Cahangir Novruzov – “İNSANI İNSANA İNSAN
kimi anladan bir teatr”ın arzusunda olan İNSAN
MÜSAHİBƏ
Cahangir Noruzov o sənətkarlarımızdandır ki, “məmə deyəndən pəpə yeyənə” hər bir azərbaycanlı tamaşaçının sevimlisidir...
Cahangir Noruzov o sənətkarlarımızdandır ki, sənətin enişli-yoxuşlu yollarında ləyaqətini qoruyub saxlaya bilib...
Cahangir Noruzov o sənətkarlarımızdandır ki, hələ uşaq vaxtlarından səhnənin tozunu udub...
Cahangir Noruzov o sənətkarlarımızdandır ki, Azərbaycandan kənarda da Azərbaycan teatrını layiqincə təmsil edə bilib...
Cahangir Noruzov o sənətkarlarımızdandır ki, Azərbaycanın ən ağır dönəmlərində Azərbaycan tamaşaçısının üzünü güldürməyə, könlünü oxşamağa nail olub...
Cahangir Noruzov o sənətkarlarımızdandır ki, qəlbində VƏTƏN SEVGİSİ və SƏNƏT EŞQİ daşıyır.
Ömrünün nə az, nə çox, düz 40 ilini teatr sənətinə həsr edən Cahangir Novruzovun 60 yaşı tamam olur. 60 yaşın astanasında çox sevdiyim SƏNƏTKARla görüşüb söhbət eləmək həmişə bu görüşün arzusunda olan biri üçün – mənim üçün böyük bir hadisə ola bilərdi. Amma aradakı məsafə, təəssüf ki, bu arzumun gerçəkləşməsinə əngəl törətməkdədir. Bu məqamda əlacım ancaq və ancaq virtual ünsiyyətə - “facebook” sosial şəbəkəsinə qalır. Doğrudur, bu cür ünsiyyət qabaq-qənşər oturub söhbət eləməyin yerini doldurmur. Heç “virtual müsahibə” də üz-üzə müsahibənin effektini vermir. “Canlı müsahibə” arzusu ilə “virtual müsahibə”ni diqqətinizə təqdim etməzdən öncə kiçik bir qeydə də ehtiyac duyuram:
- Bu müsahibə hesabat xarakteri daşımır...
- Bu müsahibə SƏNƏTKARın yaradıcılıq yoluna nəzər də yetirmir...
- Bu müsahibə heç təşkil olunmuş silsilə yubiley tədbirləri zəncirinin bir həlqəsi də deyil...
- Bu müsahibə sadəcə, “Cahangir Novruzov fenomeni”nin Azərbaycan mədəniyyətinə verdiyi əvəzsiz töhfənin qarşılığında hər bir Azərbaycan vətəndaşının duyduğu “SƏNƏTKARla ünsiyyət ehtiyacı”dır!!!
*** *** ***
- Siz həmişə sənətin zirvəsində olmusunuz. Hər sənətkara nəsib olmayan böyük tamaşaçı ordusunun sevgisini qazanmısınız. Bunları əldə etmək asan məsələ deyil. Nə idi sizi buradan çıxıb getməyə vadar edən səbəb?
- Yaşadığım zamanın zəruriyyəti, bir də sənətlə əlaqəsi olmayan, amma sənəti idarə etdiyini və hər şeyi bildiyini zənn edən özündən müştəbeh məmur zehniyyəti.
- Deyilənə görə, insan predmetdən uzaqlaşanda ona daha obyektiv yanaşa bilir. Bu mənada, sizin milli teatr sənətinin mövcud durumu haqqında fikiləriniz mənə, eləcə də, düşünürəm ki, oxuculara maraqlıdır. Cahangir müəllim, Türkiyədən baxanda Azərbaycanda gedən teatr prosesini necə görürsünüz?
- Azərbaycan teatrı bu gün daha böyük nailiyyətlərə sahib ola bilərdi. Çünki bunu haqq edəcək ənənələri və kökləri var. Ailəmizdən gələn inancıma görə belə deyə bilərəm: Teatr həyatımızı, düşüncə və duyğularımızı əks etdirən bərraq şüşədən emal edilmiş böyütəcli bir ayna olmalıdır. Ayna özünün əsasında bir müxalifdir, çünki məsum bir şəkildə hər şeyə rəğmən yalnız həqiqəti göstərir. Hər kəs gözdən qaçırdığı əskiklərini, öz gerçək halını görmək üçün baxar aynaya ki, nəyi düzəldəcəyini bilsin. Gələnəklərimizə görə də ayna həqiqətin və aydınlığın rəmzidir, nuru yansıdır. Bu səbəbdən də əsl teatr millətinin yoluna işıq tutan bir aydınlıq qaynağı olmalıdır. Bu işıqdan rahatsız olanlara da mən şairin sözü ilə cavab verə bilərəm: İşıqdan qorxan yarasalardır. Amma hər sahədə olduğu kimi, bacarığın da, bacarıqsızlığın da əsl səbəbi təhsildir.
- Azərbaycan və Türkiyə teatr proseslərini (həm yaradıcı, həm də təşkilati baxımdan) müqayisəli şəkildə analiz edərkən, hansı mənzərə yaranır?
- Bu anlamda müqayisə etmək məncə doğru olmaz. Çünki tamamilə radikal tarix ortamlarında yaranıb inkişaf yolu izləmiş teatrlardır. Biz rus və sovet teatrının təsiri altında inkişaf yolu görmüş, Stalin repressiyasını yaşamış bir tarixə sahibik. Türk teatrı isə Alman və Fransız teatr gələnəklərinin təsiri altında, Osmanlı siyasətinin basqısını və Cumhuriyət tərbiyəsini görmüş bir tarix yolu keşmişdir. Bizim teatrın aktyorlarının önəmli qazancı “Stanislavski sistemi” və Sovet sisteminin sənətə verdiyi önəmdirsə, Türk aktyorlarının qazancı isə Atatürkün qurduğu Cümhuriyyətin demokratik tərbiyəsinin verdiyi cəsarətdir. Bizim teatr bu cəsarətə, Türk teatrı da bizə miras qalan teatr təhsili sisteminə yiyələnə bilərsə, hər iki teatrın qazancı çox böyük olardı.
- Türk teatrından “bizim qarlı dağların ab-havası gəlirmi?” Türklərin teatrından “bizim durna gözlü bulaqların şırıltısı eşidilir-eşidilmir?” Bu teatrdan “Babəkin, Koroğlunun qılınclarının qığılcımı çıxır, ya çıxmır?”
- Bəzən gəlir,
bəzən də heç
gəlmir (gülür).
- Cahangir müəllim, yaratdığınız obrazlar bütövlükdə Azərbaycan mədəniyyətinin, obrazlı şəkildə desək, “duzu, istiotu, sumağı, zəfəranı, nanəsi, reyhanı, sarıkökü”dür. Obrazlarınızın “dadı hələ də tamaşaçıların” damağındadır. O dadı tamaşaçılarınıza yenidən dadızdırmaq fikriniz varmı?
- Sizin təbirlə cavab vermiş olsam: Usta aşçısı olan, gözəl bir mətbəxdə nədən bunu düşünməyim ki? Ciddi bir yaradıcılıq işi üçün mən hər zaman hazıram.
- Arzusunda olduğunuz, amma hələ də qura bilmədiyiniz bir tamaşa və ya yarada bilmədiyiniz bir obraz varmı ürəyinizdə? Əgər varsa, bu arzunuzu Azərbaycanda, ya Türkiyədə gerçəkləşdirmək istərdiniz?
- Yarada bilmədiyim, qura bilmədiyim deyil, hələ ki gerçəkləşdirməm nəsib olmayan əsərlər desək, yəqin ki, nəzərdə tutduğunuz fikri daha doğru ifadə etmiş olarıq. Var təbii ki... Özünü sənət adamı sayanın yaradıcılıq arzuları da olacaqdır. Bu arzuların həyata keçməsi üçün əsl yaradıcı şərait harada varsa, orada da gerçəkləşdirəcəyəm. Mən Uca Allahdan sadəcə güc diləyən, amma işlərimi tümilə öz əməyimlə, qeyrətimlə icra edənlərdənəm və indiyə qədər özüm üçün kimsədən bir şey istəmədim. Belə bir xasiyyətim yoxdur. Umarım Uca Yaradan yaradıcılıq arzularımın ancaq xəyallarımda qalmasına izin verməz.
- Cahangir müəllim, bu il 60 yaşınız
tamam olur. Maraqlıdır, 60 illik yubileyinizi
necə
qeyd etməyi düşünürsünüz?
Bu sevincinizi azərbaycanlı tamaşaçılarınızla bölüşməyi
düşünürsünüz, yoxsa elə
Adanada qeyd edəcəksiniz?
- Doğrusunu
desəm,
bu mənim
düşünəcəyim bir məsələ deyil. Əgər 40 illik sənət fəaliyyətim və
60 illik həyatım Azərbaycanımıza
yetərli
dərəcədə
yararlı olubsa və
xalqımız tərəfindən
bəyənilibsə, demək,
bu Mədəniyyət Nazirliyimizin düşünüb
planlaşdıracağı bir işdir. Mən özüm üçün
qapı döyməm. Belə bir hərəkəti
etik saymıram. Bu sayaq tədbirlər qiymət
veriləcək insanın xəbəri
olmayacaq bir şəkildə gerçəkləşməlidir, məncə. Məsələn, bu ilin yanvar ayının
16, 17, 18-i tarixlərində yaşayıb çalışdığım
Adana şəhərində “Altın oran” düşüncə
və
sənət platformu dərnəyinin
“Adanaya güc verənlər” adlı tədbiri gerçəkləşdirildi. Bu tədbir
öz zəhməti
və
fəaliyyəti ilə
Adana şəhərinin inkişafında önəmli rol oynayan insanlara
adanalıların könül
borclarını qaytarmaları,
onların zəhmətlərinə qiymət
vermək
məqsədi ilə
həyata
keçirildi. Bu şəhərə güc vemiş, ömür həsr
etmiş 25 nəfər seçildi
və
onlardan biri də
mən
idim. Bu mənim üçün həyatımda yaşadığım ən böyük sürpriz oldu. Bu 25 nəfərin professional fotoqrafçılar
tərəfindən rəsimləri çəkildi,
haqlarında kitablar yazıldı, hər birimiz üçün fəaliyyətimizi anlatan fotoqraf sərgisi
düzənləndi. Sadəcə mənim
4000-ə yaxın foto rəsmim
çəkildi.
Tanımadığım insanların xəbərim olmadan
mənim
zəhmətimə yüksək
bir səviyyədə dəyər verməsi
40 illik sənət
fəaliyyətimə və
60 illik yubileyimə ən
böyük hədiyyə oldu. Bu cür
yüksək
bir səviyyədə zəhmətə verilən qiyməti
sadəcə mən
deyil, həyatını və zəhmətini Azərbaycanımızın
rifahı üçün
əsirgəməyən
bütün elm və sənət insanları umar. Belə bir davranış,
təbii
ki, alicənab insanlardan
gözlənilə bilər.
- Cahangir müəllim, özünüz
də
etiraf edərsiniz ki, gedişinizlə
Azərbaycan
teatrında böyük
bir boşluq yaratdınız. Azərbaycan teatrında bu
boşluğu doldura biləcək potensial görürsünüzmü?
- Bu boşluğu
mən
yaratmadım, o zaman yaşadığım həyat şərtləri və
hər
şeyi bildiyini zənn
edən
özündən
müştəbeh
məmur
zehniyyəti
yaratdı. Kimsə kimsənin
yerini dolduramaz. Özəlliklə də
sənət aləmində... Hər bir fərdin öz şəxsi, kimsəyə bənzəməyən bir kimliyi var,
düşüncə
biçimi, sənət məntiqi var.
- Tələbələrinizlə münasibətiniz
necədir?
Onların arasında böyük
bir tamaşaçı
ordusunu ardınca apara biləcək potensial varmı?
- Tələbələrimin hamısını çox
sevirəm,
hər
biri bənzərsiz
bir aləmdir. 140-dan çox məzunumuz var
və
demək
olar ki, onların hər biri mənim
bir zərrəmi
daşıyır. Demək, hər
birində
Azərbaycan
sevgisi var. Aralarında
böyük potensiala
sahib olanları da az deyil.
Çiyinlərində ağır tamaşaları
daşıya biləcək gücləri və
bunun üçün
gərəkli bilgi və
səriştələri də var. Azərbaycan
realist teatr məktəbinin ən seçkin qanun və
qaydaları ilə yetişdirdim onları.
- “Docendo discimus”
– “öyrədərək öyrənmək” prinsipi
Cahangir Novruzov üçün keçərlidirmi?
- Bu, yaradıcılığın
“olmazsa olmaz” qanunudur.
- Təklif
gəlsə, Azərbaycanda
da pedaqoji fəaliyyətlə məşğul olmaq istəyərsinizmi?
- Burada, Türkiyədəki kimi, əgər təhsil verəcəyim tələbələri özüm imtahan edib qəbul
edərəmsə, o təklifi də
qəbul
edərəm. Başqa cür olursa, əsla
qəbul
etməm.
- İndi 60 yaşlı
zirvədən baxan REJİSSOR, AKTYOR və PEDAQOQ Cahangir NOVRUZOVa görə
XXI əsrin teatrı necə olmalıdır?
- İnsanlıq
dəyərlərinin ucuzlaşdığı,
mənəviyyatın maddiyata satıldığı
bir dövrdə milli və
mənəvi miraslarımızın nəsillər üçün qorunub saxlanması naminə, İNSANI
İNSANA İNSAN kimi anladan
bir teatr olması gərəkdiyinə inanıram.
- Cahangir ZEYNALOV, Nəsibə ZEYNALOVA, Cahangir NOVRUZOV… Azərbaycan teatrına böyük
töhfələr bəxş
edən
bu varislik ənənəsi davam edəcəkmi?
- Ümid
edirəm
ki, davam edər,
amma bir nəsillik
aradan sonra. Əslində, ara yoxdur, zəmanədən dolayı
bir gözləyiş var. Hər
bir millətin gələcəyi
onun gənclik kütləsidir. Bu gəncliyin
də
istedadlı qismi çağın qazanc gətirən prestijli sənətlərinə yönəlirlər. Bu gün Azərbaycandakı sosio-psixoloji ortam, əfsuslar
olsun ki, teatr sənətinin prestijli səviyəyə yüksəlməsi üçün əlverişli deyil. Bu gün
aktyorun məcburən
tamadalıq edərək çörək pulu qazanması bizim millətin
tarix boyu yaşayıb əldə etdiyi mentalitetinə
yaraşmaz. Bunu azərbaycanlı olan hər
kəs
dərindən düşünməlidir.
Mədəniyyətimizin məsuliyyətini daşıyan şəxslər sənətə və sənətkara qiymət
verməyi
yaxın tariximizin əsas
siması olan mərhum
Heydər
Əliyevdən
öyrənmələri gərək.
- Sonda bilmək
maraqlı olardı, eşitmək
istədiyiniz,
amma eşitmədiyiniz, yaxud eşitmək istəmədiyiniz, amma
eşitdiyiniz sual oldumu?
- Ortaya atılan hər sual günümüzün zəruriyyətindən doğar. Bu suallarınız
da, mənim verdiyim
cavablar da yaşadığımız bu
zəmanənin zəruriyyətidir.
- Dəyərli zamanınızı
sərf
edib, suallarımı cavablandırdığınız üçün sizə minnətdaram...
- Təşəkkür edirəm.
Könül Əliyeva
Teatrşünas
Kaspi.-2014.-7 fevral.-S.12.