Muğam Müsabiqəsi
böyük bir məktəbdir
Təyyar Bayramov:
“Muğam
Müsabiqəsinin münsiflər heyətində təmsil
olunan sənətkarlarımız öz tələbələrindən
ötrü obyektivliklərini itirən insanlar deyil”
Muğam Şərqin ən qədim musiqi janrlarından biri olduğu üçün musiqişünasların və eləcə də bütün Şərq dünyasının hər zaman diqqət mərkəzindədir. Bu gün də Azərbaycanda muğam sənətinə xüsusi diqqət və qayğı göstərilir. Belə ki, 8 il öncə gənc muğam ifaçılarını yetişdirmək üçün yaradılan Beynəlxalq Muğam Müsabiqəsi bu il 4-cü dəfə fəaliyyətə başlayıb. Müsabiqə canlı şəkildə ekranlara gəldiyi gündən hər kəsin maraq dairəsinə çevrilib. Müsabiqənin ilk qalibi Təyyar Bayramovla söhbətimiz zamanı Muğam Müsabiqəsinin keçirilmə sistemindən, qısa zamanda əməkdar artist adını almasından bəhs etdik. Xanəndənin sözlərinə görə, hazırda keçirilən Muğam Müsabiqəsi şəffaf şəkildə davam edir və bunun muğamın gələcəyinə böyük töhfəsi olacaq.
10 ilim tamam oldu
- Təyyar müəllim, sizi həm
ilk muğam müsabiqəsinin qalibi, həm də Opera və
Balet Teatrının Şah İsmayılı kimi
tanıyırıq.
- Bəli. Opera və Balet Teatrında ilk olaraq “Leyli və Məcnun”
tamaşasında İbn Sənan
obrazını canlandırmışdım. Teatrdakı səhnə
fəaliyyətimə həmin tamaşadan
başladım. Daha sonra
mənə 2006-cı ildə dahi sənətkarımız
Müslim Maqomayevin “Şah İsmayıl” operasında baş rol olan
Şah İsmayılı həvalə
etdilər. Bu tamaşalarla
bərabər, “O olmasın, bu olsun”, “Natəvan” operalarında xanəndə rolunu ifa etdim.
Yeni mövsümdə isə “Əsli və
Kərəm” tamaşası üzərində işləyəcəyəm.
Hələ ki bu
tamaşadakı çıxışım
planlaşdırılıb, amma mövsümün açılışı
olmayıb. Mövsüm açılan kimi fəaliyyətə başlayacağıq.
- Siz ən gənc əməkdar artistlərdənsiniz.
Buna görə yaşlı nəslin
qısqanclığına tuş gəlməmisiniz?
-
Qısqanclıq tək bu sənətdə deyil, hər bir sahədə
var. Hər zaman nailiyyəti olan, daim irəli gedən insana kənardan qısqanclıqlar olub. Bu təbii haldır.
Mənim müəllimim Məsum İbrahimovun
birinci nəsihəti o
oldu ki, inkişaf etdikcə sənə qarşı
qısqanclıqlar olacaq. O mənə
söyləyirdi ki, heç
bir şeyə fikir
verməyim. Ancaq başımı
aşağı salıb sənətimlə məşğul olum. Mən də onun
dediklərinə riayət edirəm. Belə şeylərə
önəm vermirəm. Bu ay
muğam sənətində 10 ilim tamam olur.
- 10 ildir ki, sənətdəsiniz,
konsert verməyi necə,
düşünürsünüzmü?
- Bəli,
artıq planımızda var. 7 gün olar ki, yeni diskim
işıq üzü gördü. Yayda
istirahət günlərində yalnız bu
diskin üzərində işlədim.
İstirahətimi albomun
çıxmasına həsr etdim.
Allahın köməkliyi ilə yaxın zamanlarda
konsert verməyi də
düşünürəm.
- Siz 2005-ci ildə keçirilən
Televiziya Muğam Müsabiqəsində 1-ci yerə layiq
görülmüsünüz. Ümumiyyətlə, bu müsabiqə sizin həyatınızda
nələri dəyişdi?
- Gənclərin
həyatında bu tip müsabiqələrin xüsusi rolu var. Hər
çıxışım zamanı söyləmişəm ki, gənclərin öz ifa tərzlərini göstərməsi üçün müsabiqələr
onları haradasa 10 il qabağa salır. Çünki
bizim ustadlarımız üçün
belə bir şərait
yaradılmayıb. Onlar uzun
yol qət edərək çətinliklərlə
bu səviyyəyə qədər gəlib
çatıblar. Müsabiqə keçirilən zamanı, yəni
3-4 ay ərzində orada
iştirak edən istedadlı gənclər
xalqın sevimlisinə çevrilir və
məşhurlaşırlar. İştirakçılar hər
həftə oxuduqları sahənin mütəxəssislərindən
nələrisə öyrənirlər. Hər həftə
ustadların qarşısında çıxış etmək,
repertuar hazırlamaq, canlı efirdə ifa etmək bu sahəyə
yeni gələn gənc ifaçılar üçün böyük
bir məktəbdir. Bu
baxımdan belə müsabiqələrin gənclərin həyatında
misilsiz rolu var.
Həmin ifaçılar bu sənətdə
yoxdur
- Müsabiqəyə
qatılıb qalib olmağınızdan 8 il keçib. O zamandan bu yana nələr
dəyişib?
- İllər ötdükcə
istedadlı gənclərimiz
yetişir. Artıq bu, dördüncü
müsabiqədir. Belə müsabiqənin
keçirilməsi bizim
üçün çox
sevindirici haldır.
Müsabiqədə 20 nəfər iştirak
edirsə, bu o demək deyil ki, onların hamısı xanəndə
olacaq. Ustadlarımız da hər zaman deyir ki,
seçdiyimiz 20 iştirakçıdan
3-4 nəfər gözəl
xanəndə yetişirsə,
bu böyük nailiyyətdir. Gördüyünüz kimi, bu günə
qədər müsabiqədə
iştirak edən 20 iştirakçının hamısı
bu gün xanəndə deyil. Onların içərisindən öz
üzərində işləyən,
daima repertuarlarını
zənginləşdirənlər də göz qarşısındadır. Ümumiyyətlə, muğam sənəti
çox ağır peşədir. Ola bilər ki, bu peşə kənardan çox asan görünə bilər. Kimisi tab gətirib sona qədər bu sənətdə qalır,
kimisi isə öz səmtini dəyişir. 2005-ci ildən müsabiqəyə
qatılan elə ifaçılar var ki, bu gün
onlar efirlərdə görünmür. Artıq həmin
ifaçılar bu sənətdə yoxdurlar.
- Belə fikir var ki,
bundan öncəki muğam müsabiqələrinin
iştirakçıları daha güclü idi. Budəfəki iştirakçılar isə onlara nisbətən zəifdir.
Bəs siz necə düşünürsünüz?
- Hər bir dövrün
öz ifaçıları
var. 2005-ci ildə keçirilən
ilk muğam müsabiqəsinin
ifaçıları doğrudan
da çox güclü idi. Bu mənim subyektiv
fikrimdir. Həmin ilə
qədər Azərbaycanda
muğam müsabiqələri
keçirilmirdi, gənclərin
özlərini göstərmələri
üçün belə
bir şərait yaradılmırdı, həm
də bu müsabiqə birinci olduğuna görə istedadlı uşaqları
yığmaq üçün
heç bir çətinlik yaranmadı.
Bir də ki, muğam
oxumaq üçün
ən önəmli detal ifaçının səsidir, o da ki, hər zaman
yetişmir. Bəli, birinci
muğam müsabiqəsi
dördüncü müsabiqədən
fərqlənir. Ancaq hər
müsabiqənin öz
istedadlı iştirakçıları
da olub və
bugünkü muğam
müsabiqəsində də
var. Şərt o deyil
ki, birinci müsabiqədə səsi
gözəl olan ifaçılar gəlib.
Hazırda həmin müsabiqənin
iştirakçılarından 4-5-i bu gün səhnədədir
və öz üzərilərində çalışırlar.
Oradakı münsiflər 50 ildən artıqdır ki, bu sənətlə
məşğul olan insanlardır, öz işlərinin peşəkarlarıdır.
İfaçı ağzını
açan kimi onlar hiss edirlər ki, həmin gənc hansı səsə malikdir. Hər müsabiqədən 3-4 nəfər
muğam sənətinə
qoşulursa, bu özü böyük uğurdur.
Onun səsi vardı, ancaq hələ püxtələşməmişdi
- IV muğam müsabiqəsində fərqlənən
ifaçılar varmı?
Favoritləriniz kimlərdir?
- Budəfəki
iştirakçıların içərisində də
istedadlı gənclər var. Bu
müsabiqədə Mənsum İbrahimovun
tələbəsi Mirpaşa Şükürov azyaşlı olmasına baxmayaraq, muğamı professional
şəkildə ifa edir.
Bunu təkcə mən demirəm,
tamaşaçılar da bu
fikirdədir. Mənsum müəllimin digər tələbəsi
Xətai Hacıyevin də səsini çox
bəyənirəm. Belə ki, bir çox tədbirlərdə
olduğumuz zaman
tamaşaçılar onları dinlədiklərini söyləyirlər.
Bundan əlavə, Sərxan Bünyadzadənin
səsini çox bəyənirəm. Daha sonra Ağcabədidən Ramiq
Bayramov, Xocalıdan Elburus
Abbasov, qızlardan Zümrüd
Məmmədova kimi yaxşı
ifaçılar var. Ümid
edirəm ki, gələcəkdə öz üzərilərində işləyib bu sahənin mütəxəssisinə
çevrilərlər. İllər keçdikcə hər şey adiləşir. Müsabiqə hələ
yeni başlayıb. İnanıram ki, müsabiqənin sonlarına yaxın
ifaçılar da bir
az püxtələşəcək və
səslərini daha gözəl şəkildə
istifadə edə biləcəklər.
-
İştirakçılar sırasında münsiflər heyətində
yer alan şəxslərin tələbələrinin olması
müəyyən tamaşaçıların
qınağına səbəb olub. İddia edilir
ki, münsiflər heyətinin üzvü öz tələbəsinə
yüksək bal verir...
- Xalqın gözü tərəzidir.
Oradakı münsiflər heyətinin üzvləri bu sənətə dünən gəlməyiblər.
Onlar öz işlərini
hamıdan yaxşı bilirlər. Münsiflər heyəti
qismində əyləşən şəxslər Azərbaycanın
muğam sənətində heykəl qoymuş sənətkarlardır. Mənə
elə gəlir ki, səslənən bu fikirlər yanlış düşüncələrdir.
Müsabiqənin ilk həftəsində
elə Ağaxan müəllimin tələbəsi
müsabiqəni tərk etdi. Keçən
həftə Əlibaba müəllim öz
tələbəsinə çox
aşağı qiymət verib, onu danladı. Hansı ki
digər münsiflərdən ona yüksək
bal verən də var idi. Mən o müsabiqədə
tamaşaçı kimi iştirak
edirəm. Mənim həddim deyil ki, münsiflər heyətinin qiymətləndirməsinə
şübhə ilə yanaşım. Müsabiqə çox obyektiv şəkildə
keçirilir. Üç
müsabiqənin qalibiyəm və müsabiqələrdə yetişmiş bir
ifaçı olaraq deyə bilərəm ki, bizim gördüyümüzü
kənardan baxan izləyici bəlkə də
görmür. Hərdən elə hallar olur ki,
tamaşaçılar söyləyir ki,
iştirakçı çox zəif oxuduğu halda ona yüksək bal verildi. Ola bilər ki, ifaçının səsləndirdiyi muğam tamaşaçıya
çatmasın. Oxuduğu muğamın
qiymətini iştirakçılar yetərincə alırlar. Gülyaz xanımın tələbəsi bir neçə həftədir ki,
10 bal alır. Onun
ustadı münsiflər heyəti qismində əyləşməyib
ki? Ötən həftə müsabiqəni
mənim tələbəm tərk etdi. Çox adam mənə
yaxınlaşıb söylədi ki, bu, haqsızlıq oldu. Ancaq o, səhnədə öz səsini göstərə bilmədi. Onun səsi vardı, ancaq
hələ püxtələşməmişdi. İki ildən sonra o daha yaxşı oxuyar. Səs pərdəyə girmirsə, münsif ona nə deməlidir.
Əlbəttə ki, qiyməti
aşağı olmalıdır. Münsiflər heyəti
qismində əyləşən sənətkarlarımız öz tələbələrindən ötrü obyektivliklərini itirən insanlar deyillər.
- Çox zaman şahidi oluruq ki,
ifaçılar öz səslərinə uyğun mahnı
seçmirlər. Burada iştirakçılarmı
günahkardır, yoxsa onlara tədris keçən müəllimlərmi?
-
Orada mənim və digər peşəkar muğam
ustalarının tələbələri var. Onlar məşq prosesi
zamanı müəllimlərinin seçdiyi
qəzəlləri çox gözəl ifa edirlər. Amma nəzərə
alın ki, ifaçılar muğam sənətinin bilicilərinin
qarşısında çıxış edirlər, digər
tərəfdən də canlı efirdə həyəcanlanırlar.
Həyəcan da elə bir şeydir
ki, ifanı bərbad hala sala bilir. Qeyd etdiyiniz
bu məsələni ifaçıların canlı
efir zamanı həyəcanlanması ilə
bağlayıram. Münsiflər heyətinin qarşısında
çıxış etmək
hər ifaçının
işi deyil. Bunu hər zaman qeyd edirəm. İfaçı zala baxdıqda,
bütün qocaman sənətkarları qarşısında
görür. Bu onlar üçün asan deyil.
Xəyalə Rəis
Kaspi.-2013.-11 sentyabr.-S.13.