«İnsana yönəlməyən
ideya heç vaxt uğurlu ola bilməz»
Asim Mollazadə:
«Azərbaycanın inkişaf
konsepsiyası hər bir azərbaycanlının
inkişafına yönəlib»
Prezident
İlham Əliyev 2011-ci il noyabrın 29-da “Azərbaycan 2020: gələcəyə
baxış” İnkişaf Konsepsiyasının
hazırlanması barədə sərəncam imzalayıb.
Konsepsiya hazırlandıqdan sonra ictimaiyyətə təqdim
edilib, müzakirələr aparılıb. Dövlət
başçısının ötən il dekabrın 29-da
imzaladığı fərmanla “Azərbaycan 2020: gələcəyə
baxış” İnkişaf Konsepsiyası təsdiq olunub.
Konsepsiyanın həyata keçirilməsinə ümumi rəhbərlik
və nəzarət səlahiyyətləri yenə də
Prezident Administrasiyasına həvalə olunub. İqtisadi
İnkişaf Nazirliyinə isə tapşırılıb ki,
konsepsiya ilə bağlı dövlət orqanlarının fəaliyyətini
təşkil etmək və əlaqələndirmək məqsədilə
“Azərbaycan 2020: gələcəyə baxış”
İnkişaf Konsepsiyası üzrə Milli Fəaliyyət
Qrupunun yaradılması və onun tərkibi haqqında təkliflərini
iki ay müddətində Prezident Administrasiyasına təqdim
etsin. Azərbaycan Demokratik İslahatlar Partiyasının (ADIP)
sədri, millət vəkili Asim Mollazadə ilə söhbətimiz
məhz bu Konsepsiya, orada yer alan müddəalarla
bağlıdır.
- Asim müəllim, “Azərbaycan
2020: gələcəyə baxış” İnkişaf
Konsepsiyası sizin üçün nə deməkdir?
- Bu
konsepsiya əslində Azərbaycanın strateji inkişafı
üçün müəyyən sahələrdə
görülən işlərlə bağlı, bir növ
strateji plandır. Bir növ yol xəritəsidir ki, Azərbaycan
2020-ci ildə necə olmalıdır? Azərbaycan bu istiqamətdə
hansı addımlar atmalıdır ki, ölkəmiz müasir,
güclü və demokratik dövlət kimi inkişaf edə
bilsin? Təbii olaraq bu strategiyanın əsas mahiyyəti ilk
növbədə iqtisadi addımlarla bağlıdır.
Ölkənin qarşısında duran əsas məsələlərdən
biri Azərbaycan iqtisadiyyatının dversifikasiyasıdır.
Yəni, biz, neft, enerji, qaz sahəsində əldə edilən
gəlirləri ölkə iqtisadiyyatının bir neçə
sahələrinə yönəltməyi düşünməliyik.
Bu sahələrin inkişafı da gələcəkdə
ölkənin iqtisadiyyatını güclü etməlidir.
Ölkədə sosial rifahı təmin etməlidir.
Konsepsiyada əsas hədəf ilk növbədə
insanların inkişafına yönəlmiş bölmələrlə
bağlıdır. Çünki konsepsiyanı gerçəkləşdirmək,
Azərbaycanı müasir bir ölkə kimi inkişaf etdirmək
üçün daha da peşəkar, savadlı və yüksək
mədəni səviyyəyə malik olan vətəndaşlarımız
olmalıdır.
- Siz Konsepsiyanın əsas hədəfindən
söhbət açdınız, bəs, bu sənədin
bütövlükdə prioritetləri nədən ibarətdir?
-
Konsepsiyanın özündə də göstərildiyi kimi bu
sənədin başlıca strateji məqsədi mövcud
imkan və resursları nəzərə almaqla, Azərbaycanda
davamlı iqtisadi artıma, yüksək sosial rifaha, səmərəli
dövlət idarəetməsinə, qanunun aliliyinin,
insanların bütün hüquq və
azadlıqlarının tam təmin olunmasına, həmçinin
vətəndaş cəmiyyətinin ölkənin ictimai həyatında
fəal statusu ilə səciyyələnən inkişaf mərhələsinə
nail olmaqdır. Ölkədə həyata keçirilən
islahatlar, görülən zəruri tədbirlər,
sözügedən konsepsiyanın reallaşması onu deməyə
əsas verir ki, 2020-ci ildə Azərbaycan iqtisadi və siyasi cəhətdən
inkişaf etmiş, rəqabət qabiliyyətli ölkə
olacaqdır. Azərbaycanın ən ucqar kəndlərində
belə, vətəndaşların rahat gündəlik həyatı
üçün lazım olan bütün kommunikasiyalar, səhiyyə
və təhsil xidmətləri təmin ediləcəkdir. Azərbaycan
əhalinin gəlirlərinin yüksək, işsizlik səviyyəsinin
minimum həddə olduğu, inkişaf etmiş insan
kapitalına, mühafizə edilən, sağlam ətraf
mühitə və hər bir vətəndaşı
üçün geniş imkanlara malik məkan olacaqdır.
Konsepsiyada nəzərdə tutulmuş tədbirlərin
icrası nəticəsində dövrün sonuna ölkədə
adambaşına düşən Ümumi Daxili Məhsulun
(ÜDM) həcmi iki dəfə artaraq 13 min ABŞ dollarına
çatacaqdır. 2020-ci ilədək Azərbaycanın
Dünya Bankının adambaşına düşən
Ümumi Milli Gəlir təsnifatına görə “yuxarı
orta gəlirli ölkələr” arasında tamhüquqlu
ölkə olması və hazırda bu qrup ölkələr
sırasında yer almanın əsas səbəbi olan
karbohidrogen ixracından asılılığın aradan qaldırılması,
habelə BMT-nin İnkişaf Proqramının İnsan
İnkişafı ilə bağlı təsnifatına əsasən
“yüksək insan inkişafı” ölkələri qrupunda
yuxarı sıralara yüksəlməsi hədəflənir.
Azərbaycanın iqtisadi inkişaf baxımından regionun
lider dövlətindən beynəlxalq iqtisadi münasibətlər
sistemində yüksək rəqabət qabiliyyətli
iştirakçı statusuna yüksəlməsi
reallaşdırılacaqdır. Bu məqsədlə ölkənin
əlverişli coğrafi mövqeyi, geniş potensialı nəzərə
alınaraq, Azərbaycanın regionun ticarət mərkəzinə
çevrilməsi, qeyri-neft sektoru üzrə adambaşına
düşən ixrac həcminin 1000 ABŞ dollarına
çatdırılması planlaşdırılır.
Qarşıda duran məqsədlərə çatmaq
üçün Azərbaycanın bütün imkanlarından
dolğun istifadə etmək, mövcud iqtisadi, sosial, siyasi
resurslardan tam səmərə ilə yararlanmaq və ölkənin
potensialının gücləndirilməsinə şərait
yaratmaq vacib şərtdir.
- Konsepsiyada diqqət çəkən
məqamlardan biri də qanunvericiliyin təkmilləşdirilməsi
və institusional potensialın gücləndirilməsidir. Siz
bunu necə izah edərdiniz?
-
İlk növbədə ölkənin təhsil sisteminin
islahatları burada mühüm rol oynamalıdır. Çox təəssüf
ki, indiyə qədər Azərbaycanda ali təhsil, elm
haqqında, peşə təhsili, orta təhsil haqqında
qanunlar qəbul olunmayıb. Zəruri islahatlar
üçün, inkişafa yönəlmiş addımlar
atmaq üçün hüquqi baza lazımdır. Bu hüquqi
bazanın müəyyənləşdirilməsi
üçün də parlamentin üzərinə
böyük işlər düşür. Addımlarla irəli
getmək üçün biz müvafiq bir hüquqi sistemi
formalaşdırmalıyıq. Əgər söhbət
müasir, demokratik ölkədən gedirsə, hüququn
aliliyi bu ölkədə əsas amillərdən biri
olmalıdır.
- Sözügedən sənədin
reallaşması, hansısa formada Azərbaycanın xarici siyasətinə
təsir göstərə bilərmi?
- Azərbaycanda
Milli Məclis tərəfindən qəbul edilən, prezident tərəfindən
təsdiq olunan milli təhlükəsizlik konsepsiyasında
ölkənin strateji inkişafını və xarici siyasətini
formalaşdıran xüsusi bənd var. Azərbaycanın beynəlxalq
münasibətlərlə bağlı strategiyası ölkəmizin
Avroatlantik sistemə inteqrasiyasından ibarətdir. Burada
söhbət hansısa Avropa təşkilatının və
yaxud hansısa Avroatlantik alyansın üzvü olmaqdan getmir.
İlk növbədə strateji olaraq bu sistemə inteqrasiya etmək,
zəruri islahatları həyata keçirmək, bu sistemin
müdafiə etdiyi dəyərləri mənimsəmək və
bölüşmək, zənnimcə, bu strategiyanın əsas
mahiyyətidir. Azərbaycan bununla yanaşı, öz xarici
siyasətində hər zaman bir amili üstün tutub. Bu da
xarici siyasətdə məhz tərəfdaşlıq prinsipinə
söykənməkdir. Yəni, Azərbaycan həm
qonşularla, həm də dünyanın üfüqlü mərkəzləri
ilə tərəfdaşlıq edərək, bu əsasda
öz siyasətini formalaşdırmağa üstünlük
verir. Azərbaycanın xarici siyasəti məhz sülhə, əmin-amanlığa,
stabilliyə və stabilliyin yaratdığı şəraitdə
inkişafa nail olmağa yönəlib. Bununla yanaşı, Azərbaycanın
xarici siyasətinin bir də mühüm tərəfi ondan ibarətdir
ki, bu da strateji İpək Yolu sistemində önəmli rol
oynamasıdır. Bu istiqamətdə də Azərbaycan
artıq bir neçə beynəlxalq layihələr həyata
keçirib. Bu həm neft sahəsini əhatə edir, həm də
kommunikasiya, nəqliyyat sistemlərini
formalaşdırmağı. Bununla Azərbaycan Şərqlə
Qərbi birləşdirən sistemi formalaşdıraraq müəyyən
qədər öz strateji missiyasını həyata
keçirir. Bu strategiyada mühüm amil eyni zamanda,
sivilizasiyaların əməkdaşlığı, müvafiq
mədəniyyətlərin əməkdaşlığıdır
ki, zənnimcə, bu da çox mühüm bir amildir. Azərbaycan
tarixən fərqli sivilizasiyalarla əməkdaşlığa
önəm verib. Azərbaycan fərqli dinlər, fərqli mədəniyyətlər
sistemini formalaşdıraraq tolerantlığa və əməkdaşlığa
böyük əhəmiyyət verdiyini ortaya qoyub. Bu da İpək
Yolu strategiyasının çox mühüm bir hissəsidir.
Ona görə də, hesab edirəm ki, mədəniyyətlərin
tərəfdaşlığı və mədəniyyətlərin
əməkdaşlığı sahəsi də Azərbaycan
inkişaf strategiyasının mühüm tərkib hissəsidir.
- İnkişaf
Konsepsiyasının həyata keçirilməsi Azərbaycanın
dünyada, eləcə də Cənubi Qafqazdakı mövqeyinə
necə təsir göstərə bilər?
- Zənnimcə,
bu sənədin reallaşması, ilk növbədə Azərbaycanı
dünyada tanıdacaq. Bu Azərbaycan xalqının istəklərini
və Azərbaycan xalqının missiyasını anlatmaq
üçün də çox mühüm bir amildir. Təbii
ki, burada iqtisadiyyat, neft sahəsinin böyük rolu var. Lakin Azərbaycan
xalqının tarixi bir rolu ilk növbədə onun zəngin
mədəniyyəti ilə bağlıdır. Onun zəngin mədəni
irsi ilə yanaşı, hər zaman müasir mədəniyyəti
və dünya mədəniyyətini qavraması ilə
bağlıdır. Tarixən Azərbaycan xalqı Şərqin
birinci operasını, birinci baletini, birinci simfoniyasını
yaradıb. Azərbaycan iqtisadi imkanlardan istifadə edərək
öz mədəniyyətini və öz
baxışlarını dünyaya açmalıdır. Əminəm
ki, bu istiqamətdə Azərbaycan mədəniyyətinə
və Azərbaycan xalqının ruhuna dost olan, dünyanın
fərqli yerlərindən daha çox dost əldə edəcəyik.
Bütövlükdə isə güclü, müasir,
demokratik Azərbaycan bizim bölgəyə tamamilə fərqli
bir atmosfer gətirə bilər. Ölkəmizin daha
yaxşı dövlətlər sırasında
tanınması, daxildə və Azərbaycandan kənarda həyata
keçirilən strateji layihələrə olan dünya
marağı imkan verəcək ki, biz bu bölgənin
stabilliyinə yönəlmiş bir çox işləri həyata
keçirək. Əminəm ki, bu işlərin
gedişatı zamanı Cənubi Qafqazda sülhün, əmin-amanlığın
bərpa edilməsi, Azərbaycanın ümumi təhlükəsizliyinin
təmini məqsədi ilə dünyanın nüfuzlu mərkəzləri
Azərbaycana çox ciddi dəstəklər verə bilər.
Bütün bunlarla yanaşı, yuxarıda qeyd etdiyim kimi,
Konsepsiyanın reallaşması, bu sənədin əsas məqsədi
insanlarımızın həyatında müsbət dəyişikliklərə
nail olmaqdır. Çünki Azərbaycanın inkişaf
strategiyası hər bir azərbaycanlının
inkişafına yönəlib. İnsana yönəlməyən
strategiya, ideya, heç vaxt uğurlu ola bilməz.
Rufik İSMAYILOV
Kaspi.-2013.-9 yanvar.-S.5.