“Günlər yarpaq kimi qopur ömrümdən...”
Doğrudan da belədi... Doğrudan da “Günlər yarpaq kimi qopmur ömürdən, qopur diş kimi, dırnaq kimi. Hər keçən gündən üz qalır üzümüzdə cırmaq kimi...”
Çətini yaşamaqdı,
Ölmək nədi ki? Heç nə.
Son dəfə nəfəsini çəkib içinə
Bir dərin suya baş vurmaq kimi.
Ramiz Rövşənin misralarıdı. Sadə, səmimi... Hər cür dünyagörmüşlüklə, ruh yaşantısı ilə bətbətlənmiş- bələnmiş!
Ramizin şeirləri qəribə, son dərəcə əminlikə oxucu düşüncəsinə ölüm-itim xofu sarıdan təlaşlanmamaq təskinliyi təlqin edir. Onu oxuyursan. Və qos-qoca bir əminliklə anlayırsan ki, “Xeyri yox, lap dönüb balıq olsan da əcəl durub yol üstündə qarmaq kimi”. Əvvəl-axır keçəcəksən ölüm adlı keçilməzdən. Yenə də təsəllinin ən etibarlı mesajları Ramiz Rövşəndən gəlir:
Bizdən ayrıldı daha,
Ən əziz dostun yanına getdin.
Daha nə dərdin? –
Yanında dostun var Allahın
kimi.
Bəlkə də tanınmış
rejissor Ramiz Həsənoğlu öz adaşının poetik təsəllilərinin məhz
bu vacib, gərəkli missiyasını
önə çəkərək,
onun şeir dünyasının özünəməxmsus,
bənzərsiz ovqatını
incələyir: “Bu çətin
dünyamızda, dəyərlər
və meyarlar pozulub puç və alt-üst olan bir zamanda,
illərnən tanıyıb
inandığın insanlar
bir gün tamam fərqli bir rəngdə və çalarda sənin gözünə görünəndə, mənə
təsəlli Ramiz Rövşənin şeri
olur... Onda hər şey
öz yerindədi, meyarlar dəyişməz olaraq qalır. O aləm səni birbaş bu gerçəklikdən yuxarı
saxlayır...“
“Mən Ramizin şerini öz sözüm kimi anama göndərə bilərəm, oğluma vəsiyyət edərəm,
ömrümü bu şeirlərlə yaşaya
bilərəm” – deyə
düşünənlər də haqlıdı, “onun şeirlərini oxuyub, adi məntiq
dili ilə danışmaq mümkün
deyildir” fikrini önə çəkənlər
də. Onun şeirlərində “hər şeir öz yaşında, hər şeir öz boyunda-buxunundadı.
Bəlkə mənə
ona görə belə gəlir ki, bu şeirlər
canlıdır, lap insan
kimi canlıdır və mən onları açıq-aşkar
görə bilirəm...
Ramizin hər şeri insanın bir əhval-ruhiyyəsinin nəğməsini oxuyur...”
Bu mənada, xalq yazıçısı Anar
son dərəcə dəqiqliklə
R.Rövşən yaradıcılığının
lirik-psixoloji əhatəsi
ilə yanaşı, texnoloji imkanlarını da təqdir edir: “Ramiz dilimizin
bütün imkanlaırından
sərraf kimi yararlanmağı bacaran
nadir sənətkarlardandır”. Və onun “poetik nümunələr
düzümü çoxplanlı,
assosiativ, mürəkkəbdir”
(R.Rza).
Qarşılıqlı olaraq Ramizin hansı bir şerinə nəzər yetirsək, o şerin əhatələdiyi lirik-psixoloji,
mənəvi iqlimin havasında bu deyilənlərin bənzərsiz
təsdiqini, varlığını
görə bilərik.
Biri elə
“Nəfəs” şeri. Bəlkə
də əsl şairliyin bir adı da elə
uzun ədəbi mübarizələr qət
edib, tək bu bircə şerin
sahiblik etdiyi ruh ürpəntisinə, fikrin ifadə ustalığına, sözün
bitkin və yetkin səmimiyyətinə
yetməkdi:
Mənim
bu dünyayla bir alverim var,
Alıdığım-verdiyim nəfəsdi, nəfəs.
Daha özgə bazar açan deyiləm,
Ölüncə bu alver mənə bəsdi, bəs!
...Canavar ağzından keçdi nəfəsim,
İlan boğazından keçdi
nəfəsim.
İlahi,
nə yaman əliaçıqsan,
Bir quru nəfəsi az bildin
mənə.
Yarpaqladı, çiçəklədi nəfəsim,
İlahi, dil verdin, söz
verdin mənə.
Sözlər nəfəsimi dərdi,
apardı,
Sevinci apardı,
dərdi apardı.
Çiçəyi, yarpağı sovulub gedən
Bir ağac
kimiyəm bu yer üzündə.
Hələ ki, qorxmursan son nəfəsimdən,
Hələ ki, diriyəm bu yer üzündə.
Bu şeir beləcə,
böyük Yaradanla insan arası pünhan bir aləmin həbsi-halında
sonacan kövrələ-kövrələ
gedir.
Ramizi oxuya-oxuya
insanın könlündən
bulud kimi ölmək keçir yaz yağışında,
ümid kimi ölmək marağı dikəlir bir yar baxışından. Sonda, sonda və sonda
da demək istəyirsən ki:
Bir yel qanadında
Yarpaq kimi ölmək.
Bir qəbir altında
Torpaq kimi ölmək.
Bir səs kimi ölmək
Bir kar qulağında.
Bir söz kimi ölmək
Bir lal dodağında.
Bu yazılanlar fikrin son məramına, son mətləbinə
qədər öz ovqat diriliyini hifz edə bilir
və eyni məntiqlə, ruh diriliyi ilə də son nöqtəni qoyur:
Gündən-günə, ölmək,
Dönə-dönə ölmək,
Öldükcə dirilmək,
Sonra yenə ölmək...
Doyumsuz bir köksötürmə,
şirin bir təəssüf (bu ifadə nə qədər qəribə səslənsə də) Ramizin şeirlərinin iç dünyasından
son dərəcə abır-həyalı,
kövrək durumuyla keçib-gedir. Oxuyursan və səni əhatələyən çox
nəsnələr yönünü
dəyişir, öz qançəkərinə qoşulub
da gedir, yaddaşda, düşüncədə
isə təkcə bu şerin doğurduğu
təəssürat qalır:
Yenə
bu şəhərdə
üz-üzə gəldik,
Neyləyək, ayrıca şəhərimiz
yox.
Bəlkə də biz xoşbəxt
ola bilərdik,
Bəlkə də xoşbəxtik, xəbərimiz yox.
Aradan nə qədər il keçib
görən,
Tanıya bilmədim, məni bağışla.
Mən elə bilirdim sənsiz ölərəm,
Mən sənsiz
ölmədim, məni
bağışla.
Bəlkə də bu yazının
özü belə bu zərif, ədəbi mühit üçün tanışdan-tanış
olan şerin yenidən dil ucuna gətirilməsi fürsətidi. Bu fürsət imkan verir ki,
əbədi bir an əsl poeziyanın,
əsl sözün işığından, könül
sevdasından barınasan.
Könül dostlarına ərkdən
doğan gileyini çatdırasan. Könül
dostuna səmimi, hər cür yalandan-riyadan uzaq bir doğmalıqla dünən də, bu gün də,
elə sabahın özündə də “mən səninlə idim, bəs sən kiminlə idin?” sualını verə biləsən... İç vuruşunun təbəddüatlarını
şerin, sözün
şirin dilinə çevirə biləsən.
Belə, bu sayaq:
Bu yalan ömrümdə
görən sən nəsən?
Bəlkə heç sevgilim deyilsən mənim.
Anamsan, bacımsan,
nənəmsən, nəsən?
Bircə
Allah bilir nəyimsən
mənim...
Ramizin şeirləri
sakini olıduğumuz
dünyaya, yerə, göyə, çiçəyə-gülə
sevgi məktubları kimi oxunur. Bu şeirlərin qəlbə
qonuşu zərif bir kəpənəyi xatırladır; belə ki, kəpənək gül üstə qonur, sərin dağ mehi onun
bir cüt əl kimi Allaha
doğru açılan
qanadlarını xəfifcə
yelləyir. Bu şeirlər də o qanadlar kimidi. Kövrəkdi, xəfifdi və duyğuludu:
Dağlar
arasında dərə
Dərindi yuxu kimi.
Dağ-dağa duman göndərər
Sevgi məktubu
kimi.
Göydə yeddi sətir cızan
O göy qurşağına
bax.
Kimdi onu yazan? Allah!
Sevgi məktubu
kimi.
Bir bax bu ağ kəpənəyə,
Sanki qoşa varaqdı.
Uçur
çiçəkdən-çiçəyə
Sevgi məktubu
kimi.
Haçan aşar bu sümükdən,
Ətdən olan hasarı?!
Ruhum uçar göyə sarı
Sevgi məktubu kimi.
Çiçəklər doğulan yaz gecələrinin sevgi məktubları gül ləçəkləri kimi şeir kitablarının vərəqləri arasında saxlanan olur. Daha çox gənclik qoxusu verir, daha çox vəfa, əhd, peyman səslənişinə hesablanır. Və həqiqətən də inanırsan ki, bu xatirələrə boxça olan bahar axşamında sevməşyə, eyni dərəcədə də ölməyə, eyni dərəcədə də dirilməyə nə var?!
Çiçəklər doğulur bu yaz gecəsi
Parisdə, Təbrizdə, həyətimizdə.
Bu yaz gecəsində çiçəkləyəcək
Bəlkə dərdimiz də, həsrətimiz də...
Ramizin poeziyası hər qədəmində çiçəklər doğulan, daha doğrusu, doğuran yaz axşamına, bahar səhərinə bənzəyir. Onun “Hayana yol alsam, yolum başlayır oğlumun gözlərindən” misrası hər birimizin ruh doğmalığının şəkillənməsi kimidi. Sonacan e yni səmimiyyətlə oxunur:
Gün çıxır, ay doğur,
Ulduzlar yanır...
Qar yağır, dolu başlayır
Oğlumun baxışlarından...
Eləcə də bütün doğmalarımızın, yolumuzu gözləyənlərin baxışlaırından.
“Məni ayrılığın əlində qoyma” ərkimin, “Tanrının rəsmini çəkir qələmim”, “Ölüm, gözlərində dəfn eylə məni” ricamın gerçək dostları, könüldaşları kimi oxuyuram Ramizin şeirlərini. Ruh doğmalığımız eyni duyğulardan söz açır elə...
Gülayə
Kaspi.-2014.-26-28 aprel.-S.24.