“Doyunca yaşadım, xoşbəxtəm”
Bu dünyada
gözü qalmayan, Tanrısına, taleyinə
naşükürlük etməyən adam
O, bəlkə də
yeganə adamdır ki, bu dünyadan gözü-könlü
tox getdi... Ancaq nə 90 yaşadı, nə də 100...
Mayın 1-də hələ 57 yaşı olacaqdı...
Təkcə yaşadığı Şəki rayonunda deyil, bütünlükdə respublikada da istedadlı, güclü bir riyaziyyat müəllimi sayılan Saib Hüseynovu çoxdan – hələ Qayabaşı kənd orta məktəbində oxuduğumuz dövrdən tanıyırdım. Ancaq sən demə, yaxşı tanıdığımı güman etsəm də, heç də kifayət qədər tanımırammış. O, mənim düşündüyümdən də artıq dərin zəkalı, elmli-bilikli, həm də zəngin mənəviyyata, mədəniyyətə, əsl kişilik, mərdlanəlik kimi nadir xüsusiyyətlərə malik çox məğrur və həyatın sərtliklərinə, acılarına dözümlü bir adam imiş. Həyatla da elə kişi kimi vidalaşdı. Ömrünün son dəqiqələrində belə doğmalarına təsəlli verərək demişdi: “Ruhumu incitmək istəmirsinizsə, məndən sonra ağlayıb-sızlamayın. Mən həyatda doyunca, xoşbəxt yaşamışam. Bu qədər bəsdir, dünyada gözüm qalmayıb, gözü-könlü tox gedirəm...”.
...Çinar da, palıd da öz kökü üstündə bitər
Saib mənim ən sevimli müəllimlərimdən birinin – bizə fizika və riyaziyyatın sirrlərini öyrətmiş Bəhman müəllimin oğlu idi. Biz 10-ci sinifdə oxuyanda Saib hələ 3-cü sinfə gedirdi. Ancaq elə o vaxtlar da söz düşəndə ona dərs deyən müəllimlər Saibin qeyri-adi istedad və qabiliyyətindən, uşaq olmasına baxmayaraq, özünü böyüklərə məxsus ağayanalıqla, ciddi aparmasından fəxrlə, heyranlıqla danışırdılar. Aşağı sinifdə oxumasına baxmayaraq, artıq 5-ci sinifdə öyrədilən tənlikləri, məsələ-misalları həll etməyi bacarırıdı. Təbii ki, onun riyaziyyata olan həvəsində irsiliklə yanaşı atasının boş vaxtlarda onunla məşğul olması da mühüm rol oynamışdı. Bəhman müəllim isə çox zəngin elmi-nəzəri biliyə malik bir pedaqoq idi. Respublikanın elmi jurnallarında tez-tez maraqlı məqalələri çap olunurdu və bununla bağlı ona şəhər və rayonlardan, həmçinin fizika-riyaziyyat sahəsində çalışan alimlərdən məktublar da gəlirdi. Əslində kənddə yaşayıb-işləməsinə baxmayaraq, bütün varlığı, elmi zəkası ilə daha çox elm adamına – hətta bir növ Nyutona, Eynşteynə bənzəyən Bəhman müəllim vaxtilə bilavasitə elmi fəaliyyətlə məşğul olsa idi, yəqin ki, ən azı Akademiyanın müxbir üzvü, respublikamızın nüfuzlu elm xadimlərindən biri ola bilərdi. Ancaq doğma elinə-obasına daha cox bağlı olduğundan, həm də ailəsinə, yaşlı ata-anasına kömək durmaq məqsədilə institutu bitirdikdən sonra Bakıda qalıb elmi fəaliyyətlə məşğul olmağa yox, kəndə qayıdıb, orada işləməyə üstünlük vermişdi.
Xaraktercə ciddi, məsuliyyətli və tələbkar olan, daim elmi mütaliə və araşdırma ilə məşğul olan Bəhman müəllimin ailəsində böyüyən Saib özünə başqa bir ixtisas seçə bilərdimi? Təbii ki, yox. 1979-cu ildə o zamankı Azərbaycan Pedaqoji İnstitutu bitirdikdən sonra Şəkinin Cəyirli kənd orta məktəbində müəllim kimi fəaliyyətə başlayan Saib Hüseynov sonralar Bolludərə və Qaratorpaq kəndlərində riyaziyyatdan dərs demiş, orijinal tədris metodikasına və təşkilatçılıq qabiliyyətinə, fəallığına görə çox keçmədən məktəb direktoru təyin edilmişdi. Rayon təhsil şöbəsinin “yadından çıxaraq”, köhnə ənənə, ətalətli düşüncə tərzi üzrə 120-dən artıq şagirdin təhsil aldığı Bolludərə kənd məktəbi hələ 1985-ci ilə kimi 8-illik, yaxınlıqdakı Qaratorpaq məktəbi isə hətta 4-illik idi. Məhz Saib müəllimin israrlı təklifi və prisipiallığı sayəsində həmin məktəblər birləşdirilərək, vahid orta məktəb yaradıldı. Məktəbə yeni, bacarıqlı müəllimlərin cəlb olunması, onun maddi bazasının genişləndirilməsi sayəsində 8-ci sinfi bitirmiş şagirdlərin orta təhsillərini başa vurmaq üçün yeni, heç də yaxında olmayan məktəb axtarışlarına, uzun məsafə qət etmək və digər qayğılarına son qoyulmuşdu. Şagirdlərin dərsləri mənimsəmə faizi və məzunların ali məktəblərə qəbul göstəricisi də xeyli yüksəlmişdi. Təsadüfi deyil ki, Saib müəllimin yetirmələrindən bir-neçəsi riyaziyyat, fizika, ədəbiyyat müəllimləri kimi hazırda Bolludərə məktəbində çalışırlar.
Kənd camaatı onu deputat görmək istəyirdi... imkan vermədilər
Saib müəllimin bir ziyalı kimi geniş dünya görüşünü, insanpərvərliyini, sadəliyini və səmimiyyətini, qayğıkeşliyini yüksək dəyərləndirən Bolludərə kənd camaatı 2000-ci ildə onu Bələdiyyə sədri seçmiş, bir-neçə ildən sonra isə o, rayon rəhbərliyi tərəfindən İcra nümayəndəsi təyin edilmişdi. Həmin vəzifələrdə calışarkən Saib müəllim kənd yollarının abadlaşdırılmasına, Bələdiyyənin idarə binasının tikilməsinə, dədə-babadan taxılçılıqla məşğul olan camaat üçün yeni kənd təsərrüfatı texnikasının alınmasına, bir çoxlarının daimi işlə təmin olunmasına, tibbi-ambulator xidmətinin yaxşılaşdırılmasına və s. nail ola bilmişdi. Qədirbilən kənd camaatı bugünlər minnətdarlıqla xatırlayır ki, məhz onun təşəbbüsü ilə ilk dəfə olaraq müharıbə veteranlarına, yaşlı təqaüdçülərə və aztəminatlı ailələrdən olan məktəbli uşaqlara milli bayram günlərində və Yeni ildə hədiyyələr verilirdi.
Lakin bütün qəlbi ilə məktəbə, sevimli sənətinə bağlı olan Saib müəllim sonradan yenə də uzun illər çalışdığı doğma məktəbə qayıtmalı oldu. Daha doğrusu, onu məktəbə kənd camaatı və rayon təhsil şöbəsi qaytardı. Ona bildirildi ki, “Saib müəllim, güclü riyaziyyat müəllimi, təcrübəli pedaqoq kimi Sizə ehtiyacımız var”. Bir qədər sonra isə yaşadığı və ətraf kəndlərin sakinləri Saib müəllimi özlərinin deputatı kimi görmək arzusu ilə və buna layiq olduğunu bilərək, onun Milli Məclis üzvlüyünə namizədliyini irəli sürdülər. Ancaq o zaman rayonun “bəzi nümayəndələri” buna mane olmağa çalışaraq, təzyiq göstərirdilər ki, o, öz namizədliyini geri götürsün. Hətta bunun müqabilində yaxşı “mükafat” da təklif etmişdilər. Saib müəllim isə bütün şirnikdirici təklifləri prinsipiallıqla rədd edərək, cavab vermişdi ki, “mən camaatımızın, mənə etimad göstərənlərin iradəsinin əksinə gedə bilmərəm. Deputatlığa namizədliyim isə mənim iddiam və ambisiyam yox, kənd sakinlərinin, seçicilərin istəyi, onların təklifidir”.
Lakin Saib müəllimin güzəştə getməməsini, “tərsliyini” (yəni ki, prinsipiallığını) ona bağışlaya bilməyənlər daha asan və “xərcsiz-xəcalətsiz üsul”a əl atmış, hətta Saib müəllimin şəksiz böyük nüfuza malik olduğu kəndlərdə belə saxtakarlığa yol verərək, ona verilmiş “səsləri” xeyli azaltmışdılar. O isə qürurunu pozmadan həmin “bəzilərinə” demişdi: “Siz mənə yox, seçicilərin istəyinə, ədalətə, sizlərə olan inamına zərbə vurdunuz, xəyanət etdiniz, özünüzə olan inamı öldürdünüz!”
“Balalarım,
bu bizim son dərsimizdir...”
...Həmyerlilərinin,
bütün məktəb kollektivinin və cəmiyyətimizə
layiq övladlar kimi yetişdirməyə
çalışdığı şagirdlərin sevimlisi olan
Saib müəllim bu il fevralın 9-da
gözlənilmədən hamını şaşırdaraq,
şok vəziyyətinə salmışdı. Məktəbdə
yuxarı siniflərdən birinə növbəti dərsi
keçdikdən sonra üzünü uşaqlara tutub
demişdi: “Mənim əziz şagirdlərim, balalarım, bu
bizim son dərsimizdir. Bu gün mən sizinlə
həmişəlik xudahafizləşirəm. Slzə təhsilinizdə
uğurlar arzulayıram!”. O, ciddi, dəmir
xarakteri ilə özünü tox tuta bilsə də,
uşaqlar bu gözlənilməz ayrılığın səbəbini
bilməyərək, həyəcan keçirmiş, sevimli
müəllimlərinə olan məhəbbətdən hətta
kövrəlmişdilər də. “Müəllim,
axı, nə olub?” sualına sadəcə “bir az dincəlmək
istəyirəm” deyə əsl səbəbi dilə gətirmək
istəməmişdi (iki həftə əvvəl üzərində
aparılmış cərrahiyyə əməliyyatı ona
yaxşı bir şey vəd etmirdi. Həkim
bunu açıq deməsə də, özü bunu hiss
edirdi). Uşaqlar o gün evlərinə
çox məyus, kədərli halda dönmüşdülər.
Dağ cüssəli, pəhləvan yerişli Saib müəllimin
məktəbdən qəfil, “səbəbsiz” ayrılması xəbəri
ildırım sürəti ilə bütün kəndə
yayıldı.
Hamı təəccüb, heyrət içində
idi – bir-iki gün ərzində nə olmuşdu, nə baş
vermişdi? Axı, hamı onu nikbin və sağlam,
işdən-gücdən yorulmayan, heç nədən
şikayət etməyən, dözümlü bir adam kimi tanıyırdı...
“Evarist
Qalua, Mikayıl Müşfiq məndən də çox az
yaşamışdılar...”
Bir-neçə
gün sonra isə həyatdan vaxtsız köçmüş
məktəb yoldaşı, elə özü kimi riyaziyyat
müəllimi olan Qayabaşı kənd orta məktəbinin
direktoru Ramiz Hümmətovun yas məclisində onunla
bağlı çox təsiredici
çıxışını tamamlayaraq demişdi: “Əzizlərim,
sizi kədərləndirmək istəmirəm, ancaq bir acı
həqiqəti deməliyəm. Mən bu
dünyada doyunca yaşamışam, xoşbəxt
yaşamışam, ancaq daha ömrümün sonudur. Ramiz müəllimin “40”-dan bir gün əvvəl, ya
da bir gün sonra mən də dünyadan gedəcəyəm.
İndi isə salamat qalın!”. Məclis bir-birinə dəymiş, ona inanmaq istəməmişdilər.
O isə evə dönərək, bütün
dost-tanışlarına internet vasitəsilə vida sözlərini
göndərmişdi: “Dostlar, artıq mənim ömrümə
çox az qalıb. Çox sağ olun ki,
bütün şüurlu həyatım boyu mənimlə birgə
sevinib-dərdləşmiş, mənə arxa-dayaq olmusunuz. Ancaq daha ayrılıq vaxtı çatır. Mənə olan səmimi, təmənnasız dostluq
duyğularınıza, sədaqətinizə,
etibarınıza görə təşəkkür edərək,
Sizinlə xudahafizləşirəm. Həmişə
var olun, qoy ulu Tanrı hamınızı qorusun!”
Bu vida
“imeylini” alan dost-tanışlar şoka
düşərək, Saib müəllimin evinə zəng
vurub, tələm-tələsik onun görüşünə
gəliblər. Və ömür vəfa
qılıb, Saib müəllim öz doğmalarını-əzizlərini,
dostlarını son dəfə öz evində, süfrə
başında qəbul eləyə bilib. Ancaq
bir daha onlara bildirib ki, narahat olmasınlar, bu dünyada kifayət
qədər ömür sürüb. Fransanın dahi
riyaziyyatçısı, sabah dueldə öldürüləcəyini
bildiyindən, bütün gecəni yatmayaraq, səhərə
kimi bir vaxt onu instituta qəbul etmək istəməyən
görkəmli alimlərin sonrakı illərdə 600 səhifəlik
elmi araşdırmalar da tam “aça” bilmədikləti dahiyanə
riyazi traktatlarını yazmış Evarist Qaluanın 21,
görkəmli Azərbaycan bəstəkarı Asəf
Zeynallının 23, M.Lermontovun 27, A.Puşkinin və Əli Kərimin
37, xalqımızın sevimli şairi omuş Səməd
Vurğunun 50 yaşında həyatdan getmələri
müqabilində özünün “geninə-boluna”
yaşadığını bildirərək, gəlib-gedənlərə
ürək-dirək verməyə
çalışmışdı.
“Mən səndən
bir dost kimi ayrılıram, ey Dünya!...”
Və elə
peyğəmbərcəsinə dediyi kimi də, dostu və həmkarı
Ramiz müəllimin “qırx” mərasiminin səhərisi
günü, martın 15-də həyatla əbədi
vidalaşdı – kişi kimi, təəssüf etmədən,
mərdi-mərdanə!..
İki ay içərisində Sarıca torpağı
özünün yetişdirdiyi iki ziyalı
övladını, iki ən güclü riyaziyyat müəllimini
itirdi. Bu, təkcə
Qayabaşı və Bolludərə kənd məktəbləri
üçün deyil, bütün el-oba üçün
çox ağır, əvəz olunması çətin olan
bir itkidir...
Saib Hüseynovun ömür-gün yoldaşı,
özü ilə birgə məktəbdə uşaqlara
riyaziyyatdan dərs deyən, digər bir sevimli müəllimimizin
- İsmayıl müəllimin qızı İren xanım
deyir ki, “Saib mənə ailəmizlə,
övladlarımızla bağlı bütün vəsiyyətlərini
edərək, eyni zamanda tapşırmışdı ki, mənim
həyat yoldaşım ağlamamalıdır, heç vaxt
ağlamamalıdır. Ağlamaq həyat acizliyidir, mən bunu qəbul
etmirəm. Mən həyata vida edəndə ağlama...”.
İren
müəllimə bu sözləri deyəndə böyük
Türk şairi Ümid Yaşar Oğuzcanın sanki Saib
müəllimin dilindən deyilmiş aşağıdakı
misraları yadıma düşdü:
“Ölsəm, şaşırma - ölə bilərəm.
Ölsəm, ağlama - yenə gələrəm.
Ölsəm, səsləmə - uyuyacağam.
Ölsəm,
üzülmə - yaşayacağam...”
İren
müəllimə Saibini (sahibini də!) itirərək, dərd-kədər
əlində nə qədər üzülsə də,
ömür-gün yoldaşının vəsiyyətinə əməl
etməyə çalışaraq, kədərini içində
boğub, şətinliklə də olsa, göz
yaşlarının qarşısını ala bilir: “Saibi mən
ömür boyu özüm üçün yalnız həyat
yoldaşı deyil, həm də ən yaxın dost, arxa-dayaq,
sirdaş, qardaş bilmişəm. Həmişə
bir yerdə olmuşuq – məktəbdə, evdə,
çöldə-bayırda, toyda-yasda. İndi onsuz
qaldığıma, Saibin yoxluğu ilə yaranmış
boşluğa alışa bilmirəm. O elə
bir adam idi ki, heç vaxt heç kəsin
xətrinə toxunmazdı. Kimsə ilə nə vaxtsa
övladlarının narahatçılığına səbəb
ola biləcək bir mübahisəsi,
narazılığı, konflikti olmamışdı... Bilirdi ki, el-oba onun xətrini çox istəyir.
Odur ki, ölümündən hələ bir-neçə
gün əvvəl tapşırmışdı ki, oğlumuz
Məram həyətdəki “naves”in (talvarın) tikintisini
başa çatdırsın. Demişdi ki,
“uzaqdan-yaxından gələn çox olacaq”. Elə də oldu. Eşidən-bilən
axın-axın gəlirdi, şagirdləri bir kənarda səf-səf,
boynu bükülü dayanıb, elə hey göz yaşı
tökürdülər... Bəhman müəllimdən
sonra özünə arxa-dayaq bildiyi sevimli oğlu Saibi də
itirmiş Tərlan xalanı isə hələ də heç
nə ilə ovutmaq olmur, elə hey ağlayır.
...Bu
gün Bolludərə kənd məktəbinin uşaqları
Saib müəllimin son dəfə dərs keçdiyi sinif
otağına bir qədər ehtiyatla, kədərlə daxil
olurlar. Saib müəllimin divardan qara çərçivədə
asılmış iri portretindən başqa onların hər
birinin qəlbində də sevimli müəllimlərinin əbədi
olan əksi vardır. Onların yeganə təsəllisi
odur ki, Saib müəllimin özü kimi riyaziyyatçı
olan oğlu Məram öz anası İren müəllimə
və həyat yoldaşı ilə birgə yenə də
Bolludərə məktəbində dərs deyirlər, özləri
ilə siniflərə Saib müəllimin xatirələrini gətirirlər.
Dahi hind
şairi və filosofu Rabindranat Taqor da sanki Sahib müəllimin
dilindən demişdi: “Mən sənin sahilinə bir qərib
kimi gəldim, evində bir qonaq kimi yaşadım və səndən
bir dost kimi ayrılıram, ey Dünya!”
Necə də
nikbinliklə deyilmişdir!.. Lap elə Saib
müəllimə xas olan nikbinliklə, böyük həyat
eşqi ilə...
Rəhman Orxan,
Osman Mirzəyev adına
Respublika mükafatı laureatı
Kaspi.-2014.-22 aprel.-S.14.