Bir illik zəhmətin 15 dəqiqəlik nəticəsi
“Azanfilm” studiyasının rəhbəri Fariz
Əhmədov: “Kadr o zaman yetişir ki, ona ehtiyac yaranır.
Mütəxəssislər ikinci il işsiz qalanda,
uzaqlaşıb başqa sahələrə gedirlər”
Bu gün Azərbaycanda cizgi filmlərinin, elmi dildə desək, animasiya filmlərinin durumu heç də ürəkaçan deyil. Belə ki, əcnəbi cizgi filmləri ilə böyüyən uşaqların tərbiyəsinin formalaşmasında daha çox rus və türk cizgi filmlərinin təsiri hiss olunmaqdadır. Valideynlər isə yerli filmlərin çəkilməməyindən şikayətlənərək, bu sahədə heç kimin marağının olmadığını söyləyirlər. Məsələ isə heç də animasiya sahəsində filmlərin hazırlanmamağında deyil. Filmlər çəkilir, ancaq...
Dünən “Azanfilm” studiyasının rəhbəri,
gənc rejissor Fariz Əhmədovla söhbət etdik.
Redaksiyamıza qonaq gələn Fariz Əhmədov verdiyimiz
bütün sualları ətraflı şəkildə
cavablandırdı.
Ən
güclü kimdir?
– Fariz müəllim, sizi əvvəllər
kinorejissor kimi tanıyırdıq. İndi isə “Azanfilm”
studiyasının rəhbərisiniz.
– Bəli, bu mənim üçün yeni bir sahə idi. Bu sahədə işləmək mənə maraqlı gəldi, ona görə edilən təkliflə razılaşdım. Bu işlə məşğul olandan bəri günün 12-13 saatını bu sahəni öyrənməyə, araşdırmağa sərf edirəm. Daha çox kino sahəsində rejissor kimi işləmək istəyərdim. “Azanfilm”ə gələndə də əslində birinci öz işimi başa çatdırdım. Belə ki, “Əriyən ada” filmini çəkdik. Ümumiyyətlə, administrasiya və təşkilati işlər bir qədər yaradıcılığı arxa plana qoyur, çünki hər zaman aktiv həyat sürürsən. Şəxsi yaradıcılığı fikirləşmək bir qədər arxa plana keçir. Çünki hər bir işin məsuliyyətini hiss edirsən. Təkcə təşkilati işlər deyil, studiyanın maliyyə xərcləri, işçilərin gündəlik fəaliyyət tərzi, iş qrafiki, yəni qeyd etdiklərimin hamısı buraya daxildir. Biz studiyaya gələndə burada 4 nəfərlik kollektiv var idi. İndi isə 20-yə yaxın şəxslə işləyirik. Bu baxımdan, əlbəttə ki, rejissor olmaq daha asan, daha rahatdır. Burada isə həm yaradıcılıq, həm də təşkilatçılıq baxımından işlər çox çətindir.
Məqsədimiz isə Azərbaycanda animasiya filmləri sahəsini qaldırmaq, inkişaf etdirməkdir. Hətta bu il iki əməkdaşımızı Rusiyaya kursa göndərdik. Ümumiyyətlə, problemimiz ondan ibarətdir ki, bu sahədə mütəxəssis yoxdur və Azərbaycanda olan istər orta ixtisas məktəbləri, istər texnikumlar, istərsə də ali məktəblərdə heç bir animator hazırlığı görülmür. Bugünkü animatorlar 60 yaşından yuxarı olan insanlardır. Onlar da barmaqla sayılan mütəxəssislərdir. Cavanların isə bu sənətə marağı yoxdur. Məqsədimiz hal-hazırda o marağı artırmaq, onları bu sahəyə cəlb etməkdir. Bu proyektdə də demək olar ki, 90 faiz gənclər işləyirlər. Bilirik ki, birdən-birə uğur əldə etmək çətindir. Çalışırıq ki, onların da peşəkarlığını artıraq, onları müxtəlif kurslara göndərək. Proses gedir, yəqin ki, real nəticələr bir neçə ilə göz qabağında olacaq.
– Hazırda animasiya filmi hazırlayırsınızmı?
– Bəli.
“Ən
güclü kimdir?” adlı bir animasiya istehsala buraxılıb.
Bu film 3D formatındadır və Azərbaycanda ilk dəfə
olaraq çoxpersonajlı bir film olacağını söyləyə
bilərəm. 15 dəqiqə ərzində nümayiş
olunan animasiya filmində hardasa 25-ə yaxın personaj
iştirak edəcək. Filmi yəqin ki, fevral ayında tam
şəkildə təhvil verəcəyik. Hazırda animasiya
işləri gedir.
Valideynlər məsuliyyətli olmalıdır
– Bir tamaşanı rejissorlar təxminən
3 aya hazırlayırlar. Bir filmi hazırlamaq üçün 5-6 ay sərf olunur. Animasiya filmi isə 1 ilə başa gəlir.
Animasiya filmini çəkmək bu qədərmi
çətindirmi?
–
Tamaşada dekorasiya insanın əli ilə hazırlanır. Kinoda isə hazır obyektlər, aktyorlar var və
orada heç nə yenidən qurulub tikilmir. Əgər rejissorun presskonferensiya otağı varsa,
o, filmi rahat şəkildə çəkə bilər.
Animasiyada iş belədir ki, fonlardan tutmuş hərəkətə
qədər hər şey sıfırdan yaradılır. Klassik animasiyada bu, əllə çəkilir. Müasir animasiyada isə bunların hamısı
kompyuter vasitəsilə hazırlanır. Yəni ilkin
proses bitdikdən sonra ssenari gəlir, personajlar yaranır,
sümüklər qoyulur, rənglənir, daha sonra render prosesi
başlayır. Vaxtın çoxunu da render
prosesi aparır. Yığılmış material kompyuterdə
render prosesindən keçir və bu proses aylarla davam edə
bilir. İndi daha müasir, inkişaf etmiş texnikalar var ki,
10 dəqiqəlik animasiyanı 30 nəfərlik qrupla 3 aya da
hazırlamaq olar. Amma hazırkı
gücümüzlə biz 15 dəqiqəlik filmi bir ilə
hazırlaya bilirik. Bunun özü
yaxşı göstəricidir. İldə
10 film çəkən bir studiyaya sərf edən müasir
texnika - makaplar var. Makap insanın hərəkətdə olan
yerlərinə qoşulur və bunun vasitəsilə
ekrandakı personajı hərəkətə gətirmək
olur. Bu isə indiki zamanda bizə lazım
deyil, çünki ildə 2-3 film istehsal edirik və o cür
bahalı texnikanı alıb yatızdırmağın mənası
yoxdur. Bu, daha çox seriallarda
özünü göstərir. “Maşa və
ayı” cizgi filmində də həmin texnologiyadan istifadə
olunur.
– Psixoloqlar qeyd edir ki, “Maşa və
ayı” cizgi filmi uşaqların psixologiyasına pis təsir
edir. Hətta valideynlər Maşanın
ayının başına açdığı oyunları
uşaqlarının da onların başına
açdıqlarını söyləyirlər.
– “Maşa və ayı”ya baxan uşaqlar psixoloqların
dediyi kimi, həddən artıq ərköyün olur. Adətən
cizgi filmi izləyən uşaqlar gördüklərini təkrar
etməyə başlayırlar. Ümumiyyətlə,
animasiyalı filmlər uşaqları əyləndirmək və
başlarını qatmaq üçün hazırlanır.
“Maşa və ayı”da daha çox rus ənənəsi,
rus mədəniyyəti təbliğ olunur. Rusiyada uşağın valideyni ilə
danışmaq tərzi ilə, Azərbaycandakı
danışıq tərzi tamam başqadır. Bu baxımdan, Rusiya üçün bu cizgi filmi
normal qarşılanır. Amma bizim
üçün nə qədər normal olması sual
altındadır. Burda valideynlərin də
üzərinə çox böyük yük
düşür. Təəssüf ki,
valideynlər uşaqların başını qatmaq
üçün mahiyyətinə varmadan əllərinə
keçən cizgi filmini uşaqlara göstərilər.
Bu prinsiplə bizi uğurlu gələcək
gözləmir.
Sovet dövründə senzura deyilən bir şey
vardı. Ssenari prosesində film başlanırdı ələnməyə.
Film çəkilməmişdən öncə
müzakirə olunurdu. İndiki dövrdə
isə o, yoxdur. Hazırda hər hansı
rus prodüserinin pulu varsa, o, istədiyini istehsalata buraxır.
Son nəticədə o cizgi filmi Azərbaycan
televiziyasında da göstərilir.
Uşaqlar üçün işləyirik
– Bizdə hər zaman animasiya filmləri
sahəsində kadr azlığı yaşanıb. Bəs indi vəziyyət necədir?
– Mən
də animator təhsili almamışam. “Azanfilm”
studiyasına prodüser kimi rəhbərlik edirəm və
sırf animatorluq sənətinə gəldikdə, doğrudan
da bu sahədə kadr yoxdur. Kadr o zaman
yetişir ki, ona böyük ehtiyac yaranır. Bu gün
çox adam ya polis olmaq istəyir, ya
hüquqşünas, ya da müəllim. Çünki bu sahədə
davamlı iş var. Animator sahəsində isə bir il iş olur, ikinci il olmur. İldə
bir, yaxud iki film olur. 5-6 nəfər mütəxəssis
gəlir və onlar ikinci il işsiz qalanda
uzaqlaşıb, başqa bir sahəyə gedirlər. Burada əlbəttə
ki, ilk növbədə davamiyyəti təmin etmək
lazımdı ki, vaxtını-ömrünü bu sənətə
qoyan insan sabah qaçıb getməsin. Bu gün Azərbaycanda ildə üçdən
artıq animasiya filmi əldə etmək mümkün deyil.
Ona görə yox ki maliyyə yoxdur, ona görə
ki, kadr yoxdur. Kadr iş prosesində yetişir, təkmilləşir
və filmdən-filmə artıq görünür ki, bu insan
hansı yolu keçib. Biz filmə başlayanda əvvəlində
kimsə nəyisə edə bilmirdisə, bu gün onu rahat
şəkildə edir. Burada müxtəlif üsullar var.
Müxtəlif animasiya studiyaları öz studiyalarının
içində öz kurslarını açır, gənclər
studiyada işləyən peşəkarlara təhkim olunur və
onlar da iş prosesini görürlər. Növbəti iş
prosesində onlar artıq rəssam, animator, “fazovşik”
kimi işə qatılırlar. Biz də
qarşımıza həmin prinsipi məqsəd qoymuşuq.
Yəqin ki, bir neçə aydan sonra öz
studiyamızın nəzdində kurslarımızı
açacağıq ki, bura lazım olan insanları seçib
işlədə bilək.
– Moskvada kinematoqrafiya üzrə təhsil
almısınız. Həmin kursun bəhrəsini
nə dərəcədə görə bilirsiniz?
– Rusiyada
VGİK Kinematoqrafiya Universiteti dünyada
açılmış birinci kino akademiyasıdır. Hər
bir kinematoqrafçı böyük fəxrlə bu institutda
oxumağı arzu edir. Mənim arzularımdan biri də burada
oxumaq idi. 2010-cu ildə təsadüf nəticəsində
Moskvada idim və o universitetə qəbul elan olunmuşdu. Mən
də imtahan verdim, qəbul oldum. Dövlət dəstək
oldu, oxuduq, bitirdik, gəldik. Mən fərqlənmə diplomu ilə
bitirmişəm. “Mayak” filmi mənim orada diplom işim olub.
Ümumiyyətlə, universitet bir emalatxana şəklindədir
– bir ustad təhsil boyu müxtəlif sahələrlə məşğul
olur. Bu dəqiqə dünyada məşhur
olan rus kinosunun müəllifləri ustad dərslərinə dəvət
olunur və universitetin çox yaxşı texniki bazası
var. Yəni müntəzəm olaraq çəkirsən, montaj
edirsən. Bu, dünyada yeganə
universitetdir ki, 24 saat qapısı bağlanmır. Təsəvvür edin ki, burada tədris 24 saat gedir.
Giriş pulsuzdur
– Maraqlıdır, bu gün
azyaşlı tamaşaçılar daha çox nəyə
maraq göstərir, “Azanfilm” studiyası o marağı təmin
edə bilirmi?
– Biz
fevral ayında Bakıda və Bakı ətrafında olan on
rayonda cizgi filmləri həftəsi keçirdik. Məqsədimiz ondan ibarət idi ki, studiyanın son
istehsal etdiyi müxtəlif janrda olan filmləri
tamaşaçılara göstərək. Müxtəlif məktəblərdə
nümayişlər təşkil etdik və son
nümayişimizi həftənin sonu kimi “Nizami” kinoteatrında
işıqlandırdıq. Ora uşaq evlərindən
uşaqları dəvət etmişdik. Əlbəttə,
biz ilk növbədə uşaqlar üçün işləyirik
və bizə maraqlıdır uşaq hansı tipdə,
mövzuda filmlərə daha çox baxmağa
üstünlük verir, onun üçün nə
maraqlıdır? Bugünkü Azərbaycan
uşaqları daha çox əyləncəli və dinamik
filmlərə baxmağa üstünlük verir. Bu tipə uyğun olaraq da “Ən güclü kimdir?”
filmini fikirləşdik və istehsalata buraxdıq. Bizim məqsədimiz uşağı əyləndirməklə
yanaşı, həm də maarifləndirməkdir. Cizgi filmləri hər bir uşağın
formalaşmasında böyük rol oynayır.
– “Azanfilm” studiyasının
turizm filmləri festivalına təşkilati dəstək
verdiyini eşitdik.
– Bəli.
“Azanfilm” Beynəlxalq Turizm Filmləri
Festivalının bilavasitə təşkilatçısıdır.
Festival Mədəniyyət və Turizm
Nazirliyinin maliyyə dəstəyi ilə keçirilir. Festivalın rəsmi sponsoru Garant Holding, sponsoru Nar Mobile,
rəsmi tərəfdaş JW Marriot Absheron Baku Hoteldir. Festival 20-24 noyabr tarixlərində “Nizami”
kinoteatrında olacaq. Girişin azad və sərbəst
olması nəzərdə tutulur. Festival 7 nominasiya
üzrə keçirilir, hər nominasiyada birinci mükafat 2
min avro, qran-pri isə 4 min avrodur. Onu da bildirim
ki, festivalın açılışı məşhur
fransız aktyoru Depardyenin çəkildiyi “Qafqaza
qayıdış” filminin premyerası ilə olacaq. Bundan başqa, tamaşaçılar digər
maraqlı filmləri də proqramda görə biləcəklər.
Xəyalə Rəis
Kaspi.-2013.-25 oktyabr.-S.13.