Bizim teatr

 

Milli teatrımızın “hadisə”ləri o qədər az olur ki, bbəzən məcbur qalıb hər gördüyümüzçaya atılan daşın yaratdığı kiçik dalğanı” teatr hadisəsi (yəni tərpənişi) adlandırırıq. Teatr Xadimləri İttifaqının təşkilati dəstəyi ilə Bakı Uşaq Teatrı ürəyindəki arzusunu gerçəkləşdirərək “Bizim teatr” beynəlxalq festivalını keçirdi və 27-28-29 mart günlərində diqqətləri bizə yönəldə bildi, ancaq teatr hadisəsi baş verdimi?

 

Bu sualı siz sonda cavab tapacaqsız... İndi isə təqdimat... Bütün diqqətlər İntiqam Soltandadır. O, Bakı Uşaq Teatrının direktoru, korrektoru, tanıtımı, tamadası... Buyurunindi Hüseynov bacıları öz məharətlərini göstərəcəkləryəni Bakı Uşaq Teatrının kollektivi çıxışa start verir...

İlk tamaşaApokalipsis” (müəllif S.Eker) müəllifin fərqli fikir dünyasının, dünyaca məşhur işləməsidir. Mövzusu aktual olan tamaşanın qəhrəmanı həbs həyatının - bununla da tənhalığın quludur. Bütün tənha insanlara məxsus olanoyunaxtarışı qəhrəmanı yeni insancıqlar yaratmağa məcbur edir. Adəm Həvvanı çörək qırıntısından yaradan qəhrəman özkamerasının Allahınaçevrilir. Qəhrəman ümidsizlik içində axtarışdadır məhz bu ümidsizliyin sonu ona Allahı axtarıb-tapmağa kömək edir. İnsan xoşbəxt olanda Allah yada düşmür. Ancaq son nöqtə, çıxış nöqtəsi olmadıqda Allaha tapınır. Özünükamerasının Allahıelan etməklə insanlığını, mən hələ insanam-digərlərini qoruyan, qeydə qalan, danışan bölüşən-görkəmini itirmir.

 

Tamaşa M.Hacıbabanın quruluşunda, aktyor Niyaz Qasımovun ifasında təqdim olunurdu.

Beynəlxalq festivalın iki qonağı var idi. Məhz ikinci tamaşa qonaq təmsilçilərin Gürcüstanın-Xelvachaursk TeatrınınHəyattamaşası idi. Zatən bilirik ki, gürcü qonşularımız pis teatr yapmazlar elə həmin gün bunun bir daha şahidi olduq. İki gəncin-balerina formasında səhnədə düzənlədikləri oyun anlaşıqlı, səlis hərəkətlərin nəticəsində zövq-səfa yaradırdı. Burada danışıqsız, səhnədə bir-birini çox gözəl anlayan tərəfmüqabillərinin (nəzərə alsaq ki, onlar şəxsi həyatda da bir ailədir) kompleks oyunu gerçəkləşirdi. İstər müxtəlif səslərin hormoniyası, istər bir haldan digərinə keçid, istərsə birinin digərində əriyən oyunu gürcü teatr estetikasının klassik formasının ən mükəmməl nümunələrindən biri kimi qəbul oluna bilər.

Bəli... yenə söz Bakı Uşaq Teatrındadır. Yazıçı Tüncer Cücenoğlunun əsəri əsasındaBir yoxsul olsaydımtamaşası teatrın rejissoru İ.Əhmədova, aktyorları Şahin Kazımov Şəbnəm Nəsirova idi. Mən bu tamaşaları ( Bakı Uşaq Teatrı nəzərdə tutulur) təhlil etməkdə acizlik çəkirəm, ol səbəbdən ümumi hadisələrdən danışmaqla kifayətlənəcəm. Mövzu varlı xəstə oğlanın kasıb tibb bacısının arasında yaranan sevgi motivləri üzərində qurulmuşdur. Yazıçının qələmində çox da mürəkkəb olmayan bu mövzu müxtəlif düşüncə həyat tərzləri olan insanların vahid birləşmə nöqtəsini tapmağa yönəlmişdir.

 

Günün son tamaşası Ge De Mopassanın novellaları əsasındaİblistamaşası idi. Rejissor musiqi tərtibatçısı Könül Şahbazova, ifaçı isə Xəyalə Meydanova idi. Onu deyə bilərəm ki, səhnəyə baxmaq belə insanı çox incidirdi. Aktrisanın səhnədə qarşısına qoyduğu ali məqsəd milli teatrımızda Xalq artistlərinin beləolmazdediklərinin üzərindən xətt çəkirdi. Lakin... qəbul olunmayan bu deyil. Qəbul edilməz yozumun istər rejissor, istərsə ifaçı tərəfindən bəsitdən bəsit təqdimatı idi.

 

Bu festivalın keçirilməsi Teatr Xadimləri İttifaqının, Xalq artisti Azər Paşa Nemətin dediyi sözə sadiq qalmasının bir göstəricisi idi. Çünki yadımdadır, ittifaqın sonuncu dəfə keçirdiyi monotamaşalar festivalında İ.Soltan imkanlar yaradın, gələk, oynayaq, göstərək demişdi. Elə o zaman Azər müəllim söz vermişdi nəticədəbu meydan, bu da siz...”.

İkinci gün elə bir tamaşa ilə gözümüzü açdıq ki, sadəcə tamaşaçı mat-məətəl qalmışdı. Gərək ki, mənim hər zaman anlamadığım bir fakt bu gün mənim üçün müəmmalı qalır. Bunu da sonda çözərik. Keçək tamaşaya...

 

Müəllif Daroi Fo, Franka RameMən səni gözləyirəm, əzizim”. Bu müəlliflər italyan ailəsi olaraq (Daroi Fo Franka Rame-çox mehriban ailə idilər) özlərinə məxsus formadaAdi, sadə qadıneksentrik əsərini yazmışdılar. Burada dörd divar arasında qısılıb qalan qadının keçirdiyi hisslər, çəkdiyi əzablar, daxildən gələn həqiqi səslər vahid mərkəz kimi bu qadında birləşməli idi. Bəs Uşaq Teatrı bizə təqdim etdi?

 

Realizm hər zaman gözəl maraqlı qarşılanır. Həqiqi həyatdan götürülmüş görüntülər insanların üzünü güldürür. Bunlara o qədər misal demək olar ki, ən azından “Bu şəhərdə”. Ancaq inandırım sizi “Bu şəhərdəbelə bu analoqu olmayan tamaşa həllini düşünə bilməzdi...

Öncədən söylədiyim ikinci qonaq Türkiyənin Eksanat Teatrının truppası idi. Qardaş ölkənin yaradıcı heyəti bizə Uşaq Teatrının mövzu qayəsinə uyğun olaraq ortabab sayıla biləcək tamaşa nümayiş etdirdi. Bu tamaşanıntamaşaadlanması da qeyri-peşəkarlıq olardı, sadəcə tamaşalar arası fasiləni doldurmaq üçün çox maraqlıoyun”. Kloun uşaqları əyləndirir, uşaqlar isə əyləncədən zövq alır. Biraz əylənsək , qardaş ölkəninyolaverənoyununu türk teatrosuna bağlamadıq.

 

Bakı Uşaq Teatrının növbəti göstərisiAğacadlanırdı ki, rejissoru İntiqam Soltan idi. Tamaşada rolları M.Cavanşir, Q.Niyaz, Ə.Elnur ifa edirdi. Bu tamaşanı az da olsa Bakı Uşaq Teatrının uğuruna saymaq olar.

 

Festivalın davamında H.K.AnderseninKibritsatan qıztamaşası nümayiş olundu. Quruluşçu musiqi tərtibatçısı Könül Şahbazova, rolu isə Türkan Şahmarlı ifa edirdi. yazıq mənə ki, bu tamaşadan heç anlaya bilmədim. Ancaq onu bildim ki, səhnədə bir qızcığaz durmadan ağlayır... yenə ağlayır....

 

İkinci günün son tamaşası A.Çexovun eyniadlı əsərinin tamaşası idi. Kalxas”da hadisələr əyalət teatrında gecə baş verir. Yaşlı artist Vasiliy Vasilyeviç öz benefisindən sonra qaranlıq səhnədə olduğunu görür. onun məbəd adlandırdığı teatrla dialoqu başlayır. O, inanır ki, istedad olan yerdə qocalıq, təklik, xəstəlik unudulur ya heç olmur. A.Çexovun çox sadə, lakin teatra sevgi ilə yazılmış əsəri müxtəlif teatrlarda çox böyük uğur qazanmışdır.

 

Bu da son... Əziyyətlərə son... Son gün Bakı Uşaq TeatrıƏhməd haradadır?” filmini teatrla birləşdirərək “Retro” adı ilə təqdim etdilər. Tamaşa-filmin qəhrəmanları Leyla (A.Soltan) Ağbəniz (İ.Əhmədova) idi. Biz bir daha çox sevimli Azərbaycan filminə məhz Teatr Xadimləri İttifaqının zalından baxmış olduq. Mən əmin oldum ki, içimizdən sezilib, SƏNƏTKARlar tərəfindən ekrana gətirələn bu filmlər heç bir zaman baxımlılığını itirməyəcək...

 

Sonrakı tamaşalar İ.Soltanın quruluşundaKasıbın yuxusu 31 mart Azərbaycanlıların Soyqırım Gününə həsr olunmuşQucaqla mənitamaşaları idi.

 

Bu fikirin hər bir zaman üzərində dayanacağam. Teatrın adı ilə repertuarı bir-birinə uyğun olmalıdır. Zatən bu fikri mən deməmişəm. Bu “teatrdeyilənməktəb”in ilk başlanğıcı, əlifbasıdır. Bakı Uşaq Teatrının adı ilə dəvət olunan tamaşaçılar, onların da teatrın adına aldanaraq gətirdikləri uşaqlar teatrın göstərdiyi tamaşalar... Uşaqlara bu tipli tamaşaların göstərilməsi yasaqdır, qanun pozuntusudur. olsun ki, festivaldır, olsun ki, dəvət olunanlar özünüzkilərdir, bəs, haqq-ədalət? Məncə, Bakı Uşaq Teatrının çox baxımlı repertuarı olmalı, teatr öz estetikasını yaratmalı, daha doğrusu mütəxəsislər tərəfindənpeşəkar teatryaradılmalıdır.

***

Sözsüz ki, Teatr Xadimləri İttifaqının yaratdığı şərait müxtəlif teatrlara, yaradıcı insanlara sözünü deməyə imkan verir. Bu imkandan istifadə edərək, daha geniş kütləyə, teatr jurnalistlərinə, teatr xadimlərinə, ictimaiyyətə təqdim olunmaq olar. Bu da festivalın SONU...

 

Aygün Süleymanova

teatrşünas

Kaspi.-2014.-4 aprel.-S.10.