“Bizim hədəfimiz təkcə
gülüş deyil”
“Bayağı
gülüşlərin tam əleyhinəyəm”
Müəllimlərimdən hər zaman eşitmişəm ki,
Azərbaycan teatrı heç zaman aktyor cəhətdən
çətinlik çəkməyib. Bu cətinlik
hər zaman yaxşı rejissorların
tapılması cəhətdən olub. Rejissorluq çox çətin
sənətdir, o da ola Musiqili Komediya
teatrında...
Müsahibim
prezident mükafatçısı, Musiqili Teatrın baş
rejissoru Yusif Əkbərovdur. Yusif
müəllim bundan öncə Sumqayıt
Dövlət Dram Teatrında baş rejissor işləyib.
Orijinal yaradıcılıq üslubuna malik olan Y.Əkbərov Sumqayıt teatrında
“Əsrə bərabər gün”, “Bəxt
üzüyü”, “Qınamayın məni”,
“Qaravəlli”, “Bağdada putyovka
var” və s. tamaşalara quruluş verib.
Azərbaycan
Dövlət Musiqili Komediya Teatrında quruluşçu
rejissor işlədiyi gündən isə burada “Lotereya”,
“Baş tutmayan hiylə”, “Qızıl toy”, “Hərənin
öz ulduzu”, “Nəğməli könül”, “Səhnədə
məhəbbət”, “Əlin cibində olsun”, “Bir günlük
siğə” kimi uzun ömürlü tamaşalara quruluş
verib. Ancaq bütün
bunlara baxmayaraq rejissor hər kəsin hafizəsində “Bəxt
üzüyü” tamaşası ilə
xatırlanır.
Yusif
Əkbərovla söhbətimiz zamanı teatrın ad dəyişikliyindən,
teatrın açılışının yaz aylarına təsadüf
etdiyindən söhbət açdı. Onun sözlərinə
görə, Musiqili Teatrda
hazırda tamamlanma işləri getdiyindən
teatr Martda
tamaşaçıların görüşünə gələcək
və bu müddət ərzində də
köhnə tamaşaların bərpası üçün
hazırlıqlar aparılacaq.
Əl-qolumuz
açılıb
- Musiqili Komediya Teatrının
adı dəyişdirilərək Musiqili Teatr oldu. Uzun illərdir eyni adı
daşıyan bir teatrın adının dəyişməsinə
səbəb nə oldu?
- Musiqili Komediya
Teatrının əsası Üzeyir
Hacıbəyov tərəfindən qoyulub.
Teatrda komediya
ayrıca bir janr kimi fəaliyyət göstərirdi. Komediya sözü
teatrın adından götürüldü.
Musiqili Teatr dedikdə
teatrın yaradıcılıq fəaliyyəti nəzərdə
tutulur. Bu da teatrımızın yaradıcılıq
imkanlarını daha genişləndirir. Yəni
teatr artıq istədiyi mövzuya,
janra müraciət edə bilmək
imkanı yaranır. Teatr olaraq
əl-qolumuz açılır, müxtəlif əsərlərə
müraciət etmək imkanı əldə edirik.
Dünya praktikasında bu
artıq qəbul olunub. Musiqili
Komediya Teatrları artıq Musiqili Teatr statusu alıb. Biz
teatrın adında kiçik dəyişiklik
etmişik deyə komediya
janrından da ayrılmayacağıq. Teatrda operettalar, musiqili komediyalar, muzikllar olacaq. Bunlar əvvəlki kimi öz yerində qalacaq.
- Yusif müəllim, sizin teatr
modelinizin fərqli xüsusiyyətləri nədən ibarətdir?
- Hər rejissorun öz yaradıcılıq xüsusiyyətləri,
manerası var. Heç bir rejissor bir-birilərini
təkrar etmir. Bu da onların cəmiyyətə, teatra olan baxışından asılıdır. Bu da baxır rejissor
onu hansı yollarla tamaşaçıya
çatdırır. Ümumiyyətlə,
teatr səhnəsində
yer alan
tamaşa bugünkü
gün ilə səsləşməli, ayaqlaşmalı,
tamaşaçılara yüksək
dərəcədə təsir
etməlidir. Bütün bunlar bir-birinə
bağlı olarsa demək o rejissorun öz teatr modeli
var.
- Bu il
Musiqili Komediya Teatrı hansı yenilikləri ilə tamaşaçıların görüşünə
gələcək?
- Martda teatr təmir
olunmuş binasında
öz pərdələrini
tamaşaçılarının üzünə açacaq.
Burada bir sıra yeni
layihələr hazırlamışıq.
Belə ki, SSRİ xalq artisti Arif
Məlikovun “Ləpələr”,
Ramiz Heydərin “Qızıl toy”, rus bölümündə “Silva”, “Bayadera”,
İlyas Əfəndiyevin
“Qəribə oğlan”
əsərinə müraciət
etdik. Ola bilər
ki, xarici muizkl də repertuarımızda yer alsın.
- Yusif müəllim, sizcə nə üçün
Rafael və Coşqunun
hazırladığı səhnəciklərə
daha çox tamaşaçı gedir, ancaq Musiqili Komediya Teatrında hazırlanan komediyalarda tamaşaçı qıtlığı yaşanır?
- Onlar ildə 2 dəfə konsert verirlər. Düşünürəm ki, onların
hazırladıqları səhnəcikləri,
Musiqili Teatrının
tamaşaları ilə
müqayisə etmək
olmaz. “Bu şəhərdə” adı
ilə göstərilən
konsertdə parodiyalar,
müəyyən satirik
səhnəciklər hazırlanır.
Biz hər həftə
3 tamaşa oynayırıq.
Bizim tamaşaçı qıtlığından
şikayətimiz yoxdur.
Bizdə
tamaşaçı qıtlığı
ümumiyyətlə olmayıb,
istər keçid dövründə, istərsə
də başqa dövrlərdə. Musiqili Komediya
Teatrı hər zaman məşhur teatrlar sırasında olub. O aktyorların hər ikisi də istedadlı, bacarıqlı aktyorlardır.
Biz professional teatrda bitkin tamaşalar hazırlayırıq. Nə səhnəciklər,
nə də parodiyalar hazırlamırıq.
Konsertlər zamanı hərdən
hazırlayırıq, o da
yalnız konsert proqramları çərçivəsində.
Bizim işimiz bugünkü günlə səsləşən
tamaşalar hazırlamaqdır.
Yuxusuz gecələr keçirdim
- Sizin adınız daha çox “Bəxt üzüyü” tamaşasının
rejissoru kimi hallanır. O zamandan səs-küyə səbəb
olan başqa bir tamaşanız olmayıb. Bu nə
ilə əlaqədardır?
- Hər bir rejissorun,
aktyorun yaradıcılığında
bir çox maraqlı işləri olur. Ancaq onların içərisindən
biri səs küyə səbəb olur. Bir çox sənətkarların
adını çəkə
bilərəm ki, onları bir obrazına görə daha çox tanıyırlar. Ona görə
də burada qəbahətli bir şey yoxdur. Ondan sonra Çingiz Aytmatovun “Əsrə bərabər gün” tamaşasını hazırladım.
Həmin
tamaşa çox böyük səs-küyə
səbəb oldu.
Ola bilər ki,
“Bəxt üzüyü”
tamaşası olmazdı,
başqa bir tamaşa səs-küyə
səbəbə olardı
və tamaşaçılar
məni o tamaşa ilə tanıyardılar.
Ancaq belə götürəndə
düz deyirsiniz, “Bəxt üzüyü” tamaşamdan sonra tamaşaçılar məni
tanıdılar. Hər bir
sənətkar bir işinə görə tanınır.
- Uzun illər öncə siz bizim qəzetə
müsahibənizdə “Əsas
məqsədimiz odur ki, tamaşaçıya mənalı, düşündürücü
gülüş bəxş
edə bilək” kimi fikirlər səsləndirmisiniz. Bizim
üçün maraqlıdır
bu məqsədinizə
nə qədər
nail olmusunuz?
- Yaradıcılıqla məşğul
olan insan hər zaman qoyduğu məqsədə
doğru çalışıb,
vuruşur. Komediya janrı janrların
içərisində ən
çətinlərindəndir. İnsanlar arasında belə bir fikir yaranır
ki, komediyadır da aktyorlar çıxdılar
güldürdülər, camaat
güldü getdi.
Elə deyil. Tamaşaçıları düşüncəli şəkildə güldürmək
üçün teatrın
kollektivi, başda rejissor olmaqla çox əziyyət çəkir. Özüm vaxtı
ilə Sumqayıt Musiqili Dram Teatrının
baş rejissoru olmuşam. Orada nəinki komediya,
dram əsərləri, faciə
janrında tamaşalar
hazırlamışam. İşləyərkən bir
çox çətinliklərlə
qarşılaşmışam . Bircə “Bəxt üzüyü”
tamaşasını hazırlayanda
nə cür əzablar çəkdim, yuxusuz gecələr keçirdim. Həmin tamaşa
böyük bir zəhmət hesabına başa gəldi. Kənardan baxanlar hər zaman deyirlər ki, komediya janrı
asan başa gəlir. Mən o fikirlərlə razı deyiləm. Gülüş özü də
düşündürücü, mənalı, məzmunlu olmalıdır. Cəmiyyətdə baş verən hadisələrə öz
münasibətini bildirməlidir.
Bizim hədəfimiz təkcə
gülüş deyil.
Dövrümüzdə çatışmayan cəhətləri göstərməyə
çalışmalıyıq. İstəyirik ki, tamaşaçı
teatrdan gedəndə özü ilə faydalı bir fikir götürə bilsin. Öz həyatlarında həmin fikir meyar olsun.
- Hər zaman söyləmisiniz ki, “İstəyirəm teatrda komediya janrı özünə qayıtsın”. Bu istəyinizə necə,
nail olmusunuzmu?
- Uzun müddətdir ki, bu sənətdə
işləyirik. Ümumiyyətlə, mən bayağı gülüşlərin tam əleyhinəyəm.
Hansı
teatrda olmasından asılı olmayaraq bayağı gülüşü
sevmirəm. Tamaşaçını bayağı gülüşlə
güldürmək asandır.
Onu düşündürərək güldürmək çox
çətindir. Biz bu mənanı, məqsədi qarşımıza
qoymuşuqsa ona tərəf irəliləyirik.
Amma qarşıda belə bir məqsəd varsa, ona doğru
hökmən irəliləməli
və o inkişaf etdirilməlidir. Teatr tərbiyəedici
bir orqanizmdir. Teatra gəlib, gülüb çıxıb getmək,
nə teatra, nə də tamaşaçıya lazımdır.
Teatrın missiyası düşündürmək,
mənalı fikirlər
çatdrmaqdır.
Müasirlik olmasa tamaşaçı
da olmayacaq
- Yusif müəllim, sizin adınız mediayada az hallarda
səslənir. Bu nədən qaynaqlanır,
özünüzmü kölgədə
qalmağı sevirsiniz?
- Deməzdim adım az hallanır.
Çünki bir sıra mətbuat orqanlarında mütəmadi olaraq çıxışlar edirəm.
Məndə elə bir xüsusiyyət var ki, özümü gözə salmaq, qabartmaq kimi vərdişlər mənə
yaddır. Xarakterim belədir.
- Tamaşaçılar
teatrların müasir
əsərlərə müraciət
etmədiklərindən şikayətlənirlər.
Siz necə düşünürsünüz?
- İndi deyirlər
ki, teatra maraq yoxdur. Əksinə Azərbaycan tamaşaçılarının
teatra böyük marağı var. Düzdür
bir müddət, keçid dövründə
tamaşaçılar arasında
teatra maraq azalmışdı. O ki,
qaldı müasir əsərlərin teatrda az olmasına
bu fikirlə haradasa razılaşıram.
Teatrlar gənc yazarları özünə cəlb etməlidir. Dramaturji material olmasa teatrlar öz repertuarını qura bilmir. Teatrın vəzifəsi, gənc yazarları teatrlara cəlb etmək, onlarla sıx əməkdaşlıq qurub,
onların əsərlərini
birlikdə yetişdirib,
o əsərləri tamaşaçılara
təqdim etməkdir.
Teatrlarda
klassikaya o zaman müraciət edirlər ki, həmin klassik əsər bugünkü günlə
səsləşir. Ona görə
də teatrları günahlandırmıram. Elə qəzetiniz
vasitəsi ilə dramaturqlara müraciət edirəm. Musiqili Teatrımıza dramaturji
axın vacib məsələlərdən biridir.
Ötən mövsüm ərzində
teatrımıza cəmi
iki dramaturq müraciət etdi. Dramaturqların teatra müraciəti
çox azdır.
Nədən olduğunu bilmirəm.
Düşünürəm ki, nə qədər gənc dramaturqlar teatrla sıx əlaqə qursalar, teatr da onları çox məmnuniyyətlə
qəbul edər.
Teatrda müasirlik olmasa tamaşaçı da olmayacaq. Klassika həm müasir
səslənməlidir, həm
də aktyor bacarıqları burada tənzimlənməli, itilənməlidir.
Klassika ayrıca sahədir. Bu sahəyə baş
vurursansa burada sən öz sözünü deməyi
bacarmalısan.
Xəyalə Rəis
Teatrşünas
Kaspi.-2013.-28-30 sentyabr.-S.11.