna bağışlanıb. Belə
işlərim çox olub.
-
Bildiyimizə görə, sizin əl işləriniz hətta vətəndən
kənarda da muzeylərdə saxlanılır.
- Bəli.
SSRİ Olimpiya idman oyunları komitəsinin sifarişi ilə
“Qol”, “Gimnast qız”, “Güləşmə” adlı rəsmləri
metal-döymə üslubu ilə işləmişəm. “Odlar
yurdu” və “Çobanlar rəqsi” adlı kompozisiyalarım
Moskva Şərq Muzeyi tərəfindən alınıb. Roma
Papası Bakıya gələndə ona bağışlanan
Alban xaçını da mən düzəltmişdim.
Ümumiyyətlə, Moskvada keçirilən beynəlxalq sərgilərdə
təqdim etdiyim əsərlər hazırda orada muzeylərdə
saxlanılır.
Adsız rəssam
- Bu
qədər nailiyyətlərinizə baxmayaraq, əməkdar
rəssam adına layiq görülməmisiniz...
-
Görünür, mənim işlərimdə nəsə bir
qüsur var. Ola bilsin, müəyyən dövrdən sonra, mən
dünyamı dəyişdikdə, əsərlərimdə elə
bir məna taparlar ki, onda məni bu ada layiq görərlər.
Yenə yaxşı ki, jurnalistlər var. Sizin rəssamı
ziyarət etməyiniz xəstənin yanına qonaq gəlməsi
kimi bir şeydir.
- Hazırda bu sənətlə
dolanmaq mümkündürmü?
- Rəssam
pul ilə qidalanmır, sənətlə qidalanır. Yaradıcı
insan üçün madiyyatın önəmi
olmamalıdır.
- Bəs
ailəni də saxlamaq lazımdır axı.
- Ailəni
də Allah-təla birtəhər saxlayır. Ailə
yaxşı ailə olsa, heç bir narazılıq etməz.
Mənim imkanımsız zamanlarım çox olub. Həyat
yoldaşım məni hər zaman başa düşüb. Əsl
həyat yoldaşı elə olmalıdır. Yoxsa bu gün
pulun varsa, səni sevən, pul yoxdursa, səni tərk edən
ailə heç kimə lazım deyil. Bu gün rəssamlıq
sənətindən qazanc əldə etmək mümkün
deyil. Əvvəllər, SSRİ dövründə
dolanışığımız çox yaxşı idi, o
zaman mən çox imkanlı idim. SSRi dövründə dəyərləndirməyi
bacarırdılar. İndi isə şedevr hazırlasan da, onu
qiymətləndirən yoxdur.
- Səhv etmiriksə, sizin bir əsəriniz
Türkiyənin keçmiş prezidenti Süleyman Dəmirəlin
böyük marağına səbəb olub. İndi o rəsm
haradadır?
- Dəmirəl
o zaman uşaqlara söyləmişdi ki, “həpinizi
bağrıma basıyorum”. O zaman mən də çevrəsindəki
uşaqlarla bərabər onu təsvir etməyə
çalışdım. Rəsmdə türkdilli
uşaqları Dəmirəlin əhatəsində təsvir
etdim. Rəsmin ismini isə “həpinizi bağrıma
basıyorum” qoydum. Mənə söylədilər ki, bu rəsmi
Dəmirəl çox sevib. O rəsmi Dəmirəlin
özünə göndərdim. Bir müddətdən sonra
bir dostum mənə zəng vurdu ki, rəsmin mətbuatda
böyük marağa səbəb olub. Baxdım ki, Dəmirəllə
Heydər Əliyev həmin əsərin qarşısında
şəkil çəkdiriblər. Sonradan o rəsmimin taleyindən
xəbərsiz oldum. O əsər indi ya Ankara muzeyində, ya da
Dəmirəlin şəxsi kolleksiyasında olmalıdır.
Ümumiyyətlə, rəssamın şah əsəri bir dənə
olur. Elə götürək Məmməd Arazı. Nə qədər
yazıbsa da, elə “Dünya sənin, dünya mənim,
dünya heç kimin” sözü onu tanıdıb. Elə rəssamlıq
sənətində də belədir. Bu da mənim şah əsərim
idi.
- Nə üçün məhəbbət
mövzusuna az müraciət etmisiniz?
- Mən
məhəbbəti həyatda axtarıram.
-
Yeri gəlmişkən, qeyd etdiniz ki, həyat
yoldaşınız sizi hər zaman anlayan biri olub.
- O
düzdür. Çox görmüşəm ailələrdə
pula görə söz-söhbətlər yaranıb.
Soğan-çörək də yemişik, yoldaşım
heç nə deməyib, yaxşı günlərimiz də
çox olub. Məhəbbət mövzusuna hər kəs
müraciət edir. Çəkdiyim əsərlərdə rəsmə
qarşı məhəbbət yaranır, mənim məhəbbətim
onlardadır.
- Soyadınız Əyyubov
olduğu halda, nə üçün televiziya verilişlərində
Natiq Qurubəy kimi tanınırsınız?
- O
soyadı özümə təxəllüs kimi götürəndə
düşündüm ki, mənim heç bir fəxri adım
yoxdur. Gəlib emalatxanamda əl işlərimin
çoxluğuna və səviyyəsinə baxanda heyran
qalıram. Təvazökarlıqdan uzaq da olsa, bunu belə
söyləməliydim. Ona görə də adımı birdəfəlik
Qurubəy qoydum. Yəni heç nəyi olmayan rəssam. O təxəllüsü
karikatura çəkərkən istifadə edirəm. Hərdən
karikatura gülməli olmadıqda, o təxəllüsə
baxıb gülürlər...
Köhnə adamam
- Gənclərin bu sənətə
marağı varmı?
- Mənim
tələbələrim var ki, onlar beynəlxalq festivallarda
iştirak edirlər. Bilirsiniz, axıra qədər bu işin
arxasınca gedən tələbə yaxşı nəticə
əldə edir. Yarımçıq qoyub gedənlər isə
heç bir nailiyyət əldə edə bilmir. Bu sənətə
maraq normal səviyyədədir. Rəssamlıq sənəti
indi formasını dəyişib. Əvvəllər rəsm məktəblərində
klassika, reallıq əks olunurdusa, indi kimin ağlına nə
gəldi, rəngləri qarışdırıb,
qarmaqarışıq bir şey çəkib ona əsər
deyirlər. Ən acınacaqlısı da odur ki, bu rəsmdən
sonra həmin gəncə rəssam adı verirlər. İndi
rəssam olmaq çox asandır. Bizsə bu sənətə
süzgəcdən keçib gəlmişik. Mən SSRİ-də
Rəssamlar İttifaqının üzvü olmaq
üçün dəridən-qabıqdan
çıxmışam. Gecə-gündüz əsərlər
çəkmişəm. SSRİ dövründə dövlətin
büdcəsinin 3 faizi rəssamların öhdəsinə
düşürdü. Buna görə də həmin dövrdə
rəssamlar çox yaxşı yaşayırdılar. Rəssamlara
hər kəsin böyük hörməti vardı, heç
bir qayğıları yox idi. Əvvəllər bir idarəyə
gedəndə deyərdilər ki, rəssam gəlib. Amma indi
göyərti satanla rəssamın heç bir fərqi yoxdur.
- İndiki tələblərə
görə rəssamların saytlarının olması və
tamaşaçıların bunu sayəsində rəssamın
əl işləri tanış olması vacib amildir. Siz nə
üçün özünzə sayt
açmamısınız?
- Mən
köhnə adamam, saytdan və internetdən başım
çıxmır. Tanıyanlar gəlib sifariş verirlər,
portretlər çəkirəm. Mən hələ o
inkişafa gəlib çatmamışam.
- Deyirlər, texnikanın
inkişafı rəssamlıq sənətinə kölgə
salıb. Bu fikirlərlə razısınızmı?
-
Yaradıcı insanın gücünə heç bir texnika təsir
edə bilməz. Yəni istedadın yerini nə rəqəmsal
aparatlar, nə də ki ən son standartlara cavab verən texniki
vasitələr verə bilər. Onlar gəldi-gedər
şeydi, ancaq sənət hər zaman yaşayır. Muzeylərdə
neçə illərdir yaşayan sənət əsərlərimiz
var. Ən son standartlara cavab verən hansı fotoaparatla çəkilən
şəklin muzeyə qoyulduğunu görmüsünüz?
- Bu əsərlərdən nə
üçün bir sərgi təşkil etmirsiniz?
- Sərgi
təşkil etməyə gücüm çatmaz. Bunun
üçün sponsor lazımdır. Şəkilləri
çərçivəyə salmaq, hazırlamaq xeyli pul tələb
edir. Mənim üçün sərgi əsas deyil. Əgər
sponsorum olarsa, rəsmlərimdən ibarət kitab
hazırlatmağı düşünərdim. Bir işi
başlayıb qurtarandan sonra o mənim üçün
uğurdur.
Xəyalə Rəis
Kaspi.-2013.-15 may.-S.13.