“Yoldayam gəlirəm, Niyar…”
Zəlimxan Yaqub:
“Narahat olmayın, yaxşıyam…”
Təbrizdə,
kilim üstündə saz çalırdı bir şair,
ayağı yalın, gözləri yumulu. Ocağı gur yanan
kənd evimizin dünyaya açılan pəncərəsi
olan köhnə televizorumuzun qarşısına dikilib ailəlikcə
seyr edirdik. Savaşda olduğu üçün yolunu dörd
gözlə gözlədiyimiz zabit qardaşım içəri
girdi. Yerindən qalxmaq istəyən Anamın boynunu
qucaqlayıb:
-Ay Ana, bu kimdir?
-Zəlimxan Yaqubdur ay oğul, Təbrizdə qonaqdır.
-Ana, bu adamın saz çalmağı da varmıydı?
-Görmürsənmi
a bala, nə yanıqlı çalır.
-Ana ay
Ana, Atama de, mənim toyuma bu adamı çağırsın.
Elə bu havanı çalsa bəsimdir...”
Məmnunluqdan dodağı qaçan Anamın nə
dediyi yadımda deyil amma bizim ailənin Zəlimxan sevdası o
arzuyla başlamışdı. Vüqarın toyundan
çox Zəlimxanın gələcəyi düşüncəsiydi
bizi həyəcanlandıran.
İllər keçdi, mənim zabit qardaşım
Qarabağ döyüşlərində şəhid oldu. Evimizdən
şairin adı kirimişicə
yığışdırıldı.
Mən böyüdüm. İllər məni
ona yaxınlaşdırdı. “Niyar” dedi adıma,
yazılarımı oxudu. Bəzən bəyəndi, bəzən
çağırıb məsləhətlərini verdi. Bir gün də mən sevdiyimlə gedib əlini
öpdüm, “şair, düyünüm var, buyur, gəl,
ağsaqqallığını elə” dedim.
Xəstəydi,
halsızdı, amma toyun başlamağına az
qalmış məni yığdı:
“-Yoldayam,
gəlirəm, Niyar” dedi.
Gəldi.
Bütün məclisi başına topladı,
qol götürüb oynadı. Mən ağ
gəlinlikdə, anam da illərdir əynindən
çıxarmadığı qara geyimində kənardanca seyr
elədi şairi. Nə illah elədim yaxına
getmədi. Bir Anam bildi, Bir Allah bildi, bir də mən
bildim nə çəkdiyimizi....
İki gün əvvəlki ziyarətimdə bu əhvalatı
danışdım. “Ay qağa”dedim “sənin yerin ayrıdır”dedim. “A Niyar yaz bunu. Bu söhbətimizin əvvəlinə
yaz”dedi.
“Baş
üstə” dedim ay qağa, baş üstə. Yetər
ki, sən istə, yetər ki, sən danış bizdən.
Dedi,
yazdım. İndi də söhbətimizi dinləyin:
-Halınızı
soruşsaq ay qağa...
-Vallah
yaxşıyam. Ruhum çox yaxşıdır.
Elə indi unudulmaz tənqidçi, ədəbiyyatşünas,
alim Arif Əmrahoğlunun xatirə günündən gəlirəm.
Axı mənim ruhum Sözdür, sözün
üstündədir.
Sözlə bağlı olan adamı heç nə
yıxa bilmir.
Söz ruhdur.
-Saz necə?
-İstədiyim kimi çala bilmirəm. Neçə
dəfə məcbur eləyiblər çal, alınmayıb.
Axı gərək əlin, gözün, ürəyin
əvvəlki hərəkəti üst-üstə düşə.
Hələ ki, sazla küsülüyük,
görək nə vaxt barışırıq.
-Səhhətinizlə bağlı həkimlər
nə deyir?
-Allah
qoysa dekabr ayının dördü yenə gedəcəm
Almaniyaya, həkimlər son sözü onda deyəcəklər.
Narahat olmayın, yaxşıyam. Onsuz da məni bütün vəziyyətlərdən
ruh çıxarıb bədən yox. Namərddi
bədən.
-Bu, bir ömür boyu belə olub, eləmi?
-Mən
fiziki olaraq çox sağlam olmuşam. Birdən-birə
bu böyrək məsələsi ortaya çıxıb məni
əydi, sındırdı. O da ruhumu yox a, bədənimi.
Yaxşı ki, ruhumuz, ürəyimiz var,
yaxşı ki, Sözümüz var, yaxşı ki, ədəbiyyatımız
və yaxşı adamlarımız var. Onlar məni
yaşadır.
-Bədən ruha yükdümü?
-Əlbəttə. Yaxşı olardı ki, ruh
olaydı, bədən olmayaydı. Orda hər şey var.
-Ruhu hər
göz görəmmir axı...
-Görücülüyün
olmalıdır. Həm dünəni görməli,
həm gələcəyə boylanmalısan. Bax indi mənim
qarşımda bir qəzet var, mən burda İsa Hüseynova bəlkə
də son iyirmi ildə yazmadığım qədər çox
güclü və canlı bir əsər həsr elədim, ”Ün” adında. Bu əsərin sonluğunda
bir yer var, İsa Hüseynova müraciətlə deyir ki:
“əmimsənmi, dayımsanmı,
ilahidən enib gələn,
ən
müqəddəs payımsanmı,
atamsanmı, anamsanmı,
elimsənmi, obamsanmı,
əziz
ustadımız,
heç
kim deməsin ki,
sən
hardasan.
Mən də
o dərələrdən
mən
də saf ağlardanam.
Biz birik, bir adamıq.
İnsana,
insanlığa,
gələcəyə niyyətdə,
vuruşub əlləşirik,
mən
ölüm ayağında,
sənsə əbədiyyətdə...
O qeyri-adi
adam idi, qeyri-adi yazıçıydı. Qeyri-adi şəxsiyyətiydi. Onun
yazdığı əsərləri mən bir də oxudum.
Gördüm ki, mənim 2014-cü ildə ən
böyük itkim İsa Hüseynovun ölümü, ən
böyük qazancım onun haqqında yazdığım bu əsər
olub. Fəxr edirəm ki, onun yaradcılığını
əzbər bilirəm. Evində çox
olmuşam. A qızım, o çox təbii
adamıydı. Onun sinəsində
yazılmamış çox əsər getdi. Yaşı səksən altını
keçmişdi amma beyni həmin beyiniydi. Mən
“İdeal” əsərini iki dəfə oxumuşam. Bax o
gördüyün ağ rəngli
kitabların hamısı Nobel mükafatına layiq
görülüb amma İsa Hüseynovdan dünyada yoxdur. Onun müşahidələri çox
güclüydü. O oxucunun gözünə bir eynək
tuturdu, sən də baxırdın ki, bu eynəkdir. Amma bir az keçir, fərqinə varırsan ki, yox o
eynək deyil əslində kainatdır. Oxucunun gözünə
tutur gör, deyə. Hünərin var, bax, dünyanı
gör! Çamcı çamına baxanda
bütün dünya görünən kimi onun əsərləri
də eləcə güzgü tuturdu, oxucusunun gözünə.
-Arxasınca kim gəlir?
-Heç kim. Onun yeri boş qalacaq.
Bilirsən necəydi, onunla danışanda elə bilirdin
əminlə, dayınla danışırsan. Mənim
yazdığım “Ün” əsəri bütün mətbuatın
da diqqətini çəkdi. Demək istədiyim
odur ki, insanın böyüklüyü onun səmimiyyətindədir.
Bax, indi görüşmüşük səninlə.
Mənə elə gəlir ki, biz bir-birimizə
açılmırıq, bağlı gedirik bu dünyadan.
Çox sirrlərimiz içimizdə qalır.
-Niyə? Bir-birimizi
sirrlərimizi etibar edəcək qədər
tanımırıqmı ki?
-Yox.
-Axı
bu, gördüyüm gözdür, eşitdiyim səsdir...
-Nolsun? Bax mən böyük yazıçı,
böyük mütəfəkkir İsa Hüseynovla çox
doğma olmuşam, dəfələrlə evinə qonaq
getmişəm, özü də istər Ağstafada, istərsə
də Bakıdakı evində. Onu ən
çox tanıyan məniydim amma o dünyadan
köçüb gedəndən sonra gördüm ki,
açılmamış getdi. Özü də
torpağı istəsin, məni yaman çox istəyirdi.
Görürəm ki, yazıçılar,
şairlər bir-biri üçün açıla bilmir.
Çox sirrlər qapalı qalır.
-Nədir
səbəbi?
-Bildiyimiz
və bilmədiyimiz çox şeylər.
-Ay qağa, insanın dərdi nədir?
-Çoxdur
insanın dərdi.
-Qarnının
ağrısı nədir bəs?
-Deməklə
qurtaran deyil. Bir söz var e, deyir “qarnında
atlar təpişir”. İnsanın
qarnında doğrudan da atlar təpişir. Çox şeylər yarımçıq qalır.
Və dediyimiz şeyləri eləyə bilməyəndə
onun hamısı bədənə yük olur, ağır gəlir.
-Vay o
gündən ki, qurdlar təpişə, yenə atlara
şükür.
-Əlbəttə.
Həm də cəmiyyətdə:
“Çaqqal
ular, it hürüyər, qurd qapar,
göy
çəməndə ceyran olmaq gözəldir,
Gözəlliyin
qarşısında diz çöküb,
gözəllərə heyran olmaz gözəldi”.
Heyran olmaq, gözəl şeyləri görmək
insanı gözəlləşdirir. Çirkin şeyləri
görəndə istər-istəməz yuvarlanırsan o
çirkinliklərin arxasınca.
-Ay qağa, neçə
yaşınız var?
-65 olacaq
yanvarın 21-də.
-Bu 65 ildə
ən yaxın dostunuz kim olub?
-Telli saz.
Bəxtiyar deyir ki:
“Çox
kitablar oxudum, zənn elədim bəxtiyaram,
mənə çox mətləbləri ahəstəcə
qandırdı muğam”.
Şəhriyar
deyir ki:
“Sızlayır
əhvalıma sübhə qədər tarım mənim,
təkcə tarımdır qara günlərdə dildarım mənim.
Yaxşı
dostlarım vardı, yaman gün gəzən,
yardan
özgə qalmadı yarı vəfadarım mənim.
Şəhriyaram,
gərçi mən söz mülkünün sultanıyam,
gözyaşımdan başqa yoxdur dürrü şəhvarım
mənim. ”
Bizim yoldaşımız, dostumuz, vəfalımız
göz yaşıdır, ürəkdir,
çaldığımız musiqi alətidir, anamızın
dünyasıdır.
-Bəs bu 65 ildə xanım nə
iş görürdü?
-Oxuduğum,
yaratdığım nə varsa hamısı onun hünəridir.
O olmasaydı bəlkə də mən yazıb-yarada bilməzdim.
Yaradıcı adam üçün həyat
yoldaşı çox lazımlıdır. Çünki
onsuz sən o dediyin şeyləri yarada bilməzsən.
-Uşaqlar?
-Onların
da hərəsinin öz sənəti var. Ailələri,
övladları var. Hərəsi də biri-brindən gözəl.
-Bardağı daşıran
olmadı ki, bu ömürdə?
(bir az düşünür)
-Yox! Övladlarım da vəfalı oldu, xanımım
da. Yazdıqlarım xalqın dilində əzbər
oldu. Yaxşı əsərlər
yazdım-yaratdım. Ömrümü ədəbiyyata
verdim. Hamısı xalqın dilində əzbər
oldu. Ona çox sevindim, çox şad
oldum. Yüz adam yüz kitab
yazsın, hamısı dilər əzbəri olmur ki. Bu, hər adamın hünəri deyil. O yerdə
ki, sənin yazdığını xalq sevir, deməli sən
xoşbəxtsən.
-Bəs
sizə görə bu məqamın səbəbi nədir?
Deyir ustad şəyirdinə hər şeyi öyrədir bircə
fənddən başqa...
-Mənim
xalqla bağlılığım çox güclü olub. Bax
elə dünən özüm can üstündəydim,
qalxıb çopur (aşıq) Ələsgərin yas yerinə
getdim. Çünki gözəl sənətkarıydı,
ədəbiyyatımızı gözəl bilirdi. Onun o qədər konsertlərində olmuşam ki.
Necə getməyim? Haqqı
var, o haqqı da qaytarmalısan. Mən nə
qədər gücüm çatdısa o qədər
xalqın içində oldum. Heç vaxt
özümü dartmadım, rəsmiləşmədim. Həmişə xalqla bir oldum, xalq da məni öz
balası kimi bağrına basdı.
-Sözün
gücü nədədir?
-Onun səmimiyyətində.
Bax:
“Göy
otun üstündə kəsin quzunu,
kabab
sulanmamış səpin duzunu,
Qaxey
şərabıyla kəl buynuzunu,
Doldurun
bir hala, gətirin mənə...
Sevirəm
Tiflisi sevirəm ancaq,
öləndə Qazaxdan götürün məni...”
Gör nə gözəldir. Hüseyn Arif belə
deyir.
“Gəl
çıxaq seyrinə uca dağların,
çəmən olan yerdə xalça nə lazım,
içək sularından buz bulaqların,
lilpar
olan yerdə dolça nə lazım...”
Söz səmimi deyilirsə, şirin deyilirsə, bu
hökmən yayılacaq, dillər əzbəri olacaq. Söz təbii
olanda böyük olur, onu öldürmək olmur. Niyə Ələsgər hər gün
yaşayır? Səməd Vurğun hər
gün yaşayır?
-Bu gün səmimi olan kimimiz var?
-Çox
az qalıb.
-Yeni yazanların dərdi nədir?
-Onlar dili
bilmirlər. Xalqı xor görürlər,
yuxarıdan aşağı baxırlar.
-Bilmək
üçün də cəhd eləmirlər, eləmi?
-İndinin
dərdi bir on-on beş il sonra bilinəcək
ki, biz nələr itirmişik. Məhəbbət
itirmişik, səmimiyyət itirmişik, gözəllik
itirmişik. Şövkət Ələkbərova
oxuyurdu e “qadanalım” deyirdi. Amma xalq deyəndə “qadan
(sağırnun)alım deyir, elə bilirsən
yağ-baldır, atanın-ananın sözüdür.
-Sona
xanım Vəliyeva müdirim olduğuna görə
yaradıcılığını oxumurdum, elə bilirdim
oxusam diqqətimi çəkər, mədh eləməkdən
özümü saxlaya bilmərəm, bu da mənim dəliliyimə
sığmaz. Bir gün “Arazbarı” şeirlər
kitabını vərəqlədim, kefli İsgəndərə
bir şeiri vardı orda. Üzünü ona tutub :
“Bir də
bacın qurban,
ta
içmə” deyirdi.
Bax o məqam mənim üçün bütün
sözlərin deyildiyi an idi. Ondan sonra qalaq-qalaq
kitablarını oxusam da o səmimiyyət mənə hər
şeyi demişdi. Sözüm ondadır
ki, bizim cəmiyyətin səmimiyyətə ehtiyacı var. Elə
isə niyə yaradıcılığımızda bundan
qaçırıq?
-Səmimiyyət
elə bir şeydir ki, onu zorla kiməsə alıb verə
bilməzsən. O Allahdan insanın ürəyinə
gəlməlidir, ürək başdan-başa səmimiyyətlə
dolmalıdır.
-Niyə
bu qədər kütləviləşib?
-Çünki
dünya bu saat əxlaqsızlığa doğru gedir.
-Biz niyə
gedirik?
-Bu
qloballaşma deyilən şey var ha, bax xalqların evini
yıxan odur. Televizora baxırsan ata oğulu, gəlin
ərini bıçaqlayıb öldürür. Bunun səbəbi də səmimiyyətin
olmamasıdır.
-Çarəsi
yenə ədəbiyyatda deyilmi?
-Sözdədir.
-Cəmiyyətdə SÖZ pulla satın alınır
axı.
Sifarişlə kitablar yazılır, sifarişlə “şair”
olunur...
-Çox
pis. Bu gün elə adamlar haqqında elə məqalələr
yazılır ki, adamın əti tökülür. O
yaşamayacaq. Neçə ki, sağdır, pulu
var birtəhər sürünəcək, amma öləndən
sonra özündən əvvəl əsərləri öləcək.
O cür adamlar bilsin ki, ədəbiyyatla zarafat eləmək
olmaz. Çünki ədəbiyyat
sözdür, söz də Allahın ən böyük nemətidir,
yamaq götürmür. Və
götürməyəcək də. O adamlar axırda
peşman olacaqlar.
-İnşallah. Mən inanıram ki, sabah kənddən-kəsəkdən
yovşan qoxuyan bir şair gəlib Türkün ən
böyük şairi olacaq. İndi ədəbiyyatımız
zir-zibillə doludur. Ay qağa, bu asların,
ağsaqqalların bir hücumu, bir həmləsi yoxdumu?
-O ağsaqqal dediyin adamlardan kim qalıb?
-Siz.
-Olsun mənim
kimi beş nəfər olsun. O beş nəfərlə Məmməd Araz
demişkən, dünya düzəlmir. Ədəbiyyatımızın
vəziyyətini düzəltmək üçün
böyük şəxsiyyətlərdən biri gəlməlidir.
-Bu
bulaşıqda, bu qarğaşada gələcəkmi?
-Gələcək. Mənim buna qəti inamım var.
Sözün qəhrini çəkən adamlar gələcək.
-Türk
dünyasında necə, sizin ürəyinizdən tikan
çıxaran yazarlar varmı?
-Mənim Türk dünyasında ən böyük
yazıçım Çingiz Aytmatovdur. Mən onun
bütün yaradıcılığını əzbər
bilirəm, özüylə də görüşlərim
olub.
-Ən axırıncı əlaqələriniz
kimlərlədir?
-Elə-belə
də yazarsan. Çoxdur.
-Bəs sadə camaatdan necə? Gəlib-gedən varmı? Bu gəlişlər
sizi yormur ki?
-Əsla.
Hər gəliş mənim üçün bir
ziyarətdir, bir böyüklükdür, bir səmimiyyətdir,
bir ucalıqdır. Məni yaşadan
onlardır.
-Mövlana
deyir sözdən ağırı yoxdur. Sözün
gücdən düşdüyü yerdimi? Yoxsa
gücünün artdığı yerdimi?
-Gücləndiyi
və zəiflədiyi məqamlar da var. Amma mən
sözün öz gücünü göstərəcəyinə
inanıram. Çünki SÖZ Allahın nemətidir,
bəndənin deyil. Yaradanındır,
yaradılışın deyil.
-SÖZ deyə bilməkdimi məsələ,
deməyə cəhd eləməkdimi?
-Deyə
bilməkdir, cəhd eləmək ayrı şeydir. Çox adam cəhd eləyər amma sözü gərək
deyəsən.
-Demək üçün hünər
lazımdır, eləmi?
-Dünyanı
yaxşı bilməlisən. Elə təkcə
Mövlananı bilməyə bir ömür yetmir, Yunusu bilməyə
bir ömür yetmir, eləcə də Fizulini.
-Yunus
deyir, bilənlərə salam olsun. Bildiyiniz kimdir?
-Dünyanın
nadir adamlarından biriydi ki, özü dünyadan gedir,
qalanlara salam göndərir. 800
ildir ki, yaşayır, bundan sonra da yaşayacaq.
-Dərviş olmaqdırmı məsələ?
Nəyin dərvişi, kimin dərvişi?
-Sözün.
-Yükü ağır döymü?
-Ağırdır.
Amma o ağırlığı götürəndə
insan böyük olur.
-Sənin
ağırlığını, yükünü
başqaları çəkəmmirsə yolunu təkmi gedirsən?
-Mən tək
gedirəm. Şəhriyar demiş:
“Məndən
aşağı kimsə yox,
ondan da
yuxarı...”
-Ya
itirdiklərin?
-Çox
şey itirmişəm, səhhətimi itirmişəm. Amma sözü qazanmışam. Qazandığım
ədəbiyyat olub, cild-cild kitablarım olub. Anam qədər sevdiyim kitabxanam olub.
-Allahın
yanına getməyə söz bəsdimi?
-Bəsdir.
Ondan böyük heç nə yoxdur. Allahın yanına ancaq sözlə getmək olar.
-Bayaqdan
diqqət eləyirəm, elə anam-anam deyirsiniz. Sizinçün dəyər ölçüsü
Anadır, ki, mənim üçün də elədir,
Allahın verdiyinə şükür. Bir az
Anadan danışaqmı? Yeri haradır, hara
göynəyir?
-Ürəyimin
başı. Ananın yeri cənnətdir, ürəyimin
başıdır, gözümün
işığıdır. Bu gün də
82 yaşı var, amma gecəsi-gündüzü mənimlə
bağlıdır.
-Harda yaşayır?
-Burdaydı,
kəndə getdi. Kəndə bu saat qar
yağıb, yağış yağıb. Hava təmiz, su təmiz.
-Allah uzun
ömür versin. Ay qağa, bir az da
gözəllərdən danışaqmı?
-Gözəllərdən
mən nə danışım, onlardan Allah danışıb
da.
“yüz işvəli, yüz qəmzəli,
hər
sözü duzlu, məzəli,
sərxoşdur, dünya gözəli,
dünya
onun nə vecinə,
başı buluddan yuxarı,
dərya
onun nə vecinə (Hüseyn Arif)
“Gözəllər,
gözəllər, bu necə işdir,
qiyməti şöhrətə ada verdiniz,
kədəri yaxının üstünə atıb,
sevinci
aparıb yada verdiniz”.
Ana isə gözəl döyül, ana gözəllərin
gözəlidir. Yenə Hüseyn Arifdən deyəcəm:
“özüm də bilmirəm, Hüseyn, niyə,
başımın tüstüsü çəkilir göyə.
Torpaqmı
anasız qalmasın deyə,
Torpağın
qoynuna köçür Analar...”
-Elə bir məqam elə bir detal
varmı ki, deyəsiniz, mən bunu xalqa ötürmək istədim
amma ötürəmmədim, vaxtım olmadı?
-Çox
şeylər oldu, çox. Biz Anamıza,
Allahımıza, ədəbiyyatımıza,
sözümüzə vicdanla xidmət eləməliyik. Onda böyük oluruq.
-Eləyə
bilirikmi?
-Başqalarını
bilmirəm, mən eləyirəm.
-Gözəllərdən
uzaq düşdük. Hansı cavana baxırsan
öz eşqini Zəlimxan şeirlərilə etiraf eləyir
sevdiyinə. Hər sevgilinin “bir yaşıl
ağacı” var indi...
-Dünyaya
yüzlərlə, minlərlə şair gəlib. Bu yaşıl ağac da olub, onun altındakı
sevgililər də. Amma dünyaya bir şair gəlib və
deyib ki:
“Atəş
Allahındır, isti Allahın,
ocaq
Allahındır, tüstü Allahın.
Bu
yaşıl ağacın üstü Allahın,
bu
yaşıl ağacın altı bizimdir”.
-Ay qağa, o “biz” kimdir?
-(gülür)
Yox, sən elə dərinə getmə.
(Elə bu əsnada yerindən qalxıb bizə çay
gətirir. Xanımının müsahibəmizə qoşulmaq
istəmədiyini bildirir. Onun əlindən
çay içmək deyəsən mənimlə birlikdə
görüşə gələn Könül Səidi həyəcanlandırır.
Şair gözəllərin, Könülsə çayın
şəninə tərif deyəndən sonra söhbətimiz
məcrasını dəyişir)
-Bizim
sizinlə axırıncı söhbətimizi oxucular çox
maraqla qarşılamışdı. Demişdiniz
ki, “Qızıl Alma” poemasını tamamlamaq üzrəsiniz.
.
-Poema
bitdi də kitab kimi çap da olundu.
O adlı
əsəri ilk dəfə Ziya Gökalp yazıb. Amma mənim yazdığım “Turan” poemasında
Qızıl Alma əsəri ayrıca fəsildir və mən
onu çox sevirəm. Çünki Türk
dünyasını sevən adam ola bilməz
ki, Qızıl Almanı sevməsin.
-Bizim Qızıl Alma haradır? Qarabağ demək olarmı?
-Yox. Qarabağ Qızıl Alma üçün çox
balacadır. Qızıl Alma bütün
Türk dünyasıdır, Turan dünyasıdır.
Altaydan Anadoluya, Anadoludan Altaya nə qədər sevdiyimiz yer
varsa Qızıl Alma odur.
-Çoxmu var o günə?
-Hələ
çəkəcək.
-Türkiyəlilər
deyir ki, biz türkçülüyü deyirik, siz
yaşayırsınız. Amma adının nə
olduğunu bilmirsiniz. Biz niyə qalxıb
hayqırmırıq? “Axı bu
ideologiyanın atası mənim Əli bəy Hüseynzadəmdir”
demirik. Bizim bunları
bağıra-bağıra demək üçün nəyimiz
çatmır?
-Bizim o
26-cı ildəki türkoloji qurultayımız oldu ha, onda Yer
üzündə nə qədər türk deyən kişilər
vardısa hamısını məhv elədilər. Buna baxmayaraq biz yaşadıq, biz ucaldıq. Biz Türk ruhunu türkiyəlilərdən
yaxşı qoruyuruq. Bununla fəxr eləməliyik.
Fikir verin, Yer üzündə bir İsmayıl
Qaspıralı var, Krımda doğulub. Əli
Bəy Hüseynzadə harda doğulub? Salyanda.
Bizim o tərəfimizdə.
Düşmənlərimiz çoxdur, biz böyük
düşmənlərin əhatəsindəyik. Onlar imkan
vermir ki, istədiyimizi eləyək. Biz
çox böyük çətinliklər çəkirik.
Çəkə-çəkə bunları
yaşayırıq. Biz balaca dövlətik.
Amma mənəviyyatımız
böyükdür, içərimiz böyükdür. Dünyaya baxışımız böyükdür.
Türkiyənin böyük şəxsiyyətlərinin
çoxu Azərbaycandan, Orta Asiyadan gələnlərdir.
Mövlana, Şəms, Yunus hardan gəliblər?
Biz gördüklərimizdən, eşitdiklərimizdən
çox böyüyük. O böyüklüyü
qoruyub saxlamaq üçün sağlam olmalıyıq. O
sağlamlıq ki, cismə yox, ruha bağlıdır.
-Ay
qağa, biz 60-cı illərdən, əsrin əvvəllərindən
Əhməd Cavadların, Hüseyn Cavidlərin yerini doldura
bildikmi? Bilmədiksə də ümid varmı?
-Hər
bir böyük şəxsiyyət əvəzedilməzdir. Onların hamısı bizim and yerimizdir, səcdə
edirik. Onlar bizim taleyimizdir, yolumuzu
cızdılar. Ki, hardan gəlirik, hara getməliyik.
-Ürəyimizdəki tikanları necə
çıxara bilərik?
-Bizim
ürəyimizdə elə tikanlar var ki, onlar heç vaxt
çıxmayacaq. Çünki çox
adamların qədrini bilməmişik, onlar da ürəyimizdə
yaraya çevrilib.
-Kimlərin?
-Elə Hüseyn Cavidin özü. Bir az
çəkmək kifayətdir. Əhməd Cavad,
Müşfiq, elə hamısı...
Bu adlar xalqın böyük adamlarıdılar.
“Ah mən
gündən-günə bu gözəlləşən,
İşıqlı
dünyadan necə əl çəkim...”
deyir
Müşfiq. Və ya Cavidin:
“Kəssə
hər kim tökülən qan izini
Qurtaran
dahi odur Yer üzünü...”
Peyğəmbər sözüdür. Onlar bizim
peyğəmbərimizdilər, xalqındılar və biz
onlara zaman-zaman and içməliyik. Ədəbiyyatın
peyğəmbəridilər.
-Qara dənizi Əhməd Cavad qədər
vəsf eləyən oldumu?
-Yox! “Çırpınırdın Qara dəniz” bəs
eləyir. Türkiyədə hara ayaq bassan
o mahnı oxunur.
Mən sizə bir həqiqəti deyim. Çıx
yola, istənilən adamdan mənim şeirimi soruş.
İstənilən adam məndən bir bənd
deyəcək. Bax xalqla bütünləşmək
budur.
-Qağa, ürəyində qalan nə
var?
-Çox
şey, indi yorğunam. İnşallah Allah imkan
versin gələn görüşlərimizdə deyəcəm.
İndi dediklərim demək istədiklərimin
milyondan biridir. Sona xanıma, qəzetinizin,
informasiya agentliyinizin kollektivinə salamlarımı çatdır.
Nigar İsfəndiyarqızı
Kaspi.-2014.-15-17 noyabr.-S.16-17.