Bu sevda yolunda ölmək
gözəldir
“BİR
GÜNƏŞ GÖRMÜŞDÜM BU GECƏ...”
Gülayə
Kimdən indi üz döndərib,
kimin üzünə gedəsən;
gülə-gülə?..
Kimin gözündən gen düşüb,
kimin gözündən axasan –
Yad yanağında özünü
silə-silə?
“Ay Allah, qanın da haqqı, nahaqqı olurmuş? Necə? Niyə?!” İndi Vaqif Səmədoğlunun bir adsız şerindən gətirdiyimiz bu ağrılı misraların heç vəchlə təkzib oluna bilməyən, tam, doğru cavabını vermək çətindi. Ancaq dəqiq, son dərəcə inkarolunmaz bir həqiqət var ki, dünyada heç bir təsdadüf yoxdur. Necə ki, bu yer, göy, külli-kainat özü öz qeybindən var olubsa, Vaqif Səmədoğlunun bu misraları da yazılmalıydı. Yazılmalıydı ki, bu misralar bax elə bu an, bu dəqiqə eyni durumun, ağrının can köynəyindən keçməyə məhkum olan bir oxucunun, lap elə dünyanın ən zalım, özü özünün ömrünü öz əlləriylə an-an, saatbasaat, yarpaq-yarpaq qoparıb xəzan leyllərinə verən bir qarasevdalının yanında olsun. O oxucu, o qarasevdalı təsəlli tapsın ki, heç də tək edilmiş, ondan savayı və ondan daha da məcnunanə bir aşiq varmış. Eyni naəlaclıq, şaşqınlıq içində bir özgəsi də “kimdən indi üz döndərib kimin üzünə gedəsən?” ağrısı çəkirmiş...
Həmin o “kimsə” yer üzünün ən gerçək könül dostudu. Bilirsən ki, həmin o “kimsə” bu gəlimli-gedimli zamanın ən pünhan guşəsində “elə qoyub gəldiyin yerdə” (M.İsmayıl) səni bəkləyir.
Yaxşı ki, o “kimsə” var və əgər o kimsə olmasa adamın zəhri bir anın, tək bircə saniyənin içində yarıla bilər, “bir siqaret o yana, bir siqaret bu yana” cızığı içində bitə bilər.
Vaqif Səmədoğlu kövrək, nostalji duyğular doğmalığında həmin o “kimsə”nin doğru-dürüst yerini, məkanını oxucuya nişan verir. Bununla da oxucuya yaxşılıq edir, qaysağı qan verən əzablarına məlhəm çəkir...
Yenə də Vaqif Səmədoğlunun misralarıdı:
Yağış yağacaq
bu gün yenə.
Mənsə yuxuda
iri,
iri bir günəş görmüşdüm
bu gecə.
Yenə...
Gündəlik yaşamımızın gerçək sifəti, şəkillənməsidi... Bax beləcə: “Bir an, bircə dəqiqə əvvəl biz necə də xoşbəxt idik. Eyni çörəyə, eyni qəndqabıya uzanan əllərimiz necə də bir-biriylə nəfəs almaqdaydı. Hələ baxışlarımız... Ancaq budur, zaman alır, vaxt gizləyir. Kimsə qoyduğumuz yerdə sonacan dayanıb dura bilmir və məhz həmin anda, məqamda bizlərdən biri şaşırmış, özünü, bəxtini, taleyini yamanlaya-yamanlaya elə girdiyi qapıdanca geriyə dönür – “Tanrının xəyalı kimi...”
Axı diri insanın
kölgəsi çox qala bilməz
bir yerdə,
bir divarda.
Elə isə nə olub bu kölgəyə,
nə olub mənə?
Suallar bir deyil, beş deyil... “Bu pəncərənin baxarı, o çayın axarı, ömürün
də axırı” bilinmir hara açılır.
Hara gedir, harda bitir... Deyirlər bir çiçək
var – qarda bitir. Deyirlər bir mələk var – dada yetir...”
Həmin o çiçəklə, o xeyirxah
mələklə oxucu
arasında duyğusal
bir körpü salır Vaqif Səmədoğlu poeziyası. Bəzən
bilirsən ki, sən o çiçəyi
bir ömür boyunca qoxlaya bilməyəcəksən, bilirsən
ki, o körpünü
bütün ömrün
boyu keçə bilməyəcəksən, bəzən
bilirsən ki, o çiçəyi qoxlayıb,
o körpünü keçib
onların naqolay, arzuolunmaz üzünü görəcəksən...
Ancaq yenə
də bilirsən ki, sənin üçün həyat yalnız o çiçəyi
qoxlamaqda, o körpünü
keçməkdədi.
Gəl,
gəl, qurbanın olum,
Bircə
xoş anın olum...
Fəsilləri, ayları,
Lal olmuş harayları
Ona-buna pay eylə,
Orda-burda
zay eylə,
Saraylarda
tay eylə...
Amma daima yerini,
Min nəfəsdən birini
Hələ sağkən dirini
Məndən əsirgəmə, gəl.
Gəl,
gəl qurbanın olum,
Bircə xoş anın olum.
Özün uca saray qal,
Sənin viranın olum.
Ən ağrılı, istəkli,
sevdalı anlarımızın
canı-qanı bahasına
dikəldiyimiz ömür
sarayını, könül
abidəmizi elə özcə əllərimizlə,
münasibətimizlə uçurub-dağıtmağın
yolu üstünə
“dur!” nidası, qadağası kimi çıxır Vaqif Səmədoğlunun bu kövrək etirafı.
Bu etirafın kökü,
ilki, əzəli yüzilliklərin o biri üzündən – Füzuli,
Xətai poeziyasından
ay işığı kimi
süzülüb gəlir. Vaqif Səmədoğlu
poeziyası əslində
Füzuli, Xətai məqamından süzülüb
gələn, həmin
o ucalıqlarla çağdaş
insan arasında mənəvi bağa çevrilən ay işığı
kimidi. Genəş, ulduz, ya qeyri bir planet işığı yox, məhz ay işığı.
Və ən qəribəsi odur ki, bu
işığın niyə
günəş işığı,
ulduz, ya qeyri bir planet işığı yox, məhz ay işığı
olmasının gerçək
cavabını arayıb-tapmağın,
verməyin mümkünsüz
olduğunu elə sən özün də bilirsən.
Soruşursan hardayam?
Burda, burda, burdayam.
Əslini
Allah bilir,
Harda, harda, hardayam?
Yenə
də əvvəlki mən,
Bir qələməm,
bir özüm.
Nə göylərdə, nə yerdə,
Yenə də keçmir sözüm.
Yaddaşının içində gizləpaç
oynayanların yaşam
tərzi belədi. Vaqif Səmədoğlu bu oyunun, oyundan da daha çox
münasibət, sevgi,
diqqət savaşının
davasını belə
aparır; söz-söz,
misra-misra:
Gözünün yoluna çıxmışam
indi,
İndi gözlərinlə məni
çək apar.
Hər attığım addım
daha sənindir,
Amma qurban olum, məni tək apar.
Bu yolda bir kəsi
qoşma yanıma,
Gözümü yəhərlə, baxışımı
sür.
Sal məni dağ-daşa, yanma canıma,
Çatlasam, rəhmət de, nal töksəm – şükür.
...Qoy sənin qapında durub qocalım,
Yalmandan ağarıb, dişdən
saralıb.
Apar, burda qoyma, qadanı
alım,
Başımın üstünü quzğunlar
alıb.
Vaqif Səmədoğlu poeziyası
insanın iç dünyasının, ruhunun,
eyni dərəcədə
də yalqızlığının
poeziyasıdı. Eyni zamanda
da pessimist deyil, daha çox nikbindi, daha çox enerjili, tutumludu. Və hansı baxış
bucağından nəzər
yetirirsənsə yetir,
bu poeziya məıhz ay işığı
ilə dolu olan poeziyadı – yəni yandırmır, atəşin duyğular dünyasına götürmür
– sistemli şəkildə
tənhalığın mələklik
səmtinə çəkir,
ovudur, təsəlli verir. Yavaşca, lap astadan həmsöhbətinə
dönür:
Necə
yetəsən,
nə təhər qovuşasan ona?
Hansı
yolla,
nə üsulla
sığınasan Onun qoynuna?
Yox,
bəzən dözmək
olmur bu oyuna.
Elə bil gəlib düşmüsən
düşmən toyuna.
Hamı
nişan kimi baxır
Sənin buxununa, boyuna.
O da ki, uzaqda,
Bəlkə O da
sənin kimi sazaqda...
Onun yerinisə
bir sormaq yeri yox.
Göy üzündəsə
bir dırnmaq yeri yox...
Vaqifin şeir
dünyasında şairlə insanın sözü
düz gəlmir. Bilmir
ki, kim yatmış,
kimlər oyaqdı. Bu məkanda inkar da, inam
da çürük dayaq mislindədi. Bütün
yazılanlar gülümsər bir uşaq üzünə, uşaq
təbəssümünə söykənib qalıb...
Kaspi.-2014.-21-23 iyun.-S.24.