Həyatda hər şeyə
yarımçıq sahib oldum
Türk kinosunun Ramiz dayısı: “İstəyirəm ki, öləndə məzarıma iki şüşə şərab, sevdiyim filmləri, bir də yarımçıq qalan kitabları qoysunlar”...
Ötən gün teatr və film sənətkarı
Tuncel Kurtiz dünyasını dəyişdi. Vəfat edən
aktyorun iki dəfə dəfn olunması Türkiyə mətbuatında
böyük qalmaqala səbəb olub. Belə ki, torpağa
tapşırılan aktyorun cənazə namazı
qılınmadığı öyrənildikdə, cəsəd
qəbirdən çıxarılıb, cənazə namazı
qılınaraq yenidən torpağa tapşırılıb.
Aktyorun sənət dostları, dünyaca məşhur simalar
da həmin dəfn mərasimində iştirak edərək
Tuncel Kurtizi son mənzilə yola salıblar.
Tuncel
Kurtiz tamaşaçıların yaddaşında daha çox
hər kəsin sevərək izlədiyi “Ezel” serialında
Ramiz dayı, son dönəmlərdə isə “Muhteşem
Yüzyıl” serialında Ebru Suud obrazları ilə qalıb.
Aktyor dünyasını dəyişməzdən öncə
Türkiyə mətbuatına hələ də yaşamaq istəməsindən,
77 yaşın az olmasından söhbət açıb.
Aktyorun mətbuata verdiyi son müsahibəsini sizə təqdim
edirik.
Tamaşaçılar
tərəfindən bəyənilmədim
- Necə oldu ki, yazıçı
Tuncel Kurtiz aktyora çevrildi?
-
Əvvəllər universitetdə mətnlər, hekayələr
hazırlayırdım. O zaman partilərin birində hekayəmi oxudum. Oxuduqdan sonra Gürkal Aylan “Teatrda maraqlı pyes
qoyuruq, baş rol oynamağını istəyirik” deyə mənə
müraciət etdi. Tamaşanı
oynadım, ondan sonra mənə “Büyük Allah Brown” oynaya
bilərsənmi, dedilər. Həmin
obrazlarım heç də tamaşaçılar tərəfindən
bəyənilmədi. Oyunu
canlandırdıqdan sonra “Pis aktyorlara nifrət dirəm” deyə
salonda biri qışqırdı. Sonra hər
kəs onlara qoşuldu. Bunu da teatrın təhlili
zamanı oxuyanda çox pis oldum. Üzərindən
bir neçə gün keçdikdən sonra Ege Ernart
çiçək dəstəsi alıb məni oyunuma görə
təbrik etdi.
-Sizə sual vermək
üçün arxivdən müsahibələrinizi oxuduq, bir
kitab dolusu müsahibələriniz var. İlk müsahibənizi
xatırlayırsınızmı?
- İndi mənə o illəri xatırlamaq çətindir. Amma ilk dəfə
mətbuata 1958-ci ildə danışmışam. Belə ki, teatrda çalışan aktyorlarla partidə
iştirak edirdik. Orada mən aktyor kimi
deyil, gənc ədəbiyyatçı kimi
çıxış edirdim. Həmin gün
Şükran Kurdakul bir jurnal üçün “Bu il hansı
şairin misrası yadınızda qaldı” deyə bir sual verdi. Mən də hələ təzə
idim deyə, başladım saatlarla danışmağa.
İndiyə qədər də yadımdadır: “Üç
yıldızlı bir albaydı gökyüzü,
karşısında önüm açık gezerdim. Can
Yücel”. Ondan sonra çox müsahibələr
vermişəm. Müsahibələr əsnasında
mən də danışmağı öyrəndim.
- “ Ezel”
serialından sonra “bir daha seriallarda oynamaram” demişdiniz. Amma
“Muhteşem Yüzyıl”-da çəkildiniz. Fikrinizi
dəyişməyə sizi nə vadar etdi?
- “Ezel” filmində çox yoruldum. Serial bitdikdən sonra 1 il istirahət etdim. Hələ də
özümə gələ bilməmişəm. Yaşadığım kənd həyatından məmnun
idim. Mənim məmləkətimdə
dağım, dənizim, torpağım, hər şeyim var.
Ancaq 60 ildir işlədiyim bir sənətdən birdən-birə
ayrılmaq çətin gəlir insana. Ayşe
Barın mənə ondan sonra “Kabadayı” serialında
oynamağı təklif etdi, ancaq mən “Muhteşem
Yüzyılı” seçdim. Həmin
filmdə canlandırdığım Şeyxülislam çox
maraqlı bir obrazdır. Mən o obrazı
çox sevirəm.
- Bu filmə çəkilməyinizdən
məmnunsunuzmu?
-
Çox. Bu film mənə hədiyyə kimi gəldi.
Məni heç yormadan, əl üstündə
tutaraq həftədə iki gün işlədirlər. Obrazım kiçik olsa belə, eşşək kimi
işləyirəm. Günümün
çoxu Ebu Suudun həyatını oxumaqla keçir. Oxuduqca öyrənirəm ki, evi necə idi, necə
yaşayıb, hərəkətləri, Qanuni ilə
münasibətləri necə olub? Filmə
çəkilərkən çox həyəcanlanıram.
- Qəbul
etməsəniz də, siz aktyorların ustası hesab edilirsiniz…
-
Ayaqqabı ustası olar, ancaq sənətçinin ustası
olmaz.
Gücüm
yoxdur artıq
- Siz
özünüzü peşəkar aktyor hesab etməsəniz
belə, hər kəs sizi mükəmməl aktyor hesab edir. Saysız filmlərdə obrazlar
canlandırmısınız. Sizin kimi
aktyorun məşqə ehtiyacı olmamalıdır.
- Xasiyyətim
çox pisdir, ancaq yaxşı insanam. Tələbə
vaxtı zamanımın çoxunu kitabxanada keçirirdim.
Böyük müəllimlərin dərsinə
girdim. Mina Urganla, Tatyana Moranla yaxınlığım
oldu. O zamankı sevgilimlə fəlsəfə kitabxanasında
tanış olmuşdum. Həmin
kitabxanada Asaf Halet Çelebi ilə
tanışlığım oldu. Bundan
başqa, Özdemir Asafla, Can Yücellə qardaş kimi
olmuşuq. Sizə uzun bir siyahı da
söyləyə bilərəm. Mən o
onların əhatəsində böyümüşəm.
İndi necə ola bilər ki, hansısa
obrazı məşq etməmiş canlandırım? Mənə sizin asan dediyiniz bir şey çox
çətin gəlir. Mənə verilən
kiçik bir obrazı da oynamağa gücüm
çatmır. Bundan böyük rolu da
canlandırmağı istəmirəm. Gücüm
yoxdur artıq, üstəlik, işim də getdikcə çətinləşir.
- Nə
üçün? Axı siz istedadlı aktyorsunuz...
- Altan
Elbulakın demişdi ki: “Həyatımın ilk 20 ili asan idi”.
O haqlı imiş. Hazırda işləmək
doğrudan da çətindir. Bacarıqlı
bir insan olmadığımı qəbul etmişəm. Çalışaraq, əziyyətlər çəkərək
bu nöqtəyə qədər gəlmişəm. Bilirəm ki, bu çətinlikləri məcburən
də olsa keçməliyəm. Siz mənim
istedadlı olduğumu söyləyirsiniz, amma elə deyil.
Mən Marlon Brandonu, Müşfiqi, Ülvi Urazı, Humphrey
Bogartı görürəm. Müşfiq bir rolu hop deyə
çıxarır. Erol Günaydın çəkiliş
məkanında bir dəfə yerisə belə, ondan film
çəkilir. Mən də çox
çalışdım, ingilis, alman, ərəb dillərini
öyrəndim. Ancaq istedadlı ola
bilmədim.
- Bəs, bu gündən belə hədəfləriniz
nədir?
- Əslində həyatda mənim heç hədəfim
də olmadı. Küləkdə havalanan yarpaq kimiyəm.
Amma düşüncəmi, vicdanımı,
özümü heç zaman tərk etmədim.
- İllər öncə,
“sadəcə inandığım, sevdiyim işlərlə məşğul
olmaq istəyirəm” demisiniz, bacardınızmı?
-
Çalışıram. Çətin dövrlərdə,
xüsusilə Avropada elə də sevərək etmədiyim
işlərim çox oldu. Amma Peter Brookun
dediyi kimi, “Tox aktyor, ac aktyordan daha yaxşıdır”.
- Çəkildiyiniz filmlərdə
özünüzü görəndə nə edirsiniz?
- Filmlərdə
oynadığım obrazlara bir az da
özümdən nələrsə qatıram. Haradasa həmin
obrazlarda bir az da özümü
görürəm. Çəkildiyim filmə ilk
baxanda özümü bəyənmirəm, amma zaman
keçdikdən sonra həmin filmləri çox bəyənirəm.
Hər
zaman kasıb filmlər çəkdik
- 60 ildir ki, sənətdəsiniz. İnsanların sizi ancaq Ramiz dayı kimi
tanıması sizə təsir etmirmi?
- Bir
müddət buna hirslənirdim. Kenan
İmirzalıoğlu çox yaxşı insandır, biz
bir-birimizdən çox şey öyrəndik. Ümumiyyətlə, hər sənətkar həyatda
bir obrazı ilə yadda qalır. Yeni bir
film gələr, bundan öncəki unudular, yerinə
başqası başlayar. Ancaq film, kitab
daima yaşayır. Kitab bir dənə belə
satılsa. yenə də tarixdə
qalır.
-
Bildiyimiz qədər, “Ailə dəftəri” adlı yeni bir
filmə də çəkilmisiniz.
- Bəli.
Həmin filmdə xoşbəxt bir ailə dəftərindən
bəhs olunur. Filmdəki ata
övladlarının özü kimi əsgərlik çəkməsini
istəyir, ata ilə övladları arasında olan münasibət
tamaşaçıların diqqətinə
çatdırılır. Hər bir insan
istəyir ki, övladı özü kimi olsun. Övlad atası kimi olmayanda ata küsür, inciyir,
ancaq nəticədə öz övladını yenə də
sevir. İnsanların filmə olan
münasibəti mənə çox maraqlıdır. Bəyənilərsə sevinərəm, bəyənilməzsə
də, “bacardığım bu qədərmiş deyərəm”,
hər şeyi qəbul edib, öz guşəmə çəkilərəm.
İndi işlər də dəyişib, filmlərə
böyük maliyyələr ayrılır. Biz hər zaman Yılmaz Güneylə kasıb filmlər
çəkdik.
Yaşamaq
istəyərəm
- Artıq qocalmısınız. Uzun müddətdən sonra necə
xatırlanmanızı istəyirsiniz?
-
Heç nə vecimə deyil, nə deyirlər-desinlər. Mən ölümə inanmıram. Ölüm bəlkə də bahar ölkəsinə
açılan qapıdır. Hamımız
bu qapıdan keçəcəyik. Nədir
ki, bu dünya? Biz bunu təkzib edə bilmərik.
Şamanların elədiyi kimi istəyirəm
ki, öləndə məzarıma iki şüşə
şərab, sevdiyim filmləri, bir də yarımçıq
qalan kitabları qoysunlar. Həmin yolda
onlardan zövq alım deyə.
- Nədənsə peşmanlıq
çəkdiyiniz oldumu?
- Çətin
günlər gördüm, hətta düz divara da
dırmaşdım, ancaq hələ də inanclıyam və
yaşayıram. Ona görə də əgər
lazımdırsa, eyni həyatı yenidən yaşamağa da
razıyam. Həyatda peşman olmaq deyə
bir şey yoxdur. Həyatda etdiyim hər
işi zövqlə etdim. Onları etməsəydim,
bu gün sizin qarşınızda Tuncel olaraq dura bilməzdim.
Sözdə deyirik ki, eyni günahı bir də
etmərəm, ancaq yaşadıqca onları edirik. Səsimi də bəlkə də içdiyim
içkilərin hesabına qazandım. Amma
daha sistemli şəkildə yaşamaq istəyərəm.
Həyatda hər şeyə
yarımçıq sahib oldum. Misal
üçün, ingilis, alman, ərəb dilini yarı olaraq
bilirəm. Hər kəs elə hesab edir
ki, bütün dilləri mükəmməl bilirəm.
- Çoxdandır sizi teatr səhnəsində
görmürük. Bu nə ilə əlaqədardır?
- Teatrda
elə bir nöqtəyə qədər gəlmişdim ki,
yüz insanla Şeyx Bedrettini oynamışam. Öyünmək
haqqım deyil, amma çox tənqidlərimi Vyanada
çalışanda aldım. Bunlara önəm
vermədim, başladım var gücümlə işləməyə.
Həkimlərim mənə təyyarə səyahətlərini
qadağa edib. Ancaq mən bir yerdə qala
bilmirəm. Ankaraya “Siyah Beyyaz” filmi
üçün getdim. Filmi çəkərkən
9 gün həkimlərin nəzarəti altında xəstəxanada
qaldım. Ondan sonra ağıllandım
(gülür). Teatr böyük bir
nizam-intizamdır, çox çətin sənətdir. Orada işləmək kənardan sizə elə də
asan görünməsin. Teatrda işləyəcək
gücüm qalmayıb artıq.
Oynamaq istədiyim
o qədər obrazlar qalıb ki...
- Bu yaşdan sonra canlandırmaq istədiyiniz
rol varmı?
- Xaricdə
yaşayanda Muhsin Ertuğrul “Galileo gəldi” filmində mənə
rol vermək istədiyini demişdi. Ona
imkansız bir müqavilə imzaladığımı, ancaq o
obrazı canlandırmaq istədiyimi söylədim. Daha sonra Çexovun “Üç qız
qardaşı”-nda, “Vanya Dayı”-da oynamağı çox istərdim.
Oynamaq istədiyim o qədər obrazlar qalıb ki... Bu yaşdan sonra onları oynaya bilmərəm. Xəyallarımı bir kənara yazıram. Edə
bilmədiklərimi, etmədiklərimi və gələcəkdə
etmək istədiklərimi...
- Tuncel bəy, qadınların həyatınızdakı
yeri necədir?
- Mənə
baxan qadınlar sağ olsunlar. “Ümid” filmində
“Kannes”i yaradarkən orada pulum bitdi, İsveçrədəki
sevgilim məni əl üstündə saxladı. Məni
həyatdan başqa bir az da onlar
böyütdülər. Onlar olmasa, işim
çox çətin olardı. İsveçrədən
Türkiyəyə döndüm. Bir
müddətdən sonra Bahiya komunist yazar Jarge Amadonun yanına
gedəcəkdim ki, həyat yoldaşımla
qarşılaşdım. Onu görən
kimi aşiq oldum. Ondan sonra İstanbulda
qaldım. Yaşı ki, həyat
yoldaşımla qarşılaşdım, yoxsa xaricdə
çoxdan baxımsızlıqdan ölərdim. Həyat yoldaşım mənə yaxşı
baxır və məni bu xəstə halımla
yaşatmağa çalışır.
Xəyalə Rəis
Kaspi.-2013.-1 oktyabr.-S.13.